Keresés

Részletes keresés

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44330

Értsd jól. (Ha akarod.)

Előzmény: trizs77 (44325)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44329

Ez jóóóóóó

 

Miből van ?

 

 

Előzmény: dimelo (44328)
dimelo Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44328

Az eddig is tudhatók lényege:

 

"...az új Budapest–Belgrád-vasút ehhez nem olyan sokat tud majd hozzátenni." 

Egész egyszerűen nem ez a szűk keresztmetszet, a cégnek nem számít érdemben, hogy az áru 70-80 kilométer/órával vagy százzal jön a Belgrád–Budapest szakaszon.

A balkáni részen vannak a komoly gondok, a helyi viszonyok, a sok helyen extrém rosszul felépített infrastruktúra, széteső menetrendek és környezeti feltételek miatt.

Nagy arról nem akart nyilatkozni, hogy 750 milliárdos pályaépítésünk szerinte drága-e vagy olcsó, de azt elmondta, hogy „a Coscónak ebben semmi okossága nincs, nekünk ez a vonat megy így 8 órával is.

Nekünk teljesen mindegy, hogy nyolc- vagy négyórás ez a szakasz, amíg a szerb és a macedón szakaszokon ott áll a vonat. Ez a négy óra eleve nagyon kis különbség."

Emellett hozzátette: a vasút csak egy dolog; mivel itt belép az EU-ba egy tehervonat, így elvileg minden konténert egyesével végignéznek, az is tétel mindezek mellett. 

Nagy elmondása alapján elég optimistán számoltunk korábbi cikkünkben azzal, hogy az áru két nap alatt jut el Pireuszból Belgrádba. Átlagosan kereken négy nap alatt jut el az árujuk vonaton Pireuszból Budapestre, a legjobb időszakokban akár három nap alatt is, de lehet jóval több is, a balkáni vasúti szállítás kevésbé megbízható, erről volt szó korábban.

Amikor például év elején kicsit megcsúszott a macedón vasutasok fizetése, akkor egyből az átlagos kétszeresére, 8 napra ugrott a szállítási idő.

A Cosco lényegében kizárólag a Rail Cargóval, az osztrák vasúti áruszállítási vállalattal dolgozik – korábban ők privatizálták a MÁV Cargót, elég drágán, de erősen korrupciógyanús ügylettel tarkítva.

 

Már napok óta véleményezzük, de az vége ugyanaz marad:

a haszon a magánzsebekbe kerül...

Előzmény: netuddkivogymuk (44324)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 1 44327

Emlékeim szerint valami másfél millió konténer jönne (és ugyanannyi menne) évente.

A szerelvények 600 m hosszúak lehetnek (50 konténer). 

Lehet számolni.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Én számoltam.

 

1.500.000 : 365 = 4109

Napi 4109 konténer lépne be ?

 

Az a mai 22 konténer/vonattal számolva napi 186 vonat befelé, és ugyanannyi (üres konténerekkel) kifelé.

 

Ez még a svájci-olasz vasúti alagutaknak is dícsőségére válna.

 

Kiskőrösön + Kiskunhalasason, + Délegyházán + meg még 10 faluban, minden lakos kap saját hőlégballont mert csak úgy tud a város másik felére átmenni ha naponta 400 vonat (!) miatt lesznek zárva a sorompók.

 

más

 

Számoljunk azzal amit írtál, hogy 600 méter hosszú lesz egy tehervonat és a mai állapottal ellentétben (ma 22 konténert hoz el egy vonat Kelebiáról) valóban 50 konténeres vonatok jönnek.

Azt tudod ugye, hogy a Görög+Macedon+Délszerb szakaszon NEM közlekedhet 600 méter hosszú szerelvény csak rövidebb, tehát valahol Belgrád környékén az addig eljött (1111 km) kettő konténer vonatból kell csinálni egy tehervonatot, (egyesíteni kell)  hogy onnantól Soroksárig már 50 konténer legyen egy vonaton.

 

Akkor már "csak" 93 vonat befelé és 93 vonat kifelé.........................................:-))))

Naponta.

Az év minden napján.

December 25-én is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44323)
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44326

nem veletlen az sem, hogy fokent ott mernek, ahol indokolatlanul alacsony a korlat, mivel ott lenyegesen konnyebb "gyorshajtot" fogni...

igazi tetu hiena utonallo bagazs...

Előzmény: netuddkivogymuk (44322)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44325

Én azt mondom, hogy a rendőrség büntetési bevételeit épp korlátozni, maximálni kellene, arra ösztönözve őket, hogy.......................

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Mit akarsz korlátozni olyan dolgon ami  N I N C S.

 

Hogyan lehet a nullát tovább tovább csökkenteni?

Előzmény: netuddkivogymuk (44322)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44324

"5./   A kínai tervekben - távlatban - NEM 100 db tehervonat szerepel irányonként ahogy tévesen írod, hanem csak napi 16."

 

Hát akkor számoljunk. Ez évi 292 000 konténer. 

 

"amíg a Koper évente 900 ezer TEU-t (TEU: 20 lábas konténer, hozzávetőleg 21,6 tonna áru fér bele) kezel, addig Pireusz idén 3,7 milliót, jövőre 5 milliót akar, öt év múlva pedig 10 milliót. "

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/08/budapest_-_belgrad_cosco_kina_vasut/

 

 

Jön 10 millió konténer Pireuszba. Most akkor mit rugózunk itt 0,3 millió konténeren? 

Bakfitty. 

Előzmény: trizs77 (44320)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44323

Emlékeim szerint valami másfél millió konténer jönne (és ugyanannyi menne) évente. A szerelvények 600 m hosszúak lehetnek (50 konténer). 

Lehet számolni. 

Előzmény: 20-as vonal (44319)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -3 0 44322

"2./ Úgy 60 éve a közlekedési bírságokból befolyó összegek  N E M    a rendőrséghez kerülnek."

 

Igazad van. Viszont nem kis összegről van szó, én 100 nd-ra emlékszek valahonnan (lehet, hogy rosszul), de nem is ez az érdekes, hanem az, hogy ez egy betervezett összeg a költségvetésben, tehát behajtandó, sőt, lehetőleg túlteljesítendő

És én itt látom a problémát. Én azt mondom, hogy a rendőrség büntetési bevételeit épp korlátozni, maximálni kellene, arra ösztönözve őket, hogy kevesebb büntetéssel érje el a nagyobb biztonságot (ott büntessenek, ahol annak pozitív hatása van). 

Előzmény: trizs77 (44318)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44321

Ez esetben inkább fordított a helyzet. Itt a vasútról rakják kamionra a konténerek egy (kisebb) részét. A nagyobb konténermennyiséget valszeg vasúti kocsiról vasúti kocsira kell majd rakni a szerelvények átrendezése helyett. Vagyis sztem úgy fog működni a szerelvények fogadása, hogy kb. négy vágány feletti portáldaru lesz, ahol az egyik vágányra beáll a teli szerelvény, aztán három másikra átemelik róla a konténereket útirány szerint (kikötő, nyugat, egyéb). Egy szerelvényt (50 konténer) másfél-két óra alatt szétdobnak, fele annyi idő alatt feltöltenek visszfuvarral (üres konténerekkel) és mehet vissza.

 

Hááát, lehet, hogy lesz jobb ötlet is erre, mert ehhez 12 db daru és 48 vágány kellene.  

Előzmény: dimelo (44314)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 3 44320

Egyébként nem 10 db tehervonatról van szó, hanem százról.

Naponta.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

NEM.

 

Ma van napi 10 tehervonat kifelé, 10 db befelé.

Ok.

 

   1./   Ebből 6 tehervonat lengyel szén Szerbiába kifelé,

          6 tehervonat üres szenes vagonok befelé Szerbiából.

          Ezeket kamionnal kiváltani nem lehet.

 

   2./   Van napi 1 kínai konténer vonat befelé, kb. 20-22 konténer.

 

   3. /   Van napi 3-4 vegyes tehervonat befelé és van kb. napi 3-4 vegyes tehervonat kifelé.

 

   4./    a kínai fuvarszervező magyar partnere most küzd azért, hogy elinduljon Pireuszból a napi második konténer vonat is.

 

   5./   A kínai tervekben - távlatban - NEM 100 db tehervonat szerepel irányonként ahogy tévesen írod, hanem csak napi 16.

         Távlatban.

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44316)
20-as vonal Creative Commons License 2019.05.07 0 2 44319

Ha már van napi 10,az is elég nagy növekedés,de a napi 100 az enyhe túlzás.Hegyeshalom a legnagyobb forgalmú határátkelőnk vasúton.Ha van napi 20-20 teher az már jó nap.Napi 100-at(igaz nem írod,hogy ez egy vagy két irány)a határátkelő sem tud lekezelni.

Előzmény: netuddkivogymuk (44316)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44318

 

 

 

a rendorseg legfontosabb beveteli forrasa a traffizas,

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nagyon buta ember lehet aki ezt leírta.

 

Úgy is mondhatnánk hogy : hülye.

 

1./ A traffizásból befolyó  összeg csekély egy rendőrségi éves költségvetéshez képest.

 

2./ Úgy 60 éve a közlekedési bírságokból befolyó összegek  N E M    a rendőrséghez kerülnek.

 

Igen lusta, buta ember tud csak ilyen kocsmai okosságokat leírni.

 

 

Előzmény: jozsi244 (44310)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -4 0 44317

Az építési költség 500 md körül van. A hasznon meg kínai és magyar cégek osztoznak. Többen. 

Előzmény: Mash_bakter (44307)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.07 -5 0 44316

"mire ez a nagy fejlesztés?"

 

Az egész alapja az, hogy a kínaiak erre adtak pénzt. 

Ha mi mást akarunk, akkor vagy meggyőzzük Kínát, vagy nem lesz semmi. 

Egyébként nem 10 db tehervonatról van szó, hanem százról. Naponta. 

Előzmény: -Smiley- (44306)
rm40 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44315

Az hagyján; a hozzászólások között szerepel ez a link: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf

 

Különösen tanulságos a 37.-40. oldalak, ahol ahol a gyűjtőokokat szépen alábontják. Ebből látszik, hogy - ami szubjektíve is érezni, de az összesített statiszikákból kimarad, hogy pl. a követési távolság be nem tartása mennyire súlyos - a sérüléssel járó balesetek tekintetében a legtöbb "gyorshajtási" oknál komolyabb - probléma. És ez lakott területen kívül ugyanúgy magas, tehát nem csak a városban ráfutás esete, hanem sokkal inkább az agresszív, a másik seggében tornyosuló, azt letolni igyekvő gyökereke. Látszik innen (34.o.), hogy ezek száma már 2001-ben is ugyanilyen magas volt, tehát ez messze nem az okostelefonok elterjedésével összefüggő dolog.

Előzmény: jozsi244 (44310)
dimelo Creative Commons License 2019.05.07 -1 1 44314

A RO-La  fából vaskarika volt magyar (közép-európai) viszonylatban...

 

Adminisztratív kényszerítés, amit az élet megcáfolt.

 

Egy kamion kb. 50 km/h-s átlagot teljesíthet tranzitban.

Ugyanez RO-La vonaton 20 km/h, vagy annyi sem a magyar vasúthálózaton.

 

Mióta tudható, hogy a  legalább 2 határon átmenő tranzit csak 30-40 %-a az összes áthaladó kamionoknak,

de még az sem biztos, hogy messzebbre megy, mint 600-800 km, így a vonatra pakolás nem versenyképes.

Előzmény: -Smiley- (44306)
troglodita Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44313

jó vicc, már évek óta nincs RoLa...

Előzmény: -Smiley- (44306)
troglodita Creative Commons License 2019.05.07 0 0 44312

Ez jó kis írás, bár persze erre mondhatja azt a rendőrség, hogy ők csak traffizni tudnak, tehát éppen ezért ilyen alacsony a száguldozásból eredő baleset, a vizes kanyarban viszont nem tudják levenni a vezető lábát a gázpedálról...

Előzmény: jozsi244 (44310)
troglodita Creative Commons License 2019.05.07 0 1 44311

Bács-Kiskunnak szerintem csak egy megyeszékhelye van ,-)

Előzmény: -Smiley- (44308)
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.07 -1 1 44310

nem epites, se tervezes, csak hasznalat, de legalabb ut:

 

https://www.vezess.hu/magazin/2019/05/07/elenyeszo-szamu-balesetet-okoz-a-sebesseghatarok-megszegese/

 

a rendorseg legfontosabb beveteli forrasa a traffizas, ezert meg a pofatlan hazudozastol sem riadnak vissza...

 

ugy csapnak le 1-1 eszement amokfutos balesetre, mint gyongytyuk a takonyra, mert erre hivatkozva lehet szarrabirsagolni a pogarokat, akik 50-nel "szaguldoznak" a 30as tablanal...

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.06 0 3 44309

hátha ezek a hülyék kitalálnak valami hülyeséget, akkor ahhoz nagyon tudnak ám ragaszkodni...

nekem is jobban tetszene egy 142-es felturbozás, mint a mostani terv....

de szerintem alapjaiban szar az egész

 

hogy fog az a rengeteg vonat tovább menni/lepakolni a BILK-ben?

hogyan szállítják tovább? hova?

itt valaki azt írta 11 percenkként kellene jönnie egy teher vonatnak...

 

az egész olyan lázálom, mint az olimpia volt...

 

először egy sima hétköznapot kellene megszervezniük ala Bödöcs...

Előzmény: -Smiley- (44308)
-Smiley- Creative Commons License 2019.05.06 -1 2 44308

Értem én, de ebből meg lehetne csinálni olyan vonalat ami valóban fejlesztené a közlekedést (Szeged - Bp végig kétvágányúsítva, vagy Kecskemét - Lajosmizse - Bp kétvágányúsítva, villamosítva)

 

A lóvét így is el tudják tenni de legalább értelme lenne és nem csak 10 ezer ember érdekét szolgálná, hanem számos megyeszékhelyét

Előzmény: Mash_bakter (44307)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.06 0 0 44307

600 milliárdból ha csak 10% a haszon az már 60 milliárd.. 

és mindezt hitelből

Előzmény: -Smiley- (44306)
-Smiley- Creative Commons License 2019.05.06 -1 3 44306

Csak azt nem értem hogy miért nem Szabadka - Szeged - Kecskemét (-esetleg Lajosmizse -) Bp  vonalat célozzuk meg fejlesztésre, kétvágányúsításra. Ebből lehetne egy leágazó vonal Arad felé a Románokhoz, máris kilőttünk számos román kamiont amit fel lehetne rakni a vonatra mondjuk Nagybányán vagy Bukarestnél (vagy a franc tudja honnan jönnek tömegével)

 

Esetleg Kecskeméttől rendbe lehetne hozni a Solt - Dunaújváros - Fehérvár - Komárom vonalat  így egy meglévő V0 is kiépülhetne abból a pénzből amit beleöntünk egy lényegében minimális utasforgalmú vonalba, csak azért hogy napi 10 tehervonat gyorsabban haladhasson. (egyáltalán 100 km/h - nál szokott gyorsabban menni egy tehervonat? Vagy mire ez a nagy fejlesztés? )

Előzmény: netuddkivogymuk (44303)
jozsi244 Creative Commons License 2019.05.06 0 0 44305

na, legalabb ebben egyetertunk...

a szellem6ot egyikhuje megtervezte, hogy megtartsa pecset, a masikhuje megepitette, hogy megszerezze...

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44193)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.06 -4 0 44304

A szerb szakasz építésén kik gazdagodnak? 

Előzmény: Mash_bakter (44293)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.06 -6 0 44303

"Pireusz-Soroksár = 1464  vasúti kilométer.

Ebből magyar szakasz 147 km pontosan 10%."

 

Szerbiával már leszerződtek a kínaiak, Macedóniával is tervezik. A görög szakasz sorsáról nem tudok, de ne nézd hülyének a kínaiakat, azt is ki fogják építeni. 

Előzmény: trizs77 (44288)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.06 -2 0 44302

Ez egy két hetes útvonal, gyorsaságban mindent visz, de árban is....

Előzmény: dimelo (44287)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.06 -5 0 44301

"A vasút - szó szerint - erősen kötött pálya.  Képzeld el a 11 perces közönként haladó "csurig rakott"szerelvényeket télen...

Amikor ezek a vonatok beérkeznek a BILK-re, vagy Ferencvárosba.

Megtörténhet, hogy Kelebiáig állni fognak egymás után..."

 

Látod, erre én is kíváncsi vagyok. Itt nem tervezett leállás nem fordulhat elő. 

 

"Átrakás kamionra - szevasz: tovább terhelnéd az M0-t"

 

Sztem is kell előbb-utóbb egy Budapest nyugat terminál. Az előbb is írtam. Egyébként az ide érkező konténerek egyik (nagyobbik) fele megy nyugatra. Egy másik részének itt van a célállomása. A nyugati irány forgalma pedig megoszlik az út, vasút, hajó között. 

 

"Kivétel, ha a lakossággal fizettetik meg a hitelt,

míg a haszon a "magán" szállítmányozóknál marad."

 

Akkor majd felelősségre kell vonni a bűnösöket. 

Előzmény: dimelo (44286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!