ÉN csak halkan jegyzem meg, hogy az általad megadott összeg háromszorosánál tartok..én most csinálom a közúti forgalomba helyezési engedélyt, a Strassenzulassungot....ha ez megvan, akkor dőlhetek csak hátra..kicsit...de hol van a többi fejlesztésemnek az ára..ezek nem csak és kizárólag az autó bizonyos részei, hanem egyéb, pl. utazási költség a tárgyalásokra stb. kötségei is..mert ezzel is számolni kell...6 M eurónál fog valahol megállni.. az egész....és nem BMW-t terveztem
Dehogyis, én szurkolok neked, csak van bennem egy hihetetlen mértékű csalódás....ami nem irányodban van......de erről kár beszélnem...
Most olyan dolgot csinálok, ami teljesen különbözik másokétól, ez azt jelenti, hogy bizonyos dolgokat "kiszerveztem magamból"..azaz átadtam idegenek és "royaltit" kapok érte....én pedig teljes erőmből egy komplett projekten dolgozom....ami nem teljesen az elektromos autóról szól..ill. csak részben.....Ázsiában
Kezdesz elmenni egy olyan vitamodszer fele, amibol hamar ki kell szallnom. Ne kerdezzel, hanem allitsal es ervelj. Az kerdez, aki nem tud. Ha nem allitasz semmit, hanem kerdezel, akkor en csak valaszolni tudok, az viszont nem vita.
Magyarorszagon egy nemkezdo mernok eves koltsege (fizu, kajajegy, ceges telefon, iroda m2) also hangon 12millio forint. Ha 10 mernokot raallitasz a projektre, es harom ev alatt gyarthato dolgot tesznek le az asztalra, akkor ez magaban 360millio forint volt. Es tiz mernok nullarol autot tervezni nem tul sok. Es meg nem vettel nekik szamitogepeket, CAD szoftvert, szimulacios, elemzo szoftvereket.
Masik koltseg: egy szeriaban gyartott auto gyartasi koltsege egy milla, ugyanez az auto alkatreszenkent megvasarolva 3 milla alkatresz plusz 1 milla melo, tehat osszesen 4 milla. De meg mindig a szeria a utorol, a szeria alkatreszekrol van szo. Ugyanez az auto egyedileg legyarttott, legyartatott alkatreszekbol siman megvan 20 milla is. 20 szoros ar, a bolti szeriaautohoz kepest. Ahhoz hogy egy autobol ugyfeleknek eladhato kesz termek legyen, nem egy protoipust kell legyartani.
Nem baj, csak furcsa, hogy az akkut 100-szor nagyobb transzparens hírdeti, mint a saját cégét. Magyarországon élünk, tudom, tudjuk honnan fúj a szél.
Persze az is lehet, hogy nagyon tűzött a nap és véletlenül pont egy akkumárkának a kifeszíthető zászlaja akadt a kezébe (ami véletlenül került oda), miközben árnyékoló után keresett a csomagtérben :)
Valóban nagyon szívesen ugranék a dologra, de csak komoly dologra. Nyugodtan megkereshetnek, de lehet, hogy én is érdeklődöm majd.
"de persze nem ingyen" Valóban nem szeretnék éhenhalni :) Tisztességes munka - tisztességes fizetés, vagy legalább valami minimális, ha jó a munka :)
A BME első és második autójának fejlesztésében is benne voltam, ill. az alapötlet tőlem származik. Erre büszke is vagyok, mert megnyertük az elsőt és az innovációs különdíjat is elhoztuk. Azóta igen sokan elkezdtek foglalkozni az kondikkal.
A Zebra nem rossz. Egy alternatíva, előnyeivel és hátrányaival együtt. A Ganz-nál is felmerült mint alternatíva, de végül nem lett alkalmazva.
Ha bárki komoly projecten gondolkodik, tényleg keressen meg legalább egy beszélgeésre. Kár, hogy ennek igen kicsi az esélye.
A 100millió dolcsi az 18 milliárd forint. Ne mondja nekem senki, mert nem hiszem el :D, hogy egy 10autó/nap kapacitású üzem, plusz a fejlesztés 18 milliárdba kerül. Akkor ott még a magyaroknál is balfaszabbak az emberek, vagy kosárba viszi neki a pénzt a postás naponta és mindegy hogy mire költik. Feltételezem, hogy az alkatrészek zöme beszállítóktól érkezik, tehát nem kellett kifejleszteniük és célgépet gyártatani ahhoz, hogyan gyártsanak szélvédőt, gumiabroncsot, ajtózárat, fékbetétet, csapágyat stb. Szóval lehet bármilyen indokot találni, amivel meg lehet magyarázni a vételárat. Van aki elfogadja és van aki nem.
Kerestem a neten egy példa kedvéért, oroszországi beruházás:
A Suzuki júniusban írta alá a megállapodást az építkezésről. A kezdő kapacitást évi 30 ezer kocsira tervezték, ezt 2012-re évi 50 ezerre, még később évi 100 ezerre akarták növelni. Az első beruházás értéke 85 millió eurónak ígérkezett.
1. nyilván ne tudhattam, hogy ez a te szellemi terméked 2. nem mástól szerezzük meg az információt, a Vlotte s és a klímaalapítvány is maga ajánlotta fel nekünk a modelljét és a tapasztalatait, hogy hasznosítsuk azt Magyarországon is 3. akkor most már nem szurkolsz nekünk? Mi történt? tettem vagy mondtam valamit, amivel így megbántottalak?
A vorarlbergi modell megegyezik az én általam az ABA részére ill. a bécsi klímaalapítványnak adott anyaggal. A Magna, az AVL és a Siemens szintén az én anyagomból dolgozik, azaz ellopták a dolgokat..pénzük van de agyuk nincs...te a vorarlbergi anyaggal akarsz dolgozni, ez rendben van....mindannyian keresítek a másoktól való információk megszerzését, de magatok ötlettelenek vagytok..a reva nem lesz sikeres, mert kicsi és drága..gartulálok az eddigi marketingedhez, mindent megpróbálsz bevetni, de az autó meg fog bukni és az nem a te hibád lesz...akármit csinálsz, nem épít a reva a jövőre...és mindenki ott követi el a hibát, hogy régiesen gondolkodik....
Részemről minden tisztelet az alapítóknak (AEV of California, Maini Group India) és a befektetőknek (Global Environment Found és Draper Fisher Jurvetson) az elszántságukért és türelmükért. Hiszen vehettek volna jól menő olajos részvényeket is... Mi magunk is az előző húsz év megkeresett millióit és még sok hitelmilliót tettünk bele ebbe a küldetésbe, mert hiszünk benne. és mert "igen" a válaszunk a DFJ kérdésére: Want to change the world?
És igen jól látod, apránként kis lépésekben megyünk előre (hogy lehet megenni egy nagy elefántot? Apró falatokban! :) )
Még akkor is, ha vannak akik nem értik és fikáznak. Ez az ő dolguk, ők nem teremtenek, inkább ellenteremtenek...
Ha betartanák közlekedési szabályokat, nem következne be baleset. Te olyan akkut akarsz az autóba építeni, ami akkor sem törik össze, ha kétghetesjogsis béjemvésapukedvence droggal és alkohollal megtöltve 140-nel csapódik a beton lámpaoszlopnak. Ilyen akku nincs, és nem is lesz.
Igen 100000Ft-ért lehet autót vásárolni. A többi költség az állam vérszopása. Nem az autóra sajnálom a pénzt. Azt megveszem, megvan. Mint ahogy egy TV, szerszám, sporteszköz. Az dühít, hogy a harácsolás és mohóság miatt szinte hajszolják az embereket az autózásba. Egy Szeged-Budapest jegyen mi kerül olyan sokba (2500FT)?
Londonban a kereset is magasabb. Kinek a zsebébe vándorol a különbözet? Itt csórimunkás elkölti a kis fizetését, és az a pénz bizonyos emberek kezébe kerül. Az ostobasága miatt rabszolgává válik, bár azt hiszsi, szabad akaratú. Ha leköti a pénzét, szintén bizonyos emberek kezelik azt.
Mi is bevállaltuk a felét a költségeknek, hozzájárulásként. Ez (is) jó ügy volt. Azt nem értem Neomatik hsz-ében, miért is gond az ha megjelenik egy képbe illő szponzor, egy akkugyár??
mit nem ertesz rajta? 3500-at adtak el belole osszesen, innentol ertheto az egesz szerintem. ez olyan kicsi szam, hogy meg ezen az aron sincs eselyuk visszahozni a befektetett penzt ebben az eletben.
veszed a gyartasi koltseget az eves gyartott mennyiseg fuggvenyeben. nyilvan a volumen novekedesevel csokken, eloszor gyorsan, aztan lassabban, a volumen indokolta technologiavaltasoknal hirtelen esik. aztan felrajzolod, hogy mi az a hatar-ar, amin az adott mennyiseget el lehet adni. ez maskeppen esik, es nincsenek benne hirtelen zuhanasok. a ketto kozotti sav az, amit keresel a verdan. hiaba csokkentenek az arat mondjuk 1 millaval, attol nem none az eladas olyan mertekben, hogy a gyartas tenyleg egy millaval olcsobb legyen. igy az egy auton behozott penz csokkenne, sot, meg az ossz behozott penz is csokkenne. hat ezert adjak ennyiert.
mondjuk elkezdesz otthon himestojast festeni. kis meloval meg tudsz csinalni 1000-et evente. eladod darabjat ezresert, egesz jo penzed lett rajta, mert munkaidot is szamolva 400-ert csinaltad darabjat. kerestel 600 rugot. ha 600-ert adnad, akkor 2000-et is el tudnal adni, de csak 400 rugot kerestel, es sokkal tobb szopas volt a kereskedelemmel. mikozben a 2000-erhez meg mindig ertelmetlen megvenni a cnc tojasfesto gepet, amivel az onkoltsegi ar lemenne 200-ra.
Hopp, módosul a kép az összehasonlítás ügyében... negatív irányba... 3,36 - 0,3 = 3,06M az előzőleg saccolt 2,5-2,8M helyett. Én kívánom, hogy sikeres legyen a Reva, de ezek az árak tényleg nem emberiek.
Szerintem az időszaki területfoglalás nem kerül pénzbe. Legfeljebb a telefonálás, utánjárás és a hírverés kerülhetett pénzbe. Ne felejtük el, hogy ez a fejlesztő dr. Bednár "220V" András közgazdász, marketinges és ügyvéd.
Ha kivonom a Reva árából az akkuk árát, akkor a maradék összegen, amit 2,5-2,8M-ra saccolok, lehet venni egy alsó kategóriás benzines autót és még marad félmillió forint üzemanyagra.
a MAV-ról konkrétan lehet tudni, indexes cikkben szerepelt, hogy a bevételei 2/3-a az állami apanázs, gyakorlatilag ártámogatás, és 1/3 jön be a jegyekből
szerintem a BKV esetén is ugyanezek az arányok, Londoni tömegközlekedési bérlet-árak ezt alá is támasztják, az kb30 ezer átszámítva, és ennyire jönne ki a BKV bérlet is megszorozva 3al
az autózás úgy olcsó, hogy magának az autónak az árát nem számolod hozzá, azt "meglévőnek" tekinted
de ha nincs, és úgy kell eldönteni hogy autó vagy tömegközlekedés, és az autót ahoz meg kell venni, akkor már az autó lényegesen drágább (és egy csomó egyéb fejfájással jár, parkolás, rendőrök, tolvajok etc)
Ha már utazhatok olcsón tömegközlekedéssel, miért vegyek elektromos/ elektromotlan autót?
Ha 5x00Ft helyett 2000FT-ból megjárnám Judapestet, Kékestetőt, nem lenne autóm. Kiránduláskor bérelnék egyet. 234Ft-os benzinnel olcsóbb volt 1 embernek is autóval utazni, mint vasúton, ami elméletben elegolcsóbb, és legkisebb veszteségű tehersz- és személyszállítási mód...
Másrészt nagy távolságú utazáskor ott a korlátozott hatótáv problémája, amit akkucserével lehetne gyorsan megoldani.