Nem tudom miért nem tudnak már egy 600-800ccm-es 45kw-os dízelmotort meg egy 10-15kw-os villanymotort összeházasítani mondjuk 6-10kwh-os akkupackkal egy prius méretű verdába...ebben látnék fantáziát. 70-80km/h-ig villanyos hajtás fölötte dízel...
Azt nem tudja senki sem úgy csinálni mint a magyarok, no nem a Pickre gondolok, mert az Csányi óta hatalmas minőségromlást élt meg......lesz egy hatalmas zöld terület, ahol a magyar zöldségmagvakat lehet elültetni, a magyaros hús, vagy kolbász recepteket pedig meg lehet mindenhol valósítani. De erről szó sincs, mint azt a Mátyás király programom is mutat..
Itthon nincs meg a sikeres innovációhoz szükséges "inkubátor"..pl. az egyik pályázatíró cég mutatta nekem írásban, hogy valakik 350 milliót kaptak dobókocka formatervére, azaz egy szép formatervezett dobókocka volt a cél..Erre alakult egy projektcég, megcsinálták a dobókockát, megkapták a lóvét és utána megszűntek. Sok ilyen cég nő ki a földből, valamire, ami éppen a kiírásban van, megalakulnak, a pénz felmarkolása után megszűnnek..sok ilyen van és közülük sokan egy "tulajdonosi kört" képviselnek..
Így tűnnek el az 'úniós pénzek", hülyeségekre. Úniós pénzt nem adnák kertek ápolására, vagy tanácsadásra vagy ilyesmi....én kizárólag fejlesztésre, a jövő technikájára vagy olyan adnék, ami által versenyképessé tehetnénk az országot. Most itt éppen nem ilyenekről van szó. Úniós támogatás bölcsödei férőhely növelésre...baromság, ezt a minisztériumnak kellene megoldani..na mindegy
Azt kéne megtudnom, hogy a 16km/h-s átlagsebességhez a 3,4 l-es átlagfogyasztás, valamint a 27 km/h-s sebességhez a 4,6 l-es átlagfogyasztás tényleg olyan kiemelkedő-e?
Csak ezeket a számokat mérlegelve nekem nem tűnik egyáltalán olyan szupernek.
a végső döntést meghoztuk a családdal....a következő pár hónapban megkezdjük a költözködést az óriási családi házunkból és elhagyjuk végérvényesen Magyarországot. Ausztriába és részlegesen Marbella-ra, Spanyolország költözünk...
Az elektromos autó a jövő kihagyhatatlan megoldása, az ehhez kapcsolódó bármilyen fejlesztés, bármely területen is történik, forradalmi változtatásokat eredményez a világgazdaságban és magában az emberi kapcsolatokban, a mindennapi életben. Válalkozások nőnek fel rajta és lecserélik az elavult hagyományos autókereskedéseket, a megszokott életelemeket.....a fejlődés megállíthatatlan.
Ez az utolsó 7 éve a magyar kormányzásnak megmutatta azt a hihetetlenül alacsony szellemi nívót, amely kizárólag az emberek kifosztására épül, azaz a banki, pénzügyi maffia erőteljes térnyerését, a politikai erők összefonódását a banki oldallal. Ebben az országban nincs érzékelhető innovációs erő, szanaszét hevernek a tehetségek, akik egyedül elhervadnak. Az ami most következik, csak időhúzása lesz az összeomlásnak..a romok eltakarítása elvisz 4 évet, de akkor még nem történt "építkezés"...a következő 4 évben elmegy Magyarország mellett a világ, a nulla állapotból nem a hiány mérséklésének a célja visz előre, hanem a friss szellemi erő..nem látom ezt.
Csináljátok egységben az egészet, próbáljatok az elektromos autózásnak egyesületi szinten propagandát csinálni, ne az vezéreljen senkit, hogy 200-al száguldó elektromos autót csináljon, hanem minél több E-autót...a sok kis szorgos hangya többre megy, mint egy beteg elefánt...
Mi kiszállunk innen és ez már nagyon régóta érlelődött, ....láttátok, minden megnyilvánulásom ebben az irányba mutatatott....
Folyamatosan vágjuk el a Mo-hoz kapcsolódó szálakat.....ne aggódjatok, innen csak felfelé vezet az út...
Nem tudnátok korábban érkezni? Csak a pályafoglalás miatt mondom. Elvileg 1-kor nyit hivatalosan a gokartpálya. Addig teljesen szabadon használhatjuk az aszfaltcsíkot. Utána is használhatjuk egészen 3-ig, de ha beesik egy csoport aki szeretne gokartozni, azt fel kellene engedni a pályára. Általában nem szokott gond lenni, ilyenkor soha nincs a pálya 100%-ban leterhelve.
Péntek este nem tudtok esetleg elindulni? Egész éjszaka tölthetnél...
Szuper. Akkor hozz légyszíves hosszabbítót. Köszönöm.
Úgy is tervben van, úgyhogy csinálok 380/ 3x220-as átalakítót.
Milyen 380-as dugót tegyek rá? Mert van itthon 3 fajta, mindnek más a mérete.
Az autó ma teljesen elkészült.
A fűtés pöpec lett. 2 zónás. Első fokozat 500W és csak a vezető oldalon jön a meleg, a második fok 1500W, és mindenhol jön. Tudom nyár van, de ma du. vagy 1 órát fűtöttem a kocsiban. :-)
Remélem sikerül a következő héten a 2. töltőt is összerakni. Ha igen akkor lesz lehetőség próbakörökre is a találkozón. Úgy tervezem, hogy 8-kor indulunk, Érd magasságában tölteni kellene 1 órát aztán tovább. 11 körül érkezünk. Utána tankolás, és 14 körül lehet menni a Tipoval. Akinek van jogsija, és elfogadja hogy nem versenyautó, tehát nem körrekordot akar beállítani, az mehet vele pár kört.
Ja, nem azért mondtam, csak jeleztem, hogy a korábbi 50-50 mára 0 lett...
A korábbi telefonbeszélgetésünk óta a helyzet kismértékben javult..de még nem oldódott meg..az 1-én fog minden bizonnyal, de azért ne aggódj értünk, megoldom..
A fejlesztéseimet nem a nagy tömegű akkupakkok irányába, hanem a könnyen kivehető lithium-ion hosszú henger alakú egységekre koncentrálom..ez irányban kötök a napokban 5 éves stratégiai szerződést egy akksi gyárral..nem kell ide akkucserélő állomás, hanem eszes egységek
A jelenleg kapható legjobb hatásfokú egykristályos szilícium típusok 20%-os hatásfokúak, csak éppen az autóra feltenni nem is igazán lehet, vagy kockázatos
A jelenlegi felépítésű napelemek elméleti maximális hatásfoka is erősen korlátozott. 32% körül van, így az általad leírt duplázás inkább a vágyak kategóriája marad egyelőre sajnos :-(
A nanotechnológia ezirányban már mutat fejlődéseket, és vannak elméletek, hogyan növelhető a hatásfok. De ez eddig "elmélei-filozófia" tárgyköre, és ennek a módszernek a technológiája enm egyszerű, az árai - ha megvalósul - az egeket fogják képviselni.
Illetve teljesen más/új technológiára/felépítésre lenne szükség, ami még nem igazán van jelenleg :-(