A német kukásról van egy történetem. Még régebben valamikor 1991-ben Németországban éltem. Egyszer bejött a cégünkhöz egy kukás és valami elbaxott akcentussal kérdezett valamit, de annyira össze-vissza beszélt hogy nem értettük (no meg mink is csak a saját németet beszéltük ami a niederdeutsch-tól' olyan messze állt hogy külön tolmács kellett hozzá). Amikor rájött, hogy nem értjük akkor megszólalt valami latin nyelven, aztán egy másik latinon (minden bizonnyal az olyaszt és a spanyolt nyomta), utána francia, majd az angol következett mire kezdtük sejteni hogy mit is kérdez. :))) A schrott-ért jött csak hát török volt a lelkem. Mi meg a "nagy" magyar-német export-import vállalkozók csak irigyeltük a kukás tudását. Egy kicsit akkor ott meg is haltam.
Csak ideiglenesen maradnék elektromos autó nélkül, kezdeném a következőt építeni, de ahhoz kellene ennek az ára is. Tehát visszaforgatom a pénzt. Addig nem kezdem az újat amíg ezt el nem adom. Természetesen addig is napi használatban van, én nem csak beszélek (és írok) az Eautózásról (ez nem neked szól..), hanem csinálom. Megtervezek valamit és megpróbálom megcsinálni... kicsiben... a világmegváltást meghagyom a Lordnak...
Egy pillanatra nem értettem, hogy a törpe fűrer hogy jön az elektromos autó fórumba, de most már látom, hogy másról van szó. A REVive-ről ejthetnél pár szót, mert egyelőre csak fekete mágiának tűnik nekem. :)
Volt egy magyar terv egy flexibilis EV-ről. 2+2+(2) üléses. Összekapcsolható járművekkel. Azzal mi van? Csak lenyúlták a fejlesztési lóvét? Buborék, más semmi?
Egy gombnyomásra mogyoró potyog a mókusok elé, akik vad futásba kezdenek a mókuskerékben, mely generátorral van kapcsolatban. Soros-mókus-hybrid. Végülis az első dízel kocsi is mogyoróolajjal ment, ennek már hagyományai vannak. ;)
...fogalmam sincs mi lehet... eldugnak vhol +1 aksit, elzárva, SMS-re felnyílik a tároló ajtaja. ;)
Pont 70 éve mutatták be Frankfúrtban a VW bogarat. Én kívánok a Revának hasonló sikereket. :) Ránkférne. Persze akkor egész másvalaki volt a "megrendelő" :D
Maradjunk abban, hogy ezt a szitut télen napokig mostanában hálistennek nem kellett kipróbálni, lehet, hogy neked lesz igazad, de sajnos az omlás is sanszos, ne tudjuk meg inkább... ;)
... hááát ... kérdés, hogy amit indiában kapnak bért abból hogyan élnek meg az ott élők ... Nem vagyok jártas indiában, de legtöbször az alacsony árnak ára van. Lásd kina ahol pl a legelemibb munkavédelemmel sem foglalkoznak nagyon sok helyen. Ha ilyen költségek nincsenek akkor a haszon már is adott.
A másik komoly költség az állami lehúzás ...
Elektromos járműveknél más a helyzet ... szerintem itt nem költség alapon áraznak a legtöbb esetben.
Nálunk nem jellemző a második autó intézménye (sajnos) mivel kis hazánkban a többség egy autót használ mindenre (ami nem jó, de ez van). Ezért aztán a második autónak használható járműveknek sok kitartás kell vagy darabonként nagy haszon mert nagyon nagy eladási számok nem várhatók.
Pontosan, a kulcsszó az (energia) tárolás. Ha azt meg lehetne valahogy oldaniértelmes méretben értelmes áron, akkor valszeg minden megoldódna. EV vonalon is ez a rákfenéje az egésznek.
Az új REVÁk árát csak Frankfurtban adhatjuk meg. Mindenesetre természetesen ezért van az, hogy a Reva lényegesen olcsóbb mint a többi EV, a mostani típusa is. A Magyarországi 12.500 euró. A Think például majd 3x annyiba kerül, 36.000 euróval...
Végül, de nem utolsó sorban Indiának irtózatosan nagy költségelőnyei vannak a világ bármely más országával szemben. Az ottani munkaerő ára tíz százaléka az amerikai vagy az európai bérköltségeknek, a nyersanyagok pedig 11 százalékkal szerezhetők be olcsóbban. Szakértői számítások szerint egy autó kifejlesztése az alapoktól Indiában 225-250 millió dollárba kerül, míg Európában ugyanerre 400 milliót kell fordítaniuk a gyártóknak.
A Maruti Suzuki több mint kétszeresére, közel 80 ezerre növelte exportját az év eddig eltelt szakaszában és azt tervezi, hogy jövő márciusig terjedő üzleti évében 86 százalékkal, 130 ezerre emeli kivitelét.
Nézd meg, hogy éves szinten egy 10kW-os napelemrendszer mennyit is termel meg. Erre vannak programok, amikkel ez számolható, de vannak konkrét mért eredmények is.
Mérd fel, hogy mennyi energiát használsz télen fűtésre.
Emellett ha naponta/pár naponta akarod tölteni az autót, évi 100 töltés mennyit is visz el.
A 10 kW napelemtelep nem sokra elég, bármilyen furán hangzik.Legalábbis fűtés tekintetében. Az csúcsteljesítmény, de az max. pár hét/hónap akkor is napi 6-8 órán keresztül esetleg. Ősszel/télen a töredékét tudja csak, harmadát, negyedét, vagy még annyit se, azt is rövidebb ideig - rövidebbek a nappalok.
A szomszédban egy 2 kW-os rendszer van - az egyik legjobb napelemből, ideális tájolással. A számokat meg lehet szorozni 5-tel, és lehet tudni az éves termelést. Télen minimális a hozama, néhanapján persze meglódul.
Megszoroztam öttel. Valamennyit rásegít a fűtésre egy jól szigetelt háznak.......