Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szbstvn Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17091
Ezt ismeritek? Prius átalkítás
Kicsit drágának tűnik ... Ennyiért már szinte Reva is kapható ...
Alex Raps Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17090
A német kukásról van egy történetem. Még régebben valamikor 1991-ben Németországban éltem. Egyszer bejött a cégünkhöz egy kukás és valami elbaxott akcentussal kérdezett valamit, de annyira össze-vissza beszélt hogy nem értettük (no meg mink is csak a saját németet beszéltük ami a niederdeutsch-tól' olyan messze állt hogy külön tolmács kellett hozzá). Amikor rájött, hogy nem értjük akkor megszólalt valami latin nyelven, aztán egy másik latinon (minden bizonnyal az olyaszt és a spanyolt nyomta), utána francia, majd az angol következett mire kezdtük sejteni hogy mit is kérdez. :))) A schrott-ért jött csak hát török volt a lelkem. Mi meg a "nagy" magyar-német export-import vállalkozók csak irigyeltük a kukás tudását. Egy kicsit akkor ott meg is haltam.
Előzmény: szsrobert (17088)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17089
És Te csinálod jól:) ..de valakinek meg kell váltani a fenébe is...:)
Előzmény: Pulman (17086)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17088
Ja. A német kukás királyként nyaral Magyarországon, én meg itt a tizdét se keresem egy ottani kukás fizetésének.
Előzmény: Törölt nick (17085)
Pulman Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17087
Igen eladom. Az ár kb. az anyag és a papírok ára, munkadíjamat nem számoltam (sem össze, sem az árba), hogy eladható legyen. Majd meglátjuk...
Előzmény: szbstvn (17060)
Pulman Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17086
Csak ideiglenesen maradnék elektromos autó nélkül, kezdeném a következőt építeni, de ahhoz kellene ennek az ára is. Tehát visszaforgatom a pénzt. Addig nem kezdem az újat amíg ezt el nem adom. Természetesen addig is napi használatban van, én nem csak beszélek (és írok) az Eautózásról (ez nem neked szól..), hanem csinálom. Megtervezek valamit és megpróbálom megcsinálni... kicsiben... a világmegváltást meghagyom a Lordnak...
Előzmény: E-life (17053)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17085
ez nem akadály......ők se tudnak magyarul, de jól elvannak itt:)
Előzmény: szsrobert (17084)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17084
Nagyon hajlok 200km-re nyugatra..Sajnos egy kukkot sem tudok németül.
Előzmény: Jesu (17070)
Freeman Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17083
Egy pillanatra nem értettem, hogy a törpe fűrer hogy jön az elektromos autó fórumba, de most már látom, hogy másról van szó.
A REVive-ről ejthetnél pár szót, mert egyelőre csak fekete mágiának tűnik nekem. :)
Előzmény: jtx (17043)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17082
Te...ebből semmit nem tudtam meg..:).....csak azt hogy majd megtudom:)
Előzmény: jtx (17074)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17081
Volt egy magyar terv egy flexibilis EV-ről. 2+2+(2) üléses. Összekapcsolható járművekkel. Azzal mi van? Csak lenyúlták a fejlesztési lóvét? Buborék, más semmi?
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17080
Egy gombnyomásra mogyoró potyog a mókusok elé, akik vad futásba kezdenek a mókuskerékben, mely generátorral van kapcsolatban.
Soros-mókus-hybrid. Végülis az első dízel kocsi is mogyoróolajjal ment, ennek már hagyományai vannak. ;)

...fogalmam sincs mi lehet... eldugnak vhol +1 aksit, elzárva, SMS-re felnyílik a tároló ajtaja. ;)
Előzmény: Fulika (17079)
Fulika Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17079
Végülis akkor kiderült mi ez a távtöltési kamu? Nekem senki ne mondja, hogy köbüki küldi fénypostával az akksikat! ;)
Előzmény: Jesu (17076)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17078
Pont 70 éve mutatták be Frankfúrtban a VW bogarat.
Én kívánok a Revának hasonló sikereket. :) Ránkférne.
Persze akkor egész másvalaki volt a "megrendelő" :D
Előzmény: jtx (17074)
Fulika Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17077
Maradjunk abban, hogy ezt a szitut télen napokig mostanában hálistennek nem kellett kipróbálni, lehet, hogy neked lesz igazad, de sajnos az omlás is sanszos, ne tudjuk meg inkább... ;)
Előzmény: halaloszto (17049)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17076
Gyanúúús nekem az a marhanagy hűtőrács az elején.

Optional REVA serial hybrid???
Hatótáv? 800-1000km/10-15l benya egyenes úton?
Vagy nem is benzin, LPG? Az tisztább...
Előzmény: jtx (17074)
szbstvn Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17075
... hááát ... kérdés, hogy amit indiában kapnak bért abból hogyan élnek meg az ott élők ...
Nem vagyok jártas indiában, de legtöbször az alacsony árnak ára van. Lásd kina ahol pl a legelemibb munkavédelemmel sem foglalkoznak nagyon sok helyen. Ha ilyen költségek nincsenek akkor a haszon már is adott.

A másik komoly költség az állami lehúzás ...

Elektromos járműveknél más a helyzet ... szerintem itt nem költség alapon áraznak a legtöbb esetben.

Nálunk nem jellemző a második autó intézménye (sajnos) mivel kis hazánkban a többség egy autót használ mindenre (ami nem jó, de ez van).
Ezért aztán a második autónak használható járműveknek sok kitartás kell vagy darabonként nagy haszon mert nagyon nagy eladási számok nem várhatók.


Előzmény: szsrobert (17069)
jtx Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17074
Előzmény: Törölt nick (17055)
Fulika Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17073
Pontosan, a kulcsszó az (energia) tárolás. Ha azt meg lehetne valahogy oldaniértelmes méretben értelmes áron, akkor valszeg minden megoldódna. EV vonalon is ez a rákfenéje az egésznek.
Előzmény: Jesu (17040)
jtx Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17072
:D
ez igazán jó!
...ja, itt az árfolyam: www.iaa.de

ez má nem annyira keratív :(
Előzmény: halaloszto (17071)
halaloszto Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17071
Es Frankfurtban mennyi az ara? (mondju sehol nem talalok frankfurt/euro arfolyamot)

vajk
Előzmény: jtx (17067)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17070
OFF:
Meg az is, hogy 200km-el tőlünk Ny-ra 5* bért... :(
Ezt nézve mi is csak "gyarmat" vagyunk.
Előzmény: szsrobert (17069)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17069
Elég gusztustalan, hogy a bolygó egyik részén tízszeres bért kapnak ugyanazért a munkáért.
Előzmény: Törölt nick (17065)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17068
:O)........éljen a Reva:)....jobb az indiai mint a kínai....jöjjön ez a hangyasereg...
Előzmény: jtx (17067)
jtx Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17067
Az új REVÁk árát csak Frankfurtban adhatjuk meg.
Mindenesetre természetesen ezért van az, hogy a Reva lényegesen olcsóbb mint a többi EV, a mostani típusa is. A Magyarországi 12.500 euró. A Think például majd 3x annyiba kerül, 36.000 euróval...
Előzmény: Törölt nick (17065)
jtx Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17066
:)
igen, Bangalore-ban így járkáltak az új teszt REVÁk. én is ilyet vezettem kint.
De most Frankfurtban már az igazit lehet kipróbálni!!! :D
Előzmény: Jesu (17062)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17065

Végül, de nem utolsó sorban Indiának irtózatosan nagy költségelőnyei vannak a világ bármely más országával szemben. Az ottani munkaerő ára tíz százaléka az amerikai vagy az európai bérköltségeknek, a nyersanyagok pedig 11 százalékkal szerezhetők be olcsóbban. Szakértői számítások szerint egy autó kifejlesztése az alapoktól Indiában 225-250 millió dollárba kerül, míg Európában ugyanerre 400 milliót kell fordítaniuk a gyártóknak.

 

A Maruti Suzuki több mint kétszeresére, közel 80 ezerre növelte exportját az év eddig eltelt szakaszában és azt tervezi, hogy jövő márciusig terjedő üzleti évében 86 százalékkal, 130 ezerre emeli kivitelét.

 

Akkor lehetne  a Reva 2,2 millió körül is:)

szbstvn Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17064
Már a benzingőz megszállottak is elcsábulnak?
Teutul
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17063
Nézd meg, hogy éves szinten egy 10kW-os napelemrendszer mennyit is termel meg. Erre vannak programok, amikkel ez számolható, de vannak konkrét mért eredmények is.

Mérd fel, hogy mennyi energiát használsz télen fűtésre.

Emellett ha naponta/pár naponta akarod tölteni az autót, évi 100 töltés mennyit is visz el.

A 10 kW napelemtelep nem sokra elég, bármilyen furán hangzik.Legalábbis fűtés tekintetében. Az csúcsteljesítmény, de az max. pár hét/hónap akkor is napi 6-8 órán keresztül esetleg. Ősszel/télen a töredékét tudja csak, harmadát, negyedét, vagy még annyit se, azt is rövidebb ideig - rövidebbek a nappalok.

A szomszédban egy 2 kW-os rendszer van - az egyik legjobb napelemből, ideális tájolással. A számokat meg lehet szorozni 5-tel, és lehet tudni az éves termelést. Télen minimális a hozama, néhanapján persze meglódul.

Megszoroztam öttel. Valamennyit rásegít a fűtésre egy jól szigetelt háznak.......

Attila
Előzmény: Alex Raps (17002)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 17062
Afrikára is gyúrtok? :D

Előzmény: jtx (17058)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!