"A hidrogén tárolás és előállítás sokkal jobban megoldott mint hinnénk."
Tényleg? No ez a baj, hogy sokan csak hisznek de nem tudnak. Se a hidrogén előállítása se a tárolása se a szállítása nem megoldott, és már legalább 40 éve nem megoldott. A megoldott itt azt jelenti, hogy elfogadható költségekkel és biztonsággal nagytömegben használható. No ez az ami nem teljesül, és nem is fog soha, kivéve ha valakinek sikerül megváltoztatni a fizikai törvényeket. Arra viszont sokkal több mint 40 évet várhatsz. Speciális esetekben - pl. amerikai űrrepülőgép amit épp nemsokára fognak kidobni - megoldott, de ott millió-sok millió dolláros nagyságrendű berendezésekről van szó amiknek néhány órától néhány hétig kell csak működniük, nem legalább 10 évig mint egy személygépjárműnek.
"Persze a hidrogént sem lehet minden körülmények között gazdaságosan használni, de már vannak olyan területek ahol jobban megéri mint az aksi."
Aha persze. Csak 1-et mondj! (de ne az űrrepülőgépet)
"Egy elektrolizáló hatásfoka kb. 75-80% elektromosan. 400-500 km hatótávolsághoz egy normál (1.5 tonnás) autó esetén kell 30-40 m3, azaz 200 kWh, ami 8000 Ft, ha 40 Ft/kWh-val számolunk."
Na ezt hívják úgy, hogy teljesen hibás értékelés. A 75-80%-os hatásfok egy igencsak ideális érték, de legyen. Az előállított hidrogénedet tárolni kell, ha összesűríted, kb. 15-25% a veszteség ha cseppfolyósítod 35-40%. Nagynyomású H2 tartály ami nem több száz kiló az jelenleg csillagászati összegekbe kerül, ha meg több 100 kiló akkor meg nem fér bele a kocsidba és/vagy nem tudsz vele 4-500 km-t menni csak a töredékét. Ha cseppfolyósítod, akkor a kirogén tartály szintén csillagászati összegekbe kerül, de cserébe kb 1-2 hét alatt elpárolog belőle az egész hidrogén. Az egész egy szép kövér veszteséggép, pontosan ellentétes azzal, ami ma a legfontosabb alapelv (magas hatásfok). Ráadásul a biztonsági problémákra most ki sem tértem - szintén nagyon súlyosak és nem megoldottak -. Ezt a hidrogénes hülyeséget elsősorban azok szokták isteníteni akik nincsenek birtokában a legelemibb fizikai ismereteknek sem, így aztán az olyan apróságok mint a fizikai törvények nem korlátozzák a fantáziájuk szárnyalását. A vicces az egészben az, hogy már több mint 40 éve etetik az embereket ezzel a marhasággal, és még mindig vannak olyanok akik ezt megkajálják. Persze ők sosem olvasnak vissza 5-10-15-20 évvel ezelőttre, amikor pontosan ugyanezteket lehetett olvasni, hogy óóó most már csak 5-10-15 év és itt a csodálatos hidrogénkorszak. Igen, ez igaz, a hidrogénkorszak minden áldott évben pontosan 5-10-15 évre lesz a jövőben! :)
A hidrogén tárolás és előállítás sokkal jobban megoldott mint hinnénk. Az elektrolízis során kb. 4-5 kWh kell egy normál köbméter (Nm3) előállításához. Egy elektrolizáló hatásfoka kb. 75-80% elektromosan. 400-500 km hatótávolsághoz egy normál (1.5 tonnás) autó esetén kell 30-40 m3, azaz 200 kWh, ami 8000 Ft, ha 40 Ft/kWh-val számolunk. De természetesen a hidrogén előnye, hogy akkor lehet termelni, amikor akarjuk és nem akkor amikor lemerül az aksi, tehát tisztán éjszakai üzemben is lehet termelni, amikor "csak" 15-20 Ft/kWh a költség. Persze ehhez hozzá kell venni a beruházást is, ami drágább mint egy akkutöltő. De ha akkutöltőből is nagyot akarunk csinálni, akkor már az sem olcsó. Tölteni nem nehezebb mint egy Pb-gázos autót. Lásd: http://www.met.mtesz.hu/hidrogentagozat/index.html Persze a hidrogént sem lehet minden körülmények között gazdaságosan használni, de már vannak olyan területek ahol jobban megéri mint az aksi. Ja még hozzá tartozik a képhez, hogy ha fuel cell-t alkalmazunk, akkor is kell aksi, legfeljebb kisebb és nemcsak konnektorból lehet energiát lehelni bele.
2,5 év alatt megtanultam végre, hogy leendő eseményekről nem pofázok, korábban nagy hibákat vétettem, a konkurrencia betett vagy más politikai erők kint és bent..k.hosszú hetek óta hallgatok, de készülök valamire, nem tagadom és nem is lesz semmi dolog..holnap Ausztriában történik meg az első és így tovább...egy biztos, az a munka amit belefeccöltél nem veszett kárba, a szoftveres programot befejeztük ill. kis mértékben módosítani kell.....a kor kihívása megköveteli.. nagyobb dolog van készülőben mintsem azt egy földi halandó el tudja képzelni....jelentkezem csütörtökön és akkor már bizonyos dolgok publikusak lesznek ...a sajtó számára is...de mértékkel..a korábbiaktól eltérően már nem akarok villogni, sőt az én munkám ebben már kimondottan csendes lesz.....szerepelni sem akarok..de meglátjátok...pezsgők a hűtőben....
Még egy ok a Li készletek bespájzolására az akkucélú felhasználás mellett.
* A hidrogén nagy mennyiségű előállítása (pl. vízből elektrolízissel) még nem gazdaságos.
Vízgáz reakció: C + H2O 1000oC Ž CO + H2
CO + H2O → CO2 + H2
Parciális oxidáció: CH4 + 1/2 O2 → CO + 2 H2
CH4 + H2O → CO + 3 H2
*
A H2 mint üzemanyag tárolása, "tankolása" kellő biztonsággal és gazdaságossággal nem megoldott. Az úgynevezett sószerű hidridek alkalmasak lennének a hidrogén tárolására, szállítására, előállítására.
A megadott e-mail már jó, és publikus. A telefonszámom a régi, a töltőoszlop szoftvereseknek is meg volt 1x-2x hívtak is tavaly, kimentem hozzájuk tárgyalni, elmondam az elképzeléseim stb., azóta semmi.
Még jó hogy feccöltem bele időt, energiát... no nem morgok tovább. De tényleg mi a helyzet, volt valami nagy esemény, vagy még várod az áttörést? Szerszámozás elkészült? Nincs még gyártás? Engedélyek?
Hm. Azért csak a fizetős vírusirtó találja meg, mert ha nem lennének új vírusok, ki fizetne az irtóért? Vírust, majd irtóprogramot írni kifejezetten jó üzletnek tűnik.
ezt speciel nem próbáltam, de ugye a komolyabb vírus attól komolyabb hogy az ingyenes víruskereső nem találja meg, én Super Antivrus-sal , és NOD-al kerestem, egyik sem találta meg
a dolog így is indult: tudtam hogy valszeg fertőzött a fájl, ezért először rámentem a keresővel, az nem talált semmit, aztán elindítottam... épp azt akartam tudni hogy vírusos-e és hogy működik
persze a szokásos, egy keygenerátor volt, ezek szinte mindig vírusosak...
Hahahaha....miközben fent voltam az elektromosautós TZ-Elma oldalán jött egy levél a holland haveromtól, amit ő angoloktól kapott...az állt benne, hogy 2011-ben jön a VW valamilyen autója, ami 600 angol fontba fog kerülni..ezen vitatkoztunk és
Ez olyan volt, a selejt bosszúja, hogy egyből pénzért felkínálta maga ellen a vírusírtást....vagy tönkreteszi a gépemet vagy fizetek..de mennyit??? és az tuti, iszonyú káoszt csinált...és akkor megfogadtam, hogy szakitok a windows-al amilyen gyorsan csak lehet, a mac jobb és biztonságosabb
nekem két hete ütött be kb így egy Neprodoor vírus/trójai, kénytelen voltam miatta a végén az egész gépet újrahúzni
minden exe állományt a gépen windows alkatrészekkel, installokkal, egyéb progikkal együtt megfertőzött, majd a memóriában aktivizálva magát az összes gépen található html/htm kiterjsztásű állományhoz hozzáírt egy hivatkozást saját magára, egy láthatalan iframe-be
a saját magát meg beírta a hosts file-ba, mint 127.0.0.1, a legelső sorba; gondolom ez külső parancs esetén rögtön módosul a megfelelő ip címre, vagy törlődik
szemét, valszeg kínai fejelsztésű vírus, majdnem biztos hogy bot-ok előállítására használják, ha nincs olyan mákom hogy a win2k-n elbukik néhány függvénye a win api hívásain ki sem derül, semmilyen víruskereső nem ismerte fel
pedig össze tudtam hasonlítani a fertőzőtt exe állományok rendre 22k val nagyobbak voltak mint az eredeti
most úgy tűnik sikerült megszabadulni tőle, a "régi" gépról csak a nem exe állományokat tudtam megmenteni + a html-ekből kitöröltem kézzel amit hozzáírt;
elcsesztem vele vagy 3 napot, amíg próbáltam menteni ami menthető, aztán az újrainstallal
Ha ennyi penge van az itt fórumozók között, akkor már igazán lehetne ebből valami előrelépést és hasznot is csiholni!
Össze kéne jönni szervezkedni.
Csinálnánk 4-5 különféle prototípust, először csak terven, aztán megépíteni, akár a költséges akkumulátor vagy az egész hajtás nélkül. Vagy csak az egyikbe csinálni és rakosgatni a másikba, mikor melyik forog éppen a porondon.
Kiállításokon résztvenni, lehetséges szponzorokat keresni.
Aztán legyártani 20 darabot. Kibérelni valamelyik versenypályát és hírdetni, odaadni csapatoknak lízingbe vagy bérleti díjért a gépeket. Nekik ez jó reklám, nekünk is az lenne + nekünk még bevételi forrás. Nemzetközi hírverést csinálni, bemutatni tévében, újságban, interneten.
Versenysorozattá bővíteni a futamokat. Én lennék a magyar Bernie Ecclestone, csak fiatalabb és magasabb :D Mocskos dollárszázmilliókkal tolonganának nálam a hírdetni vágyó multicégek! És én kénytelen lennék elfogadni, amiből aztán tovább lehetne építkezni - meg azért nem árt ha a Cote d'Azur-i ingatlankínálatból is tudok venni egy 400-500m2-es vityillót a pénzből.
Nem baj, ha kicsit kezdetlegesek lennének ezek az autók, a lényeg minél hamarabb megjelenni vele, mielőtt a nagy gyártók elhatalmasodnak ebben szegmensben is.
Ezeket a vírusíró programozókat bevágnám a börtönbe 20 évre. Ez is károkozás (de még milyen!). Ennyi időráfordítással értelmes, hasznos programokat is tudnának írni. Vagy ha nem, akkor is találhatnának maguknak jobb elfoglaltságot.
A lendkerékben tárolt energia megmérésére kicsit bonyolult mód lenne mindkettő :)
De ha már itt tartunk, szerintem lehtne jobb konstrukciót is csinálni a hagyományos kuplung (tengelykapcsoló :D) kiváltására. Bár nem biztos, hogy egyszerűbb szerkezet lenne.
Én is USB külön billentyűzetet használok hozzá, most kell mevennem a harmadikat, mert lassan vakon gépelek, lekoptak a betűk 8 billentyűről, de így legalább megtanulok vakon gépelni és mehetek Amerikába a a CIA-hoz vagy az FBI-hoz, úgy mint a filmekben, gyorskezű "szakértőnek"
A diliházban is a mi munkánkból lnnénk kénytelen eltartani őket. Már most is a diliházban vannak. Csak sajnos abból a kupolás intézetből döntik romba 10millió ember életét.
Ne üsd a billentyűzetet, csak nyomkodd. :-) Én is USB-s billentyűzetet használok a laptopomhoz. Ha elromlik, veszek másikat 2000Ft-ért. A gép billentyűzetének javítása drágább lenne.
Viccnek is rossz. A biológiai fegyver céljára felhasználható élőlényeket nem tudod kordában tartani, mert nem ismerik fel az ellenség vagy barát közti különbséget. A rakásra pusztuló emberek után túl könnyű dolga lenne a betelepülni vágyóknak, új hazát keresőknek.
Szelepet kinyitni? Le kell kapcsolni a motort, ellenkező esetben a motor súrlódási vesztesége ugyanúgy megmarad.
Részben off: Gondolkoztam a vissztatöltésen a kerékpáromnál. Egy fokozatmentes váltóval lenne a lagjobb, mind a terepmászó képessége, mind visszatöltés szempontjából. Gazdaságosságot figyelembe véve úgy változtatnám az áttételt manuálisan, hogy adott sebességen a legalacsonyabb áramfelvételt érjem el a forgalom szabta határokon belül. Illetve visszatöltéskor felpörgesse motort üzemi fordulat fölé, hogy a teljes telsejítményének megfelelő eletromos energiát l tudjam venni róla erősebb lejtőkön. A jelenlegi 12V névleges feszültségen 10A kevés, és nem fékezi megfelelő mértékben a járművet lejtőn lefelé. Magasabb fordulatszám, kisebb kerékátmérő, vagyaz amlített váltómű lene a megoldás.
Nem azt írtam, hogy halott az ötleted. Azt írtam, hogy össze kell fogni, egyesíteni a tudást és erőt, a hivatalt pedig tojni le, ha nem áll pozitívan a dolgokhoz. A mai magyarországi rendszerben egy kisóvodás dirigál a tájékozott felnőtttnek, mit hogyan csináljon, mennyit fizessen. Én azért nem dolgozok három munkahelyen, hogy iszonyú adót fizetve másokat gyarapítsak vele. Minden gazdaságos elektromos jármű ütközik a KRESZ-szabályokkal. Pl: Erős vázú elöl-hátul teleszkópos hátsókerékhajtású kerékagymotoros hibrid elektromos kerékpár 50km/h utazósebességgel. Lehetne tekerni lemerülés esetén, rásegíteni pedállal, igény esetén álló helyzetben áramot termelni egyéb áramfogyasztók számára. 50-80 köbcentis könnyű belsőégésű motor jó hatásfokú áramfejlesztővel egybépítve. 4 ütemű, benzin-gáz- bioetanol üzemű.
Kisvárosi áruszállításra 3 kerekű. Elöl 2 kerék kézikocsi módra, hátul kerékpár. Hátsó kerékben kerékagymotor. A nagy terhet a két első kerék viseli, kíméli a hátsó kerék csapágyát. A terhelhetősége áru nélkül sok akku elhelyezését lehetővé teszi, fedőlapjára egy személyautó tetejének megfelelő nagyságú napelemet lehet elhelyezni.
:o) Akár hiszed akár nem, én is kitaláltam már hogy kellene egy gyógyszer politikusoknak. Ráírni hogy ha ezt beveszed, akkor 1 cikluson belül 5x olyan gazdag leszel, stb és valójában pedig valami mindent-elfelejtő-szérum lenne a "gyógyszerben" és mehetnének a diliházba utána, vagy valami elfekvő helyre. Nem ártanának többé. Persze ez kissé radikális ötlet, belátom...de ilyen gyógyszert úgyis csak a hülyék vennének meg...pláne ha kapnának hozzá a vásárlási támogatást, mondjuk: politikusoknak negyed áron lenne... ;o)