Így már értem. Mondjuk mi jobban jártunk így, mert közelebb van. A csomópont kihasználtsága az érdekes lesz. Azt leginkább Biharnagybajom, Füzesgyarmat, Darvas, Szeghalom, Vésztő, és még talán Körösladány felé, felől indulók használnák. Körösladány esetleg akkor, ha a Körösladány-Dévaványa-Kisújszállás út nagyon rossz minőségű marad/lesz. Mondjuk jelenleg a Bucsára, pontosabban a megyehatárig vezető út is katasztrófa, de ebből egy 6 km-es szakaszt felújítanak, erre már megvan a pályázati pénz. Bár mire itt az M4 megépül, az az út még tönkremegy, ha nem csinálnak teljes felújítást.
A csomópontok kérdése rejtély a számomra: pld. az M35 Debrecen környékén vagy törpe (nagy járművekkel alig bevehető) körforgalmakat; vagy a fél csomópontot megspóroló, de lámpával drágított lejárókat alakítottak ki ott is, ahol látszólag lett volna hely egy teljes csomópontra. Így pld. a nagyforgalmú Böszörményi út és a 354 út kereszteződésében ott kell állni a piros lámpánál.....
Pilisnek marad a régi út is, csak kicsit hosszabb, Kávának mindegy, Monorierdőnek rövidebb és Pilis belterületére csak a helyiek mennek.
Számomra az albertirsai csomópont kombináció kevésbé érthető: egy háromágú körforgalom trombitával, és alig arrébb másik felüljáró M4-kapcsolat nélkül, nem lett volna elég egy normál csomópont?
Ők úgy vannak vele, minden a szokások szerint működik tovább, és ha Debrecenbe mennének, arra úgysem az M4 a megoldás.
Ellenben:
ha kelet felől Berekfürdőre pancsolni kirándulnak, vagy Tiszafüredre és fel Eger környékére szállít bármelyik cég, annak jó adag kerülő az M4 (+útdj többlet).
Vagyis a déli csomópont forgalmi adatai igencsak halványak lesznek. Ellenben marad bőven gépjármű a 4. úton...
Ha jól értelmezem, akkor Karcagnak nem lenne felhajtója az M4-re? Kisújszállásnál vagy Püspökladánynál lehetne felhajtani? Vagy ha lesz, akkor miért kellene a karcagiaknak a kisúszállási csomóponthoz menni?
nekünk ott lesz az M4. Úgyis a Pest felé vezető út a fontosabb, a többség arra jár.
Minden szó igaz, de tudod-e, hogy
Füzesgyarmat (Bucsa-Kertéssziget) számára mekkora előny lesz az M4 nyomvonal pozíciója Karcag-Bucsa között?
Kisújszállás kelet csp-tól most 44,6 km Füzesgyarmat a 4. úton. és 39,6 km lesz az M4-en. NETTÓ 5 km!!! és időben még jobb.
A Karcag-déli nyomvonalváltozat Neked kedvez:)))
Az már a negatív következmény, hogy Karcagnak nem jó, mert senki nem fog 6 km-t menni délre, azután 12 km-t menjen, hogy visszaérjen a Kisúji csp-hoz, és ugyanez Kelet felé.
Vagyis Karcag egy kilométerrel sem kerül közelebb Európához...
Amikor a lelkes természetvédők fújják a passzátszelet...
..mert ez rég lefutott propaganda. Az M0 nyugat 5 évvel megelőzheti az M0 északot,ami 2027-ig nem készülhet el a Pilisborosjenői kijáratnál tett NIF kötelezettségvállalás miatt,ami kivárja a terület rekultivációjának a végét(Addig tulajdonba sem veszik)
+ a tót tranzit a Komáromi Duna hídon át érkezik,ahol négysávosan lesz Fehérvár és azon túl minden érintett autópálya elérhető.
Az M0 nyugatnak kell elsőnek ezért megépülnie és azután a Komárom elérése kellene egy gyorsforgalmi témája legyen Egomtól, mert a 10-es forgalma csökkeni fog,hiszen onnan egyre kevesebben fognak Bp-rejárni munkát vállalni!
A Ceglédtől keletre eső szakaszra (73-91) 2020 vége a reális befejezési határidő. Onnan tovább az új nyomvonalon Törökszentmiklósig pedig még el sem kezdek újra dolgozni.
Azért nem is teljesen triviális. Lassan 3 éve (vagy 4?) csinálják ezt a 4-esen Albertirsa-Cegléd és most már Abony között, véget nem érő 60-as korlátozásokkal, előzni tilossal, pár hónaponként változó terelésekkel, és jövő év végéig nem is lesz vége. Szerintem erősen borzolja az arra közlekedők idegeit, nem is véletlen a sok ámokfutás okozta brutális baleset.
Találgatás helyett az alternatívák költségét ismerve lehetne dönteni. Nem hallottam róla (persze, nem vagyok szakmabeli) hogy a kalapból előhúzott zöldmezős M-essel szemben megvizsgálták volna a régi 47 gyorsforgalmúsítának a költségét. (A lepusztuló 47-es egyébként is egyre teljesebb felújítást igényel!)
Nem vagyok benne biztos, hogy a 47-es 2x2 sávosítása, a települések elkerülése és a komplett felújítás sokkal kevesebbe kerülni mint egy új nyomvonali gyorsforgalmi út. Ráadásul éveken át tartó forgalmi korlátozások. Jó, ez volt/van a 4-esen is.