Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44464

Így már értem. Mondjuk mi jobban jártunk így, mert közelebb van. A csomópont kihasználtsága az érdekes lesz. Azt leginkább Biharnagybajom, Füzesgyarmat, Darvas, Szeghalom, Vésztő, és még talán Körösladány felé, felől indulók használnák. Körösladány esetleg akkor, ha a Körösladány-Dévaványa-Kisújszállás út nagyon rossz minőségű marad/lesz. Mondjuk jelenleg a Bucsára, pontosabban a megyehatárig vezető út is katasztrófa, de ebből egy 6 km-es szakaszt felújítanak, erre már megvan a pályázati pénz. Bár mire itt az M4 megépül, az az út még tönkremegy, ha nem csinálnak teljes felújítást. 

Előzmény: dimelo (44460)
puntooo Creative Commons License 2019.05.15 0 1 44463

A csomópontok kérdése rejtély a számomra: pld. az M35 Debrecen környékén vagy törpe (nagy járművekkel alig bevehető) körforgalmakat; vagy a fél csomópontot megspóroló, de lámpával drágított lejárókat alakítottak ki ott is, ahol látszólag lett volna hely egy teljes csomópontra. Így pld. a nagyforgalmú Böszörményi út és a 354 út kereszteződésében ott kell állni a piros lámpánál.....  

Előzmény: RadiX (44462)
RadiX Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44462

Pilisnek marad a régi út is, csak kicsit hosszabb, Kávának mindegy, Monorierdőnek rövidebb és Pilis belterületére csak a helyiek mennek.

 

Számomra az albertirsai csomópont kombináció kevésbé érthető: egy háromágú körforgalom trombitával, és alig arrébb másik felüljáró M4-kapcsolat nélkül, nem lett volna elég egy normál csomópont?

 

Előzmény: puntooo (44461)
puntooo Creative Commons License 2019.05.15 0 1 44461

Ezek a plusz kilométerek okozzák, hogy a drága autópályák sokkal kevésbé használhatóak ki az ingázásra, mint ahogy lehetne.

Az M35 Debrecen déli bekötője szinte néptelen. 90% a 47-esen megy tovább.

Előzmény: RadiX (44459)
dimelo Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44460

Utoljára 2014-ben voltam ott a tervezőkkel (ők jöttek, én átmentem),

akkor még mindkét változat élt, majd 2016-ra a távolabbit engedélyezték.

 

Karcagon ez azért nem nagy téma, mert 50 éve elkerüli a forgalom, és nekik csak a nyugati csp. számít, amihez külön felüljárót is kaptak.

https://www.google.com/maps/@47.2606186,20.8489506,3a,75y,57.67h,87.5t/data=!3m5!1e1!3m3!1sLPqHE44r5xL3VoWaSioLrg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DLPqHE44r5xL3VoWaSioLrg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D136.24307%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

 

Ők úgy vannak vele, minden a szokások szerint működik tovább, és ha Debrecenbe mennének, arra úgysem az M4 a megoldás.

 

Ellenben:

ha kelet felől Berekfürdőre pancsolni kirándulnak, vagy Tiszafüredre és fel Eger környékére szállít bármelyik cég, annak jó adag kerülő az M4 (+útdj többlet).

Vagyis a déli csomópont forgalmi adatai igencsak halványak lesznek. Ellenben marad bőven gépjármű a 4. úton...

 

A szakasztervező megvonta a vállát... ez van.

Előzmény: RadiX (44458)
RadiX Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44459

Látod nekem például ezzel semmi bajon sincs, értelmesebb ez a csomópont a korrekcióval és a külterületi összekötéssel a 4-esre.

Előzmény: dimelo (44444)
RadiX Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44458

Hogy magyarázzák ezt meg otthon a karcagi potentátok? :)

Előzmény: dimelo (44456)
RadiX Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44457

De a két szakasz (73-81 és 81-91) egy szerződésben, egy ütemezésben van, és egy újságíró sem tudja pontosan leírni, mikor melyikre gondol.

 

Én is remélem, hogy legalább a 73-81 szakasz nagy részét átadják hamarabb, de nem tudom, tényleg így lesz-e.

Előzmény: netuddkivogymuk (44455)
dimelo Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44456

A piros nyomvonal a végleges, felhajtó lesz Bucsához közelebb, de Karcag centrumtól 8 km-re délre, miközben a nyugati (Kisújszállási) csp. 13 km.

Az M4 szakasz 12 km, vagyis 20 km-t nem megy senki azért, hogy 13 km-t haladjon...

Kelet felé kicsit távolabb lenne (M4-en 25 km), és át kellene menni Püspökladányon is. (4. főúton 18,7 km),

de erre is hosszabb az M4, mint a főúton.

 

De van durvább is

Karcag - Berettyóújfalu:  4-42-47. főúton = 51 km

                                       M4 autóúton 8+51+6 = 65 km

 

Szóval nagy üzlet... lesz.

Előzmény: Landsmann_ (44449)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44455

Azt egy hónap múlva át lehetne adni. 

Az Abony elkerülő van csúnyán lemaradva. 

Előzmény: puntooo (44451)
puntooo Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44454

1 év alatt egyébként sem esemmi 1 évnyi késést összegyűjteni....

Előzmény: troglodita (44452)
puntooo Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44453

Igen, decemberben kiemelt fontosságúvá nyilvánították:-)

Előzmény: troglodita (44452)
troglodita Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44452

na igen, de tavaly márciusi, azóta sok víz lefolyt a Tiszán...

Előzmény: puntooo (44451)
puntooo Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44451

Ebben is ez szerepel:2"019 végére elkészül az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd-Abony közötti szakasza"

Előzmény: troglodita (44448)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44450

 

 

 

Ha jól értelmezem, akkor Karcagnak nem lenne felhajtója az M4-re?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Gyöngyösnek most van felhajtója az M3-ra ?

 

Szerintem van.

Három is.

 

Más szerint meg nincs.

Nézőpont kérdése.

 

Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44449

Ha jól értelmezem, akkor Karcagnak nem lenne felhajtója az M4-re? Kisújszállásnál vagy Püspökladánynál lehetne felhajtani? Vagy ha lesz, akkor miért kellene a karcagiaknak a kisúszállási csomóponthoz menni?

Előzmény: dimelo (44446)
troglodita Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44448

márpedig megmondta a Szolnok TV (igaz, még tavaly ,-) ), hogy 2019 végére: https://www.youtube.com/watch?v=3xB7Pn6NdHg

Előzmény: RadiX (44442)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.05.15 0 1 44447

Az M0 Nyugatnak meg nyomvonala sincs. Nem hinném, hogy pik-pak lesz jó nyomvonal meg környezetvédelmi engedély.

Előzmény: . kata31 (44445)
dimelo Creative Commons License 2019.05.15 0 1 44446

Az infocsomaggal egyetértek:)))

 

De ez az eleme megvilágítandó:

nekünk ott lesz az M4. Úgyis a Pest felé vezető út a fontosabb, a többség arra jár.

 

Minden szó igaz, de tudod-e, hogy

Füzesgyarmat (Bucsa-Kertéssziget) számára mekkora előny lesz az M4 nyomvonal pozíciója Karcag-Bucsa között?

 

Kisújszállás kelet csp-tól most 44,6 km Füzesgyarmat a 4. úton. és 39,6 km lesz az M4-en. NETTÓ 5 km!!! és időben még jobb.

 

A Karcag-déli nyomvonalváltozat Neked kedvez:)))

 

Az már a negatív következmény, hogy Karcagnak nem jó, mert senki nem fog 6 km-t menni délre, azután 12 km-t menjen, hogy visszaérjen a Kisúji csp-hoz, és ugyanez Kelet felé.

Vagyis Karcag egy kilométerrel sem kerül közelebb Európához...

 

Amikor a lelkes természetvédők fújják a passzátszelet...

Előzmény: Landsmann_ (44417)
. kata31 Creative Commons License 2019.05.15 -1 0 44445

..mert ez rég lefutott propaganda. Az M0 nyugat 5 évvel megelőzheti az M0 északot,ami 2027-ig nem készülhet el a Pilisborosjenői kijáratnál tett NIF kötelezettségvállalás miatt,ami kivárja a terület rekultivációjának a végét(Addig tulajdonba sem veszik)

 

+ a tót tranzit a Komáromi Duna hídon át érkezik,ahol négysávosan lesz Fehérvár és azon túl minden érintett autópálya elérhető.

 

Az M0 nyugatnak kell elsőnek ezért megépülnie és azután a Komárom elérése kellene egy gyorsforgalmi témája legyen Egomtól, mert a 10-es forgalma csökkeni fog,hiszen onnan egyre kevesebben fognak Bp-rejárni munkát vállalni!

 

Ez a realitás.

Előzmény: Mash_bakter (44386)
dimelo Creative Commons License 2019.05.15 0 1 44444

A Tiszántúl útfejlesztéseinél elsősorban a forgalmi terhelést kell/szabad figyelembe venni

 

Így kellene az alapelvet a gyakorlatban alkalmazni.
nem csak a Tiszántúlon...

 

A napokban találtam ezt a kis "gyöngyszemet", amely az elvet figyelmen kívül hagyva teremtette meg egy 4 számjegyű út (4606) elkerülőjét.

https://www.google.com/maps/@47.2958204,19.5282926,3a,75y,79.75h,66.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQF2Y7_WWjQfflsXoqT1Otw!2e0!7i13312!8i6656

 

Ami különösen durva, hogy M4 csomópont építés ürügyén készült a tervmódosítás és csodák csodájára, már el is készül...

 

Félre ne értsd: nem volna ez baj, csak precedens lett... és abból a negatív fajta.

 

Merthogy a 4606. út forgalma nem indokolta az elkerülőt:

OKA2017:                                  Egységjármű    Tgk    Szgk.  kistgk  Busz

7110  mérőhely Pilis 8+000 km     2348           176   1430    401     34

Ami külön durva, hogy az M4 csp.-hoz még egy összekötő szervizutat is építenek a régi 4606-tól.

vagyis Pilisről közelebb lesz (3,2 km) ezen felhajtani az M4-re, mint az új elkerülőről (4,7 km).

Hozzá kell tenni, hogy kelet felé ez kitérő, de 6,5 km-re lesz közvetlen lehetőség az Albertirsa 405.-M4 csp-nál.

 

Tehát akkor kinek és miért épült az új 3 km-es elkerülő út?

 

A forgalmi adatok szerint jelentéktelen a Pilisen áthaladó gépjármű-volumen.

 

Monori-erdő viszonylatában lehetne indokolt, de onnan 5,4 km-t kell kelet-észak irányba haladni, hogy azután az M4-en Bp. felé felhajtsanak.

Monori-erdő lakóinak így 10 km-rel hosszabb lesz az út Bp-re, mint Monor-Péteri csp. felé.

Vagyis a kutya sem fogja használni... (Mivel észak felől is kitérő lenne, a Gomba-Monor csp. lesz jobb Bp. felé)

 

Ez a nemzetgazdasági károkozás... kiscsoportos lobbiérdekből...

Előzmény: trizs77 (44443)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.15 0 2 44443

Az a baj az ilyen fejlesztési vágyálmok bejelentésével, hogy teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a valóságot.

A debreceni ITK "gyár"-ról már kb. 234-ik cikk jelent meg, de még egyetlen embert se vettek fel, egyetlen csarnokuk, munkagépük sincs.

 

S úgy beszélnek, írnak róla az oda elmenni lusták, mintha az a gyár lenne.

De nincs.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Hasonló a helyzet a többi Debrecenbe beígért fejlesztéssel.

Szépek-szépek de dolgozóval való megtöltésük nagyobb mutatvány lesz mint gépekkel felszerelni.

 

A Tiszántúl útfejlesztéseinél elsősorban a forgalmi terhelést kell/szabad figyelembe venni, a majd egyszer sok lesz elv helyett.

 

 

Előzmény: puntooo (44430)
RadiX Creative Commons License 2019.05.15 0 0 44442

A Ceglédtől keletre eső szakaszra (73-91) 2020 vége a reális befejezési határidő. Onnan tovább az új nyomvonalon Törökszentmiklósig pedig még el sem kezdek újra dolgozni.

Előzmény: puntooo (44440)
puntooo Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44441

Lassan 3 éve  (vagy 4?) csinálják ezt a 4-esen Albertirsa-Cegléd és most már Abony között,

 

Igen, ezért megmosolyogtatóak a semmiből előkerülő több száz kilométernyi útépítések tervei néhány éves befejezési ígéretekkel....

Előzmény: RadiX (44439)
puntooo Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44440

jövő év végéig nem is lesz vége.

 

Nem 2020 eleje volt a legutolsó határidő?

Előzmény: RadiX (44439)
RadiX Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44439

Azért nem is teljesen triviális. Lassan 3 éve  (vagy 4?) csinálják ezt a 4-esen Albertirsa-Cegléd és most már Abony között, véget nem érő 60-as korlátozásokkal, előzni tilossal, pár hónaponként változó terelésekkel, és jövő év végéig nem is lesz vége. Szerintem erősen borzolja az arra közlekedők idegeit, nem is véletlen a sok ámokfutás okozta brutális baleset.

Előzmény: Mash_bakter (44438)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44438

Pedig tök egyszerű lenne. Ütemezés:

Megépítem az új 2 sávot

átterelem a régiről a forgalmat az új 2 sávra

a régi 2 sávot felújítom, újraépítem, ahogy akarjuk

és már kész is vagyunk.

nem olyan bonyolult ez

Előzmény: Landsmann_ (44436)
puntooo Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44437

Találgatás helyett az alternatívák költségét ismerve lehetne dönteni. Nem hallottam róla (persze, nem vagyok szakmabeli) hogy a kalapból előhúzott zöldmezős M-essel szemben megvizsgálták volna a régi 47 gyorsforgalmúsítának a költségét. (A lepusztuló 47-es egyébként is egyre teljesebb felújítást igényel!)

Előzmény: Landsmann_ (44436)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.14 -1 0 44436

Nem vagyok benne biztos, hogy a 47-es 2x2 sávosítása,   a települések elkerülése és a komplett felújítás sokkal kevesebbe kerülni mint egy új nyomvonali gyorsforgalmi út. Ráadásul éveken át tartó forgalmi korlátozások. Jó, ez volt/van a 4-esen is. 

Előzmény: bp01 (44431)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.14 0 0 44435

Szívesen! :)

Előzmény: Aladár46 (44434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!