Az útprogramba újonnan bekerült projektek közé sorolta az államtitkár a balesetveszélyes csomópontok átépítését, továbbá a 37-es főút Gesztely-Szerencs közötti szakaszának négysávossá tételét. Emellett elkerülő szakaszt építenek Sajószentpéter-Berente térségében, valamint Veszprém déli részén. Előkészítik a Zalaegerszeg-Körmend közötti szakasz megépítését, a Pusztaszabolcs elkerülő utat és a Körmend-Szombathely-Zanat közötti szakasz hiányzó elemeit.
A D portai lámpa marad, az szándékosan kapacitás szabályzó, hogy ne engedjen nagyobb forgalmat rá a szűk keresztmetszetű gyorsforgalmi útra, ami így is be szokott reggel állni. Több autó remélhetőleg Pestre emiatt az M4 miatt nem lesz, hisz Üllőtől nincs változás, itt Monor felől fog egyenletesebben haladni Pest felé a forgalom, így várható, hogy emiatt Vecsésnél hosszabb lesz a dugó. Azaz aki MOnornál araszolt, az ezentúl Vecsésnél fog még többet, de összességében így talán a szumma menetidő nem fog változni. Csak a régi 4-esen lesz jobb közlekedni, na meg főleg Monor városában, ahol megváltozik a fő forgalmi irány, azaz a Kistói útról a Péterire vezető út felé, illetve Gomba felől nem jönnek keresztül a városon a 4-es útnak. Na meg Monorierdő, és Pilis is fellélegzik. Azaz mindent összevetve ingázásban nagy változás lehet nem lesz, de aki nem ingázik, vagy a városokban él, és közlekedik, azoknak mind jobb lesz az M4-es. Amúgy is 05.27-től sűrítik még tovább a vonatokat a Bp-Cegléd vasúton, lehet azzal menni, még az M4 mellett is gyorsabb lesz bejutni a városba.
A 11-es főúton, úgy Leányfalu térségében 4-5 éve (ha jól emlékszem) volt egy jelentős felújítás. Lehet hogy közműfelújítással volt egybekötve mert csak a fél útpálya újult meg. (út egyik fele sötét aszfaltos, a másik szürke)
Namost a pár éve felújított aszfalt szanaszét van repedve, meg van süllyedve. Kb 2 évet jósolok még neki aztán újra lehet rakni az egészet X millióért. Ilyenkor miért nem lehet gariban megcsináltatni a kivitelezővel?
A lampak tovabbra is ott maradnak Ullon/Vecsesen. Es tovabbra is kivancsi leszek mi lesz a ferihegyi dugoval. Mert a lampa a D portanal tovabbra is megfogja a forgalmat egeszen Vecsesig. Ha nem fogja vissza a forgalmat ullonel a korforgalom meg a gyomoroi elagazas akkor az M0-ig fognak ott allni a nepek reggelente.
Az odáig oké, hogy az M4 m,ilyen távolságon belül érik el a Bajomiak. De hiába van közelebb, ha egy nagy kunkort megtéve jutnak el Pest irányába. Összességében lehet vagy 25-30 km kerülő, vagy még több. Mondjuk az is igaz, rossz út miatt én is inkább kerültem, kerülök. Én sem megyek a bajomi úton. 9 éve mentem rajta utóljára autóval és azt hiszem nem is egyhamar fogok. Odafelé arra mentem Püspökladányba, de visszafelé a 4-esen Karcag felé kerültem.
Azt nem vitatom én sem, mert néha egészen eszementek és pofátlanok tudnak lenni, csak ugye az egész 4-es mizériát nem kéne az ő nyakukba varrni. Egyébként otthon náluk sokkal jobban kiadják a lényük legbensejét, ahhoz képet itt nálunk igencsak visszafogottan vezetnek ;-)))
Ez olyan dolog, hogy pl. számomra feltűnően sokszor mondják a rádióban, hogy a régi 6-os úton valahol Paks környékén baleset történt. Belátható egyenesek, abszolút kezelhető útszakaszok vannak arrafelé, az M6 ugyebár elvitte a forgalom egy részét, miért pont ott vadulnak meg? Rejtély.
Hát ölég hülye cikk, mert a legveszélyesebb utaknál szépen sorban ott van az összes főút, az egy szem kettest leszámítva. De mivel az ötös például nagyon veszélyes, én inkább majd a 64-esen megyek ezentúl Szegedre ;-)))
És az hogy van vajon, hogy egy millió autóra vetítve is az jön ki, hogy a kicsi, rövid főútvonalak kicsit sem veszélyesek, a hosszúak pedig igen??? (Lám, a 42-es milyen szépen szerepel, igaz, a halálos balesetnél sem a 2-4, sem az 1-2, sem a 0-nál nem szerepel. Akkor most mi van?)
Van egy mondás erre: "adtak a sz@rnak egy pofont", már bocsánat, a zindex szellemi színvonala pedig valahol a béka segge alatt ;-)))
Véletlenül sem akarom azt mondani, hogy a régi 4-es az egy csodás darab lenne, de még a bővítés előtt is volt azt hiszem 3 elég hosszú 2x2 sávos része (Cegléd környékén kettő + Szapárfalunál), ahol azért lehetett haladni. Plusz abonyi, szolnoki, karcagi, berettyóújfalui elkerülő. Jó, hát a Monor + Pilis, régebben a Vecsés és Üllő áthaladó szakasza tényleg elég gáz volt, de azt hiszem arról nem a román vezetési stílus tehet. (Ugye a 42-es is eléggé laza tud lenni pl. itt: https://www.google.hu/maps/@47.208764,21.5649067,3a,60y,358.96h,84.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3_I8TKEK6IipK9G3oQf5Xg!2e0!7i13312!8i6656 - szóval nem igazán világos, hogy miért mindig Monorierdőnél meg Ceglédnél jön elő a szomszédok vezetési morálja...)
Ezt írja a linkelt cikk: "Ezért összehasonlítottuk az utakat forgalomarányosan (az út hosszát is figyelembe vevő forgalmi teljesítményt alapul véve), azaz megnéztük a halálos baleseteket évente, átlagosan, egymillió autónak megfelelő járműre vetítve." Így második helyezett a 4-es út a 6-os mögött (ami az M6-os léte mellett eléggé ciki).
Na de miért is halálút a 4-es ? Nem kellene feltenni ezt a kérdést is ? Megpróbálom megválaszolni. 1, a kevésbé intelligens románok fő útvonala. Mert akinek van esze, az M35-M3-on megy. 2, román közúti vezetési kultúra (teljes hiánya) 3, állandó forgalom (összefüggő sor), ami mögött az üres M6 sunnyogva elbújhat 4, ahol előzni a szemből jövő összefüggő sor miatt lehetetlen/életveszély, de (lásd 2-es pont) 5, mivel nincs lejtő, nincs kapaszkodósáv (a lassúaknak) ... így előzni csak szembesávban lehet. 6, kamionok tömkelege. Egymás fenekében. De az IFA a leggyorsabb autó, mert mindig az vezeti a sort
És a vicc ez után jön. Kitalálta a fővezér ezt az autóútnak SEM ALKALMAS új úttípust. Jó lesz ez a 4-es halálútnak. - Nincs leállósáv. - Néhol 2 ujjnyi magas beton útpadka a külső sáv szélén - Leállósáv ennyivel megemelt KAVICSOS murvás laza útpadka. Soroljam ezek miért fognak embereket ölni, vagy egyértelmű ?
Monorierdőnek gyorsabb, ha kilométerben hosszabb is, mert nem kell átbumlizniuk Monoron. Hasonló helyzet lesz Szajolnál is pár év múlva, amikor Budapestre ment Törökszentmiklós felé lesz érdemes elindulni.
Az Újerdő út, amiről beszélsz, kb 4 méter széles aszfalttal bír, átmenő forgalomra azt is újjá kellett volna burkolni.
..M0 északot, ami 2027-ig nem készülhet el a Pilisborosjenői kijáratnál tett NIF kötelezettségvállalás miatt, ami kivárja a terület rekultivációjának a végét(Addig tulajdonba sem veszik)
+ a tót tranzit a Komáromi Duna hídon át érkezik,ahol négysávosan lesz Fehérvár és azon túl minden érintett autópálya elérhető.
Az M0 nyugatnak kell elsőnek ezért megépülnie és azután a Komárom elérése kellene egy gyorsforgalmi témája legyen Egomtól, mert a 10-es forgalma csökkeni fog,hiszen onnan egyre kevesebben fognak Bp-rejárni munkát vállalni!"