Keresés

Részletes keresés

vargachris Creative Commons License 2019.06.07 0 0 41181

Igen, még szerencse, hogy ugyan ott van. :-DD

Nem benzincsappozícióra értettem az alternatívákat, hanem üzemanyagtartályra. Bocs, ha félreérthető voltam. :-)

Azért alakul az a végsebesség, látom. Reggel én is indulok motorral, ha jól állnak a csillagok (meg a felhők is).

Előzmény: CTDPeti (41179)
CTDPeti Creative Commons License 2019.06.07 0 0 41180

Na, én itt tartok az sr-rel :) ez óra szerint mondjuk 80

CTDPeti Creative Commons License 2019.06.07 0 0 41179

nem derült ki számomra Chris de ide a rozsdás bökőt hogy a műanyagon is ugyanott van a benzincsap helye

Előzmény: vargachris (41178)
vargachris Creative Commons License 2019.06.06 0 0 41178

Van itt egy talált kép, ami jobban szemlélteti, hogy miért nem jön ki a tartalékmennyiségnek a fele. A benzincsap kissé magasan van ugye.

Aztán van itt spórolós meg zsebbenyúlós alternatíva is:

https://www.mofa-shop.de/schwalbetank-aus-kunststoff-9743.html

 

vargachris Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41177

1:51-nél, megvan! :-)

Előzmény: Bxx7 (41176)
Bxx7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41176

Ráakadtam a saját motoromra! :D :D 

https://www.youtube.com/watch?v=2UhCe3rzJ2k

 

 

vargachris Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41175

Igen, valóban együtt lehet élni a jelenséggel, csak az a ciki az én esetemben, hogy ha meg akarok győződni a légbuborék hogyanmicsinálódásáról, akkor félreállok és le kell vennem a motorháztetőt:

Mert ez alatt bújik meg minden. Ugye az S50-51-eseken ez valamivel egyszerűbb feladat.

De én ezt bevállalom. Úgy veszem, hogy ez valahol a szépség ára. :-D

Előzmény: s51es (41159)
vargachris Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41174

Ma szemügyre vettem a dolgokat a tank körül. Teletöltöttem, csurig, aztán mérőedénybe elkezdtem leereszteni. 6 liter jött le az első körben, aztán tartalékra tettem, úgy még egy liter jött, azaz csöpögött le. Nem túl nagy átmérőjűek ezek a likak a csap belsejében, most tettem rá egy másikat, ami jóval karakteresebb holminak tűnik. Annyit még a leeresztésről, hogy ennek a tanknak a csap alatt is van egy öblös része, ahol megbújik fél liter üa, tehát a tartalék üzemmód valójában 1/2 liter kábé.

Gondolom nem kell magyaráznom, hogy az S51-en pl pont a csap körül hegyesedik a tank, így könnyebben kijön (gondolom) aminek ki kell jönnie.

Most a tankot valamelyest megtöltöttem és a műhelyben hagytam éjszakára, hogy az esetleges szivárgást időben nyakon csípjem.

s51es Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41173

Ennyire azért nem volt gyászos, de azért az apró koszoknak volt utánpótlása.

Most még, mivel beüzemeléi stádiumban van, elmegy, majd az oxálsavas semlegesítésre gondoltam. A tank maga a váz, macerás a forgatása.

Sajnos a kijövő csonk menetét a próbálkozások során elnyalták, így az saját csapját  bajos feltenni, alternatívát kellett találni.

Előzmény: Törölt nick (41162)
Bxx7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41172

Nem ismerem ezt az eljárást. Nem rossz. 

 

Az oxálsavast és a citromsavas eljárást ismerem tanktisztításra. 

Előzmény: Törölt nick (41165)
CTDPeti Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41171

köszönöm szépen, este fény derül a titokra! :)

Előzmény: Billzzz (41167)
CTDPeti Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41170

leköteleztél, köszönöm szépen!!

Előzmény: Törölt nick (41168)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41169

1:100-1:40 es melle 1:50-1:40 2T olaj.

Előzmény: simistar (41143)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41168

Ment mail!

Előzmény: CTDPeti (41166)
Billzzz Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41167

A hengerfejnél a henger furatát kell követni a méreteknek. Ha 60-as hengeren 50-es fej van, akkor abban van egy lépcső ami hőgócot tud alkotni és kopogásos égés lesz. Ha fordítva van, akkor meg elég gyatra lesz a kompresszió.

 

Én az S51-es tankot oxálsavval tisztítottam!

http://www.eredetisimson.hu/rozsdairtas.htm

Előzmény: CTDPeti (41166)
CTDPeti Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41166

értem, köszi. és az 50-es és 60-as hengerfej között lehet az a különbség amire én gondolok? (mondjuk akkor nekem 60-as hengerfej volt fent az 1. túlméretes 50-es hengeren, ha az én kupolám tágabb.... Viszont az nem is lehet jó mert kisebb a kompresszió, gondolom én.....)

 

barbet, ezt az elektrolízist otthon miként lehet reprodukálni? simán anód, katód, víz, és 12 volt? Én vajon meg tudom oldani magamnak? Szintén R tank és szintén rozsdás. (mondjuk egy autó benzin szűrőt beraktam a karbi elé, az teszi a dolgát)

Előzmény: Bxx7 (41163)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41165

Így lett vásárolva,jó rozsdás tankkal! Amit a képen látsz,az már a vegyi eljárás közben történt dolog, addig száraz és rozsdás volt. A tankba tiszta víz lett öntve, ez már akkor jött elő amikor haladt az elektrolízis. A lemez amit látsz,az a pozitív elektróda,ami szép fényes lemez volt az eljárás indítása előtt. A piros edénybe látható szutyok,pedig a csapról kiengedett víz,ami a tankban leváló rozsda miatt vált ilyenné!

Előzmény: Bxx7 (41164)
Bxx7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41164

Ez durva! 

Hol volt tárolva ez a tank? 

Találkoztam már jó néhány rollerrel, de egyiknek sem volt rozsdás a tankja. Ennek a belsejét már kezelték rozsdásodás ellen, elvileg kevésbé volt hajlamos rá. 

Előzmény: Törölt nick (41162)
Bxx7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41163

Érzéki csalódás lesz az. :) 

 

A B és N típusokon is ugyanolyan hengerfej volt. A kipuff csatornán volt csak eltérés (és még három helyen). 

Előzmény: CTDPeti (41161)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41162

Nézd csak,ez egy SR tank,szintén gyászos volt a belső,ilyeneket mutatott az elektrolízises tisztítás során! Utána jött még a mechanikai tisztítás,már most nem jön belőle semmi piszok! Ezt TE is megtudod otthon csinálni!

Előzmény: s51es (41159)
CTDPeti Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41161

Srácok, az 51-es gyári hengerfej kupolája/égéstér formája ugyanaz volt minden típusnál, N-és B-nél is? Este megyek egy 7 éve be nem indított '82-est feléleszteni egyik cimborámnak. Tegnap mutatta az alkatrészeit mert 60-as henger és hengerfej lett rárakva még leállítás előtt, és ahogy kezembe nyomta a gyári hengerfejet a polcról, igaz hogy én már 2-3 hete nem vettem le a saját hengerfejet :) de mintha emlékeim szerint az én gyári hengerfejemnek a gyertyamenet körüli kupola sokkal nagyobb lenne mint ezen amit tegnap láttam. Persze lehet hogy csak érzéki csalódás. 

Bxx7 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41160

Az nem téved, aki nem dolgozik, nem csak veled fordul elő hasonló. :)

 

Látom a fotón, ez valami utángyártott benzincsap. A tervezésnél és gyártásnál nem arra mentek, hogy a gyári értékeket kövessék. Jó kérdés, mennyi a tartalékod. Én ezt a csapot jó messze dobnám és keresnék egy jó állapotú, hozzá való bontottat. A gyári csap csak a legritkább esetben megy tönkre. Tömítés csere, aztán beszerelhető. 

 

Én is pont ezt tettem a bésemnél: csurig töltöttem a tankot, lehúztam a benzincsövet és pontosan kimértem, mennyi van tartalékig.  

S51-nél 8,7 l-t írnak a tankra általánosságban. Arról már nem szól a fáma, hogy a két különböző tankfajta között (1986-tól) mennyi különbség van. Nekem a nagyobb van rajta. A száraz tanktól a teljesen teliig 9,85 l fér bele. A 8 deci is csak tájékoztató jellegű. A kisebb tankra jó lehet a 8,7 l, azt még nem mértem meg. 

 

 

 

Előzmény: vargachris (41157)
s51es Creative Commons License 2019.06.04 0 0 41159

A buborékkka jól együtt lehet élni!

Van egy TVS EKO, ami valami árvízkáros lehetett. A tankja maga a vastag csőváz. Belül felütötte fejét a szutyok, gyakorlatilag használhatatlan lett a tulajnak, de több kézen átment de nem tudtákk rendesen kitakarítani. Állandó dugulás...

Úgy oldottam meg a dolgot, hogy nem a saját csapját használom, hanem egy jó vastag átlátszó benzincsövet húztam közvetlenül a csonkra.  A csőbe beletoltam mindkét vége felől szűrőanyagot, majd egy gyári szűrő és utánna jön csak az  űlepítős csap, karbi a saját szűrőjével. Így már használható.

Na ezt az egészet egy jó nagy kanyarral lehett elhelyezni, és a kanyar tetetjén ott csücsül egy szép buborék.

Nem zavar, mert ugyis a magasabban levő tankbéli benzinszint tolja utánna a benyát.

Külön haszon, hogy ellenőrizhetem -a buborék mocorgásával-  mennyi idő alatt tölti fel a karbit, elzár-e, ha beállt a szint.

 

vargachris Creative Commons License 2019.06.03 0 0 41158

Levegőbuborék. Szerintem akkor kerül a csőbe, mikor a csap szintje alá kerül a benzin, és még nem állítottam tartalékra. Mivel a tank alatt benzinszűrő van, így a karbira nem egyenesen fut a cső, hanem vesz egy kanyart fölfelé, aztán vissza le.

Ezen egy picit látszik:

 

Arra is gondoltam tartalék gyanánt, hogy viszek egy 5l-es kannát üresen, vagy beleöntöm az olajat, és abba tankolok a kúton. Akkor nincs fölös súly menet közben, és keverni is pontosan tudok. Erre még alszom egyet.

Előzmény: Bxx7 (41155)
vargachris Creative Commons License 2019.06.03 -1 0 41157

Szóval, Kedves Uraim!

 

Ezúton kérek elnézést mindazoktól, akiket - szándékomon kívül - félrevezettem tegnap este. Fáradt voltam, de biztosan sokan jártatok már úgy, hogy amikor reggel kidob az ágy, megvilágosodtok, illetve az előző nap este párna alá tett kérdésekre hajnalban megérkezik a válasz. Nos, valahogy így jártam én is. Szóval az igaz, hogy tegnap beletöltöttem az öt literes kanna tartalmát a tankba, de abból előtte a damilos kasza is kapott 1.5-2 tanknyit, valamint indulás előtt még a Schwalbe tankjába is öntöttem. A maradékot meg akkor, mikor hazaértem, de az jó, ha volt 2 liter. Tehát nem mehetett el hat liter. (legalábbis nagyon remélem.) Viszont eszembe jutott még valami: Ezek a piacon található benzincsapok mutatnak eltérést a tankba felfutó kis cső hosszúságában? Mert az viszont tény, hogy tele tankkal indultam, majdnem csurig volt, és kb 100 kilométernél kellett a csapot fordítanom. Arra gondoltam, hogy esetleg nem 0.8 liter maradt szint alatt, hanem jóval több. Sajnos ez a tank elég furmányos elhelyezkedésű és formájú, nehéz megállapítani, hogy hol van félig.

De van fény az alagút végén: Holnap tankolok kannába, aztán lekötöm a benzinvezetéket a karbiról és jól kimérek mindent. Aztán akkor talán kevesebb baromságot írok ide, amivel Titeket sokkollak.

Valamint a végére még egy fontos tapasztalat, amire páran kíváncsiak voltatok már, hát megszületett a válasz:

 

- A lapos nyereg nem törte széjjel a seggem! :-D

 

Bxx7 Creative Commons License 2019.06.02 0 1 41156

Ez esetben a nagyobb köbcentire nem lehet fogni a többletfogyasztást. Ott valami más baj lehet. 

 

Amikor Billzzz kollégával csináltuk a nagy túránkat, neki közel egy decivel alacsonyabb fogyasztás jött ki, mint nekem, pedig az övé tuningolt 60/4-es, ill. utángyártott kipufogós. Az tény, hogy mögöttem haladt a szédítő 41-43 km/h-s tempóban. 

Előzmény: vargachris (41154)
Bxx7 Creative Commons License 2019.06.02 0 1 41155

Mint jelent az, hogy buborékolt és megállt a szerkezet? 

 

Milyen láncáttétel, azaz milyen kis fogaskerék van fenn? 

A 6,8 km nagyon sok. Nálam csak kb. 2,5 km körül csal lefelé a gyári óra.

 

Tény, hogy kicsi a Schwalbe tartálya, szóval az S51 változathoz képest nem egy hatótáv bajnok. Én olajat vinnék, az kevesebb helyet foglal. Bár, ha vinnél egy 2 l-es flakonban benzint, pontosan be van keverve, az igaz. Én is szeretem előre, kannában bekeverni a benzint, az pontosan be van keverve. 

Előzmény: vargachris (41149)
vargachris Creative Commons License 2019.06.02 0 0 41154

A könyve a Star-ral együtt 2.5-2.7 litert ír, ami esetemben lehet kicsit több a burkolat miatt, valamint a nagyobb köbcenti miatt is még valamivel, de ennyire talán mégsem. Holnap folytatom a fejszámolást, aztán megkeresem a lukat a tankon. :-D

Előzmény: vargachris (41153)
vargachris Creative Commons License 2019.06.02 0 0 41153

Nahát ez az!

Előzmény: boli77 (41152)
boli77 Creative Commons License 2019.06.02 0 0 41152
Szia!120 km ès majdnem 6 litert be vágott ?? Nem sok az egy kicsit ?? Bár a fogyasztás sokmindentől függ de akkor is.
Előzmény: vargachris (41150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!