Igen, valóban együtt lehet élni a jelenséggel, csak az a ciki az én esetemben, hogy ha meg akarok győződni a légbuborék hogyanmicsinálódásáról, akkor félreállok és le kell vennem a motorháztetőt:
Mert ez alatt bújik meg minden. Ugye az S50-51-eseken ez valamivel egyszerűbb feladat.
De én ezt bevállalom. Úgy veszem, hogy ez valahol a szépség ára. :-D
Ma szemügyre vettem a dolgokat a tank körül. Teletöltöttem, csurig, aztán mérőedénybe elkezdtem leereszteni. 6 liter jött le az első körben, aztán tartalékra tettem, úgy még egy liter jött, azaz csöpögött le. Nem túl nagy átmérőjűek ezek a likak a csap belsejében, most tettem rá egy másikat, ami jóval karakteresebb holminak tűnik. Annyit még a leeresztésről, hogy ennek a tanknak a csap alatt is van egy öblös része, ahol megbújik fél liter üa, tehát a tartalék üzemmód valójában 1/2 liter kábé.
Gondolom nem kell magyaráznom, hogy az S51-en pl pont a csap körül hegyesedik a tank, így könnyebben kijön (gondolom) aminek ki kell jönnie.
Most a tankot valamelyest megtöltöttem és a műhelyben hagytam éjszakára, hogy az esetleges szivárgást időben nyakon csípjem.
A hengerfejnél a henger furatát kell követni a méreteknek. Ha 60-as hengeren 50-es fej van, akkor abban van egy lépcső ami hőgócot tud alkotni és kopogásos égés lesz. Ha fordítva van, akkor meg elég gyatra lesz a kompresszió.
értem, köszi. és az 50-es és 60-as hengerfej között lehet az a különbség amire én gondolok? (mondjuk akkor nekem 60-as hengerfej volt fent az 1. túlméretes 50-es hengeren, ha az én kupolám tágabb.... Viszont az nem is lehet jó mert kisebb a kompresszió, gondolom én.....)
barbet, ezt az elektrolízist otthon miként lehet reprodukálni? simán anód, katód, víz, és 12 volt? Én vajon meg tudom oldani magamnak? Szintén R tank és szintén rozsdás. (mondjuk egy autó benzin szűrőt beraktam a karbi elé, az teszi a dolgát)
Így lett vásárolva,jó rozsdás tankkal! Amit a képen látsz,az már a vegyi eljárás közben történt dolog, addig száraz és rozsdás volt. A tankba tiszta víz lett öntve, ez már akkor jött elő amikor haladt az elektrolízis. A lemez amit látsz,az a pozitív elektróda,ami szép fényes lemez volt az eljárás indítása előtt. A piros edénybe látható szutyok,pedig a csapról kiengedett víz,ami a tankban leváló rozsda miatt vált ilyenné!
Találkoztam már jó néhány rollerrel, de egyiknek sem volt rozsdás a tankja. Ennek a belsejét már kezelték rozsdásodás ellen, elvileg kevésbé volt hajlamos rá.
Nézd csak,ez egy SR tank,szintén gyászos volt a belső,ilyeneket mutatott az elektrolízises tisztítás során! Utána jött még a mechanikai tisztítás,már most nem jön belőle semmi piszok! Ezt TE is megtudod otthon csinálni!
Srácok, az 51-es gyári hengerfej kupolája/égéstér formája ugyanaz volt minden típusnál, N-és B-nél is? Este megyek egy 7 éve be nem indított '82-est feléleszteni egyik cimborámnak. Tegnap mutatta az alkatrészeit mert 60-as henger és hengerfej lett rárakva még leállítás előtt, és ahogy kezembe nyomta a gyári hengerfejet a polcról, igaz hogy én már 2-3 hete nem vettem le a saját hengerfejet :) de mintha emlékeim szerint az én gyári hengerfejemnek a gyertyamenet körüli kupola sokkal nagyobb lenne mint ezen amit tegnap láttam. Persze lehet hogy csak érzéki csalódás.
Az nem téved, aki nem dolgozik, nem csak veled fordul elő hasonló. :)
Látom a fotón, ez valami utángyártott benzincsap. A tervezésnél és gyártásnál nem arra mentek, hogy a gyári értékeket kövessék. Jó kérdés, mennyi a tartalékod. Én ezt a csapot jó messze dobnám és keresnék egy jó állapotú, hozzá való bontottat. A gyári csap csak a legritkább esetben megy tönkre. Tömítés csere, aztán beszerelhető.
Én is pont ezt tettem a bésemnél: csurig töltöttem a tankot, lehúztam a benzincsövet és pontosan kimértem, mennyi van tartalékig.
S51-nél 8,7 l-t írnak a tankra általánosságban. Arról már nem szól a fáma, hogy a két különböző tankfajta között (1986-tól) mennyi különbség van. Nekem a nagyobb van rajta. A száraz tanktól a teljesen teliig 9,85 l fér bele. A 8 deci is csak tájékoztató jellegű. A kisebb tankra jó lehet a 8,7 l, azt még nem mértem meg.
Van egy TVS EKO, ami valami árvízkáros lehetett. A tankja maga a vastag csőváz. Belül felütötte fejét a szutyok, gyakorlatilag használhatatlan lett a tulajnak, de több kézen átment de nem tudtákk rendesen kitakarítani. Állandó dugulás...
Úgy oldottam meg a dolgot, hogy nem a saját csapját használom, hanem egy jó vastag átlátszó benzincsövet húztam közvetlenül a csonkra. A csőbe beletoltam mindkét vége felől szűrőanyagot, majd egy gyári szűrő és utánna jön csak az űlepítős csap, karbi a saját szűrőjével. Így már használható.
Na ezt az egészet egy jó nagy kanyarral lehett elhelyezni, és a kanyar tetetjén ott csücsül egy szép buborék.
Nem zavar, mert ugyis a magasabban levő tankbéli benzinszint tolja utánna a benyát.
Külön haszon, hogy ellenőrizhetem -a buborék mocorgásával- mennyi idő alatt tölti fel a karbit, elzár-e, ha beállt a szint.
Levegőbuborék. Szerintem akkor kerül a csőbe, mikor a csap szintje alá kerül a benzin, és még nem állítottam tartalékra. Mivel a tank alatt benzinszűrő van, így a karbira nem egyenesen fut a cső, hanem vesz egy kanyart fölfelé, aztán vissza le.
Ezen egy picit látszik:
Arra is gondoltam tartalék gyanánt, hogy viszek egy 5l-es kannát üresen, vagy beleöntöm az olajat, és abba tankolok a kúton. Akkor nincs fölös súly menet közben, és keverni is pontosan tudok. Erre még alszom egyet.
Ezúton kérek elnézést mindazoktól, akiket - szándékomon kívül - félrevezettem tegnap este. Fáradt voltam, de biztosan sokan jártatok már úgy, hogy amikor reggel kidob az ágy, megvilágosodtok, illetve az előző nap este párna alá tett kérdésekre hajnalban megérkezik a válasz. Nos, valahogy így jártam én is. Szóval az igaz, hogy tegnap beletöltöttem az öt literes kanna tartalmát a tankba, de abból előtte a damilos kasza is kapott 1.5-2 tanknyit, valamint indulás előtt még a Schwalbe tankjába is öntöttem. A maradékot meg akkor, mikor hazaértem, de az jó, ha volt 2 liter. Tehát nem mehetett el hat liter. (legalábbis nagyon remélem.) Viszont eszembe jutott még valami: Ezek a piacon található benzincsapok mutatnak eltérést a tankba felfutó kis cső hosszúságában? Mert az viszont tény, hogy tele tankkal indultam, majdnem csurig volt, és kb 100 kilométernél kellett a csapot fordítanom. Arra gondoltam, hogy esetleg nem 0.8 liter maradt szint alatt, hanem jóval több. Sajnos ez a tank elég furmányos elhelyezkedésű és formájú, nehéz megállapítani, hogy hol van félig.
De van fény az alagút végén: Holnap tankolok kannába, aztán lekötöm a benzinvezetéket a karbiról és jól kimérek mindent. Aztán akkor talán kevesebb baromságot írok ide, amivel Titeket sokkollak.
Valamint a végére még egy fontos tapasztalat, amire páran kíváncsiak voltatok már, hát megszületett a válasz:
Ez esetben a nagyobb köbcentire nem lehet fogni a többletfogyasztást. Ott valami más baj lehet.
Amikor Billzzz kollégával csináltuk a nagy túránkat, neki közel egy decivel alacsonyabb fogyasztás jött ki, mint nekem, pedig az övé tuningolt 60/4-es, ill. utángyártott kipufogós. Az tény, hogy mögöttem haladt a szédítő 41-43 km/h-s tempóban.
Mint jelent az, hogy buborékolt és megállt a szerkezet?
Milyen láncáttétel, azaz milyen kis fogaskerék van fenn?
A 6,8 km nagyon sok. Nálam csak kb. 2,5 km körül csal lefelé a gyári óra.
Tény, hogy kicsi a Schwalbe tartálya, szóval az S51 változathoz képest nem egy hatótáv bajnok. Én olajat vinnék, az kevesebb helyet foglal. Bár, ha vinnél egy 2 l-es flakonban benzint, pontosan be van keverve, az igaz. Én is szeretem előre, kannában bekeverni a benzint, az pontosan be van keverve.
A könyve a Star-ral együtt 2.5-2.7 litert ír, ami esetemben lehet kicsit több a burkolat miatt, valamint a nagyobb köbcenti miatt is még valamivel, de ennyire talán mégsem. Holnap folytatom a fejszámolást, aztán megkeresem a lukat a tankon. :-D