Sziasztok, nem tud valaki ajanlani a pesti oldalon modellboltot, ahol van raktarkeszlet (H0 vonatok es epuletek, kiegeszitok)? Koszonom szepen elore is
"TRIX EXPRESSZ rendszer egyenáramú, de háromsínes volt, ennél is szükséges volt a csúszka" - ez biztos? Mármint minden üzemmódban kellett? Nem pedig átkapcsolható volt, két- vagy háromféleképpen, egy vágányon való külön vezérelhetőségre:
- a két külső sínszálból;
- egyik külső sínszál + középső, csak áramot biztosító sínszálból;
- (áramszedős járműveknél) egyik külső sínszál + felsővezetékből
A féreértések elkerülése végett: A két kerék között lévő áramszedő csúszka nem a váltóáramú üzem tartozéka, hanem a sínrendszer következménye. A régmúltban az eléggé ismert és nagyszámban használt TRIX EXPRESSZ rendszer egyenáramú, de háromsínes volt, ennél is szükséges volt a csúszka.
Amint már írtam korábban, valóban voltak egyenáramú Marklin termékek. Néhány mozdony, ezek a váltóáramú tipusok 3xxxx cikkszámától eltérően 55xxx számot kaptak és egyaránt alkalmasak voltak egyen- és váltóáramú, Marklin digitál és DCC üzemre.
Nagyobb számú személy kocsi és szerelvény szigetelt kerekekkel, alkalmas volt a kétsínes egyenáramú üzemre, ezek a 3xxxx cikkszám helyett 42xxx vagy 43xxx számmal kerültek kereskedelni forgalomba. Azonban ezek gyártását a Marklin 2005(2006-ban befejezte, valószínűleg egyes kereskedések raktáraiban azonban még vannak elfekvő darabok.
Az említett példányok a Marklin honlapján az archívumban, a cikkszán beütése után megtalálhatók.
Van egy Märklin-Hamo DB BR24 -es gépem, 2,1mm sínen tényleg nem jól megy - mint azt a cikkben is írtad, de csíkos Mester ajánlására csak az öreg Pilz síneken futtatom, és azon gyönyörűen megy. Mivel több évi várakozás után sikerült beszereznem egyet, nyugodtan elmondhatom:Brawa E69 = Svájci óra.
Ezek már a gyár belső üzleti ügyei voltak, nem sokra mennél vele. Viszont ha a jövőben is érdekelnének a Marklin gyártmányai, ügyei, modellek részletes ismertetése, modellasztalok építésének ugyancsak részletes leírása, a nagyvasútak és azok múltja és még rengeteg egyéb dolog, számtalan kitűnő minőségű színes fényképpel, javasolnám a Marklin Magazin előfizetését. Ez a kéthavonta megjelenő 130 oldalas, szinte könyvszerű újság, még a német nyelvet csak egészen alapfokon ismerők számára is rengeteg értékes információt nyújt.
Sajnos Egri vagyok így nem tudok érte menni. Vásárolni meg elsőre nem akartam (Peco) 6 szálat. Nyomtáv ellenőrző etalon, és nyomtáv tartó érdekelne ha elküldöd emailben megköszönöm. Ha az ára is jó vennék is belőle és akkor pl: a csomagba beleférne a Peco sínszál. Természetesen azt is kifizetném. Köszi Norbi
A Marklin (Maerklin) korábban, hosszú időn át egyes (H0 méretnagyságú) mozdony- és kocsi típusait legyártotta egyenáramú kivitelben is Marklin HAMO gyártmány megnevezéssel. Ezeket azonban sohasem nevezték Trixnek, a Trix a Marklin és a Fleischmann mellett az egyik legrégibb német modellvasút gyártó volt. A korai Trix - a Marklinhez hasonlóan - háromsínes, de egyenáramú rendszer volt, amelyet később felváltott a népszerűbb és elterjedtebb kétsínes rendszer.
Miután a Marklin megvásárolta a Trixet, már nem volt szüksége a HAMO gyártására, ma már sok esetben egyidőben hoznak ki szinte teljesen hasonló mozdonyokat Trix és Marklin gyártmányként. Természetesen az előbbi kétsínes egyenáramú, a Marklin pedig továbbra is váltóáramú, de ma már nem háromsínes, hanem pontérintkezős vágánnyal működik.
A Marklin H0-t, a ponttérintkezős rendszert nagy üzembiztonsága miatt Nyugateurópában (és persze Németországban) még nagyon elterjedten használják.
Az igen népszerű kerti vasút gyártó LGB céget szintén néhány éve vásárolta meg a Marklin, de mellette tovább gyártja az igen népszerű 1-es méretnagyságú, hihetelen élethűségű (és csillagászati árú) modellvasútját is.
A Trix megvásárlásával a Marklin megoldotta az N méret gyártását is (Minitrix).
A két sín között középen lévő ívet jelenti (vágánytengely). A sínszálak belső fele ettől jobbra-balra 8,25mm-re vannak (+1,5mm oldalanként, ha tartják a NEM szabványt).
Egy olyan kérdésem lenne, hogy amikor megadják a sínek sugarát, az a sín melyik részén érvényes? (Lehet, hülyén hangzik a kérdés, de remélem kapok választ :)) Esetemben H0-ás Piko sínekről van szó, R 380.