Keresés

Részletes keresés

Foxy24 Creative Commons License 2024.03.24 0 1 4736

Leginkább azokat szívatták meg a legjobban akik Albertfalván vagy Kastélyparnál szoktak felszálni Székesfehérvár felé. Mert úgyan is 21:20 után nincs vonat egészen hajnali 4ig

BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -3 1 4735

Hát, Én is megdöbbentem, de tapasztaltam is, mert egy nagyon jó barátom lakik a térségben...

És ez még mind semmi, nézd meg a Pécs környéki mellékvonalakat... 47-es, csakugyan a Kaposvár-Somogyszob vonal kivéreztetve, újra, de most már majdnem teljesen, több korábban szétsorvasztva, 66-os mondjuk, hogy "feltámadt", 65-ös is a járvány után hosszú idő után került méltó módon kezelésre (újra), a legjobb sorsa a szintén nem feltétlen amiatt ünnepeltethető 62-esnek van... Aminek a vonatai "el vannak vágva" Szentlőrincen, szinte semmiből a semmibe futnak... Az 50-esen is a szolgáltatás nívótlan, nagyon finoman szólva...

És akkor nem beszéltünk a 40-es vonal Pusztaszabolcs-Dombóvár közti regionális forgalmáról, arról, hogy Pécsről, illetve Dombóvár előttről Pécsre vagy IC-vel lehet Dombóváron túlra és fordítva utazni vagy szinte sehogy...

Az órás ütemnek, ahogy a MÁV-START és a MÁV sem vitatja az igény jogosságát épp a pályaállapotok, a 160 km hosszú (!!!) egyvágányú pályaszakasz okozta szűk keresztmetszetek nem teszik lehetővé, ez az egyetlen fővonal, amire az elmúlt 30-40 évben egy forintnyi pályafelújítási pénz se jutott... Csak karbantartások vannak, minden évben, többször, állapotfenntartásra, ami így is rohamosan pusztul le... Emiatt kellett ritkítani több éve az IC megállásain is... Amik rendszeresen 5-10 perceket, nem ritkán 30 és afeletti perceket késnek, késve indulnak, forudulnak, pécsi fordulóidejük szükségszerűen a lehető legminimálisabb, nem ritkán teljesen tarthatatlan, s akkor még nekiállnak ott takarítás miatt lezavarni az embereket a vonatról és jó, ha 5 perccel indulás előtt engedik fel Őket, amikor épp olyanjuk van pl.

Egyáltalán a szolgálatásmegrendelési strukturát kellene megreformálni...

Végre tényleg egy országos közlekedésszervező kellene, valódi hatáskörökkel, mely csak a törvénynek alárendelve, minisztérium és kormányfüggetlen, szakmai alapokon rendelnék meg a közszolgáltatásokat mind országos, regionális, helyi (városi) közlekedési szinten, összehangoltan, intermodális (különböző fajta közlekedési eszközök közti átszállásos) kapcsolatokra építve, valóban a valós párhuzamosságokat kiszűrve, rostálva, átlapoló-ráhordó-elosztó-feltáró-gerincjárati szerepköröket a helyén kezelve, a minőségi távolsági közlekedést is arra használva amire való, a hivatásforgalmat is a helyén, lokális-regionális járatokkal kiszolgálva, kínálati jelleggel kiszolgálandó megtervezett menetrenddel, díjszabással és egyéb módon meghatározott kínálattal... Nem ezt a bohózatot fojtatni, amit főleg a BKK, de sajnos egyre jobban Lázár Janikának hála a MÁV-csoport is kénytelen folytatni, a VOLÁNBUSZ meg magától is tenné, mint annak a mindenkori vezetése a legfőbb ludas az egészben, a "buszos lobbi" mindig is onnan fújt... És ott megy első osztályúan az "üzemanyagnorma-megtakarítás" fedőnevű burkolt "gázolajlopás" - néha nem is annyira burkolt, pláne az utasjogok ezzel való módszeres csorbítása... A BKK-t is beszántani a francba, ahogy van...

Éjszakai kiszolgálás az elővárosban... Még a legfrekventáltabb részeken is csak elvétve... Valódi éjjeli közlekedés sehol sincs, pedig lenne rá igény, pláne hétvégén... Csak "nem éri meg"... Mert az befektetés lenne...

Hát minimum a 22 órás IC ütemzárás lenne, de több helyen az ütem korábbi, 4-5 óra közti indítása lenne indokolt... Az első (fél)-kör IC-k is csak 6 óra körül vagy után indulnak, a 1-es vonalon is 6:10-kor, illetve 6:21-kor, amikor munkanap már javába G10-es, meg gyorsított vonatok szaladgálnak, 6:40-kor indul az első RJX Budapestről (!!!), másfelé meg már majdhogynem a második-harmadik IC mindkét irányba...

Siófok sajnos messze nem a kivétel, inkább a szabályt erősítő szabályszerű minta ékes és sanyarú, de messze nem a legsanyarúbb példája...

A Sugovica Expressz is egy röhej... 

El, de egy ilyet egy valódi szakmai, kreatív, de legalább kompetens "műhelytől" lehet elvárni, nem egy csinovnyik-egylettől, már elnézést, de az a MÁV-MÁV-START-ÉKM felsővezetése és az ÉKM egésze is...  Lázár-Mosóczi-Pafféri hármasa az ékes szegénységi bizonyítványa az egésznek, mindnek Schadl most épp üres cellájában lenne a helye, Vele és Völnerrel együtt...

Előzmény: amfotos (4734)
amfotos Creative Commons License 2024.03.24 -1 2 4734

Minden szavaddal egyetértek! Lehet kicsit rosszul fogalmaztam, mert a probléma nem csak Siófokot érinti, itt csak azért furcsább, mert nagy a differencia a nyári és téli menetrendhez képest (hát még az északi parton). Pécs tényleg eléggé mostohán van kezelve, azt viszont nem tudtam, hogy ennyire. Most néztem meg, döbbenet, hogy napi 8 pár IC köti össze Budapesttel (már csak a lakosságszámból kiindulva, szerintem az óránkénti ütem is indokolt lehetne). Az is durva, hogy az első vonatokkal egyik végpontra sem lehet 8 óra előtt beérni. Így akkor tényleg nem panaszkodok annyira :D

Visszatérve, ezt az egész kora reggeli meg késő esti, éjszakai járatokra, teljesen meg kellene ezeket reformálni. Valamiért az van meg a minisztériumban, hogy éjszakai kiszolgálás csak elővárosban (de érdekes, hogy ott sem mindenhol) kell, meg nyáron a Balatonra. Mintha télen nem lenne hivatásforgalom éjszaka, meg a többi vonalon a turisztika nélkül. Magyarország sok szempontból fővárosközpontú, a kultúra és kikapcsolódás szempontjából is, meg egyéb más okokból. A legtöbb neves színház is BP-n van, meg csomó szórakozási lehetőség is itt van, egyetemekről nem is beszélve. Szerintem úgy az utolsó vonatoknak a nagyobb vidéki városokba (fővonalon) olyan este 11 és éjfél között kellene indulnia az utolsó vonatoknak. Ahova égető szükség lenne ilyen vonatokra (a teljesség igénye nélkül), az Pécs, Szeged, Siófokon át Fonyód (vagy Keszthely), Veszprémen át Szombathely, Kaposvár, Baja (Sugovica kellene minden napra, illetve este visszamehetne Bajára). Ez nyilván csak egy része az egésznek, de el kellene indulni ebbe az irányba. Akkor lesz igazán vonzó a vasút, meg úgy a közösségi közlekedés is, ha az nyújt szolgáltatást akkor, amikor arra van szükség. Nyilván minden igényt nem lehet kielégíteni, de azért az, hogy este 11 óra körül a nagyobb vidéki városokba haza tudjon menni az ember, nem hiszem, hogy túl extrém és nagy elvárás kéne legyen. 

Előzmény: BPI-383 (4733)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -1 3 4733

Ne, haragudj, hogy ezt mondom, de szerintem sokan összetennék ezért a kezüket... Pécsre pl. 19:53-kor (!!!) indul az utolsó vonat, onnan Budapestre még korábban, 19:19-kor, ezután már átszállással sem jutsz el, csak Dombóvárig hajnal 4 előtt nem indul egyik irányba se sehogy semmi (!!!!)

Na, az az igazán nóvum, Dávidka alatt ment az üzemidő-kiterjesztés mindenfelé, de az erre vonatkozó kifejezett közérdekű bejelentésem még az Ő államtitkársága is élből lesöpörte, habár egyébként az érdemi igény megalapozottságát még megalapozottan firtatni sem tudta... Nem és kész...

De Szegedre és vissza lassan folyamatosan el lehet jutni, Miskolcra/Nyíregyházára/Debrecenbe/Székesfehérvárra/Szolnokra/Győrbe/Hegyeshalomba/Bécsbe/Békéscsabára/ és vissza is 24-ből 16 órán át minden órában minimum, ezek közül a nap nagyobb részébe van, ahova fél óránként vagy még gyakrabban (Székesfehérvár, Szolnok, Győr) is...

Az igazán nagy és jelentős városok közül Pécs viszont kimondottan mostohán van kezelve, a sanyarú lehetőségeihez mérten is... Végre többszöri bejelentéseimnek is hála legalább az utolsó előtti IC-vel Budapestről sikerült elérni, hogy kétszeri átszállással, de a szintén Villányon át elérhető Isten háta mögötti Mohács mellett, Magyarbóly is legyen elérhető, ha már úgyis kimegy az utolsó vonat oda 18:50-kor Pécsről, de Pécsre meg jön be még 21 óra után is onnan... Amikor a franc utazik onnan Pécsre, ellenben oda kicsit nagyobb esélye van, hogy menne valaki, mondjuk Dombóvár-Bp. felől... És mivel nagyon semmi lenne a dolog, az utolsó Budapestről Pécsre érkező IC kapcsán még várat magára ugyanez...

Persze, szerintem is Siófok megérdemelne egy éjfél körüli járatot is, de nem kevésbé, mint a többi, IC kapcsolattal legalább rendelkező város is... És az elővárosban is vannak hasonló jó vagy rosszabb sorsú részek, Lajosmizséről Budapestre mikor indul is az utolsó vonat Budapestre... 21:41-kor... (!!!) Vácról is az utolsó vonat 23 óra körül jön a fővárosba... Szobról még előbb, mert ha jól rémlik, az a vonat Szobról jön... Ha jól emlékszem, kivéve hétvégén... Győrből se igen van vonat Budapestre 22 óra után már, azt hiszem, talán az utolsó belépő Railjet csak, 23 óra körül és azután talán még egy EN és caputo...

És a Balaton másik nagyvárosáról, Balatonfüredről és az azt követő északi parti szakaszról ne is beszéljünk... Annak a sorsa szezonon kívül még sanyarúbb...

Előzmény: amfotos (4731)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -1 4 4732

Hogy kinek lesz jobb? Senkinek, max. vonatkilométer lesz kevesebb, talán még az se... Agymenés az egész, ezt a többiek meglátásai is igazolják...

Sajnos a 2. pótlékig szinte tuti nem fog... Most megint rossz szelek fújnak, szerintem lesznek ennél erélyesebb fűnyírós próbálkozásai is az erről hírhedt Mosóczinak és felsőbb szintről is kedvező a széljárás ennek... Lázár inkometens, Nagy is, Lázár lényegében főnöke meg költségvetési megszorításokra kénytelen, így engedni fogja, ha csak nem utasítja arra Jánosunkat... Aki mostanában hálistennek épp messze a szakterületén - szakterülete, már ez röhej, egy semmihez sem értő, csak a szájkaratéhoz valakinek szakminiszterséget adni, ehh... - túlmutató hadakozás leköti jelenleg, addig sem kártékonykodik vagy hagyj jóvá azon belüli kártékony dolgokat...

Előzmény: Foxy24 (4730)
amfotos Creative Commons License 2024.03.24 -1 2 4731

Ami még probléma ezzel az új menetrenddel, hogy Siófokra még korábban fog indulni az utolsó vonat Budapestről a téli menetrendben. Eddig sem volt jó, hogy az utolsó lehetőség a 22:00-kor induló, egyébként átszállásos megoldás, de most a veszprémi vonat kinyírásával ez még rosszabb lett. Akinek a Déliből jó, annak már a 4548-al el kell mennie Keleföldre, majd onnan a 3548-al Székesfehérvár, végül a 8738-al Siófok. Kelenföldről nyilván akkor csak 1 átszállás. De ha így nézzük, aki a Déliből indul, annak 40 perccel korábban indul az utolsó vonat (ráadásul ez is csak hétköznap jár, szóval hétvégén mindenhogyan Kelenföldre kell kimenni), Kelenföldről pedig kb fél órával korábban megy az utolsó vonat, amivel a déli part elérhető. 

Többször jeleztem a minisztériumnak és a START-nak is, hogy Siófok azért nagy város ahhoz, hogy este 10 után ne járjon oda semmi, de kevés utasra hivatkoznak minden alkalommal (ha nincs ilyen vonat szezonon kívül, hogyan vonják le ezt a következtetést?).  Ezt már többféleképpen tudnám cáfolni, hisz Siófokról vannak különbusszal szervezett színházi utak, mert nincs vonat este. De mondhatnék példának egy 19-20 óra körül kezdődő pesti koncertet is, vagy hasonló kulturális eseményt, esélytelen az utolsó vonatot elérni. A legfrissebb főszezoni menetrendben lévő 18618-as vonat szerintem közlekedhetne egész évben minden nap (de ha nem is minden nap, minimum péntek, szombat, talán még vasárnap is), legalább Siófokig, de Fonyód vagy Keszthely se lenne rossz. 

Foxy24 Creative Commons License 2024.03.24 -1 4 4730

Remélem hamar megfog buki ez az ''új'' éjszakai közlekedés. Nem tudom kinek lesz jobb,meg azt se értem miért érőltetik ezt az érd felsői részt.

Előzmény: BPI-383 (4729)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.23 -1 2 4729

Jól van, akkor nem csak Nekem volt követhetetlen és rossz szájízű az egész...

Csak nem megint a Mosóczi-féle fűnyírásról van szó (hmm...)... (?)

Előzmény: r1232 (4728)
r1232 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 4728

Ezért írtam, hogy rosszabb lesz. A 9068 viszont Kelenföld után csak Tétényligeten áll meg, így a közbenső megállók (kivéve Budafok) este 10 után már nem elérhetők Kelenföld felől.

Előzmény: nememlexemki (4726)
Abymot Creative Commons License 2024.03.23 -1 1 4727

80, 108:

 

A páros irányú (15502) Tisza-Tó sebesvonat júniustól érvényes menetrendjével kapcsolatban azon gondolkozom, hogy olyan megoldás nem lenne-e, hogy a Keletiből ne 7:55-kor, hanem 8:15-kor induljon, az alsó pályán és a 3. vágányon közlekedve (ahogy eredetileg a páros IC-t tervezték tavaly ősszel), Gödöllőre az S80 mögött 3 perccel 8:46-kor érkezne, itt félreállva elengedné a 8:50-kor (vagy 8:49-kor) haladó IC-t (nem tudom, hogy Gödöllő előtt, vagy után szedik ki  májustól az 1 percet az IC menetidejéből), Gödöllőről 3 perccel az IC után és 3 perccel a Mátra IR előtt 8:53-kor indulna tovább, Hatvan 9:15/9:16, Füzesabony érk. 9:56. Itt gépcsere, utána ind. 10:08 (vagy 10:10), Poroszló érk. 10:29 (vagy 10:30), ind. 10:34, Tiszafüred 10:45/10:52 (itt kereszt a 10:48-kor érkező és 10:49-kor induló 6632-es vonattal).

 

Így a tervezetthez képest rövidebb (és a jelenlegihez képest nem sokkal hosszabb) menetidővel, és több mint félórás füzesabonyi várakozás nélkül tudna közlekedni.

nememlexemki Creative Commons License 2024.03.23 0 1 4726

nem ellentmondva

 

21.34 után 23.01 érkezik vonat kelenföld felől alsóra

 

alsótól 22.05, 22.35, 22.40, 22.50, 23.05, 23.35-kor indulnak buszcsatlakozások, legalább 6 viszonylat -ha  nem hagytam ki-

 

most azonos cégcsoport lett, de minek, nyilván változhat a volán is, de az is ütemben közlekedik, bizonyos járatoknak a bem téren is időbeni jelenésük van

 

a visszafelé irányhoz meg nem nyúltak, tök logikus

 

-engem nem érint-

 

 

Előzmény: r1232 (4722)
Abymot Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 4725

Egy-két dolog, ami az előző hozzászólásomból kimaradt:

 

A 111-es vonalon összeforgatják a Fehérgyarmat-Vásárosnamény és a Vásárosnamény-Záhony vonatok egy részét, de viszont kimarad a Fehérgyarmatról 14:22-kor induló, és Mátészalkáról Vásárosnaményba 15:02-kor továbbinduló 32413-as vonat. Erről viszont a szöveges leiratban nincs szó, és nem is lenne jó, ha ilyen frekventált menetrendi időszakban megszűnne egy vonat, és 4 órás menetrendi lyuk keletkezne (főleg Mátészalka-Vásárosnamény között).

 

A 128-as vonalon - a 145-öshöz hasonlóan - mintha a romló pályaállapotokhoz akarnának valami igazítást menetidőnöveléssel és szeghalmi csatlakozások egy részének elengedésével, csak azt nem értem, hogy az első két vonat Szeghalom felől Püspökladány felé változatlan menetrenddel fog közlekedni, az hogyan lesz akkor vajon lehetséges?

 

Egyébként a Cívis IR-ek 3 perccel korábban fognak indulni Debrecenből, ennek feltételezhetően az lehetett a célja, hogy Debrecen felől Püspökladányban megmaradjanak Szeghalom felé a csatlakozások, de ez sem passzol valahogy a módosított 128-as mezőhöz: óra:10-kor érkeznek majd az IR-ek Debrecen felől Püspökladányba, de ugyanekkor (óra:10-kor) indulnak majd a szeghalmi vonatok?

Előzmény: Abymot (4718)
Abymot Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 4724

Úgy tűnik, hogy ezzel (legalábbis ez tűnik az egyik oknak) a szezonális Bagolyvonatokat akarták begyorsítani a Déli és Székesfehérvár között (személyvonati megállási rend helyett csak Érd-alsón fognak megállni), emiatt lesz közöttük egy-egy új 23:20-as 0:20-as személyvonat a Délitől Fehérvárig.

De úgy látszik akkor már a 22:10-es Z30-asból is egy 22:20-as személyt csinálnak, az eddigi 22:40-es személy helyett meg ugye ott lesz a későbbre kerülő, a Déliből 22:45-kor induló 2068-as, valami eddig nem látott öszvér megállási renddel.

Előzmény: r1232 (4722)
Abymot Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 4723

Két okra következtetek:

 

Egyrészt egyre kevesebb a dízel jármű (és nem is látom, hogy bármit is komolyan tennének olyan járművek beszerzése érdekében a nem villamosított vonalakra, amikkel megvalósítható lenne a Bz-k és csörgők örökké nem elodázható kiváltása, különben nem előbb-utóbb nem lesz ami ezeken a vonalakon közlekedjen). Azzal, hogy ha nem mennek fel Egerig, egy dízeles szerelvényt meg lehet spórolni.

 

Másrészt Hortobágy-Tiszafüred között nem fogtak hozzá a pálya rendbetételéhez, hanem inkább átvonultak a 106-as vonalra (most úgy tudom ott cserélnek - csigalassúsággal - egyes szakaszokat bontott anyagokból), így viszont a lassújelek miatt a 108-ason nem volt tartható a jelenlegi struktúra, Ohat-Pusztakócs és Tóvóvölgy között nem lehetett átérni 1 órán belül - igaz ezt ipari parki keresztekkel lehetett volna valahogy kezelni.

Előzmény: Lukács90 (4721)
r1232 Creative Commons License 2024.03.22 0 1 4722

A 30a este 10 után rendesen meg lett kavarva, egy vonat ki lett véve, valamint Albertfalva, Kastélypark, Tétényliget, Érd-alsó kiszolgálása rosszabb lesz.

Előzmény: Abymot (4718)
Lukács90 Creative Commons License 2024.03.22 -1 0 4721

Vajon mitől szűnnek be az Eger - Debrecen IR vonatok?

Előzmény: Abymot (4718)
andrasimre Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 4720

A 108-as menetrendje gyalázat. Fél évig sem élt az egri IR. Mondjuk ebben az évben felejtős úgyis a vonal, szerintem ezért hagyták is az egri kapcsolatot. Meg hát amíg nem lesz megfelelő jármű, használható pálya, addig felesleges is erőltetni.

 

Nem sok jóra számítok a teljes felújítást követően sem.

Előzmény: Abymot (4718)
Eddy Wata Creative Commons License 2024.03.22 0 0 4719

A 18802/18803 már április 7-től fog közlekedni C napokon.

Előzmény: Abymot (4718)
Abymot Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 4718

12-es vonal:

Április 7-től Tatabánya-Oroszlány/Oroszlány-Tatabánya között végre megvalósul a késő esti vonatpár (vagy ha úgy vesszük, akkor megtörténik a visszaállítása, hiszen a 2012-es járatritkításkor szüntették meg).

 

20-as vonal:

 

Április 7-től a 9068-as vonat 22:00 helyett 22:45-kor fog indulni Veszprémbe. Ez a 29-es és 30-as vonal szempontjából nem jó hír, mivel Székesfehérváron csatlakozó vonatai vannak 22:52-kor Siófokra és 22:56-kor Balatonfüredre, amik attól kezdve csak a G43-as vonathoz fognak csatlakozni, ez viszont 20 perccel hosszabb menetidőt jelent Budapest felől.

 

80-as vonal:

 

Május 1-től kiszedik a jelenleg meglévő +2 perc menetidőfelesleget az IC-k Miskolc-Mezőkövesd közötti menetidejéből, és átteszik tartaléknak a Füzesabony-Hatvan szakaszra.

Emiatt a személyvonatok is valamivel hamarabb fognak indulni Miskolcról Füzesabony felé.

 

81-es és 82-es vonal:

 

Hatvanban az utolsó vonatok a Keleti felől 22:20-kor érkező Mátra IR-hez fognak csatlakozni.

Azt viszont a 81-es vonal menetrendi mezője alapján nem értem, hogy a 22:30-kor Somoskő felé induló vonatnak hol lesz a keresztje a Somoskő felől közlekedő 5831-es vonattal. Úgy volna logikus, hogy Hatvanból 22:25-kor induljon, és az 5831-es várja meg Taron (ahonnan ez utóbbi kb. 23:11-kor tudna továbbindulni, aztán viszont Apcon már nem kellene várakoznia, mivel ott olyankor későn már nincs kereszt, így kb. 23:53-kor tudna Hatvanba érkezni).

 

108-as vonal:

 

Június 1-től a Debrecen-Eger IR-eknek OFF,

a Debrecen-Füzesabony személyvonatok IC csatlakozásának Budapest-Keleti felé OFF.

 

Debrecen felől páratlan óra:22-kor fognak a Füzesabonyba érkezni a személyvonatok (ahonnan az IC-k páratlan óra:15-kor indulnak a Keleti felé, tehát azt 7 perc híján lekésik), az Agriához lesz csatlakozásuk óra:27-kor a Keleti felé és óra:31-kor Eger felé.

Másik irányban Debrecen felé páratlan óra:35-kor fognak indulni Füzesabonyból, ahol csatlakozásuk lesz az Eger felől óra:26-kor és a Keleti felől óra:30-kor érkező Agriáról.

 

Igaz, hogy ebben a struktúrában a 108-as vonal és Miskolc között valamivel jobb eljutási lehetőségek lesznek, Füzesabonyban rövidebb átszállási időkkel, mint eddig.

 

A páros irányú Tisza-Tó sebesvonat 36 percet fog várakozni Füzesabonyban (érk. 9:26, ind. 10:02), ennek a vonatnak így aztán sok értelme nem lesz. A gépcsere egyébként át fog kerülni Hatvanból Füzesabonyba.

 

145-ös vonal:

 

Úgy látszik, beletörődtek, hogy Szolnok-Lakitelek között az 58 perces menetidő, és így Szolnok-Kecskemét között a kétórás ütem nem tartható, így április 7-től kétórás helyett "2 óra 10 perces ütem" lesz. A késések így várhatóan megszűnnek, de természetesen ez a menetrend így a főnalakhoz nem fog igazodni.

Előzmény: Godolloi HEV (4717)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.22 0 2 4717
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.21 0 0 4716

Április 2-től 14-ig a délis vágányzári menetrend szerint a páros Balaton IC-k meg fognak állni Lepsényben, vajon miért?
A vágányzári menetrend félreérthető: lehet úgy is értelmezni, hogy az érvényesség ideje alatt a feltüntetett vonatok csak hétvégén közlekednek, de nyilván arra gondoltak, hogy csak hétvégén változik a vonatok menetrendje.

BPI-383 Creative Commons License 2024.03.21 -1 0 4715

Társadalmi egyeztetésről nem tudok, csak az általad is említett, így jól ismert vágányzári menetrendről.

Javaslom, hogy érdeklődj ezzel az állítólagos egyeztetéssel kapcsolatban a belsőbb fórumokon, mert a nyilvánosság felé kiszivárgott információ tudtommal ezzel kapcsolatban nincs.

Teszem hozzá azt gondolom, hogy a Fonyód-Balatonszentgyörgy szakaszon - mivel ott már több megállónál feltételes megállási rend él - lehet racionális alapja annak, hogy "racionalizálják" a megállásokat, illetve a megállításokat, főleg, hogy most is már csak a Helikon Interregio-k állnak meg tudtommal - ha nem tévedek - a feltételes megállási rendbe sorolt ottani megállóhelyeknél... Úgyhogy nem lepődnek meg, ha lenne ilyen terve az ÉKM-nek és/vagy a MÁV-START-nak, illetve a MÁV-nak...

Előzmény: taurus99 (4714)
taurus99 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 4714

Balatonmáriáról fordulunk jelenleg, mivel Balatonszentgyörgy átmenőt csinálják, amire  ráfér. 

 

Amúgy az első kérdésem azért tettem fel, mert ahogy álltam sorban leszállásra várva, egy olyan párbeszéd ütötte meg a fülem, ami szerint ment valami egyeztetés a Balatoni vonatok megállóinak szelektálásáról, meg a Siófok-Zamárdi-felső szakasz közötti helytelenvágányon való járatásról.. (Sajnos nem tudom mennyire hihetők az infók) gondoltam hátha valaki többet tud.

Előzmény: BPI-383 (4713)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 4713

Pályafelújítás és hibák javítása miatt, gondolom... Ha jól olvastam Keszthely-Balatonszentgyörgy és Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa, illetve talán még Fonyód-Balatonszentgyörgy közt...

Előzmény: traxxtoto (4710)
traxxtoto Creative Commons License 2024.03.20 0 1 4712

Mostanában nem szokás betartani a határidőket... 

Előzmény: Abymot (4705)
traxxtoto Creative Commons License 2024.03.20 0 2 4711

Aki használja a megállót az tudni fogja. A repülőtérnek még ennyi köze sincs ahhoz a részhez. 

Előzmény: Abymot (4702)
traxxtoto Creative Commons License 2024.03.20 0 0 4710

Miért lenne vonatpótlás?? 

Előzmény: BPI-383 (4709)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 4709

Vonatpótlás lesz egy ideig most arra...

Előzmény: taurus99 (4708)
taurus99 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 4708

Tud valaki valamit arról, hogy a Balatoni IC-k menetrendjében lesz e valami változás? 

M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -2 0 4707

Hali sehol nem találok egy régiséget nem tudom valaki tudna e segíteni 1949-1952 közti időszakból keresném a 92 vonal menetrendjét ha valakinek esetleg meglenne valahol megköszönném 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!