Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidi313 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5892

"létezhetetlen" > lehetetlen

Kis ország, és mégis különböző szóhasználat. :-) Mi még nem is szólhatunk semmit. Az angolban minimum 2000 nyelvjárás van. Igen nagy a különbség a brit és az amerikai angol között, nem csak a szóhasználatban, még a nyelvtan egy része is más. Erdélyben léteznek olyan magyar szavak, amiről fogalma sincs az anyaországi magyarnak. :-)

Előzmény: Stetten (5886)
vidi313 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5891

Örülök neki. :-) Vannak ismerőseim (barátaim) Erdélyben. Sajnos 2017-ben voltam legutóbb náluk Gyulafehérváron, és Balázsfalván.

Zöld diólikőrt minden évben készítek, ez már hobbimmá vált. :-)

A szerelő ismerősöm, akit nagyra becsülök, az F1-ben volt szerelő, világbajnokságot is nyert a csapattal. Végigjárta a világot, aztán feleség, gyerekek, így nem volt folytatható tovább az az életmód, letelepedett Csongrád megyében. Amikor még járta a világot, Ausztriából indultak, és abban az időben A2 1,4 TDI-t használt, amit azóta is kedvel, de a gyerekek miatt nagyobbra váltottak. Ha javításról van szó, nem gond náluk a V10 dízel sem. :-)

Előzmény: Stetten (5886)
pech a2 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5890

Ha tudtok Hajdú Biharban valakit aki ért ehez a tipushoz azt is megköszönném, mert én nem vagyok szerelő, de akiket ismerek azok sem boldogulnak vele. 2 évig hibátlan volt most meg friss műszaki után megzavarodott az autó. 

pech a2 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5889

Sziasztok! Létezik, hogy az a2.-ben 1.4 benzin 2000es csak a kormány alatti baloldalt van biztosítéktábla? Nem tálálom a szervó biztosítékát. Tudtok ebben segíteni? 

Octi19 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5888

Emlékeim szerint 36-os 12 lapos fej kell hozzá!

Jellemző hiba: A féltengely bele tud rohadni a kerékagyba, ebben az esetben kerékcsapágy és a külső csukló is cserés lehet nagyon könnyen! A csapágy szereléséhez speciális behúzatószerszám, vagy prés kell, mert a biztosítása egy rugós acélperem ami a csapágyon van és nagyon-nagyon-nagyon könnyen le tud onnan jönni!!!!

 

Előzmény: Törölt nick (5882)
Octi19 Creative Commons License 2020.11.01 -1 0 5887

Így elsőre két ok az amire gyanakodnék, illetve talán három...

- 1: a fórumtárs által is említett levegősödés, bár az a tapasztalataim szerint állandó és menet közben is leállna miatta a motor. Ilyenkor jellemzően úgy indul a motor, hogy egy ideig csak kapkodja, majd egyre sűrűbben kapja el és végre beindul! Jellemző levegősödési pont a szűrő, a résolaj visszavezető dugónál. (a szűrő, a bal hátsó keréknél van elég mélyen a kasztni alatt.) Esetleg a szűrő is okozhat ilyet ha még nem volt cserélve és már el van dugulva, ilyenkor nem lelevegősödik, hanem csak nincs megfelelő átfolyás és ezért nem indul!

- 2: szintén üzemanyag rendszer, de a tandempumpa is tud ilyesmi hibát okozni amikor már nagyon el kopott! Ezt cserével lehet orvosolni.

- 3: Az önindító is lehet ilyen nehezen indulásnak oka. Van egy indítási minimum fordulatszám, ami alatt a motorvezérlő nem vezérli ki a PD elemeket. Ezt a fordulatszámot a motorvezérlő nem csak fordulatonként egy jelből hanem a főtengelyen lévő szögelfordulás szenzorról veszi és ha az önindító egyébként hallhatóan még elfogadhatóan teker, de pont a holtpontok előtt a nagy kompresszió miatt lassul le akkor azt már érzékeli a vezérlő. Javasolt diagnosztizálása ilyenkor a betolásos indítás, (mivel ekkor az önindító nem üzemel és ezért a motorvezérlő sem figyeli a motor fordulatszámát, tehát a PD elemek kapnak vezérlést. Ha tolásra könnyen indul, de önindítóval nem, akkor egy villanyásszal újítsd fel az önindítódat, vagy cseréltesd le egy felújítottra!)

Előzmény: bicikliraj20 (5878)
Stetten Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5886

"létezhetetlen"

 

Vidi Papa, nem jártál Te egészen véletlen Erdély környékén? ;-) 

A fincsi zöld dió pálinkádat azóta is emlegetjük ám.

Előzmény: vidi313 (5885)
vidi313 Creative Commons License 2020.11.01 0 1 5885

Helyileg hol vagy?  Nekem van nagyon jó autószerelő ismerősöm, sőt több is annál, aki elsősorban Audira, ill. VW csoport autóira specializálódott. Azért is vagyok ennyire magabiztos A2-ben, illetve "elfogult". :-)

Az A2  1.4 PD TDI egy nagyon egyszerű autó a többihez képest, létezhetetlen, hogy kifogjon egy hozzáértőn. Azért kérdeztem korábban, hogy 1,2-es vagy 1,4-es, mert az 1,2-es hamarabb okoz olyan meglepetéseket amit írtál, az 1,4-es kevésbé. 

Előzmény: bicikliraj20 (5883)
h.c.s Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5884

Én is így gyűjtöm a szerszámokat. Ha vmit kell szerelni, mindig veszem, és így gyarapodik a készlet.

Egyébként nekem a belső kis csavarok is spline fejűek, nem imbusz.

Előzmény: Törölt nick (5882)
bicikliraj20 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5883

Hát ja csak nincs egy normális autó szerelök aki ezeket meg csinálja. ha valaki tud ajánlani meg köszöném. Aki érti ezt az autót. 

Előzmény: Stetten (5880)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5882

Köszi!

Azért kérdeztem rá, mert akkor kell vennem az anyához dugókulcsot:

Előzmény: h.c.s (5881)
h.c.s Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5881

Ha le tudod szedni a csuklót beépített állapotban, akkorr elég, de azt gondolom, nincs hely leereszteni a féltengelyt annyira, hogy hozzáférjél.

De nem nagy meló kiszedni kompletten, max ráfér utána egy futóműállítás.

Előzmény: Törölt nick (5879)
Stetten Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5880

Ezt így csak találgatni lehet, annak meg semmi értelme. Kell egy olyan szerelő, aki tudja mit csinál. Ha beindult élő adatokat nézni, hibatárolót rendesen kiolvasni, és teszteket csinálni. Van-e rendes üzemanyagellátás, izzítás rendben van-e, stb...

Előzmény: bicikliraj20 (5878)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5879

Sziasztok!

Szétszakadt a féltengely gumiharangom, 1.4 tdi.

Jobb oldali belső, váltó felöli.

 

Belső gumiharang cseréhez, szét kell szedni a kerékagynál, tengelycsonk anyánál, vagy elég csak a váltó felől megbontani?

 

 

 

bicikliraj20 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5878

Van ojan mikor reggel semmi baja 100 km után semmi baja és délutánra már nehezen indul vagy fordítva valamikor jó valamikor nem vann ojan hogy egy hétig semmi baja aztán szarakodik megint. 

bicikliraj20 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5877

Szia 1.4 és dízel

 

Igen ezt jól mondod találomra cserélgetni az alkatrszéket még a márka szerviz is. Van olyan szerelök aki biztosan meg tudná mondani a biztos baját mert a bbol már volt böven aki tálálgat.

 

Stetten Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5876

Egy már biztos! A szerelőd nem ért ahhoz amit csinál, egy másikat kell keresned. Nagyon úgy néz ki, hogy nem a motorvezérlő volt a hiba.

Jellemző hogy milyen időközönként csinálja? Van olyan hogy lelevegősödik a rendszer. Ilyenkor nincs hibaüzenet a tárolóban, ilyenkor hibakozárás nélkül sok “mester” kezdi találomra cserélgetni az alkatrészeket a kuncsaft számlájára. Egy normális szerelő azzal kezdené, jogy 1-2 nap állás után megnézi kap-e üzemanyagot a rendszer. Ehhez az ellenőrzéshez semmilyen alkatrészt nem kell kicserélni...

Előzmény: bicikliraj20 (5874)
vidi313 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5875

1,2-es, vagy 1,4-es dízelről van szó? 

Előzmény: bicikliraj20 (5874)
bicikliraj20 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 5874

Szia 

Dizel motoros minden idöszakban csinálja néha semmi baja néha meg be katan és nehezen indul volt számítógépre téve és a motor vezérlött mondta hibásnak de kicserélés után is ez volt a baja azóta semilyen autoszerelö nem tudja mi a baja csak találgatnak. nyár óta csinálja ezt. 

Stetten Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5873

Szia

 

Azt nem árulod el milyen motor van az autóban? Meg a hibakódok sem jönnének rosszul a hibatárolóból. 

Előzmény: bicikliraj20 (5870)
dzoltan82 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5872

Nekem semmi sem idokritikus!

Majd meglesz egyszer, rendelj nyugodtan.

Előzmény: Avant1 (5863)
Octi19 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5871

...hát ez így elég szegényes... jó lenne tudni pár dolgot, pl milyen motor is az a nem vagy nehezen indulós? ...mik a tünetek amikor nehezen indul, egy -egy henger kezd indulni vagy sok-sok indítózás után egyszer csak beindul? Minden hőmérsékleten ezt csinálja? Amikor beindul akkor van alapjárat, egyenletes stb...?

Mondjuk ha ezeket tudjuk akkor is csak vajákolás szinten lehet bármit is mondani, javaslom keress egy hozzáértő diagnosztát és nézesd meg velük!

Előzmény: bicikliraj20 (5870)
bicikliraj20 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5870

Szeretnék kérni egy kis segítséget

Nem indul az autó vagy csak nehezen. a z autó szerelök nem tudnak rá mit mondani valaki találkozott már ezzel a hibával.

Válaszokat elöreis köszönöm. 

Octi19 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 5869

Mielőtt bármit tennél az olajteknőbe, jobb azt a menetet rendbe tenni. Igazából én felfúrnám egy nagyobbra, ahhoz viszont le kell venni! Ezek után mehet bele a szelep amit Stetten fórumtárs ajánlott. (létezik az ilyesmi több méretben és menettel is) Menetrögzítő nem is kell bele, csak meg kell húzni és kész is, de ahhoz egy sértetlen menet kell legyen. Ha mégsem ezt csinálod akkor arra vigyázz, hogy mindenképpen magas hőállóságú menetrögzítőt használj! A sima, szokásos menetrögzítők nem bírják a meleget. ...igazából hővel szokták semlegesíteni mielőtt oldanák, hogy ne károsítsák a menetet szereléskor, pláne alumíniumban, de létezik olyan ami bírja a hőt!
Arra is illik ügyelni, hogy lehetőleg ne rezet használj hanem acélt és alumínium vagy lágyvas tömítőgyűrűt! (a gyári csavaron is lágyvas van, ami nem is eltávolítható a csavarról, ezért is kell minden cserekor a csavart is cserélni!)

 

Én személy szerint nem szeretem a véletlenre bízni az ilyesmit, mert ha valami nem bírja akkor gyakorlatilag mire észreveszed hogy baj van, addigra már valószínűleg vége is az előadásnak és vagy vége a motornak, vagy olyan mértékben károsodik, hogy az már nem lesz gazdaságosan javítható.

Előzmény: Mészáros András (5866)
Stetten Creative Commons License 2020.10.30 0 1 5868

Szia!

 

Az olajteknöbe tegyél egy leeresztö szelepet, és menetragasztóval ragasszd is be! Nagyon jól müködik, és soha többé nem lesz ilyen gondod. Ja, meg aztán fehér öltönyben is cserélhetsz olajat.

 

http://cat.hansa-flex.com.cn/hu/Tartoz%C3%A9k_%C3%A9s_szersz%C3%A1m/Olajleereszt%C5%91_szelepek/Szelepek/BOE

Előzmény: Mészáros András (5866)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.30 0 0 5867

Ja 1.4 benzines a csaj! :)

Mészáros András Creative Commons License 2020.10.30 0 0 5866

Apropó! Kérnék egy kis segítséget! kicsavarás közben(igen nem elírás) megszakadt az olajteknőm leeresztő csavar menete.  A másik gondom a gyors csatis vízcső amit csak "rátolok" a motor oldalán lévő fogadóra ,ereszti a vizet! Nem nagyon értek(nem volt még ilyen) az ilyen típusú vízcsövekhez! Tudnátok segíteni hogy ehhez lehet kapni valamiféle tömítő gyűrűt? Nagyon köszi előre is! Az olajteknős dolog már valamennyire kezd körvonalazódni,nézegetem a lehetséges megoldásokat.

Mészáros András Creative Commons License 2020.10.30 0 0 5865

Szia! Lentebb van egy email cím! Viszont a másik két márkatársnak is tartozok egy válasszal az alkatrészekre ezért nekik is elnézést!

Előzmény: Avant1 (5864)
Avant1 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 5864

 

 

Szia András! 

Engem érdekelne néhány dolog, hova írjak? 

 

Az olaj témához (ha még nem késő) 

"Sima" minőségi 5w-40 teljesen jó. Mobil, vagy akármi hasonló.

A 0w-40 akár még jobb is lehet, de ha korábban LL ciklusban használták (túlhasználva...:9) akkor azt láthatóan fogyasztani fogja. Igaz, annak a legszuperebb a hidegindítási jellemzője (extrém gyors átolajzás)

Előzmény: Mészáros András (5829)
Avant1 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 5863

Jó, kérlek siess vele nagyon, mert már összeraktam, s volt olyan tétel, amit kivettek a kosárból (elfogyott már) igaz, Allroadhoz.

Előzmény: dzoltan82 (5862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!