Utángyártott vezérlést ( Dayco ) hány kilométerenként kell cserélni? A gyári szerelésnek jó nagy intervallumot adtak, de ez mégsem gyári, ~400.000km és taxi. 100.000 az nem pazarló?
Ugyanez. A hiba és a modell is. Most cseréltek lengőkar hátsó szilentet, stab pálcát. Géppuskaszerü kopogás bal elöl. Nem lóg semmi. Nem húz, nem ráz. Kormányműre gyanakszik a szerelő. Marha idegesítő, különösen, hogy hó végén vizsgázik. Előtte azért még elviszem olaj+vezérlés cserére, akkor átnézetem mégegyszer.
Azt gyanítom lejárt az 5 éves kötelező és mivel a HER/NAVTEQ től ugye átment a PSA a TOM TOM hoz így baxik másik térképet kiadni. Mint 2017 ben amikor szerződést bontottak, a régebbi rendszerekre megszűnt a támogatás (RT3,4,RNEG,NG4)
Menj el vele egy olyan helyre, ahol műszaki vizsgáztatnak is, ott van futómű feszegető pad. Ha valami lóg, az a padon nagy valószínűséggel kiderül.
Ez a szoftveres dolog, már említettem, hogy túl sok ilyen van már, most van kidolgozás alatt az új műszaki vizsga szabályzat, ahol OBD-n keresztül élő kipufogógáz szenzor adatokat is nézni fognak. Sok autó fog lebukni/megbukni...
És akkor majd azt is megkérdezik a tulajtól, hogy ki végezte el és hol a beavatkozást, és a többség bizony énekelni fog.
200 euro (forintban) nem is sok ahhoz képest, hogy másoknak itt 1 millióért akartak komplett Adbue-t cserélni.
Hasonló problémám volt. A megoldás egy komoly programmal ellátott szerelő aki megadta az autónak mintha felontotte volna a tartályt és újra megy az autó. Mert az olcsóbb program azt mutatta h üres, míg a másik h 1.7 liter van benne. És ki akarták csereltetni az egész tartályt ami 200 euró.
Olyan problémám van C4 Picasso 2014 1.6hdi hogy az első futómű kopogó hangot ad ki mikor gödörbe megyek. Inkább úgy jellemeznem H egy nagy koppanas. Új lengéscsillapító, fekbetetek, új csapok, feltengo.. kicserelve. Esetleg valakinek hasonló tapasztalat vagy valami tipikus elrejtett szilent amit ki kéne cseréltetnem?
A probléma a betöltő nyílásnál kezdődik: a kupakon elhelyeztek egy apró szellőzőnyílást, a régebbi szériás tartályokon jellemző, hogy a fellögybölődő adblue kikristályosodott a szellőzőn, eltömítette azt, és a szivattyú leégett, mivel az eldugult szellőző miatt a vákuum összeszívta a tartályt. Az adblue-t az egyszerűség kedvéért még fűteni is kell, a kristályosodás a fűtés és a szintjelző alkatrészeiben is problémát okozhat. Szintén ismert a szivattyú kapcsolószelepének meghibásodása, ilyenkor a motor nem áll le, és megint csak leég. Ezen felül még a tartály nyomásmérő és a szivattyú mechanika meghibásodásával találkoztak a műhelyben.
Igen, a gyári leírás hülyeség. ;-) (vannak olyan kiadások, amik rendhagyóak és az évjárattal (matricán levő szám = orga szám = a gyártás napja) ellentétben más van az autóban, ezért szól úgy a leírás, ahogy.
Nem azt írtam, hogy otthon töltöm fel, hanem hogy eszem ágába nincs márkaszervizbe vinni...amugy köszönöm a hasznos infót...lengyel kereskedő tudja, hogy melyik kocsiba milyen kell, és azt is, hogy nem csak a tartály( zacskó) színe alapján lehet megállapítani, hanem a keréknyomás matricán levő számkód alapján is
Az, hogy melyik folyadék való bele, az adaléktartály gyorscsatlakozójának a színéből lehet megmondani. (ez a gyári leírás) Aztán vannak, akik ezzel mit sem törődve, évjárat alapján döntik el mit tesznek bele.
Sziasztok! C4 Pic 2..1.6hdi milyen FAP folyadék kell hozzá? Márkaszervizben közölték, hogy "utántölthető, és 26000 literje, ill 19e a csere"..csak épp eszem ágába nincs márkaszervizbe vinni.
Feltételezem, hogy ezeken a típusokon gyakran előforduló adalékszivattyú hibára gondolhat, ami bele van építve az üzamanyagtartályba és a javítása eddig a tartálycsere volt.
(aztán mostanra megjelentek a javító mesterek, már van aki vállalja a javítását a szivattyúnak és / vagy az elektronikának mellette)
Sziasztok! 2015-ös 2.0 Hdi, 7 üléses verziónk van, és beköszönöt az emission fault, urea villogó felirattal... szervízben még nem voltam, de nagy eséllyel a "klasszikus" tartálycsere? Ha cserélni kell, van értelme keveset futott autóból bontottat keresni vagy felejtős?
Minden injektorhoz tartozik egy szép hosszú kód, amit fel kell tanítani a motorvezérlőnek.
Ebből tudja, hogy mennyi idő alatt, mekkora nyomásnál mekkora szállítási mennyiség van, milyen gyorsan nyit, zár, porlasztási kép, röviden mindent.
Ha felújítják az injektort, ez az összes érték megváltozik, és kap az injektor egy, az új értékeket tartalmazó kódsort.
Ezt a kódsort a felújított injektoroknál fel kell tanítani a motorvezérlőbe.
Értelemszerűen az 1-es hengerbe kerülő porlasztóhoz tartozó kódsort a motorvezérlő 1-es injektor kódsoraként kell rögzíteni.
A legtöbb soros motornál a vezérlés a váltóval ellentétes oldalon van, és onnan kezdik a számozást.
A BMW-nél ha hátra is kerül a váltóhoz a vezérlés, akkor is a váltótól legtávolabb lévő henger az 1-es.
Neked azt mondták, hogy a váltóhoz legközelebb lévő henger az 1-es.
Ha itt a vezérlés hátul van, és a váltó felől lévő henger az 1-es, és a szerelő ezt nem tudta, akkor mind a 4 injektor rosszul van felkódolva. Kérdezz rá.
Akkor nem tudom, de valami még nyilván van. Ha a FAP szivattyút beírja hibának, akkor ott még van valami. FAP szivattyú nélkül magas lenne a károsanyag kibocsájtás, nem tudom, ezt mennyire tolerálja az Euro 6-os motorvezérlő, ha így akarják az autót használni.
Sajnos korábban Saab80+ is FAP hibával küzdött itt, de nem írta le a megfejtést és a happy endet.
Úgy látszik, az Adblue-s dieselek minden gondoskodás ellenére nem túl tartósak.
Csak én látom úgy, hogy ez az egész egy rossz minőségű pancsolt gázolaj betankolásával kezdődött?
Nyugtass meg, hogy a tankból le lett eresztve ez gázolajnak nevezett valami, és minden át lett mosva rendes gázolajjal, mielőtt ismét tönkretesz mindent?
Tankolas utan kigyulladtt a szervizlampa es a motor hiba felirat.
Az auto utanna nem gyorsult az automatavalto nem működik.
Szerelő hibakodolvasas.
3 befecskendező hiba reszecske szűrő eltömődött adalek szivattyu hiba.
2 hettel korabban nezettem meg a fap folyadek szintemet azt hittam mar az utolso töltes ota kifogyott. ott mondtak el van tömődve a reszecskeszűrőm.
Mar időpontot kerestem mikor tudom kitisztittatni.
Szoval. Mimd a 4 befecskendezőt kiszereltettem a reszecske szűrőt is.
Elvittem bevizskaltati tisztitani.
4 befecskendező tök jo reszecske szűrö kitisztitva.
Vettem egy uj üzaszűröt is.
Visszarakva az alkatreszek.
Inditas, nehezen indult el de azota egyenetlenül jar fullad, kopogo hangot ad annyi erő sincs benne mint előtte es büdös a kipufogogaz mint ha nem egne el a gazolaj de fekete korom nincs.
Mar a befecskendezőt es a reszecskeszűrő hibat nem hozza csak a fap szivattyut.
A baj hogy szarabb lett tisztitas utan mint előtte.
A Befecskendezőkhöz kapott koddal fel lett okositva a kocsi.
Valaki tudja a 1,6 ehdi hengerek szamozasa honnan kezdődik melyik oldalrol?.
A neten erről a tipusrol ilyen adatot nem talaltam.
Es egyebb ötlet ami közelebb vinne hogy ismet jo legyen a motor?
Gyanitom a fap szivattyunak semmi köze hogy egyenetlenül zakatol a motor.
Úgy néz ki, a mérnökök gondoltak a hülye felhasználókra is. Az elemet és az elektronikát is egy-egy vékonyka gumitömités védi a nedvességtől, száraznak tűntek. Holnap kiderül.