Keresés

Részletes keresés

Tyapa Creative Commons License 2023.11.07 0 2 24720

Nagyon hangulatos asztal lesz ez is, gratulálok!

 

Majdnem rákérdeztem, de visszakerestem a korábbi hozzászólásaidat és megtaláltam a fotókat az építésről, hogy az íves viaduktnál hol kellett csalnod, hogy a boltívek "szépen" nézzenek ki. Néztem valamelyik gyári íves viaduktot, ott nem sokat tököltek, a lábak oldalai maradtak párhuzamosak, így a felső boltív szűkül, gyakorlatilag nem henger, hanem kúp felületű a boltív. Én is arra jutottam, hogy jobb, ha a lábak szűkülnek felülnézetben, így a boltív szabályos marad. Szerencsés esetben, mint Nálad is, az ív külső oldala felől látszik az íves viadukt, így nem érzékelhető, hogy a lábak szűkülnek, belülről már sajnos elég feltűnő lenne. Incselkedek egy ilyen pici dupla-ovál pályatervvel, csak nem H0m-ben hanem H0-ban, nyilván enyhén növelve a méreteken és kicsit izgalmasabbá téve. Ennél sajnos a hátsó íves viadukt belülről látszik.

 

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (24719)
kisfaludy1 Creative Commons License 2023.11.07 0 11 24719

Sziasztok ! 

Folytattam még a tél végén abbahagyott munkát.

Már zöldül. :-) 

  

Előzmény: kisfaludy1 (24663)
tompa101 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 24718

Köszönöm! Kipróbálom.

Előzmény: jelzo (24715)
Tyapa Creative Commons License 2023.10.29 0 2 24717

Igen, szerintem ez a 11400-as Auhagen kit:

 

https://vasutmodell.com/auhagen-11400-futohaz-viztoronnyal?datapage=1

Előzmény: BRUT1 (24716)
BRUT1 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 24716

Sziasztok.

 

A fotón a víztorony az Auhagen építökészletböl van?

Előzmény: TEpLOVO3 (24710)
jelzo Creative Commons License 2023.10.29 0 8 24715

 Én ezt használtam.                                                                                                https://kreativpartner.hu/Pentart-Szuper-uveggyanta-11-szett-125ml?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhfipBhCqARIsAH9msbk8fFGNxcRuSejK2jIDcK59dNZw_dlAgwFgQfC9KcUry2C4_wDi_7YaAoAREALw_wcB

Előzmény: tompa101 (24714)
tompa101 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 24714

Mi a pontos neve?

Előzmény: jelzo (24713)
jelzo Creative Commons License 2023.10.14 0 1 24713

Szia. Használj Epoxy műgyantát.

Előzmény: tompa101 (24712)
tompa101 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 24712

Egy zárt terület kitöltéséhez keresek valamilyen önterülő "műgyantaszerű" anyagot. Kb 100 cm3 elegendő lenne. Milyen anyagot keressek? 

porszívómester Creative Commons License 2023.09.26 0 11 24711

Szia

Nagyon tudom ajánlani a pentart soft gesso alapozó pasztát. Nekem bevált. Könnyen felhordható spatulával vagy szivaccsal és jól csiszolható. Különböző akril dekor festékeik és kréta festékeik ugyancsak jól használhatók vakolt felület elérésére vagy színezéshez. Nekem az egyik kedvencem a tojashéj szín.

Előzmény: agyaggalam115 (24708)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2023.09.25 0 19 24710

Üdv!

 

Én vagy homokot használok, mint ennél a bakterháznál:

 

Simán csak bekenem a felületét ragasztóval, megszórom homokkal, majd lefestem. 

 

Alternatívaként fatapaszt szoktam használni. Attól függően viszem fel a mennyiséget, hogy mit szeretnék elérni. 

Ezen a kis épületen a tégla felület telibe lett kenve, így az el is tűnt:

 

 

A fatapaszt kisebb mértékben felkenve, a téglafal is élethűbbé tehető:

 

 

És természetesen ezeket a módszereket lehet keverni is, mint ezen a fűtőházon:

 

 

A falak homokkal lettek leszórva, festve. A torony alsó része vékonyan, míg a felső rész telibe kenve. Így az utóbbin eltűntek a gerendák. 

Előzmény: agyaggalam115 (24708)
Tyapa Creative Commons License 2023.09.24 0 0 24709

Szia,

 

a témával kapcsolatban itt volt korábban pár ötlet:

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=160271788&t=9183208

 

 

Előzmény: agyaggalam115 (24708)
agyaggalam115 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 24708

Szèp estèt!

 

Terepasztalomon lèvő èpületeket szeretnèm "újra dizájnolni" , s ehhez kèrnèk kis segìtsèget. Az èpületek falazatát szeretnèm bordás/fa/tèglamintásbòl sima felülettè alakìtani. Korábban már pròbáltam ilyet, s a REVELL tubusos tömìtőpaszta bevállt; de most lènyegesen több ès nagyobb felületről lenne szò, amit már ezzel a megoldással nem lenne tùl gazdaságos megcsinálni. Nos ehhez kèrnèk segìtsèget, milyen anyagokban kellene gondolkodnom ehhez.

 

Tisztelettel Attila

Vgabi5 Creative Commons License 2023.02.23 0 8 24707

Egy érdekes honlap a víz modellezés új lehetőségeiről:
https://cubed6.com/

Illetve egy hosszabb videó (sajnos csak franciául) a feltalálóval.
https://www.youtube.com/watch?v=ZiIPOLcJVbo
A Miniworld Cote d'Azure kiállításon már élőben is megtekinthető Toulonban

kisfaludy1 Creative Commons License 2023.02.22 0 2 24706

Bocs 

Váltógyártó a maistro nick neve.

Ezen az apró mobil billentyűkön össze vissza nyomkodok.

 

 

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (24705)
kisfaludy1 Creative Commons License 2023.02.22 0 5 24705

 A terepasztalt bontsd szét modulokra és elemenként építsd meg. Így kevesebb sínanyaggal is neki tudsz állni és halad a munka. A többihez majd apránként beszerzed. És ha lakásfelújítás van vagy bármi okból vinni kell az asztalt, egyszerűbb lesz szétszedve elemenként. Én még a magasabb hegycsúcsokat is leemelhetőre gyártom, még könnyebb legyen kivinni az ajtón. Lényeg hogy alpakka I profilu sínanyagnál tedd le a voksot. Piko A teljesen jó rendszer én is használom. A váltóit viszont már nem. (Oda Váltógyáttó szokta építeni a kitérőket Piko A sínszálból. ) Ott a szívdaraboknál voltak problémák, a kerék pereme néha átlógott a másik pólusra és zárlatra rakta a rendszert. Ezt a sínkorona vékonyabbra reszelgezése a kritikus pontoknál megoldotta. A másik gondom, hogy a rövid kis gőzösök lassúmenetben torpantak a szívdarabnál, mivel nem polarizálható, hanem kiszigetelt, így ott áramellátás nincs. A hosszabb mozdonyoknál nem volt gond.

Előzmény: Szilrobi_index (24703)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.02.22 0 4 24704

"Megharagudni? Annál intelligensebb(?) vagyok."

 

Nyilván, csak nálam ez védekező reflex lett. Annyian értették félre, vagy magyaráztak bele a mondandómba olyanokat, amire álmomban sem gondoltam. BOCS!

Előzmény: Szilrobi_index (24702)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.22 0 2 24703

Neked is köszönöm a választ!

 

Áh, pedig a Mehano-ból is van vagy 6db váltóm. :(

Úgy néz ki, hogy áz általam eddig összegyűjtöttekből csak a PIKO A sínek azok, amik megütik azt a minőséget, amivel manapság érdemes foglalkozni.

Megyek sírni... :)

Előzmény: Ikarus 242 (24701)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.22 0 2 24702

Megharagudni? Annál intelligensebb(?) vagyok.

 

A sínrendszerek házasítását az ún. modulok találkozásánál gondoltam, ahol egyenesek találkoznak és volna is lehetőség a sínkorona magasságok igazítására.

Maga a "terepasztal" a régi sínekből állt volna, de mostanra már eléggé elbizonytalanodtam.

Mivel szerencsére nem a "kapkodó idegbetegek sportja" ez a "játék", ezért most visszavonulok a kapott információkkal és átgondolom a lehetőségeket.

Az egyik, hogy összefércelem egy részét a pályának (minden tereptárgy, kiegészítő, lámpa stb nélkül). Csak az alap, rajta a sínekkel. Esetleg még egy "modulnak látszó tárgyat" is csatlakoztatok. Pár hónapig játszogatunk  és meglátjuk mit mutat.

A másik, hogy a Börzén látni fogtok eladóként (bár az eddigiek alapján ki venné meg a régi síneket...).

 

Előzmény: csíkos-háTTú (24700)
Ikarus 242 Creative Commons License 2023.02.22 0 3 24701

A Mehano (nem ch) szürke sínek borzalmasak, nekem ilyen volt az első kezdőkészletem. A sínpapucsok a síneken lötyögnek, csak a pontozás tartja őket a helyükön, kis műanyag kapcsokat adtak hozzá, hogy ne csússzanak szét, ezeket az első talpfaközbe kellett bepattintani, a sínszálak felülete pedig állandóan oxidálódott, a későbbi sárgás színű (alpakka?) már használható.

 

Pilz: A régi Pilz és a mostani Tillig Standard eltérő sínszálakból van, a Pilz sínszál vaskosabb, szára, feje szélesebb, talpa magasabb is, a mostani olyan mint az Elite, csak a sínszár magasabb. Sokminden már nem kapható (7,5°-os kítérő, Y-váltó, angolváltó), ha ezek közül kéne valami, akkor teljesen esetleges, hogy mit találsz és milyen áron.

Előzmény: diginewl (24697)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.02.22 -1 6 24700

Lehet, hogy nem leszek népszerű, és Te se haragudj meg!

Ebből csak tákolás lesz, és rengeteg munkád lesz vele, kétséges eredménnyel, ami majd az üzembiztonságot jelenti.

Kevered a sínek profiláját, és a geometriáját is. Arról nem is beszélve, hogy az Általad felsorolt széles választékból az eltérő elemek elektromos összekötését, és a sínkoronák egy szintbe hozását is meg kell oldani. Az eltérő sínfej szélességeket meg már nem is említem.

Az lesz a baj, hogy tetemes munkát, időt fogsz beáldozni a pálya felépítésére, és a végén a játékból idegbaj lesz, mert akadozni/siklani fognak a vonatok, meg lépten-nyomon szétakanak majd. És ettől meg mindenkinek elmegy az életkedve, és hagyja a fenébe az egészet, elpazaroltnak érezve a sok pénzt és időt, amit a kisvasutakba ölt bele.

 

Ezt meg kellene előzni, mert a végén nem az lesz a drága, hogy szerzel egy egységes, új/másik sínrendszert Maghadnak, hanem az, amit az előbb leírtam.

Előzmény: Szilrobi_index (24691)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.22 0 3 24699

Látom diginewl már megírta azt amit én is írtam volna a rozsdáról :) Még annyit tennék hozzá, mint saját tapasztalat, hogy nekem is voltak olyan vágánymezőim, amik végig szépek, és rozsdamentesek maradtak. Arra kell nagyon vigyázni, hogy sehol ne sérüljön a nikkelezett réteg, mert a legkisebb sérülésén szinte azonnal megindul a rozsda, és onnan nincs visszaút. A sok szétszedés-összerakást nem szeretik, mert a kis nyelvecskék ahogy becsúsznak a sínbe előszeretettel viszik magukkal a bevonatot, és akkor ott rögtön megindulnak a folyamatok, amikből nagyon hamar kontakthiba lesz. Nem lehetetlen a jókat kiválogatni, vagy vágánymezőnként biztosítani a tápellátást, de picit orosz rulett lesz mindig. Az idő meg ezek ellen a sínek ellen dolgozik még álltukban is.

 

Ami költséghatékony megoldás lehet, az a használt piac, akár a startszettekből bontott sínek, akár az egyéb jó minőségű, de használt vágánymezők (a Geoline-t viszont kerüld, mert törik mint a ropi).

 

 

Előzmény: Szilrobi_index (24698)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.22 0 0 24698

Neked is köszönöm a választ!

 

Azért ne állítsd be úgy, hogy én konzerválni szeretném a régi rossz megoldást, most erre van lehetőségem. Megnézem az ebay-es használt beszerzési lehetőséget is, köszönöm a tippet!

Előzmény: diginewl (24697)
diginewl Creative Commons License 2023.02.22 -1 5 24697

Még mindig csodálkozom, hogy az akkori szükségmegoldásokat (rosszabb, mint a Trabant hasonlat) többen konzerválni szeretnék. Annó a lemezsín (papíron, vagy műanyag rácson) egy szükségmegoldás volt, hogy valamivel lehessen játszani. Olcsóbban állították elő, mint a tömör sínt, így VOLT, lehetett használni.

Gond vele:

- a csatlakozók bizonytalansága. Ezt úgy lehet áthidalni, hogy minden sínszálat forrasztani a másikhoz (ez történhet diszkréten egy-egy alsó lefogató fülre való vezeték forrasztással.

- a nikkel réteg védelme. Erős dörzsivel tilos tisztítani. Benzinnel lehet. A vonatforgalom több koszt tesz rá, mint a profilsínre, mert ez valamivel rosszabb érintkezést ad, és több lesz a miniszikra, ami gyorsabban koszolja a sínt.

(- nálam DCC-ben kb 3-4 hét után a sínanyag fele magától elrozsdásodott. Az okát nem tudom. Év tizedekig semmi nem volt vele...)

- ha a nikkel réteg lekopik ott marad a vékony fém lemez. Gyorsan rozsdásodik akár a szoba páratartalmán is.

- ha terepépítés lesz a kavicságyazat lerakása közben óhatatlanul fogja víz érni, ezzel szinte biztosan elindulnak rozsdásodások (akár az U profil belsejében is).

 

Ha ennyire vonz a régi világ sínrendszere, akkor mérföldekkel jobb választás a PILZ akkori rendszere. A régi acélszálas rezes galvanizátumot - sárgaréz színű sínek, is mérföldekkel stabilabb megoldást adnak. Az újabb alpaka verziók meg életfogytig kiszolgálnak. És ezek is olcsók, mert nyugati modellező barátainknak a 2,5mm magas sínkorona már snassz, így nagy mennyiségben adják el bontva is az e-bayen.

 

Mechano: alumínium. Puha fém, könnyebben koszolódik, többet kell pucolni. Amúgy sokáig jó lesz, mert tuti nem rozsdásodik, viszont sűrűbben kell pucolni.

Előzmény: Szilrobi_index (24696)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.21 0 0 24696

Szia!

 

A sínek minek a hatására kezdenek rozsdásodni? Némelyik már több mint tíz éve van nálam. Több évtizedes koruk ellenére még nem látok rozsdát (dobozban és szekrényben várják a beépítést). Onnan indul, hogy áram megy át rajtuk? Vagy a fizikai behatás, ami a hőtágulástól való "reszelés" az érintkezőknél?

 

Mechano sínekről van valakinek infoja? Made in Slovenija. Furcsa anyagból vannak, azokkal is baj lesz?

Előzmény: Törölt nick (24692)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.21 -1 0 24695

Olyat is láttam (lehet TT volt), hogy a sínek kis fülecskéihez forrasztgattak vezetékeket. 

Előzmény: vasútőrült (24694)
vasútőrült Creative Commons License 2023.02.21 -1 0 24694

Szia! Én anno minden vágányt szétszedtem és a belsejébe vezetéket forrasztottam, a talpfát át fúrva vezettem el az asztal alá. Fentről semmi nem látszott. A koszolódáson kívül nem volt más áramellátási probléma. 

 

Előzmény: Szilrobi_index (24691)
kisvasút-modell Creative Commons License 2023.02.21 0 3 24693

Nem akarlak lebeszélni a kalandról, csak szóltam, hogy kaland lesz... Az, hogy mekkora kiderül majd. Kívánom neked, hogy sikerüljön élvezni a régi modelleket és az évtizedes gyűjtőmunka gyümölcsét.

Az én kedvencem a 36-os terv volt, az 50-es lett volna, de a gyerekszobám nem volt olyan széles. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy akkoriban még a standard vágányok beszerzésére sem volt esélyem.

Egyébként én is a gyerekkori vágyaimat elégítem ki, csak rám már az 1987-88-ban először látott Roco katalógus hatott így. ;-)

És onnan indultunk, hogy el akartak nekem adni 3 pár elektromos váltót akkor több mint egy havi fizetésemért... ;-))

Előzmény: Szilrobi_index (24691)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.21 0 3 24692

A régi Piko síneknél a gondok nem feltétlen rögtön fognak jelentkezni. Összerakás után még minden jó is lehet, aztán majd elkezd dolgozni a rozsda, elsősorban a sínek összeeresztéseinél bent (nem kell nagy páratartalom vagy nagyobb sérülés a bevonaton, hogy elinduljanak dolgok). Én építettem ilyen sínekből asztalt mert gimisként nem volt pénzem másra. 1-2 év alatt már minden is fel volt szedve majd cserélve és újra cserélve, mert folyamatosan keletkeztek a gyenge pontok. Egy idő után elkezdtem összeforrasztgatni a síneket, de akkor meg a hőtágulástól kezdtek el deformálódni. A vége az lett hogy 2006-ban felszedtem a vágányokat és viszonylag jó áron beszerzett roco 2,5-ös sínre cseréltem. 

Nem lehetetlen összeválogatni jó állapotú vágánymezőket, de egy jó adag szerencse is kell hozzá. Aztán azt is érdemes figyelembe venni hogy ezeket a vágányokat nem lehet sínradírral vagy tisztítókocsival pucolni (mert az szépen leszedi a nikkelezést). Cserébe viszont nagyon tudnak koszolódni.

Előzmény: Szilrobi_index (24691)
Szilrobi_index Creative Commons License 2023.02.21 -1 2 24691

Szia!

 

Neked is köszönöm a választ!

 

Mostanra mondhatjuk, hogy több mint évtizedes gyűjtögetés követően elérkezettnek láttam az időt, hogy elkezdjem tervezni a terepasztalt.

A sínek igen változatosak. Van rengeteg papírtalpfás is, műanyag talpfás régi PIKO, I profilú Mechano(?) és kéz alól PIKO A is. Vadabbnál-vadabb ötleteim vannak, de a lényeg az, hogy volna egy "hagyományos" terepasztal, amihez megvan régi sínekből minden (régi PIKO 33-as vágánytervből kiindulva). Ezt lecserélni túl húzós lenne anyagilag. Ez van, ezen nem tudok változtatni.

A Mechano (ezek mennyire használhatóak???) és a PIKO A sínekből pedig "házi szabványú" modulokat képzeltem el, amiket a terepasztal két végén lévő csonkákon keresztül szeretném majd bevonni a játékba.

Nagyon fontos, hogy játék a cél, nem a valósághűség.

Gyerekkori vágyak késői kielégítése a cél. Nem dőlök a kardomba, ha néha megáll a játék egy kis kontakthiba miatt. Persze ha ez percenként lesz, akkor át kell majd gondolni. A terv az, hogy magát a vágányokat lefektetem és elkezdek vele "játszani". Amennyiben számomra elfogadható mértékű lesz a "szarakodás", akkor mehet. Majd azt játszom, hogy egy gyenge rendelkezésre állású vasutat üzemeltetek. :)))

 

A kérdésre a válasz: amennyiben van pénzem, akkor veszek egy Golfot és azzal megyek Hamburgba, de ha nincs pénzem és menni szeretnék, akkor bepróbálom a Trabit. Maximum hazavontat egy IFA, vagy hazajövök stoppal. :)

 

 

Előzmény: kisvasút-modell (24690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!