Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2024.11.28 0 1 5492

Ha az éjszakai Cíviseknek van értelme, akkor ennek miért ne lenne? Két sz*ros posta Bhv biztosan lenne kéznél. Így valószínűleg benne sem lesz a menetrendben.

Előzmény: M41 2180 (5488)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5491

Ebben az idősávban van belföldi vonat is mindkét irányba, igaz, nyilván lassabb eljutást kínálva. Lehet, hogy az utolsó és az első Cívist ki lehetne venni a menetrendből, és helyette erre a vonatra akasztani belföldi kocsit, csak Nyíregyen, Debrecenben, Szolnokon, Ferihegyen, Kökin és Zuglóban megállva.

 

Előzmény: névtelen (5490)
névtelen Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5490

Viszont, ha 6-ra ér Bp-re, akkor az kb 3-4 óra Debrecen, Nyíregy felé.

Ha van szabad fekvőhely, akkor az már egy "kis alvás".

Visszafelé veszélyesebb, mert nehezebb az éjszaka közepén felébredni....:)

Vajon ez elméletben lehetséges?

 

És - főleg ha lassú, és egy "egyszerű" kocsi is megfelel - egy db belföldi ülő kocsi fel-le akasztása (ha van kocsi!) azért hasznos lenne, ha kevés utas is van, nem sokba kerül?

Eleve, egy ilyen vonaton alapból van ülőkocsi? Kocsma?

Előzmény: M41 2180 (5488)
Pettick-Forum Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5489

Ezt már egy párszor elmondtátok. Amúgy, ha jövő kedden se teszik közzé, megdől a tavalyi negatív rekord

Előzmény: Vasútasmiklós (5487)
M41 2180 Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5488

Ukrán termes hálók lesznek. 

80/80-as menetrendel a 100-as vonalon. Sok értelme nincs abban az időfekvésben ülőkocsinak 

Előzmény: mcg (5481)
Vasútasmiklós Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5487

Megmondta a MÁV igazgatója, hogy az új menetrendet nem kell megtanulni de kisebb változások lesznek.

Előzmény: Pettick-Forum (5482)
Jack's Creative Commons License 2024.11.28 0 0 5486

Magyar hálókocsiba sem

Vagy elzavarnak vagy alapból be van zárva az ajtó 

Előzmény: mcg (5481)
Pettick-Forum Creative Commons License 2024.11.27 -1 1 5485

Nem vígasztal, inkább felháborít, hogy minden évben eljátsszák ezt

Előzmény: alex_86 (5484)
alex_86 Creative Commons License 2024.11.27 -1 0 5484

Ha ez vígasztal, északi szomszédunk sem tette még meg, igaz véleményezés céljából folyamatosan nyilvános volt. De apró finomhangolásokat fog tartalmazni.

Előzmény: Pettick-Forum (5482)
alex_86 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 5483

Mennyire életszerű, hogy nem akasztanak mögé ülőkocsikat? Volt egyáltalán belföldi utazásra nem igénybe vehető nemzetközi vonat az elmúlt 2 évtizedben? 

Előzmény: mcg (5481)
Pettick-Forum Creative Commons License 2024.11.27 -4 1 5482

Ha ez így megy tovább, jövő héten se teszik közzé a menetrendet. 18 nap múlva lép életbe

mcg Creative Commons License 2024.11.27 0 0 5481

Az ukrán hálókba belföldön felszállni nem lehet...

Előzmény: alex_86 (5479)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 5480

Sajnos a 25-ösön a kijárás meg az ütemes menetrend úgy tűnik, nem fér össze. A kijárós vonatnak akkor lenne értelme, ha tényleg lenne csatlakozás Pest felé is, de amennyit késik folyton a Göcsej, 2 óra alatt a Flirt-tel sem lehet megfordulni. Ennek ellenére furcsa, hogy ennyire elengedik ezt az irányt. 

Előzmény: Abymot (5478)
alex_86 Creative Commons License 2024.11.27 -1 0 5479

Közben az UŽ nem akármilyen vasúti (diplomáciai) terjeszkedésbe kezdett, újabb budapesti éjszakai vonatot is belengetett, emellett a - csapi ászállásos - Pozsony-Kassa-Kijev járatot is újraindítja.

Erről valakinek konkrét info? Este 10 után is lesz IC Nyíregyháza felé és már reggel 6-ra fel lehet érni a fővárosba?

Abymot Creative Commons License 2024.11.27 0 0 5478

A visszarendeződés újabb jele: a hodosi új határátlépő vonatok is eltűntek az új Elvirából (csak a jelenleg is meglévő napi két pár maradt) :(

https://jegy.mav.hu/menetrend/allomas?d=2024-12-27T00:00:00%2B01:00&a=005505074&lang=hu

Előzmény: Abymot (5472)
M41 2180 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 5477

Hát van ott a környéken Pókaszepetk, Andráshida, Egervár-Vasboldogasszony, Búcsúszentlászló stb ahol a pók alatt várhat a terhes.

Előzmény: mcg (5476)
mcg Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5476

Ez sajna csak akkor tud működni, ha tervezetten nem használna 5 peronos vágányt is Zalaszentivánban, mert így ozt akkor a szúkséges 2-n se tudnának forogni teherek a pók alatt... :( 

Előzmény: M41 2180 (5474)
Fizolti Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5475

És melyik az, ami jobb mint a 120? :) Mert arról megy a "vita" :)

 

Csúcsidei variálások, sűrítések a 120-as alaphoz képest. Ahogy az eredeti elképzelés sem tiszta 120. :)

 

Akár, de lehet, nem is cél a minél több futásteljesítmény.

 

Jó, hát ennek a célnak megfelel az is, ha marad a mai 5 pár vonatos verzió. 

Amúgy nekem olyan cél tűnne reálisnak, hogy legyen valami kínálat jellege a dolognak. Ehhez jó kezdés lenne, ha nem az van, hogy 7 előtt beér egy vonat a városba, és a következő már csak háromnegyed 10 körül. Vagy hogy ne egyetlen helyen álljon meg a vonat, ha már 

a párhuzamos busz is beljebb megy a városban. 

 

alsó hangon állna 10 percet Egerszegen

 

A fent lévő ábrák alapján alapesetben 5 percet, bár szerintem itt is van még 1-2 percnyi mozgástér.

 

 

 

 

Előzmény: mcg (5473)
M41 2180 Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5474

Sokkal értelmesebb lenne, ha kívánnak ha nem is mindet de néhányat Zalaszentivánra. Tekintve a 20-as katasztrofális állapotát, és zavarérzékenységét, biztosítaná a rédicsi a csatlakozásokat Pécs és Szombathely felé. 2012 előtt voltak rédicsiek amik kimentek 'Ivánig.

És bizony sokszor jól jött a motor, amikor a páros budai még Ukkon se volt , de emez bevitte az egerszegi utasokat, ugyanez visszafelé is volt.

Előzmény: mcg (5473)
mcg Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5473

Nem kell végletekben gondolkodni, lenne a 120 és a 75 perc között is lehetőség.

És melyik az, ami jobb mint a 120? :) Mert arról megy a "vita" :)

 

 

A fent lévő verzió hétköznap alapból nem tiszta kétrázással számol, reggel egy menet már el van tolva, ami egy 84 perces Zalaegerszegi tartózkodást okozna. Itt pl. felmerülhet némi további tologatással egy betétjárat Gutorföldéig. 

Akár, de lehet, nem is cél a minél több futásteljesítmény.

 

Másik irányban gondolkozva felmerülhet olai fordulás, illetve további megállóhely létesítés ezen a szakaszon.  

Mivel a hodosit meg kéne várni, alsó hangon állna 10 percet Egerszegen, így aki nem közvetlenül a mai megálló mellé megy, nagy eséllyel nem sokat profitálna belőle. 

Előzmény: Fizolti (5469)
Abymot Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5472

A lepsényi megállás is visszakerült az Agram menetrendjébe: https://jegy.mav.hu/menetrend/vonat?d=2024-12-26T00:00:00%2B01:00&v=1832861&i=005501016&e=005503350&lang=hu

Úgy látszik, tovább folyik a háttérben a "nagy visszarendeződés".

Előzmény: Godolloi HEV (5459)
Abymot Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5471

Azt meg lehetne-e csinálni (elméletben, mert tervekről beszélünk), hogy a gutorfőldi kereszt fordítva legyen, a páratlan várjon a párosra?

Tehát Zalaegerszergől óra:20 helyett óra:25 kor indulhatnának a vonatok, és a jelenlegi 39018 vagy 39038 menetidőivel számolva Gutorfölde óra:03/04, Rédicsre érkezik óra:36. A másik irány Rédicstől (ind. óra:27) Gutorföldéig változatlan lenne (ahova érk. óra:01), itt bevárja a keresztet (ind. óra:04), és Zalaegerszegre érkezik óra:42?

Így a Budapest felőli IC-k valamivel nagyobb késését is el tudná viselni a menetrendi struktúra, de visszafelé is maradna Zalaegerszegen 7 perc átszállási idő az IC-re (ami elégnek tűnik).

 

Előzmény: mcg (5467)
M41 2180 Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5470

A 120 perc bőven jó lenne, főleg a 2012 utáni fűnyírót tekintve. 

Ott még utas is van, mivel Tófejtől lefelé a busz nagyon hosszú menetidővel megy, illetve a hétvégi kínálata nagyon szegényes

Előzmény: mcg (5467)
Fizolti Creative Commons License 2024.11.26 0 0 5469

Ki lehetne kb az ennél jóval sűrübb 75 perceset is

 

Nem kell végletekben gondolkodni, lenne a 120 és a 75 perc között is lehetőség.

 

A fent lévő verzió hétköznap alapból nem tiszta kétrázással számol, reggel egy menet már el van tolva, ami egy 84 perces Zalaegerszegi tartózkodást okozna. Itt pl. felmerülhet némi további tologatással egy betétjárat Gutorföldéig. 

 

Másik irányban gondolkozva felmerülhet olai fordulás, illetve további megállóhely létesítés ezen a szakaszon.  

Előzmény: mcg (5467)
sosiforda Creative Commons License 2024.11.25 0 0 5468

Ránéztem.

 

Egyelőre, az 1 perccel ezelőtti lekérdezésnél nem került vissza Fényes és a békéscsabai IC-k menettartama sem rövidült vissza 3 perccel, de messze még a december 15 :)

 

Dec. 19-re ezt adja:

 

Várható indulási idő:10:00 Gyula (KözEI) 37647 személyvonat  Várható érkezési idő:10:13Békéscsaba (KözEI)

Átszállás

Várható indulási idő:10:17 Békéscsaba (KözEI) 78 MUNTENIA InterCityBudapest-Keleti

Várható érkezési idő:12:50 Budapest-Keleti (KözEI)

 

Előzmény: Abymot (5463)
mcg Creative Commons License 2024.11.25 0 1 5467

A 23-ason most 1 eszköz pörög kint, ezt rendelte az ÉKM az ottani szolgáltatótól.

A szolgáltató terve az volt, hogy megoldja jármügazdálkodással, hogy a szomszédos 25-ös vonalon napközben is jár Flirt, s az ott felszabaduló eszközt is beteszi a 23-asra.

Két eszközzel már ki lehet hozni a kétórás útemet.

Ki lehetne kb az ennél jóval sűrübb 75 perceset is, csak annak nincs értelme hálózati szinten, illetve nem biztos, hogy tartósan az ahhoz szükséges jármüfutás-teljesítmény mellett elegendő oda a meglévő eszközpark (az esetleges karbantarzási/föjavítási dolgokat is figyelnie kell).

 

.

Előzmény: Fizolti (5466)
Fizolti Creative Commons License 2024.11.25 0 0 5466

Az említett vonalakon nem akkor lett kétórás ütem, amikor már másfél éve járműhiány miatt nem járt az 9-10 vonal. 

 

11-es: itt nyilván be kéne járni Veszprémbe, de felszedték a vonalat. Zirci egyórázás a mennetidő miatt nem jön ki, a fővonalon sem nagyon van értelme továbbmenni. Ami még esetleg felmerülhet, az az egyik irány eltolása egy órával. 

41-es: Villamosított vonal.  Emlékeim szerint volt itt fordulás élesben, aztán jött a Dombóvár alsói kereszt. Felmerülhet a 40-es vonali vonatok összeforgatása. 

121-es: Hosszú fordulóidőben hosszabbítás Békés felé. 

125-ös: további órás sűrítések Szarvasig. 

 

127-128 komolyabb átgondolást igényel. 

Előzmény: Abymot (5465)
Abymot Creative Commons License 2024.11.25 0 0 5465

És más 2 órás ütemű vonalakon, pl. a 11-esen Veszprémben, a 41-esen Dombóváron, a 121-esen Békéscsabán, 125-ösön Mezőhegyesen (és két délutáni szarvasi betétjárat kivételével Mezőtúron), a 127-esen Gyomán, a 128-ason Kötegyánban mennyi a várakozási ideje a szerelvények?

Előzmény: Fizolti (5464)
Fizolti Creative Commons License 2024.11.25 -1 0 5464

Jelenleg ott tartunk, hogy több vonalon tartós buszos pótlás van járműhiány miatt. 

A felmerült verzióban 40 perces állások vannak Zalaegerszegen (a hétköznap reggeli variálásban van egy 80 perc fölötti is) és 53 percek Rédicsen. 

Ebből valamilyen formában többet is ki lehetne hozni. 

 

Előzmény: Dudari (5462)
Abymot Creative Commons License 2024.11.25 0 1 5463

Ez tényleg abba az irányba mutat, hogy minden idei megállás vissza fog kerülni (a zalaegerszegi IC-k itt említett Zalabér-Batyki és az RJ 261 mosonmagyaróvári és tatabányai megállása mellett pl. a hozzászólásokban már említett 128-as vonali Fényes is), ehhez a menetidők is visszaállnak az ideire (akár tarthatók, akár nem, akár romlott a pálya, akár nem, akár lesz pénz a javításukra, akár nem). A tervezett párkányi zónázók visszavágása pedig arra utal, hogy valóban a fejlesztésekből is kihátrálnak, tehát a dunaújvárosi zónázók bővítése és 23-as vonali fejlesztés is lehet hogy törlésre kerül, sajnos.

 

A végén igaza lehet a reginalbahn.hu-nak: politikai szinten úgy döntenek, hogy nem döntenek, azaz (papíron) minden marad úgy, ahogy eddig volt, mert politikai szempontból ebben látnak legkisebb kockázatot, mert ha nincs változás, akkor a legkisebb a közfigyelem, akkor van mód és lehetőség a legkevesebb bíráltra, tehát politikailag ez a leghasznosabb, és kizárólag ebből a szempontból mérlegelnek.

 

Igaz, hogy a személyszállító fővezére azt nyilatkozta (az új menetrend ismertetése helyett, mert annak akkor kellett volna megjelennie), hogy az országos menetrendi kínálat az alapvető változatlanság mellett egyes esetekben bővülhet is, de hogy ebből lesz-e valami (és hogy csak az országos szegmensre, vagy az elővárosi és regionális szegmensre is vonatkozik-e), az egyre kétségesebbnek tűnik - viszont hamarosan kiderül.

Előzmény: Godolloi HEV (5459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!