Ha az éjszakai Cíviseknek van értelme, akkor ennek miért ne lenne? Két sz*ros posta Bhv biztosan lenne kéznél. Így valószínűleg benne sem lesz a menetrendben.
Ebben az idősávban van belföldi vonat is mindkét irányba, igaz, nyilván lassabb eljutást kínálva. Lehet, hogy az utolsó és az első Cívist ki lehetne venni a menetrendből, és helyette erre a vonatra akasztani belföldi kocsit, csak Nyíregyen, Debrecenben, Szolnokon, Ferihegyen, Kökin és Zuglóban megállva.
Viszont, ha 6-ra ér Bp-re, akkor az kb 3-4 óra Debrecen, Nyíregy felé.
Ha van szabad fekvőhely, akkor az már egy "kis alvás".
Visszafelé veszélyesebb, mert nehezebb az éjszaka közepén felébredni....:)
Vajon ez elméletben lehetséges?
És - főleg ha lassú, és egy "egyszerű" kocsi is megfelel - egy db belföldi ülő kocsi fel-le akasztása (ha van kocsi!) azért hasznos lenne, ha kevés utas is van, nem sokba kerül?
Eleve, egy ilyen vonaton alapból van ülőkocsi? Kocsma?
Ha ez vígasztal, északi szomszédunk sem tette még meg, igaz véleményezés céljából folyamatosan nyilvános volt. De apró finomhangolásokat fog tartalmazni.
Mennyire életszerű, hogy nem akasztanak mögé ülőkocsikat? Volt egyáltalán belföldi utazásra nem igénybe vehető nemzetközi vonat az elmúlt 2 évtizedben?
Sajnos a 25-ösön a kijárás meg az ütemes menetrend úgy tűnik, nem fér össze. A kijárós vonatnak akkor lenne értelme, ha tényleg lenne csatlakozás Pest felé is, de amennyit késik folyton a Göcsej, 2 óra alatt a Flirt-tel sem lehet megfordulni. Ennek ellenére furcsa, hogy ennyire elengedik ezt az irányt.
Közben az U nem akármilyen vasúti (diplomáciai) terjeszkedésbe kezdett, újabb budapesti éjszakai vonatot is belengetett, emellett a - csapi ászállásos - Pozsony-Kassa-Kijev járatot is újraindítja.
Erről valakinek konkrét info? Este 10 után is lesz IC Nyíregyháza felé és már reggel 6-ra fel lehet érni a fővárosba?
Ez sajna csak akkor tud működni, ha tervezetten nem használna 5 peronos vágányt is Zalaszentivánban, mert így ozt akkor a szúkséges 2-n se tudnának forogni teherek a pók alatt... :(
És melyik az, ami jobb mint a 120? :) Mert arról megy a "vita" :)
Csúcsidei variálások, sűrítések a 120-as alaphoz képest. Ahogy az eredeti elképzelés sem tiszta 120. :)
Akár, de lehet, nem is cél a minél több futásteljesítmény.
Jó, hát ennek a célnak megfelel az is, ha marad a mai 5 pár vonatos verzió.
Amúgy nekem olyan cél tűnne reálisnak, hogy legyen valami kínálat jellege a dolognak. Ehhez jó kezdés lenne, ha nem az van, hogy 7 előtt beér egy vonat a városba, és a következő már csak háromnegyed 10 körül. Vagy hogy ne egyetlen helyen álljon meg a vonat, ha már
a párhuzamos busz is beljebb megy a városban.
alsó hangon állna 10 percet Egerszegen
A fent lévő ábrák alapján alapesetben 5 percet, bár szerintem itt is van még 1-2 percnyi mozgástér.
Sokkal értelmesebb lenne, ha kívánnak ha nem is mindet de néhányat Zalaszentivánra. Tekintve a 20-as katasztrofális állapotát, és zavarérzékenységét, biztosítaná a rédicsi a csatlakozásokat Pécs és Szombathely felé. 2012 előtt voltak rédicsiek amik kimentek 'Ivánig.
És bizony sokszor jól jött a motor, amikor a páros budai még Ukkon se volt , de emez bevitte az egerszegi utasokat, ugyanez visszafelé is volt.
Nem kell végletekben gondolkodni, lenne a 120 és a 75 perc között is lehetőség.
És melyik az, ami jobb mint a 120? :) Mert arról megy a "vita" :)
A fent lévő verzió hétköznap alapból nem tiszta kétrázással számol, reggel egy menet már el van tolva, ami egy 84 perces Zalaegerszegi tartózkodást okozna. Itt pl. felmerülhet némi további tologatással egy betétjárat Gutorföldéig.
Akár, de lehet, nem is cél a minél több futásteljesítmény.
Másik irányban gondolkozva felmerülhet olai fordulás, illetve további megállóhely létesítés ezen a szakaszon.
Mivel a hodosit meg kéne várni, alsó hangon állna 10 percet Egerszegen, így aki nem közvetlenül a mai megálló mellé megy, nagy eséllyel nem sokat profitálna belőle.
Azt meg lehetne-e csinálni (elméletben, mert tervekről beszélünk), hogy a gutorfőldi kereszt fordítva legyen, a páratlan várjon a párosra?
Tehát Zalaegerszergől óra:20 helyett óra:25 kor indulhatnának a vonatok, és a jelenlegi 39018 vagy 39038 menetidőivel számolva Gutorfölde óra:03/04, Rédicsre érkezik óra:36. A másik irány Rédicstől (ind. óra:27) Gutorföldéig változatlan lenne (ahova érk. óra:01), itt bevárja a keresztet (ind. óra:04), és Zalaegerszegre érkezik óra:42?
Így a Budapest felőli IC-k valamivel nagyobb késését is el tudná viselni a menetrendi struktúra, de visszafelé is maradna Zalaegerszegen 7 perc átszállási idő az IC-re (ami elégnek tűnik).
Ki lehetne kb az ennél jóval sűrübb 75 perceset is
Nem kell végletekben gondolkodni, lenne a 120 és a 75 perc között is lehetőség.
A fent lévő verzió hétköznap alapból nem tiszta kétrázással számol, reggel egy menet már el van tolva, ami egy 84 perces Zalaegerszegi tartózkodást okozna. Itt pl. felmerülhet némi további tologatással egy betétjárat Gutorföldéig.
Másik irányban gondolkozva felmerülhet olai fordulás, illetve további megállóhely létesítés ezen a szakaszon.
Egyelőre, az 1 perccel ezelőtti lekérdezésnél nem került vissza Fényes és a békéscsabai IC-k menettartama sem rövidült vissza 3 perccel, de messze még a december 15 :)
A 23-ason most 1 eszköz pörög kint, ezt rendelte az ÉKM az ottani szolgáltatótól.
A szolgáltató terve az volt, hogy megoldja jármügazdálkodással, hogy a szomszédos 25-ös vonalon napközben is jár Flirt, s az ott felszabaduló eszközt is beteszi a 23-asra.
Két eszközzel már ki lehet hozni a kétórás útemet.
Ki lehetne kb az ennél jóval sűrübb 75 perceset is, csak annak nincs értelme hálózati szinten, illetve nem biztos, hogy tartósan az ahhoz szükséges jármüfutás-teljesítmény mellett elegendő oda a meglévő eszközpark (az esetleges karbantarzási/föjavítási dolgokat is figyelnie kell).
Az említett vonalakon nem akkor lett kétórás ütem, amikor már másfél éve járműhiány miatt nem járt az 9-10 vonal.
11-es: itt nyilván be kéne járni Veszprémbe, de felszedték a vonalat. Zirci egyórázás a mennetidő miatt nem jön ki, a fővonalon sem nagyon van értelme továbbmenni. Ami még esetleg felmerülhet, az az egyik irány eltolása egy órával.
41-es: Villamosított vonal. Emlékeim szerint volt itt fordulás élesben, aztán jött a Dombóvár alsói kereszt. Felmerülhet a 40-es vonali vonatok összeforgatása.
121-es: Hosszú fordulóidőben hosszabbítás Békés felé.
És más 2 órás ütemű vonalakon, pl. a 11-esen Veszprémben, a 41-esen Dombóváron, a 121-esen Békéscsabán, 125-ösön Mezőhegyesen (és két délutáni szarvasi betétjárat kivételével Mezőtúron), a 127-esen Gyomán, a 128-ason Kötegyánban mennyi a várakozási ideje a szerelvények?
Ez tényleg abba az irányba mutat, hogy minden idei megállás vissza fog kerülni (a zalaegerszegi IC-k itt említett Zalabér-Batyki és az RJ 261 mosonmagyaróvári és tatabányai megállása mellett pl. a hozzászólásokban már említett 128-as vonali Fényes is), ehhez a menetidők is visszaállnak az ideire (akár tarthatók, akár nem, akár romlott a pálya, akár nem, akár lesz pénz a javításukra, akár nem). A tervezett párkányi zónázók visszavágása pedig arra utal, hogy valóban a fejlesztésekből is kihátrálnak, tehát a dunaújvárosi zónázók bővítése és 23-as vonali fejlesztés is lehet hogy törlésre kerül, sajnos.
A végén igaza lehet a reginalbahn.hu-nak: politikai szinten úgy döntenek, hogy nem döntenek, azaz (papíron) minden marad úgy, ahogy eddig volt, mert politikai szempontból ebben látnak legkisebb kockázatot, mert ha nincs változás, akkor a legkisebb a közfigyelem, akkor van mód és lehetőség a legkevesebb bíráltra, tehát politikailag ez a leghasznosabb, és kizárólag ebből a szempontból mérlegelnek.
Igaz, hogy a személyszállító fővezére azt nyilatkozta (az új menetrend ismertetése helyett, mert annak akkor kellett volna megjelennie), hogy az országos menetrendi kínálat az alapvető változatlanság mellett egyes esetekben bővülhet is, de hogy ebből lesz-e valami (és hogy csak az országos szegmensre, vagy az elővárosi és regionális szegmensre is vonatkozik-e), az egyre kétségesebbnek tűnik - viszont hamarosan kiderül.