Anyumnál a kétszárnyú kapu télen mindig lassabban nyílik, a nyitási és zárási időket annak megfelelően kellett állítani. Bár meg nem mondom, milyen típus és milyen vezérléssel.
"A kapupántot nem vízszintesen tenném fel, hanem bizonyos szögben, így elgondolásom szerint a kapuszárnyak emelkednének nyitáskor, így a támfalhoz nem kellene hozzányúlni."
Ezt gondold át még egyszer jobban! Akár modellezd le kicsiben.
Köszönöm a segítő szándékú javaslatokat. A kondenzátort nem gondoltam volna, de mivel van ilyen tapasztalat cserélni fogom. A kapuk valóban az ütközőn és nyitott állapotban a megfelelő mértékben behajtott tengely által meghatározott ponton állnak meg. Az automatikus tanítás során, ami rendben megy, a teljesen nyitott 90 fokos állapotról zárnak az ütközőre. Amikor kézzel történik a vezérlés deadMan módban, akkor is szépen teszik a dolgukat. Aztán amikor élesben megy akkor, akkor történnek az összevisszaságok. Egyébként a vezeték 1 mm2-es. És ami furcsa az egészben, hogy egy évig kb. jól működött. A kondenzátorra vonatkozó javaslatokat, ötleteket ismét köszönöm, cserélem, aztán meglátjuk.
A kapu rányílik a garázslejáró támfalára, ami amúgy is keskenyebb mint a kapunyílás, de így még a kapu vastagsága is hozzáadódik. Egyik megoldás lenne a támfal levésése, de rondán nézne ki utána. Vagy nem tudom, hogy lehetne szépen kivitelezni házilag. Arra gondolta, a kapunyílásban lévő felfogatást kiváltanám kapupánttal, így a kapunyílásba nem lógna bele semmi ha kinyílik a kapu. A kapupántot nem vízszintesen tenném fel, hanem bizonyos szögben, így elgondolásom szerint a kapuszárnyak emelkednének nyitáskor, így a támfalhoz nem kellene hozzányúlni. Gondolom a kapunyitót is a kapupántokkal párhuzamosan kellene átszerelni. Nem igazán láttam ilyen megoldásokat a neten, lehet nem kivitelezhető az egész. Létezik emelkedőre nyíló zsanér, de elég ritka, drága, nincs elég infó, ezért ezt gondoltam ki.
Ha az A es B meret rendben lenne akkor a motor nyitaskor onmagaban utkozik, zaraskor pedig a botlon/utkozon all meg. Ez a ket vegpont, nem nagyon lehet elvesziteni. Egyebkent kondenzator lehet (foleg ha volt gyakori aramszunet) - de nekem volt mar bajom kabelhibaval is (vekony volt). ha a vezerlesen felnyomod erot / erzekenyseget / lassitasi erot akkor megoldodik a problema szerintem de ez csak tuneti kezeles; jol kell felszerelni a motorokat.
Remélem valaki tud segíteni. Kb. egy éve jellemzően rendben működő kapunyitó szettem Proteco leader 4-es típusú, Vario 230-as vezérléssel meghibásodott. A szárnyak, de jellemzően az egyes motor által vezérelt elvesztette a végpontokat. Nem nyit ki és/vagy nem zár be teljesen, de volt, hogy a másik motor is hasonlóképpen viselkedett. Előfordult, hogy a záráskor később induló kapuszárny az ütköző előtt megelőzte a korábban indulót. A kapuszárnyak mérete megegyezik. Az "A" és "B" mérek rendben. A vezérlés ugyanolyan típusúra kicserélésre került, az infrát kikötöttem. Az egyik kapuszárny most aránylag jól működik, a beállított mértékig kinyit, majd záráskor esetenként az ütköző előtt 3-4 cm-el megáll. A másik szárny vagy elsőre nem is indul meg nyitni, vagy ha ki is nyit a beállított érték előtt kb. 10 fokkal hamarabb megáll. Amit észrevettem, vagy eddig nem tünt fel az az, hogy a pontatlanabbul működő motor néha megtorpan, a kapu szárny zárás vagy nyitás közben egy-két alkalommal egy-egy másodpercre megáll. Amilyen kacifántosan vázolni tudtam, körülbelül a működés is ilyen. Van esetleg valakinek ötlete? Köszönöm.
Nekem is volt problémám a kapummal, amîg nem talàltam egy megbízható szerelőt. Paku Tamás mindig azonnal segít mindenben. Szerintem ezt tapasztalt emberre kell bízni.
Sziasztok! Szerintetek milyen messzire rakhatom el a kapumozgató motortól a vezérlést? Most a kerítésoszlop oldalán van a doboz, de szeretném egy jó 30 méterrel beljebb hozni. Sommer Twist 200 motorok és gyári vezérlés, a motorok 24 VDC-t kérnek. Előre is köszönüm a válaszokat!
Felszerelésre került az úszókapunkra egy PROTECO MOVER 5N PRO szett,amihez gatePRO STARK távirányítókat adtak,bekötésre került a szetthez járó sárga villogó is amiben van antenna,a probléma az hogy borzalmasan közel kell menni hogy érzékeljen,szó szerint szinte a vezérlő mellé,ezek így ennyit tudnak vagy más lehet a baj?
Mindketto gyari! Mindkettő jó ! Arban valahol itt kezdodik egy normalis vezerles! Alternativa lehet az ECO2 ! Annál lejjebb ne menj!Nagyon olcsót nem szabad venni, csak ha mazohista vagy!
Sziasztok! Meghalt a kétszárnyas kapum Proteco Q36A vezérlése. Nem vezérli a felső relét, csak az alsót, relé csere nem segített, így cserén gondolkozom.
Mit ajánlotok helyette? Q60RA vagy Q80A? Úgy látom, az olcsóbb vezérléseket nem nagyon dicséritek.
Nem lehet hozzátanítani ! A benincat sem, De ez így van rendjén! A taviranyítókban annyi a közös , hogy álltalaban Rf adó mindegyik, meg hogy 433 MHz adnak semmi több! A utos példával élve: A trabant kerék sem megy fel egy VW passatra , pedig mindegyik kerek es forog !
Köszönöm a kedves szavakat! Ha hívatásszerüen csinálnám nem hiszem h a segitségetekre lennék szorulva! De hogy megnyugtassalak a Beninca távot sem tudom hozzá tanítani ill a protecot sem bármelyik tartományba állítom! Tisztelettel közlöm h az első kérésemben a típus is ott van! Amúgy meg csak egy útmutatót vagy egy leírást szerettem volna, nem pedig egy ki vagyok én vagyok, vegyél másikat hozzászólást!
Te ezt a melót hívatásosan csinálod, vagy hobby? Egy kétezer forintos f@s-tól várjuk hogy mentse meg a világot? Ráadásul nem tudni, hogy melyik marantec vevő van ott, van több rendszerű is!
Marantec távot kell venni, és az működni fog! Ezeket a másolós sz@rokat el kell felejteni.
Szia! Igen ezt én is olvastam! De nekem nem távirányítót kellene másolni hanem ezt a távirányítót ráhangolni egy maracom vevőre mert elhagyták az eredeti távirányítót!
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni? Egy marantec univerzális vevőhöz hogyan tudok távirányítót párosítani! Hogyan tudom őket összetanítani? Marantec 339 a táirányító is uni! Előre is köszönöm!
Kétszárnyú kapu, twist 230, Proteco motorokkal. A kutya megrágta a 2. motor vezetékét, FI relé leoldott (az hogy a rágáskor, vagy a rá lett nyitva és akkor oldott le azt nem tudom) Visszakötöttem, nyílt mindkét szárny viszont a kettes nem csukódott. Ki akartam zárni a motor vagy vezérlés hibát ezért megcseréltem. A kettes motort rákötöttem az egyes vezérlési pontra, hogy kiskapu funkcióba zár-e? Nem zárt ott sem. Visszaállítva az eredeti állapotot viszont már egyik szárny sem zár, csak nyit.
Mi történhetett? De ha az alábbi kérdésekre esetleg tudtok válaszolni, azzal is közelebb kerülhetnék a megoldáshoz.
Lehet-e hibás a motor attól, ha az egyik irányba dolgozik? Lehetséges, hogy a hibás motor tönkre vágta a vezérlés mindkét oldalát? A motort le tudom-e tesztelni valahogy?