Ha nem olaj, akkor bármi lehet, hiszen fém alkatrészeknél bármi előfordulhat. Gyűrű törés, dugattyú törés, stb. De ezek annyira ritkák, hogy szinte ki lehet zárni. Sok évvel ezelőtt a fiam Simsonjába új dugattyút vettünk, nem tudott menni vele 40 km-t, alumínium fémforgácsok slusszot okoztak, amik a dugattyúról váltak le. Haza kellett húzatnom. Az egy vacak "maszek" dugattyú volt. Gyárival soha nem volt ilyen problémánk.
A gyertyaslusszhoz tényleg kell valami többlet: valami olaj aminek semmi keresnivalója ott, vagy plussz hőérték (ami miatt nezebben melegszik fel (tehát annak sincs semmi keresnivalója ott) Vagy többlet üzenyagból (gyújtáskimaradás miatt). Egyébként nekem is nagyon ritkán volt ilyen, akár Trabival akár Mz-vel Pannóniával vagy Szimóval. Az biztos viszont, hogy a tirisztoros gyújtás gyorsabb szikrája kevésbé foglalkozik a kisebb zűrökkel. (Magyarul a kis hiba nem hiba). Nekem most megszakítós Simsonom van semmi baja, megbízható stabil stb. Fiatal koromban a saját gyártású tirisztoros gyújtás az Mz-n viszont olyan őzbarna gyertyát produkált, amit azóta se láttam. (Champion L 87y gyertyával, gyári kaburátorral). Ment is mint arettenet, és nem is fogyasztott vészesen, 4 liter körül. Régen másé már, elmúlt, mint a fiatalság...
10 évig volt Trabantom, de nekem soha nem volt ilyen problémám. Akkor már lehetett kapni Isolator 225-260-as széles hőértékű gyertyát, én mindig azokat használtam. 1:40-es keverékkel jártam, akkor még Arol 2T-vel. Igaz, szinte mindig full gázon, ezért sosem volt slusszom. Régi szép idők!
Nem kisebb hőértékűt akartál írni? Pl: 260-as helyett 225-öst? Mert azt értem, de nagyobb hőértékűt nem tudom hova tenni. Az alacsonyabb hőértékű alacsonyabb hőfokon ég ki. Én így tudom, de lehet hogy tévedek?
Nálam jó 30 éve volt utóljára ilyen probléma, ugyanígy égéstermék jelent meg a gyertya két pólusa között. Egyszerű gyertyacserével meg is oldódott a dolog.
Emlékeim szerint Simsonban még nem slusszolt be gyertyám. 30-40 éve valamelyik Trabimban a hűtés felőli henger slusszolgatott. Valaki tanácsára oda eggyel nagyobb hőértékű gyertyát tettem és megszűnt a baj. Innen jött az ötlet.
Sziasztok! Van egy simsonom mar jó ideje csak éppen az elmúlt években kicsit el lett hanyagolva ,nagy problémám sose volt vele, de most szeretném kicsit üzembiztosabbra “építeni” blokkjához nem nyúlnék. Gyújtása megszakítós, a kondit már kivezettem az alaplapról, meg újra cseréltem a vezetékeket ,karburátorja viszont valami kentse utangyartott lehet mert a gyarival mar volt probléma.. tehat a karbit kicserélném , kérdésem , hogy milyet lenne érdemes bele rakni, vannak ezek az amal-ok érdemes e ezeket venni? Vagy milyet ajánlanátok? A henger egyébként gyári , talan 2 szer lett fúrva..
Ha betegeskedik a váltó oldali főtengely szimering, olyankor nem olajos és fekete a gyertya? Nem füstöl a motor abban az esetben? Már találkoztam ilyen példánnyal, akkor ezt a jelenséget produkálta.
Az SR50, amikor kopott volt a hajtókar alsó szeme, nem csörgött a motor? Az enyém nem csörög, szép, finom hangja van.
Legutobb 2011-ben volt levéve a henger a moccról, akkor 61 E km volt benne. Ekkor készítettem róla fotókat. A hajtókar akkor teljesen jó állapotban volt még, nem tapasztaltam lógást. Ahogy visszakerült a henger (mivel nem lehet ugyanúgy visszatenni), csörgött 37 és 43 km/h között. Kellett neki néhány ezer km, mire teljesen megszűnt a csörgés. Ezért "félek" levenni a hengert egy ennyit futott motornál, mert többet már nem lesz olyan, mint volt, csörögni fog.
Van egy gyári N-es blokkom, arról átteszem komplett az alaplapot és meglátjuk, előjön-e a nyavalya vagy sem. Ja, átteszem még a megszakítót, a kondenzátort nem piszkálom.
Nem olajos és benzines, hanem teljesen száraz. A két pólus között jelenik meg valami égéstermék, de csak terhelés alatt, leginkább emelkedőn felfelé haladva, de az sem mindig.
Gyertyaslussz nekem is szinte megszűnt, amióta nem létezik keverék benzin, és amióta a legolcsóbb olaj is bőven jó a Simsonnak.
Két okból fordult elő azóta gyertyaslussz. Az egyik vélhetően a betegeskedő főtengely szimmering a váltó oldalon az Sr 50 -nél, ez inkább tartós gyorsabb menetnél, a másik mikor a Schwalbe hajtókar alsó szeme már nagyon kopott volt (persze erre csak utólag jöttem rá) akkor slusszolta a gyertyát. A fém kopadékkot felhordta, az rakódott fel a gyertyára. Azért arra a motorra nem szabad "haragudni" ha el talált kopni. Egyébként a hengert nem bántotta, szóval ha gyanús, lehet érdemes kehúzni a hengert. Ekkor a gyertyán olyan volt a kép, mintha alupor lenne rákövülve.
Pontosan értem, amiről írsz. Én a gyertyaslusszt ebből kihagynám. Amikor nem akar indulni, nézd meg hogy van-e szikra. Könnyen lehet hogy a gyújtáskapcsoló szórakozik Veled. Ilyenkor húzd le a slussz vezetéket a gyújtáskapcsolóról, azzal ki lehet zárni azt a hibát. Ezen a fórumon olvastam hogy volt aki így járt.
A fiam motorjánál volt ilyen hiba. Nála a gyújtótrafóra menő saru lötyögött a csatlakozáson. Hol érintkezett, hol nem. Menet közben nem volt probléma, de ha megállt vele, nem akart indulni. Én a helyedben megnéznék minden ilyen csatlakozót.
Szia Péter! Szerintem meg csere érett lett az a tekercs . Bőven meg érte az árát 🤣🤣. Persze viccet félretéve én biztos, hogy cserélném de csak azt és próba. Elvileg a tekercsen lakk van az azért kapott az életben rendesen ki tudja,hogy a sokszori hőtágulás mit hozott ott bent.
A gyertyaképen nem látom, hogy sokat kapna. A fogyasztásom - saját tempómhoz képest - nem magas, lényegesen 2 liter alatt van.
A főfúvóka még az eredeti 70-es van benne, azaz a teljes karburátor eredeti még, kivétel a tűszelep, amit 100 E km környékén kellett cserélnem, persze az is másik gyárira lett cserélve.
Egy jó ideje nem néztem, de 66 km/h a végsebessége digit óra szerint, ami teljesen jó, nagyjából mindig is ennyit tudott.
Azért mondom, sok minden stimmel, de valami még sem. Arra gondolok, hogy a nem indulás és a gyertyaslussznak köze lehet egymáshoz. Nagyjából egyszerre lépett fel a két hiba. Az az érdekes, hogy valamikor melegen is hibátlanul indul többször, több alkalommal nézve, de aztán gondol egyet és nem. Aztán újból indítva megint hibátlan. Van olyan nap, amikor egyáltalán nem is produkálja a hibát. Ezt a random hibát megtalálni a legrosszabb.
Teljesen jogos a kérdés. Igen, van köze, de azt tudni kell hogy nagy eltérés nem lehet, mert ha sokat, vagy keveset kap a motor, egyaránt fullad. A főfúvóka méretével lehet beállítani az ideális működést. Érdemes az eredeti méretből kiindulni és csökkenteni a méretet, de ha az nem hoz eredményt, akkor növelni. Akkor jó a méret, ha full gázon leggyorsabb a motor.