Beszélgetünk itt Joci barátommal privátban a CNG-ről. Berakom egymás közötti levelezésünket, mert hátha másokat is érdekel a téma, amúgy is lapos most a műsor errefelé...
Joci írt nekem először.
Szia Vasutas!
Mire jutottál a CNG beszereléssel , a téma engem is érdekel. Én már sokat kísérleteztem az autógázzal, és kisebb sikereket is sikerült elérnem lásd lentebb a videót. Itt van komplett szett, nem olcsó de a tartályon kivül minden benne van: http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/s/trade/#!store/c-cng--suritett-foldgaz--alkatreszekés egy video.
Számomra a kompresszor jelenti a problémát , elgondolásom van hogy hogyan kéne megcsinálni de a megvalósítás még messze van.
Nekem bent van már a kocsiban az LPG rendszer ami alkalmas elvileg a CNG üzemre is. Persze a tartály reduktor és szelepek még kellenének hozzá.
Amíg a kompresszorra nem találok valamilyen megoldást nem is foglalkozok vele. Én zömében belföldön használom és csak évi 20ezret megyek így nem létkérdés. Szerintem a megoldás belföldi használatra többen összeállni és egy kompresszorral egy tartályt tölteni. Ha rövidebb távokat mész a tankolás így gyorsan megoldható, a kompresszor meg folyamatosan ketyeghet.
LPG autók komoly hátránya hogy 10 fok alatt benzines üzemben indítható biztonságosan, tehát ez már a harmadik rendszer lenne aminek az üzemanyagát hordozni kéne.
Ha egy szivattyút sikerülne kifejleszteni és gyártani, nagy lökést adna Magyarországon a CNG elterjedésének. Én ebbe az irányba szeretnék tovább lépni, de itt az áram fogyasztást kellene minimalizálni, mert hiába olcsó az üzemanyag ha az elektromos fogyasztás megeszi a megtakarítás nagy részét.
Van valami adatod a gyári szerkentyűk fogyasztását illetően, mert azért azok sem ingyen csinálnak 200 bár nyomást.
Én olyan kompresszorban gondolkodom ami több hengeren keresztül nyomná ki a gázt, egyikből a másikba. A hengerek mérete egyre csökkenne így valamennyi energia visszanyerhető a következő henger töltése alatt. Ha komolyabban érdekel majd a részletekről is írok.
Helló Joci,
Akkor ezek szerint a duál (LPG-CNG) üzem lehetséges egy autóban. Persze kütyük, meg tartály kell hozzá. A számítógépes motorvezérlés is tudja? Az én Corsámban négy hengeres befecskendezős gázcucc van, abba nem tudom hogy lehetne integrálni a CNG-gázt.
Gázsűrítőm, egyszer nekem is volt. Egy ipari tíz millás kis szekrény, lásd a mellékletet. Sajnos évekkel ezelőtt eladtam, mert nem tudtam mire használni. Két lépcsős volt. Nitrogén gázt sűrített 1 bar-ból 450 bar-ra. A végnyomás beállítható volt. Nekünk elég lett volna a 220 bar is. Röhögve megcsinálta volna cucc. Két perc alatt telelökte volna a tankot. J
Én a húszezret van mikor egy néhány hónap alatt lenyomom, mint pl decemberben is mentem 7-8 ezret.
CNG Gázkompresszor linkek: http://www.mckenziecorp.com/compression_packages.htm
http://synewtech.manufacturer.globalsources.com/si/6008829898611/pdtl/Air-compressor/1039956445/CNG-Compressor.htm Lás a lap alján a többi kompresszort is!
http://www.alibaba.com/product-gs/286023944/home_CNG_Compressor_3Nm3_H.html
http://www.alibaba.com/product-gs/250062021/CNG_compressor_2Nm3_h_3600psi_Home.html
http://daveychina.en.made-in-china.com/product/WbAEshiYHSVf/China-CNG-Home-Compressor-DMC-5-200-3600psi-.html
Hogy legyen egy kicsit közelebb is nem csak Kínából, íme egy angol gyártó:
http://www.gasfill.com/products.php
De az olaszoknak is kell hogy legyen, meg a németeknek is.
Ha valamelyik megtetszik vagy jó lenne nekünk, jegyezd meg és felveszem a kapcsolatot a gyártóval és kiszámolom mennyiből lenne itt az udvaron.
Én nem szarakodnék az itthoni barkács szakkörrel, ez mégiscsak robbanós cucc. J
Üdv,
Hentes
Most nincs sok időm átnézni az anyagot de hétvégén szánok rá időt. Az előbb kicsit félreérthető voltam. Tehát az új szekvenciális rendszerek tudják kezelni a CNG rendszert, de mivel a benzines EKU jeleit módosítjuk tovább, így a rendszert vagy a CNG-re vagy az LPG re programozzuk. Mindkettőre nem tudjuk, csak abban az esetben ha laptopról feltöltöd a beállításokat,És egy kapcsolóval kiválasztod hogy a gáz EKU melyik rendszerhez tartozó szelepeket nyissa ki. Hivatalossá tenni így biztos nem lehet mindkét rendszert, bár egy egyedi engedély kérelemmel talán megbundázható. Ha egy benzines EKU-ra két gáz EKU is rá van kötve az megoldható, de akkor a gáz injektorból is a duplája kell. Hogy a hatóság mit engedélyez ,ezt nem tudom , utána kéne nézni. Azért amit itt beszélgettünk válóban jobb lett volna a fórumon mert hátha nagyobb lenne a nyüzsi ebben a témában.
Köszönöm hogy időt szakítottál rám
jocijoco