Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 15714

valaki tudja hogí a FÖLDGÁZOS AUTÓK MENNYI GÁZT FOGYASZTANAK 100 km-re???

mennyi köbméter szükséges ,vagy hány kiló?

Tucso69 Creative Commons License 2011.02.09 0 0 15713

Megkérdeztem.

A BRC forgalmaz, 2900,-Euro netto áron.

http://www.brcar.hu/

Nem egy olcsó játék.

 

Előzmény: Törölt nick (15712)
Jaco Pastorius Creative Commons License 2011.02.06 0 0 15711

CNG KOMPRESSZORHOZ ELADÓ FŐDARABOK!!!

Felújított (tehát "0-km-es") 'AK-150 SM' típusú, nagyteljesítményű harckocsi kompresszor.

2 db. vadonatúj, 220/2,2 KW-os motor.

2 db. 300 bar-os CNG gázpalack (ez már az autóba).

Bárki - bármit, és a további részletek - ide: mano333@citromail.hu

jocijocó Creative Commons License 2011.01.24 0 0 15710

Ha valaki tartály méretet keres. 

 

http://www.stako.pl/index.php?id=product&prod=30&kat=2&alias=CNG-3&lang=en

 

 

 

 

döme175 Creative Commons License 2011.01.16 0 0 15709

jelenleg az lpg jónak mondható de mint az étolajnál is lehetett látni  kormányaink mit sem törődve hogy az emberek akár a mindennapi fentartásukhoz használják fogták és brutálisan felemelték.a lehetőségeim adottak lennének ahhoz hogy biogázt-metángázt fejlesszek és ebből megoldanám az autózást mondhatni filléres áron.jó természetesen az átálás nem lenne olcsó de hosszú távon megtérülne.addigra meg úgy is jön a vizes-hidrogénes autó.

Előzmény: gymaci (15708)
gymaci Creative Commons License 2011.01.15 0 0 15708

És azt hogy.....

Az lpg nem alternatíva?nincs olyan befektetés .

Előzmény: döme175 (15707)
döme175 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 15707

köszi az infót sokat segítettél.valami irányban mozdulnom kell mert ez a 400 forintos üzemanyagok amiket rebesgetnek az brutál.

egyébbként gondolkodom a metángáz előállításban csak még a tisztítás nem teljesen világos számomra és ezzel közlekedve a költségek egészen jól lecsökkenthető lenne.

Előzmény: gymaci (15706)
gymaci Creative Commons License 2011.01.15 0 0 15706

Kellő odafigyeléssel!!!!De működik.Ugyan úgy betölti csak ha véletlen valamelyik kötésnél levágja a csövet vagy szétpukkan a tömlő akkor az nem áll meg,nem zár le stb.Szabad térben kell használni mert 200 bar gáz az nem játék.Meg lehet oldani egyébként hogy hasonló legyen mint a gyári csak néhány visszacsapó meg érzékelő elektronika kell hozzá.

Előzmény: döme175 (15705)
döme175 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 15705

akkor szerinted ez járható út lenne kellő odafigyeléssel vagy van valami buktatója a dolognak?hűtés stb megfelelő lehet a búvárkompresszornak a gázhoz.

Előzmény: gymaci (15704)
gymaci Creative Commons License 2011.01.14 0 0 15704

Nem teljesen ugyan az.A szelepelése másabb,de tény hogy betölti a cng-t is.

Előzmény: döme175 (15703)
döme175 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 15703

búvárkompresszor 200-250 bárt tud és szerintem ugyanaz a szivattyúja mint a cng-nek és ezeket már kapni 300-400k-ért.

Előzmény: no_holy_shit (15700)
gymaci Creative Commons License 2011.01.14 0 0 15702

Betölti a CNG-, csak semmilyen biztonsági szerkezet nincs rajta egy esetleges szivárgás  vagy müszaki probléma esetére.Ha a levegő kiszökik nincs gond, de ha a gáz .......

Előzmény: döme175 (15699)
no_holy_shit Creative Commons License 2011.01.13 0 0 15701

 

miert nem jo neked a dizel?? olcsobb az uzemtetese mint az LPG-e es mivel gyari technika ezert megbiztobb is

 

Előzmény: Hentes2 (15697)
no_holy_shit Creative Commons License 2011.01.13 0 0 15700

 

egy buvarkompresszor (vagy buvarszivattyura gondoltal?) tud 200bart?

 

Előzmény: döme175 (15699)
döme175 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 15699

szerinted egy búvárkompresszoral megoldható lenne a cng autó tankolása? csak azért mert teljesen úgy néz ki mint egy cng kompresszor és ugyan azon a nyomáson dolgozik.

Előzmény: Hentes2 (15688)
jocijocó Creative Commons License 2011.01.11 0 0 15698

Az autóra vonatkozó kérdéseket én inkább itt tenném fel:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9023399

 

Előzmény: Hentes2 (15697)
Hentes2 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 15697

Üdv !

 

Köszönöm a hozzászólásokat! Kezd kialakulni bennem a megoldás, de még előtte kellene további infó.

 

Nem nagyon találok új, gázüzemű zárt, dobozos, 3,5t-s teherautókat, konkrétan LPG-s üzeműt egyet sem.

Földgázos találtam: Mercedes Sprinter lenne újban, vagy Fiat Ducato:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=130465742&__lp=2&scopeId=VUT75&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=VanUpTo7500&segment=Truck&fuels=LPG&fuels=CNG&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&usage=NEW&grossPrice=false&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=2

 

Ez utóbbi tetszene is.

Kérdések: Ha vennék egy ilyet ami földgázos gyárilag, át tudnám itthon alakíttatni LPG-s re, úgy, hogy nem lenne szétbarkácsolva az új autó?

Gondolom reduktor, megvezérlés csere lenne. A tartály(ok) maradhatna?

 

Tudna valaki ajánlani otthonra használt, nem márkafüggő, hivatalos cseppfolyós gáztartályt, a hozzávaló kiegészítőkkel?

Thermofarm, Shell, Mol, Prímagáz, stb.

 

Köszi,

Hentes

 

 

Kari1026 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 15696
jocijocó Creative Commons License 2011.01.10 0 0 15695

El nem számoltuk, de a jövőbeli áremelést beszámoltuk, jelenleg 174-ben lenne betöltve. ami 1l benya fogyasztással egyenértékű. Az lpg  nyilván egyszerűbb, de sokkal drágább, jelenleg 200-220Ft literje ezt szorozhatod 1.1-1.2-vel a benzines fogyit a többlet fogyasztás miatt. Itt a tartály elhelyezés a problémás a hatótáv miatt, illetve a kompresszor magas ára. Ezért írtam ha többen ruháznak be egy komolyabb teljesítményűre, és tartályból tankolsz a tankolási idő lerövidíthető.  Nyilván itt is egymásra tekintettel kell lenni de meg lehet egyezni hogy az egyik kocsi reggel a másik este tankol.  Most mennem kell melózni majd dumálunk .

U.i.: Sajnos az lpg is tovább fog emelkedni a benzin után.

Előzmény: Hentes2 (15694)
Hentes2 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 15694

Köszönöm a segítséget, okosabb lettem! Elnézést, de nem vagyok szakmabeli, így beszélhetek olyan hülyeségeket, hogy csepfolyóssá válik az összesűrített földgáz 200 baron :-)

 

Joci, a számításaidat elnézve nem annyira olcsó ez a megoldás. A számomra etalonként kezelt, hivatalos LPG tankolásnál,

ahol 220 Forint környékén van egy liter gáz bármelyik LPG kúton.

1m3 összesűrített CNG gáz durván 190 Ft-be kerülne? És csak 5m3 férne a 20 literes tankba? nem nézek valami félre?

 

Akkor nem barátibb megoldás, ha otthonra telepítek egy cseppfolyós PB gáztartályt és abból tankolok LPG-t?

Főleg, hogy járom az országot, sőt külföldöt is, ahol nem elhanyagolható, hogy tudok LPG-t tankolni máshol is nem csak otthon.

Akkor mi a jó megoldás?

 

A vízműves cikkben azt írja, hogy erősebb a CNG, 120-as oktánszámot ír. Ez hülyeség?

 

Köszi,

Hentes

 

 

 

 

Előzmény: gymaci (15693)
gymaci Creative Commons License 2011.01.09 0 0 15693

A segítség! :)

A földgázból nem lesz csepfolyós 200 baron is légnemű marad.

Egy 60-l res tartályaba 200 bar nyomáson kb 15 m3 gáz fér bele 20C-on ,nagyban függ a hőmérséklettől (pl.megtankolsz 15m3 200bar kint hagyod éjszakára kint van 0 fok az kb 180bar lesz -10-15 ben csak 160!).

A kompresszortól is függ mennyire melegszik töltés közben,milyen hőmérsékletű gázt tölt a tartályba ott mennyire hül vissza töltés közben stb.

De amivel lehet számolni otthoni töltő esetén, télen nyáron az 20l tartálytérfogat 5m3 gáz.

A fogyasztás az nagyon egyszerű, amennyi benzint fogyaszt az autód annyit fog enni fölgázból M3-be.1L benzin=1 m3 gáz.

Teljesítménycsökkenés viszont van!Nyomatékban gyorsulásban gyengébb az autó de nem vészesen,LPG-nél nem érezhető annyira.

Előzmény: Hentes2 (15689)
jocijocó Creative Commons License 2011.01.09 0 0 15692
jocijocó Creative Commons License 2011.01.08 0 0 15691
jocijocó Creative Commons License 2011.01.08 0 0 15690

Én már számolgattam . Jelenleg a földgáz fogyasztói ára 165Ft/M3 ez megfelel sac/ kb 1liter benzinnek. Az általad felém küldött    kompresszorok teljesítmény felvétele 9Ft/M3/200 bar. De mivel most áll küszöbön egy lakossági gáz ár emelés, ezt a számot már most szorozhatjuk 10%-al. Tehát vegyük a gázt és villanyt, 165+9=174+10%= 190Ft  

A kérdésre a válasz minden egyes köbméter földgáz tárolására 200bár nyomáson, 5l tartálytérfogatot kell számolni.

Előzmény: Hentes2 (15689)
Hentes2 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 15689

Emberek, segítség kellene!

Szeretnék számításokat végezni a projekttel kapcsolatban, de ehhez nem vagyok elég okos. Szoktak itt lenni nálamnál tanultabbak akik segítségét kérném:

1m3 földgázból hány liter sűrített, cseppfolyósított 200baros gázt lehet kihozni, vagy fordítva: 1 liter ilyen gázhoz menni földgáz szükséges a csapból?

Szeretnék tartályméretet, hatótávolságot, és nem utolsó sorban költségeket kalkulálni.

Ezen kívül vannak-e adatok arról, hogy fogyasztásilag mennyiben változik egy benzines-földgázos autó gázfogyasztása?

A jelenlegi Opel Corsám benzinből eszik hét litert, LPG -ből hét felet, durván, de mennyit enne CNG-ből?

 

Köszönöm,

Hentes

 

Hentes2 Creative Commons License 2011.01.07 0 0 15688

Beszélgetünk itt Joci barátommal privátban a CNG-ről. Berakom egymás közötti levelezésünket, mert hátha másokat is érdekel a téma, amúgy is lapos most a műsor errefelé...

Joci írt nekem először.

 

Szia Vasutas!

Mire jutottál a CNG beszereléssel , a téma engem is érdekel. Én már sokat kísérleteztem az autógázzal, és kisebb sikereket is sikerült elérnem lásd lentebb a videót. Itt van komplett szett, nem olcsó de a tartályon kivül minden benne van: http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/s/trade/#!store/c-cng--suritett-foldgaz--alkatreszekés egy video.
Számomra a kompresszor jelenti a problémát , elgondolásom van hogy hogyan kéne megcsinálni de a megvalósítás még messze van.

Nekem bent van már a kocsiban az LPG rendszer ami alkalmas elvileg a CNG üzemre is. Persze a tartály reduktor és szelepek még kellenének hozzá.

Amíg a kompresszorra nem találok valamilyen megoldást nem is foglalkozok vele. Én zömében belföldön használom és csak évi 20ezret megyek így nem létkérdés. Szerintem a megoldás belföldi használatra többen összeállni és egy kompresszorral egy tartályt tölteni. Ha rövidebb távokat mész a tankolás így gyorsan megoldható, a kompresszor meg folyamatosan ketyeghet. 

LPG autók komoly hátránya hogy 10 fok alatt benzines üzemben indítható biztonságosan, tehát ez már a harmadik rendszer lenne aminek az üzemanyagát hordozni kéne.

Ha egy szivattyút sikerülne kifejleszteni és gyártani, nagy lökést adna Magyarországon a CNG elterjedésének. Én ebbe az irányba szeretnék tovább lépni, de itt az áram fogyasztást kellene minimalizálni, mert hiába olcsó az üzemanyag ha az elektromos fogyasztás megeszi a megtakarítás nagy részét. 

Van valami adatod a gyári szerkentyűk fogyasztását illetően, mert azért azok sem ingyen csinálnak 200 bár nyomást.

Én olyan kompresszorban  gondolkodom ami több hengeren keresztül nyomná ki a gázt, egyikből a másikba. A hengerek mérete egyre csökkenne így valamennyi energia visszanyerhető a következő henger töltése alatt.  Ha komolyabban érdekel majd a részletekről is írok. 



Helló Joci,

 

Akkor ezek szerint a duál (LPG-CNG) üzem lehetséges egy autóban. Persze kütyük, meg tartály kell hozzá. A számítógépes motorvezérlés is tudja? Az én Corsámban négy hengeres befecskendezős gázcucc van, abba nem tudom hogy lehetne integrálni a CNG-gázt.

Gázsűrítőm, egyszer nekem is volt. Egy ipari tíz millás kis szekrény, lásd a mellékletet. Sajnos évekkel ezelőtt eladtam, mert nem tudtam mire használni. Két lépcsős volt. Nitrogén gázt sűrített 1 bar-ból 450 bar-ra. A végnyomás beállítható volt. Nekünk elég lett volna a 220 bar is. Röhögve megcsinálta volna cucc. Két perc alatt telelökte volna a tankot. J 

 

Én a húszezret van mikor egy néhány hónap alatt lenyomom, mint pl decemberben is mentem 7-8 ezret.

 

CNG Gázkompresszor linkek: http://www.mckenziecorp.com/compression_packages.htm

http://synewtech.manufacturer.globalsources.com/si/6008829898611/pdtl/Air-compressor/1039956445/CNG-Compressor.htm Lás a lap alján a többi kompresszort is!

http://www.alibaba.com/product-gs/286023944/home_CNG_Compressor_3Nm3_H.html

http://www.alibaba.com/product-gs/250062021/CNG_compressor_2Nm3_h_3600psi_Home.html

http://daveychina.en.made-in-china.com/product/WbAEshiYHSVf/China-CNG-Home-Compressor-DMC-5-200-3600psi-.html

 

Hogy legyen egy kicsit közelebb is nem csak Kínából, íme egy angol gyártó:

http://www.gasfill.com/products.php

 

De az olaszoknak is kell hogy legyen, meg a németeknek is.

 

Ha valamelyik megtetszik vagy jó lenne nekünk, jegyezd meg és felveszem a kapcsolatot a gyártóval és kiszámolom mennyiből lenne itt az udvaron.

Én nem szarakodnék az itthoni barkács szakkörrel, ez mégiscsak robbanós cucc. J 

 

 

Üdv,

 

Hentes

 

 Most nincs sok időm átnézni az anyagot de hétvégén szánok rá időt.  Az előbb kicsit félreérthető voltam. Tehát az új szekvenciális rendszerek tudják kezelni a CNG rendszert, de mivel a benzines EKU jeleit módosítjuk tovább, így a rendszert vagy a CNG-re  vagy az LPG re programozzuk. Mindkettőre nem tudjuk, csak abban az esetben ha laptopról feltöltöd a beállításokat,És egy kapcsolóval kiválasztod hogy a gáz EKU melyik rendszerhez tartozó szelepeket nyissa ki. Hivatalossá tenni így biztos nem lehet mindkét rendszert, bár egy egyedi engedély kérelemmel talán megbundázható. Ha egy benzines EKU-ra két gáz EKU is rá van kötve az megoldható, de akkor a gáz injektorból is a duplája kell. Hogy a hatóság mit engedélyez ,ezt nem tudom , utána kéne nézni. Azért amit itt beszélgettünk válóban jobb lett volna a fórumon mert hátha nagyobb lenne a nyüzsi ebben a témában.
Köszönöm hogy időt szakítottál rám                                    

     jocijoco

csiki222 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 15687

Szerintem jó tulajdonképen a szelepfészkeket keni 50ml-50liter üzemanyaghoz.Azt kel eldönteni,hogy megéri- e?Az olaj árából lehet ,hogy hengerfejezni is lehet.Kikel számolni megéri-e.

Előzmény: UImree (15682)
Hentes2 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 15686

Nagyon köszönöm a választ! Már nézek is utána.

Pécsen meg alakítanak át CNG-re kocsikat, valahol olvastam.

Fog ez menni... :-)

Hentes

Előzmény: gymaci (15685)
gymaci Creative Commons License 2010.12.07 0 0 15685

A fuelmaker a legjobb.Pilisvörösváron a BRC -sek elkezdték forgalmazni nálunk is.Nézz utána a neten, Ebayon hirdetnek használtakat.

Itt az átalakított búvárkompresszor a menő ami olcsóbb de nem biztonságos.

Előzmény: Hentes2 (15684)
Hentes2 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 15684

Üdv!

Engem is CNG kompresszor érdekelne, ha jó akár egy milláért is.

Köszi,

Hentes

Előzmény: gymaci (15678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!