Keresés

Részletes keresés

Peti251 Creative Commons License 2025.05.28 0 0 105374

Sziasztok. Csináltam már korábban is egy pár utólagos dekóder beszerelést nem előkészített mozdonyokba, de nem vagyok megelégedve minden téren a munkámmal. Ami rendre problémát okoz, az a világítás kérdése. Sokan LED-del oldják meg a dolgot. Nekem itt és most nincs LED-em és a hozzávaló ellenállásom sem. Előbb utóbb megpróbálom elsajátítani ezt a technológiát is, de most az volna a kérdésem, hogy van e olyan lehetőség, hogy az izzó egyik "lába" marad a mozdonytesten, és csak a szigetelt lábhoz viszem a fehéret meg a sárgát. A kékkel ilyenkor mit csináljak? (Märklin rendszernél megoldható). Függ e ez a dolog a dekóder gyártójától(típusától), vagy a foglalattípustól? Van valakinek olcsó beszerzési forrása előkészítő panelra?(PluX, MTC stb)

EveRY Creative Commons License 2025.05.27 0 1 105373

Köszi! A tied is tettszik, így mind a kettő nagyon jó.

Előzmény: SÜNÖCSKe (105372)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.05.27 0 2 105372

Jó, hát nekem nincsenek ilyen színes-szagos bizberszoftvereim :)

Előzmény: nazareth (105370)
EveRY Creative Commons License 2025.05.26 -1 1 105371

:) hú ez nagyon jó!

Előzmény: nazareth (105370)
nazareth Creative Commons License 2025.05.26 -1 7 105370

Valami ilyesmi, zum Bleistift? :)

 

 

Szó szerint 10 perc alatt csináltam, szóval csak skicc, számokat-betűket nem olvasni :)

Előzmény: EveRY (105366)
nazareth Creative Commons License 2025.05.26 -1 2 105369

Hát igen, a Domino pultok kockáin sincs dupla köríves váltó, meg XII-es , aztán mégis valahogy megoldják :)

 

A lényeg, hogy az agy rendkívül adaptív, szóval ha rajzolsz egy sematikus ábrát, villámgyorsan meg fogod tanulni, hogy mi hol van. Emiatt (meg amiatt, hogy nekem amúgy is a bizber a becsípődésem) én pl. nem is rajzolnám meg a teljes asztalt a közepén a nagy semmivel, hanem csak a két állomást, viszont azt szép nagyban :)

 

Az előző állomásomon egy pár íves váltókból álló vágánykapcsolat volt, itt a bal szélen látható az M3 és M1-es tolatásjelzők fölött, ezeknél még pont a váltók miatt megrajzoltam az ívet: A Train Controller, mint bizber . Egyébként az állomás másik (a pulton jobb oldali) végében is volt egy komoly +150°-60°-os "kérdőjel", ezt már nem rajzoltam meg, szimplán kiegyenesítettem. 

 

A mostani állomásomnak mindkét végén íves váltók vannak, ez is C-alakú, de itt már az ívet sem rajzoltam meg, hanem kiegyenesítettem az egészet. C-ben rajzolva  fölöslegesen "magassá" tette volna a pultot, így viszont szépen mutat az erre a célra dedikált, 1280x960-as (tehát függőlegesen elég kis felbontású) kis laptopocskán. Továbbá azt sem különösebben csípem, ha a jelzők összevissza vannak forgatva. Így minden jelzőm szépen el van fektetve (mint az "igazi" pultok 90%-án is): A Train Controller, mint bizber - új szőnyegvasút

Előzmény: EveRY (105364)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.05.26 -1 5 105368

Tessék parancsolni! :)

 

Előzmény: EveRY (105366)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.05.26 -1 0 105367

Pillanat, mindjárt megrajzolom kézzel (az előzőt Paintben rajzoltam, de nagyon tökölős volt még egy ilyen kis állomás esetén is), aztán befotózom.

Előzmény: EveRY (105366)
EveRY Creative Commons License 2025.05.26 -2 0 105366

Köszi a választ!

Ezt hogyan készítenéd el, mert eléggé nem sikerül nekem sajna.

Előzmény: SÜNÖCSKe (105365)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.05.26 -1 2 105365

Valószínűleg azért nem lehet bele ilyeneket rakni, mert mindkettőben a pálya sematikus vázlatát kell elkészíteni, vagy vasutas szaknyelven torzított helyszínrajzot. 

 

Balatonalmádi jutott eszembe hirtelen, mint jó példa erre. Ott az állomás közepén van egy ív, a Tapolca felőli váltókörzet meg két azonos görbületű kitérőből áll: https://www.google.hu/maps/@47.0281621,18.0156458,448m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDUyMS4wIKXMDSoJLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D

 

A torzított helyszínrajza pedig valahogy így nézne ki (kattints rá, hogy nagyban megjelenjen, nekem valamiért butáskodik most az index képfeltöltője): 

 

 

Ugyanis forgalmi szempontból teljesen mindegy, hogy a kitérő főiránya ívesített-e vagy sem, vagy van-e ív az állomás közepén vagy nincs.

Előzmény: EveRY (105364)
EveRY Creative Commons License 2025.05.24 -2 0 105364

Sziasztok! Kérdezném, hogy se a TrainController sem a Z21 app-ba a nem lehet a pályába be rakni íves váltót mert nincs. Akkor hogyan lehet ilyen váltókat használni a programokba? Köszi!

rezgaras Creative Commons License 2025.05.20 -1 5 105363

Urak, hosszú "alvás" után végre befejeződött a 3-tartályos, gázszállító kocsi projektje. Nemrég pedig a 7m tengelytávolságú személykocsik 2.osztályú példánya készült el. Fényképekkel a készítésről és a kész modellekről. Jó nézegetést!

alkotasu Creative Commons License 2025.05.17 -4 1 105362

Óvatosan szedd szét a motorokat, benzines fülpucolóval takarítsad ki, a csapágyakat zsír-olaj (azonos fajtájú, keverhető) keverékével nagyon óvatosan (pl, egy órás csavarhúzóval kend meg! Minden csapágyat, fogaskeréksort kenj meg! (A tiszta olajnál ez azért jobb, mert nem fut szét. (Én pl. Roco zsírt és olajat keverek, ezeket sok éve vettem, és még most is van belőle bőven. Ugyanakkor árban meglehetősen drága.) Az áramszedő érintkezőket alakítsd vissza olyanra, hogy érintkezzen a kerékkel, persze itt is fontos a tisztaság. Megjegyzés: ezeket a régi járműveket sokkal gyakrabban kell karbantartani a fentieknek megfelelően, mint az újabbakat. Viszont faék egyszerűségűek cserébe, házilag tudod jó eséllyel javítani.

 

A TT-s vágányokat nem ismerem, én H0-ban utazom, de én is a régi U profilos síneket használom a jelenlegi próbapálya asztalomon, 2008. óta vannak rögzítve ezek a sínek, és működik a rendszer váltóstul. Ha a sínjeid nem korrodáltak, akkor először próbáld benzines fülpucolóval letakarítani, illetve próbáld meg egy modellezőtárs ötletét: https://iho.hu/hirek/sinologia-kispenzu-modellvasutasoknak-140504

Ha mindezek után sem jó a pályán az érintkezés, még mindig ráérsz egy kalap pénzt beleölni új, profilos vágányzatba.

Előzmény: TTipo (105355)
Peti251 Creative Commons License 2025.05.17 0 1 105361

Kifújhatod levegővel, de ne 10 bárral... kenni indokolt, de a kevesebb néha több. injekciós tűvel műszerolajjal, de szigorúan egy apró csepp! az áramszedő lemezeket értelem szerűen ki lehet egyengetni. A gond nem a mozdonyokkal, hanem a sínanyag rossz minőségű szürke oxidos galvánjával lesz. ha megcsiszolod, fényes lesz, meg addig jó, míg meg nem rozsdásodik. Megoldás az új, profil sín. (nyúlj a zsebedbe rendesen)

Előzmény: TTipo (105355)
diginewl Creative Commons License 2025.05.17 -2 0 105360

Igen jól emlékszel, így működik!!!

Előzmény: somytomy (105359)
somytomy Creative Commons License 2025.05.17 0 0 105359

Ha jól emlékszem a leírására, van beépített végálláskapcsolója, úgyhogy működik kétállású kapcsolóval is

Előzmény: EveRY (105358)
EveRY Creative Commons License 2025.05.16 0 0 105358

lemaradt:

EveRY Creative Commons License 2025.05.16 0 0 105357

Sziasztok!

 

Ennél ON-ON vagy ON-OFF-ON kapcsoló kell? Köszi!

 

Nemzets Úr Creative Commons License 2025.05.05 -1 0 105356

Tisztelt modellezők.

MTB gyártmányú M63-as mozdonyhoz keresek pályakotrót 1db. ra lenne szükségem, ebben kérem a segítséget. Elérhetőségeim: nohab3@t-online.hu +36302099113

TTipo Creative Commons License 2025.05.04 0 0 105355

Tiszteletem a Fórumozóknak!

Középtávú tervem feléleszteni a régi, kb 30 éve bedobozolt U profilú TT modellvasútamat. Sajnos egyik mozdonyom sem indul. Kettőt megnéztem közelebbről, levettem a burkolatokat. Szerencsére a kerekek "mögött" megtáplálva mennek a motorok.

Sajnos kicsit erős a szaguk. Ez talán a kosz, vagy a korabeli műanyag szaga, amit már elfelejtettem:)

Sosem voltak alaposan tisztítva és ebben szeretnék kérni segítséget. Kompresszoros tisztítás elegendő? Vagy érdemes szétszedni a kis mozdonyokat és lemosni, majd zsírozni az alkatrészeket? És mindezt mivel végezzem el.

A kerékhez menő érintkező lemezek eléggé girbegurbák. Van ennek javítására egy ügyes módszer, vagy hagyatkozzam a nagyítóra? :)

Köszönök előre is minden segítséget!

 

TWdoktor Creative Commons License 2025.04.29 -1 0 105354

Köszi mindenkinek!

somytomy Creative Commons License 2025.04.28 -1 2 105353

Sajnos törölte magát a fórumról teljesen egy másik fórumtárssal kialakult vita miatt :(

Részletekért lásd a digi topikot innen http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168996081&t=9043718

 

Előzmény: TWdoktor (105350)
klimas1956 Creative Commons License 2025.04.28 -1 3 105352

Üdv! Keresd itt: www.csikos-muhely.hu vagy itt: Hobbivasút.hu 

 

Előzmény: TWdoktor (105350)
ysenyerkesz Creative Commons License 2025.04.27 0 1 105351

Gratula! Nagyon komoly munka.

Előzmény: diginewl (105349)
TWdoktor Creative Commons License 2025.04.27 -1 1 105350

Üdv!

 

Valaki tud valamit CsíkosháTTú topiktársról? Nagyon eltűnt a fórumról, nemcsak a modellvasútról, hanem minden témában...

 

A választ előre is köszi!

diginewl Creative Commons License 2025.04.27 -2 6 105349

Egy utolsó (előtti) szösszenet kocsivilágítással kapcsolatban. (azért nem az utolsó, mert sajnos a 8 kimenetes P.Harmann féle program egy picit hibás – néha lefagy - így a 8 kimenetes Y kocsivilágítás projektem még toporog egy helyben)

Az Y kocsi világítás nagyon ígéretes, de még akadnak problémáim. A 8 kimenetes PIC programja, teljesen véletlenszerűen lefagy egy áramfelvételi kontakthiba esetén. Ez történhet 2-30 percen belül, bármikor. Amíg le nem merül a puffer teljesen (kb 10 perc), addig minden kimenet bekapcsol, és nem lehet parancsolni a vagonnak, csak világít. Persze, ha nincs ekkora puffer rajt, ez a hiba nem jön elő.

Külön kapcsolható a két végzár, a WC-k, a folyosó, és a fülkék. A fülkéket 4 kimenetről lehet, még azonos címen is változatosan felkapcsolni. Szóval itt még folyt köv. lesz.

 

Az előzményben mutattam egy PIKO reko átalakítást, amit NEM ajánlottam senkinek. Módosítva a nyákot, így minimális munka kell a kocsihoz. Az áramszedést is egyszerűsítettem, a vékony lemez szinte semmit nem fog a keréken. A belső lámpa+átjáró imitációt ki kell pattintani, pirosra festeni, és ennyi.

Szépséghibája, hogy a végzár világítás tartója belóg az ablak közepéig… Mentségemre: a gyári megoldás is hasonlóan furcsa, valamint nem kell minden kocsiba végzár fény.

 

Elkészült a Tillig Rekokocsikhoz is a világítás. Végzár itt is van. A beltér egyben kapcsolható, vagy neoneffekttel, vagy egyszerre ki/be. Itt is az áramszedést kellett pluszban megoldani. Sikerült a réz lemezt úgy behelyezni, hogy utána kiszedhető, azaz nincs ragasztva.

 

Valamint készült Haberstadti világítás is. Ez jó a Brawa, és a Tillig Halbiba. Valamint jó lesz a Roco Schlieren, annak a vezérlője, és Piko hossz torzított hobby kocsijába is. Megfelelő helyeken elvágva a nyákot. Végzár kivezetések adottak, a kocsi két végén lévő LEDek kapcsolhatók külön-külön, valamint egyszerre az egész beltér.

 

A végére egy sínvágó Kínából: 0,4mm vágásszélesség.

Előzmény: diginewl (105244)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.22 -2 0 105348

Szia Forgalmista!

Sajnos nem tudtam, hogy honnan rendeljem.

Ezt az oldalt dobta fel a gép.

Mostmár kivárom.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.04.20 -1 0 105347

Célszerűbb lett volna olyan helyről rendelni, ahol van raktáron, akkor már most szerda és péntek között megkaptad volna.

Így meg kell várnod, míg a gyárból megrendelik és  a gyár leszállítja a kereskedőnek, ha van raktáron (valószínűleg van) egy-két hét és megkapod.

Előzmény: varga.jano (105346)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.20 -1 0 105346

Szia!

Megrendeltem.

Mikor fogom megkapni?

Mi a gyakorlat?

Peti251 Creative Commons License 2025.04.11 0 2 105345

szerintem ez. figyeljen a beszerelésnél. könnyen elpattan. ha beszerelés után sem vált 10-ből 10 szer irányt, finomhangolni kell. 

Előzmény: varga.jano (105344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!