Sziasztok. Csináltam már korábban is egy pár utólagos dekóder beszerelést nem előkészített mozdonyokba, de nem vagyok megelégedve minden téren a munkámmal. Ami rendre problémát okoz, az a világítás kérdése. Sokan LED-del oldják meg a dolgot. Nekem itt és most nincs LED-em és a hozzávaló ellenállásom sem. Előbb utóbb megpróbálom elsajátítani ezt a technológiát is, de most az volna a kérdésem, hogy van e olyan lehetőség, hogy az izzó egyik "lába" marad a mozdonytesten, és csak a szigetelt lábhoz viszem a fehéret meg a sárgát. A kékkel ilyenkor mit csináljak? (Märklin rendszernél megoldható). Függ e ez a dolog a dekóder gyártójától(típusától), vagy a foglalattípustól? Van valakinek olcsó beszerzési forrása előkészítő panelra?(PluX, MTC stb)
Hát igen, a Domino pultok kockáin sincs dupla köríves váltó, meg XII-es , aztán mégis valahogy megoldják :)
A lényeg, hogy az agy rendkívül adaptív, szóval ha rajzolsz egy sematikus ábrát, villámgyorsan meg fogod tanulni, hogy mi hol van. Emiatt (meg amiatt, hogy nekem amúgy is a bizber a becsípődésem) én pl. nem is rajzolnám meg a teljes asztalt a közepén a nagy semmivel, hanem csak a két állomást, viszont azt szép nagyban :)
Az előző állomásomon egy pár íves váltókból álló vágánykapcsolat volt, itt a bal szélen látható az M3 és M1-es tolatásjelzők fölött, ezeknél még pont a váltók miatt megrajzoltam az ívet: A Train Controller, mint bizber . Egyébként az állomás másik (a pulton jobb oldali) végében is volt egy komoly +150°-60°-os "kérdőjel", ezt már nem rajzoltam meg, szimplán kiegyenesítettem.
A mostani állomásomnak mindkét végén íves váltók vannak, ez is C-alakú, de itt már az ívet sem rajzoltam meg, hanem kiegyenesítettem az egészet. C-ben rajzolva fölöslegesen "magassá" tette volna a pultot, így viszont szépen mutat az erre a célra dedikált, 1280x960-as (tehát függőlegesen elég kis felbontású) kis laptopocskán. Továbbá azt sem különösebben csípem, ha a jelzők összevissza vannak forgatva. Így minden jelzőm szépen el van fektetve (mint az "igazi" pultok 90%-án is): A Train Controller, mint bizber - új szőnyegvasút
Valószínűleg azért nem lehet bele ilyeneket rakni, mert mindkettőben a pálya sematikus vázlatát kell elkészíteni, vagy vasutas szaknyelven torzított helyszínrajzot.
Sziasztok! Kérdezném, hogy se a TrainController sem a Z21 app-ba a nem lehet a pályába be rakni íves váltót mert nincs. Akkor hogyan lehet ilyen váltókat használni a programokba? Köszi!
Óvatosan szedd szét a motorokat, benzines fülpucolóval takarítsad ki, a csapágyakat zsír-olaj (azonos fajtájú, keverhető) keverékével nagyon óvatosan (pl, egy órás csavarhúzóval kend meg! Minden csapágyat, fogaskeréksort kenj meg! (A tiszta olajnál ez azért jobb, mert nem fut szét. (Én pl. Roco zsírt és olajat keverek, ezeket sok éve vettem, és még most is van belőle bőven. Ugyanakkor árban meglehetősen drága.) Az áramszedő érintkezőket alakítsd vissza olyanra, hogy érintkezzen a kerékkel, persze itt is fontos a tisztaság. Megjegyzés: ezeket a régi járműveket sokkal gyakrabban kell karbantartani a fentieknek megfelelően, mint az újabbakat. Viszont faék egyszerűségűek cserébe, házilag tudod jó eséllyel javítani.
A TT-s vágányokat nem ismerem, én H0-ban utazom, de én is a régi U profilos síneket használom a jelenlegi próbapálya asztalomon, 2008. óta vannak rögzítve ezek a sínek, és működik a rendszer váltóstul. Ha a sínjeid nem korrodáltak, akkor először próbáld benzines fülpucolóval letakarítani, illetve próbáld meg egy modellezőtárs ötletét: https://iho.hu/hirek/sinologia-kispenzu-modellvasutasoknak-140504
Ha mindezek után sem jó a pályán az érintkezés, még mindig ráérsz egy kalap pénzt beleölni új, profilos vágányzatba.
Kifújhatod levegővel, de ne 10 bárral... kenni indokolt, de a kevesebb néha több. injekciós tűvel műszerolajjal, de szigorúan egy apró csepp! az áramszedő lemezeket értelem szerűen ki lehet egyengetni. A gond nem a mozdonyokkal, hanem a sínanyag rossz minőségű szürke oxidos galvánjával lesz. ha megcsiszolod, fényes lesz, meg addig jó, míg meg nem rozsdásodik. Megoldás az új, profil sín. (nyúlj a zsebedbe rendesen)
MTB gyártmányú M63-as mozdonyhoz keresek pályakotrót 1db. ra lenne szükségem, ebben kérem a segítséget. Elérhetőségeim: nohab3@t-online.hu +36302099113
Középtávú tervem feléleszteni a régi, kb 30 éve bedobozolt U profilú TT modellvasútamat. Sajnos egyik mozdonyom sem indul. Kettőt megnéztem közelebbről, levettem a burkolatokat. Szerencsére a kerekek "mögött" megtáplálva mennek a motorok.
Sajnos kicsit erős a szaguk. Ez talán a kosz, vagy a korabeli műanyag szaga, amit már elfelejtettem:)
Sosem voltak alaposan tisztítva és ebben szeretnék kérni segítséget. Kompresszoros tisztítás elegendő? Vagy érdemes szétszedni a kis mozdonyokat és lemosni, majd zsírozni az alkatrészeket? És mindezt mivel végezzem el.
A kerékhez menő érintkező lemezek eléggé girbegurbák. Van ennek javítására egy ügyes módszer, vagy hagyatkozzam a nagyítóra? :)
Egy utolsó (előtti) szösszenet kocsivilágítással kapcsolatban. (azért nem az utolsó, mert sajnos a 8 kimenetes P.Harmann féle program egy picit hibás – néha lefagy - így a 8 kimenetes Y kocsivilágítás projektem még toporog egy helyben)
Az Y kocsi világítás nagyon ígéretes, de még akadnak problémáim. A 8 kimenetes PIC programja, teljesen véletlenszerűen lefagy egy áramfelvételi kontakthiba esetén. Ez történhet 2-30 percen belül, bármikor. Amíg le nem merül a puffer teljesen (kb 10 perc), addig minden kimenet bekapcsol, és nem lehet parancsolni a vagonnak, csak világít. Persze, ha nincs ekkora puffer rajt, ez a hiba nem jön elő.
Külön kapcsolható a két végzár, a WC-k, a folyosó, és a fülkék. A fülkéket 4 kimenetről lehet, még azonos címen is változatosan felkapcsolni. Szóval itt még folyt köv. lesz.
Az előzményben mutattam egy PIKO reko átalakítást, amit NEM ajánlottam senkinek. Módosítva a nyákot, így minimális munka kell a kocsihoz. Az áramszedést is egyszerűsítettem, a vékony lemez szinte semmit nem fog a keréken. A belső lámpa+átjáró imitációt ki kell pattintani, pirosra festeni, és ennyi.
Szépséghibája, hogy a végzár világítás tartója belóg az ablak közepéig… Mentségemre: a gyári megoldás is hasonlóan furcsa, valamint nem kell minden kocsiba végzár fény.
Elkészült a Tillig Rekokocsikhoz is a világítás. Végzár itt is van. A beltér egyben kapcsolható, vagy neoneffekttel, vagy egyszerre ki/be. Itt is az áramszedést kellett pluszban megoldani. Sikerült a réz lemezt úgy behelyezni, hogy utána kiszedhető, azaz nincs ragasztva.
Valamint készült Haberstadti világítás is. Ez jó a Brawa, és a Tillig Halbiba. Valamint jó lesz a Roco Schlieren, annak a vezérlője, és Piko hossz torzított hobby kocsijába is. Megfelelő helyeken elvágva a nyákot. Végzár kivezetések adottak, a kocsi két végén lévő LEDek kapcsolhatók külön-külön, valamint egyszerre az egész beltér.
A végére egy sínvágó Kínából: 0,4mm vágásszélesség.