"csapat világbajnokságnak" Ennyi erővel az AC-t is lehetne annak nevezni. Vagy bármilyen nagyhajós versenysorozatot (TP52, J70, Melges24 bármi)... De a formátum tényleg nagyon közönségbarát, majd meglátjuk mennyire marad meg, illetve hosszú távon milyen vitorlázókat vonz a nemzeti csapatokba. Én drukkolok, mert nagyon szórakoztató lehet még laikusként is, de némi pályaversenyzési tapasztalattal különösen élvezetes.
egyes médiumok fanyalgása ellenére ez nagyszabású, jól átgondolt, komoly verseny volt, nagyhajóval - szépen megrendezve, jól követhetően. Nem véletlenül nevezték csapat világbajnokságnak, mint ahogyan a teniszben van évről évre, ennek a versenysorozatnak is meg kellene kapnia a VB címet, s folyamatosan rendezni valamilyen periódussal (1-2-4). (Mellesleg az arany polírozású hajók sem néztek ki rosszul) Még egyszer minden elismerést megérdemel a kapitány és az egész crew!
A megjelenés ideje olvasható, és akkor kint volt a cím oldalon is. A Hvg-nek is volt cikke. Az nincs időhöz kötve. A 444 úgy látszik csak politikával foglalkozijk. A meglepő száomra az az volt, hogy az ssl-goldcup.com nem jött be az indukás előtti negyedórában. Valószínüleg ez is túl volt terhelve. Nekem a facen sikerült az élőhöz linket találnom
- Ilyen alacsony a hírértéke? Bezzeg egy darts verseny lenne (3 m-ről egy céltáblába, söröző közönség előtt,abszolút nem sportos emberek, nemgyszer sörhassal ...), vagy egy NB2-es "rangadó"...
Könnyen lehet, tényleg nagyon akarták azt a luv rajtot. Viszont a krajc második felében, amikor nagy előnnyel lekeresztezték a mezőnyt, akkor meg kihúzták balra, nem fordultak vissza rájuk. El is veszett az előny, kellett a zseniális vitorlázás a bója előtt, hogy visszavegyék.
Aztán a 2. krajcban már nem is fogták a mezőnyt, hanem vezető helyről fordultak ki jobbra :)
Szerintem akarták ők azt a jobboldalt már a rajt előtt is, így logikus, hogy miért a zsűrihajónál akartak kimenni... a hollandok felnyomták őket és utána kicsit nehezen indították el a hajót, de végül is széltaktikai szempontból jó pozícióban rajtoltak így is. Vagy csak piszok szerencséjük volt, de az eddigi futamaikat nézve én inkább azt tartom valószínűbbnek, hogy megint jól olvasták a pályát:)))
Hát ez fantasztikus! Gyönyörű verseny volt. Csúnyán beragadtak a rajtnál, de aztán hatalmas szerencsével éleslátással meghúzták a jó oldalt és az első krajc felétől már iskolázták a mezőnyt. Nagyon szépen mentek :)
Nem mintha nagyon sok vitorlázással kapcsolatos hsz-t olvastunk volna mostanában. :-) Végülis a navigáció ide tartozik annak pedig egy mellékszála amit itt fejtegetnek.
Kezdjen csak tavaszodni majd írkálok én ide olyanokat megint! :-D
(Tisztában vagyok a topic címével, a navigációtól jutottunk ide - bár nem volt szándékomban - de ezt elmondhatod a válaszolóknak is, akik szintén kellően grafománok..:)
"zavarás nem standard szintű, hanem annak a sok ezerszerese is lehet - fókuszálva az adott berendezés érzékeny sávjára." És erre a tervezés során általában fel is készülnek... irányított extrém energiákra nyilván egy bizonyos ponton túl nem racionális, csakhát ezeknek az alkalmazhatósága is erősen kérdéses. Mivel az INS-nél vannak sokkal működés-kritikusabb elektronikai komponensek egy modern harci gépen (mondjuk ott van rögtön a repvez számítógép, mivel minden fly-by-wire a negyedik generációsoktól már mindenképp), gyanítom a zavarvédettséggel elég sokat foglalkoznak a tervezés során. Amúgy meg ha akkora energia távolsági átvitele, amekkora egy rendesen zavarvédett rendszerben komoly gondot okoz, megoldható lenne (valós/harci körülmények közt), akkor senki se kínlódna légvédelmi rakétarendszerekkel. Mondjuk ha sikerülne összerakni egy ilyet, akkor meg nem az INS zavarására használnák... Mint már párszor előfordult itt a fórumban, mondtál egy meredek dolgot, forrást nem tudsz hozzá adni, aztán amikor szembesítenek vele próbálsz belőle mellébeszéléssel kikeveredni... Sokkal szimpatikusabb azt mondani, hogy srácok ezt félreolvastam/benéztem, olyan előfordul mindenkivel.
Az EMI (Elektromagnetic Interferencia - elektromágneses zavarás / védelem) elvek általánosak. A kérdés az hogy egy adott, konkrét berendezés mennyire érintett ebben - ez analízist illetve laborméréseket igényel (Ezek ma néhány kHz-tól sok GHz-ig terjedhetnek). Az Arduino modul (ez csak a szenzor, valamivel fel kell dolgozni a jeleit, ez többlet elektronikákat jelent, a táplálással egyetemben (vezetékekkel együtt + beavatkozó vagy display rendszer) pont arra alkalmas, hogy megmutassa, ez a kis modul mennyire védtelen komolyabb külső zavarokkal szemben - a korábban általam erről leírtak értelmezése a témában járatos szakmabelinek nem igényel különösebb "fantáziát".
A másik egy komoly szerkezet, de van táp bemenete és több adatinterfésze - melyeken keresztül bejuthatnak zavaro jelek, amelyek egy szintig nem zabavarják a digitális részeket (ráadásul ne feledjük, modern elektronikák digitális részeinél már nem ritka az 1V-os táplálás, ez már nem TTL szint) - de az optikai és modulációs moduloknál(SIA/COI - Optical dectector stb.) már más a helyzet, ott minden bizonnyal analog folyamatok is lezajlanak, sokkal nagyobb zavarérzékenységgel. Sok digitális rendszert láttam már összeomlani relatív alacsony EMI hatására - s sokat láttam megjavítva (a tervezők módosították a rendszert), s nyilván, főleg egy katonai berendezésnél, sok mindent megtehetnek az EMI védelem érdekében, de a zavarás nem standard szintű, hanem annak a sok ezerszerese is lehet - fókuszálva az adott berendezés érzékeny sávjára.
hát, megnéztem. Nem az a baj, hogy nem tudod (én sem), hanem az, hogy félrevezető, amit írsz.
Ennek a cuccnak semmi köze egy mai INS működéséhez. Ez egy 50+ éves szerkezet, ilyet használtak pl az Apolló programban. Ma már szerintem egyetlen INS sem a klasszikus perdületmegmaradásos elven működik, nem tartalmaz forgó mechanikai alkatrészeket. (Ha valakit érdekel: a Coriolis erőn = rezgőelemes giroszkóp , illetve a Sagnac effektuson = lézer giroszkóp alapul a működésük.)
Egyik sem az az érzékeny mechanikai szerkezet ," rengeteg forgó alkatrész, valószínű sok csúszúgyűrüs érintkezővel táplálásra, jelek leszedésére, a sok vezeték megannyi antenna,"
Azt jelentesz ki, amit akarsz, s annyi valóság alapja van, mint általában - hogy én honnan kaptam az infot - az az én dolgom, probáltam segíteni neked ebben, ha kevés oldd meg...
Ezek szerint nyugodtan kijelenthetjük, hogy szimplán csak mondtál egy nagyot, minden különösebb alap nélkül... :))) Nem először és szerintem nem is utoljára :DDD