Keresés

Részletes keresés

DECKARD Creative Commons License 2023.12.06 0 0 45330

"csapat világbajnokságnak"
Ennyi erővel az AC-t is lehetne annak nevezni. Vagy bármilyen nagyhajós versenysorozatot (TP52, J70, Melges24 bármi)... De a formátum tényleg nagyon közönségbarát, majd meglátjuk mennyire marad meg, illetve hosszú távon milyen vitorlázókat vonz a nemzeti csapatokba. Én drukkolok, mert nagyon szórakoztató lehet még laikusként is, de némi pályaversenyzési tapasztalattal különösen élvezetes.

Előzmény: naiv_ (45329)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 -2 0 45329

Igen,

egyes médiumok fanyalgása ellenére ez nagyszabású, jól átgondolt, komoly verseny volt, nagyhajóval -  szépen megrendezve, jól követhetően.
Nem véletlenül nevezték csapat világbajnokságnak, mint ahogyan a teniszben van évről évre, ennek a versenysorozatnak is meg kellene kapnia a VB címet, s folyamatosan rendezni valamilyen periódussal (1-2-4).
(Mellesleg az arany polírozású hajók sem néztek ki rosszul)
Még egyszer minden elismerést megérdemel a kapitány és az egész crew!

Előzmény: edesviz (45328)
edesviz Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45328

A megjelenés ideje olvasható, és akkor kint volt a cím oldalon is. A Hvg-nek is volt cikke. Az nincs időhöz kötve. A 444 úgy látszik csak politikával foglalkozijk. A meglepő száomra az az volt, hogy az ssl-goldcup.com nem jött be az indukás előtti negyedórában. Valószínüleg ez is túl volt terhelve. Nekem a facen sikerült az élőhöz linket találnom

 

Előzmény: naiv_ (45324)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 -2 0 45327

Van ilyen is, hogy Telex?

Előzmény: DECKARD (45326)
DECKARD Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45326

telexen kint volt a hír már 1-2 órával az esemény után

Előzmény: naiv_ (45320)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45325

:))

Előzmény: HUN-12214 (45321)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 45324

A címoldalakról írtam,

de az is javult mert az indexen lett valami.

Előzmény: edesviz (45322)
edesviz Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45323
edesviz Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45322
Előzmény: naiv_ (45320)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.12.04 -1 1 45321

Pedig lenne ötletem :)

 

Origó:

A világbajnokságon majdnem kibuggyantak a mellei a falatnyi bikiniből a fiatal vitorlázónőnek - képek

444:

A vitorlázóválogatott megmutatta a hatalom igazi arcát. Csatlakozz a körhöz!

Mandiner:

A magyar vitorlázóválogatott sokkolta Brüsszelt.

 

Én kérek elnézést.

Előzmény: naiv_ (45320)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 45320

Valahogyan baj van a vitorlázás marketingjével (legalábbis nálunk)...:

Berecz Zsomborék pazar győzelme aaz NSO-n aig található meg:
https://www.nemzetisport.hu/egyeb_egyeni/vitorlazas-hatalmas-siker-a-magyar-csapat-megnyerte-a-star-sailors-league-gold-cupot-2992093 illetve ott az egyéni sportok között...

- MNO-n nem

- Origon nem

- 444 nem

- Mandiner nem

- HVG nem 

(Ma)

- Ennyire rétegsport lenne kedvenc sportunk?

- Ilyen alacsony a hírértéke? Bezzeg egy darts verseny lenne (3 m-ről egy céltáblába, söröző közönség előtt,abszolút nem sportos emberek, nemgyszer sörhassal ...), vagy egy NB2-es "rangadó"... 

 

 

naiv_ Creative Commons License 2023.12.04 0 0 45319
naiv_ Creative Commons License 2023.12.03 0 1 45318

Ez igen, szenzációs gyóőzelem, gratula!

Előzmény: DECKARD (45314)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 45317

Könnyen lehet, tényleg nagyon akarták azt a luv rajtot. Viszont a krajc második felében, amikor nagy előnnyel lekeresztezték a mezőnyt, akkor meg kihúzták balra, nem fordultak vissza rájuk. El is veszett az előny, kellett a zseniális vitorlázás a bója előtt, hogy visszavegyék.

Aztán a 2. krajcban már nem is fogták a mezőnyt, hanem vezető helyről fordultak ki jobbra :)

Előzmény: DECKARD (45316)
DECKARD Creative Commons License 2023.12.03 0 0 45316

Szerintem akarták ők azt a jobboldalt már a rajt előtt is, így logikus, hogy miért a zsűrihajónál akartak kimenni... a hollandok felnyomták őket és utána kicsit nehezen indították el a hajót, de végül is széltaktikai szempontból jó pozícióban rajtoltak így is. Vagy csak piszok szerencséjük volt, de az eddigi futamaikat nézve én inkább azt tartom valószínűbbnek, hogy megint jól olvasták a pályát:)))

Előzmény: HUN-12214 (45315)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.12.03 -1 0 45315

Hát ez fantasztikus! Gyönyörű verseny volt. Csúnyán beragadtak a rajtnál, de aztán hatalmas szerencsével éleslátással meghúzták a jó oldalt és az első krajc felétől már iskolázták a mezőnyt. Nagyon szépen mentek :)

Előzmény: DECKARD (45314)
DECKARD Creative Commons License 2023.12.03 0 1 45314
Előzmény: Flagstaff (45313)
Flagstaff Creative Commons License 2023.12.03 0 0 45313

Nem mintha nagyon sok vitorlázással kapcsolatos hsz-t olvastunk volna mostanában. :-) Végülis a navigáció ide tartozik annak pedig egy mellékszála amit itt fejtegetnek.

Kezdjen csak tavaszodni majd írkálok én ide olyanokat megint! :-D

Előzmény: Pirat HUN23 (45310)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.03 -2 0 45312

(Mintha ezt már írtad volna egyszer-kétszer)

Előzmény: DECKARD (45309)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.03 -1 0 45311

(Tisztában vagyok a topic címével, a navigációtól jutottunk ide -  bár nem volt szándékomban - de ezt elmondhatod a válaszolóknak is, akik szintén kellően grafománok..:) 

Előzmény: Pirat HUN23 (45310)
Pirat HUN23 Creative Commons License 2023.12.03 0 1 45310

Ez itt a "Vitorlázás" topic.

Téged pedig biztos szívesen látnának a Légvédelmi rakéták fórumon.

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9120320

Előzmény: naiv_ (45308)
DECKARD Creative Commons License 2023.12.03 0 3 45309

"zavarás nem standard szintű, hanem annak a sok ezerszerese is lehet - fókuszálva az adott berendezés érzékeny sávjára."
És erre a tervezés során általában fel is készülnek... irányított extrém energiákra nyilván egy bizonyos ponton túl nem racionális, csakhát ezeknek az alkalmazhatósága is erősen kérdéses. Mivel az INS-nél vannak sokkal működés-kritikusabb elektronikai komponensek egy modern harci gépen (mondjuk ott van rögtön a repvez számítógép, mivel minden fly-by-wire a negyedik generációsoktól már mindenképp), gyanítom a zavarvédettséggel elég sokat foglalkoznak a tervezés során. Amúgy meg ha akkora energia távolsági átvitele, amekkora egy rendesen zavarvédett rendszerben komoly gondot okoz, megoldható lenne (valós/harci körülmények közt), akkor senki se kínlódna légvédelmi rakétarendszerekkel. Mondjuk ha sikerülne összerakni egy ilyet, akkor meg nem az INS zavarására használnák...
Mint már párszor előfordult itt a fórumban, mondtál egy meredek dolgot, forrást nem tudsz hozzá adni, aztán amikor szembesítenek vele próbálsz belőle mellébeszéléssel kikeveredni... Sokkal szimpatikusabb azt mondani, hogy srácok ezt félreolvastam/benéztem, olyan előfordul mindenkivel. 

Előzmény: naiv_ (45308)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.03 -3 0 45308

Az EMI (Elektromagnetic Interferencia - elektromágneses zavarás / védelem) elvek általánosak. A kérdés az hogy egy adott, konkrét berendezés mennyire érintett ebben - ez analízist illetve laborméréseket igényel (Ezek ma néhány kHz-tól sok GHz-ig terjedhetnek).  
Az Arduino modul (ez csak a szenzor, valamivel fel kell dolgozni a jeleit, ez többlet elektronikákat jelent, a táplálással egyetemben (vezetékekkel együtt +  beavatkozó vagy display rendszer) pont arra alkalmas, hogy megmutassa, ez a kis modul mennyire védtelen komolyabb külső zavarokkal szemben - a korábban általam erről leírtak értelmezése  a témában járatos szakmabelinek nem igényel különösebb "fantáziát".

A másik egy komoly szerkezet, de van táp bemenete és több adatinterfésze - melyeken keresztül bejuthatnak zavaro jelek, amelyek egy szintig nem zabavarják a digitális részeket (ráadásul ne feledjük, modern elektronikák digitális részeinél már nem ritka az 1V-os táplálás, ez már nem TTL szint) - de az optikai és modulációs moduloknál(SIA/COI - Optical dectector stb.) már más a helyzet, ott minden bizonnyal analog folyamatok is lezajlanak, sokkal nagyobb zavarérzékenységgel.
Sok digitális rendszert láttam már összeomlani relatív alacsony EMI hatására - s sokat láttam megjavítva (a tervezők módosították a rendszert), s nyilván, főleg egy katonai berendezésnél, sok mindent megtehetnek az EMI védelem érdekében, de a zavarás nem standard szintű, hanem annak a sok ezerszerese is lehet - fókuszálva az adott berendezés érzékeny sávjára.

Előzmény: HUN-12214 (45307)
HUN-12214 Creative Commons License 2023.12.02 0 2 45307

hát, megnéztem. Nem az a baj, hogy nem tudod (én sem), hanem az, hogy félrevezető, amit írsz.

 

Ennek a cuccnak semmi köze egy mai INS működéséhez. Ez egy 50+ éves szerkezet, ilyet használtak pl az Apolló programban. Ma már szerintem egyetlen INS sem a klasszikus perdületmegmaradásos elven működik, nem tartalmaz forgó mechanikai alkatrészeket. (Ha valakit érdekel: a Coriolis erőn = rezgőelemes giroszkóp , illetve a Sagnac effektuson = lézer giroszkóp alapul a működésük.)

Egy kicsi ócsó kínai rezgőelemes:

https://www.aliexpress.com/item/1005004588155459.html

egy komolyabb, lézeres:

https://www.ixblue.com/wp-content/uploads/2021/12/datasheetastrix200.pdf

 

Egyik sem az az érzékeny mechanikai szerkezet ," rengeteg forgó alkatrész, valószínű sok csúszúgyűrüs érintkezővel táplálásra, jelek leszedésére, a sok vezeték megannyi antenna,"

 

Előzmény: naiv_ (45299)
csa1 Creative Commons License 2023.12.02 0 1 45306

Közben Zsombiék varázsolnak Las Palmasban!!!

Döntő holnap 14:00 kor

DECKARD Creative Commons License 2023.12.02 0 2 45305

Volt egy meredek állításod, amit nem tudtál forrással alátámasztani. Ennyi.

Előzmény: naiv_ (45304)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.02 -2 0 45304

Azt jelentesz ki, amit akarsz, s annyi valóság alapja van, mint általában - hogy én honnan kaptam az infot - az az én dolgom, probáltam segíteni neked ebben, ha kevés oldd meg...

Előzmény: DECKARD (45303)
DECKARD Creative Commons License 2023.12.02 0 2 45303

Ezek szerint nyugodtan kijelenthetjük, hogy szimplán csak mondtál egy nagyot, minden különösebb alap nélkül... :)))
Nem először és szerintem nem is utoljára :DDD

Előzmény: naiv_ (45302)
naiv_ Creative Commons License 2023.12.02 -1 0 45302

Egy cikk, amely áttekinti  a témakört (nem a zavartatást, de lehet, h érinti) 

 

https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/inertial-navigation

 

Kapcsolódóak:

 

https://www.applanix.com/news/blog-gnss-rfi-pt1/

 

https://www.iata.org/contentassets/d7e421981aa64169af1a8d6b37438d4d/tib---gnss-interference---20230330.pdf

 

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1607/1/012075/pdf

 

De fel lehet tenni a kérdést a mesterséges inteligenciának, lehet, h összeszedi...

Flagstaff Creative Commons License 2023.12.02 0 0 45301

Troll ON

Majd kap a navigátor a feje fölé egy kis ablakot, mint a régi Tupoleveken és kémlelheti az eget pozícióért.

Troll OFF

 

:-)

Előzmény: DECKARD (45298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!