Hallo palmon68. Milyen hosszú a trieb?? a felfüggesztéstöl a kavitációs lapig és milyen hosszú a csónak tükre a motorfelfüggesztéstöl a gerincig?? Képröl itélve a motor és a csónak nem passzol össze. A kavitációs lapnak kb 5 centivel kell a gerinc alatt lenni. ha mélyebben vann akkor lehuzza a magasan akkor levegös lesz a meghajtás. A dölésszöget ékkel falemezzel nem változtatnám a helyedben.
A prg számol az SL viszonnyal is. Egy úszóhajónál ez a szám max 1,34, semi-displacementnél 2-vel számol, a grafikonon 2,5 a max. Siklóhajóknál meg 7-ig választható. Ha jól értelmezem az "SL ratio" egy tapasztalati szorzószám amely azt adja meg hogy a testforma miatt hányszorosával lépheted túl az elméleti testsebességet. Atkin egyes terveiben megadott sebességek és hosszak aránya alapján az SL ratio lehet magasabb is mint amivel ez a prg számol. Kiindulásnak jó, Mivel a hajótest formák nagyon sokfélék lehetnek ez se pontos. Arra való hogy nagyjából tud, hogy mire számíthatsz. Nagy bakit nem követhetsz el vele. Ugyanez igaz a propeller számításra is.
.- Végül is valóban jónak tünik az alábbi progi. kezdedben elszúrtam , pldul font helyett kg ot írtam . Érdekes modon, összehasonlitva az 50 éves papíron számolt tevekkel majdnem azonos. Még érdekessége a proginak,hogy társítható hajótipusnak megfelelően ( ezt kell eltalálni,..) egy szám 150-210 ig. Nem feltétlen amit a progi felkínál, lehet pldúl 155 is . Jó progi, igénybe veszem. Üdv!
A Mini-Coopernek valamilyen idióta, kisszériás, sport-változata. Irdatlan egy motor volt benne, lukacsos vaspedálok, ilyesmik..és úgy rázott még a macskakövön is, mint az állat.
Egy bukaresti, országos lap főszerkesztő-tulajdonosa rendelte...egy komoly BMW áráért. GPS-t szereltünk bele (lopásgátló-követőt) - így kerültem oda, hogy meghajtsam.
De nyugi, a Renault is követett el már ilyet...és már több éve van annak is.
Az elején felháborodás volt belőle...de aztán legyintettek. Belefér...úgyis túlnépesedés van, nem igaz? :-)))) .
Hát igen. Én sem mernék azonnal az alapanyag-boltba rohanni pusztán egy ilyen számítás alapján.
De ez a csapágy-dolog nagyot ütött.
Akinek volt már a kezébe golyóscsapágy...vagy forgatott már meg kézzel egy fasza, bronz, sikló-csapágyba tengelyt - annak van némi elképzelése arról, hogy kb. mennyit "fékezhet" az - egy mondjuk 25, vagy egy 50 lovas motoron.
A kúp-tányér meg az ilyen-olyan áttételek azok sajnos tényleg vesztességesek - kisebb-nagyobb mértékben... Nadehát ott is a jó tervezés és a jó kidolgozás válogatja - hogy melyik-mennyit kajál meg a bevitt energiából. .
-veszteségel mindenképp kell számolni Gondolom, az egyszerüség miat van.. Amúgy ez egy nagyon hozzávetőleges számitás. Egyáltalán nem mindegy,hogy például egy mély V vagy egy laposfenekü testről van e szó Vagy kis mértékü változás is nagyban modositja a test tulajdonságait Ezeket a progi nem firtatja..
- Nagyjából a veszteséget számolja. Tehát ha 50 hp-t mondasz neki akkor a progi kiszámolja kb hogy mennyi veszteséged lehet az erőátviteli egységeken és ideális esetben marad 46 le
Asszem rájöttem.! A Prop Size Calculator for Planing Hulls rublikát kell választani.azon belűl a runabouts, & cruisers -t . Bár lehet,Te is ezt nézted ...
Ez a displacement/ semi-displacement kategória szerintem nem az ami nekünk kell . Mert amit megcéloztunk köze nincs a vízkiszoritásos hajónak. Beírtam az adatokat egy másik táblázatba,ott meg az jött ki ,hogy a 20 csomó eléréséhez 17,5 hp kell :o) Az 50 hp val 35 csomó jön ki.. A progi a displacement (vízkiszoritásos -uszóhajó- ) egy kategoria alá veszi a semi-displacement -et . Lehet,hogy így van de akkor mí soroljuk rossz kategoriába a "hajónkat" . A lényeg a kettő nam ugyan az mint a progi szerint.. Üdv
(ui: de az is lehet Én választottam rossz rublikát)
Szia! Megnéznéd ,hogy jól írtam e be az adatokat? Ha helyesek az adatok,kissé eltér a terv által megadottaktól . Ugyanis az 50 hp helyett 69 hp,propellerből 13,5"!! háromtollu kell a 20 mph eléréséhez.
Ha jól értelmezem:
-Vízvonalhossz -Vízvonal szélesség -merülés láb -Kiszoritás kg -motorok száma -max Le -max fordulat -Áttét arány -csapágyak száma -kívánt sebesség (csomó)