- Alakúl ez szépen.... Részletekről ne felejts el képeket késziteni..! Kormánylapát forgatás, tönkcsö, kivezetés..stb - Ma sajnálattal megváltam a csónakomtól.... Úgyhogy erőteljesen bele kell húznom.... Üdv! Marci
Ma hajnalban esett le a tantusz kit is takar a nick, olvasgasd ezeket a hajós oldalakat,( itt sokaknak tudnál segiteni, hisz Te magad épitetted a gucsódat ami ebben a "kórteremben "nagy erény,
Biztos sok tapasztalatot tudnál átadni.
ja és figyeld a Dunakanyarban készülödő topiktalikat is , hátha többet találkozunk mint eddig
Ha pedig mindez drága és jó a majdnemprofi festés is akkor 1/2 8 ,maradék kétkomponensű autófestéket tudok szerezni akciós áron a fiuk meg majd lefújják.
Ha ez csak ennyi - és nem jelölnek meg alsó határt, akkor az én seggbosszantó vitorlásommal a következő a helyzet:
Életkor: cirka 20 év Névleges vitorla: 9,8 m2 Főgép: 0,3 kW (mert nem specifikálja, hogy villany, vagy benzin, se azt se hogy csak egész, megkezdett kW-ot számol-e)
Így hát:
Vitorláért: 10 x 1.000 Ft= 10.000 Ft Motorért: 0,3 x 150 Ft = 45 Ft
Egy autó elemet 20-30 ezerért fényeznek le. A Te kormányállásod minimum 2 elem nagyságú. Igy már meg is hatszoroztad a minta árát. Ebből már vehetsz egy barkács kompresszort és pisztolyt, és akár még festéket is gyakorolni. A következőhöz már csak a festék kell.
Na a csiszolás már nálam is megtörtént. Van rajta 4 réteg, és mindegyiket becsiszoltam, csak nem szóró, hanem kenő módszerrel, mert szóróm nincs. Akkor ezek szerint keresnem kell egy fényezőt, mert ilyen festékekkel ők dolgoznak. Pedig azt gondoltam, hogy ez a vizes parkettlakk jó ötlet. Egyrészt szagtalan, másrészt van itthon :)
Valaki esetleg Dunakeszi környékén tud megoldást a fényező problémára?
Én még nem találtam meg a rengeteg csiszolás kiváltását, Ha Neked sikerül tartsd titokban, abból meg fogsz gazdagodni. Minden hajónknál a legtöbb ráfordított időt a kivánt felület kiképzés igényelte. Ne felejtsd el, ha az ősminta 95%-os, a sablon 90%-os lesz, a kész darab pedig csak 85%-os. Ha esetleg porozus marad a felület, akkor sok gond lesz a formaleválasztással is.
A mintadarab legfelső rétegének olyannak kell lenni, ami birja a hőt, és birja a rákerülő műgyantát. Mi mindig 2K gépkocsifestéket használtunk, szorógitt sok csiszolás, majd festés után.
Javaslom mielőtt lekezelnéd a minta felületét, csínálj egy próbát, hogy a kiválasztott anyag hogy viseli a gyantát, és a keletkezett hőt. Nagyon idegesítő, ha leveszed a formáról a sablont és látod, hogy rossz lett a sablon, és tönkrement a minta is.
Sajnos a mintakészítés minimum ötször annyi költség, mint maga a kész darab
Úgy emlékszem, hogy bizonyos KW felett emlegetett itt vki adókötelezettséget, pedig elég hozzá már a hajólevél (pl. gucsó+6LE)is, sőt egyes esetekben még az sem kell a perkáláshoz... cz.
A VÍZI JÁRMŰVEK ADÓJA
Az adó tárgya
17. § Adóköteles a hatósági nyilvántartásban szereplő vízi jármű, illetve a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti belföldi illetőségű magánszemély vagy belföldön bejegyzett szervezet olyan vízi járműve, amely a hatósági nyilvántartásba bejegyzés műszaki feltételeinek megfelel, de a nyilvántartásban nem szerepel, vagy bejegyzésére külföldön került sor.
Az adó alanya
18. § Az adó alanya az a személy vagy szervezet, aki vagy amely a naptári év első napján a vízi jármű tulajdonosa. Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok.
Az adókötelezettség keletkezése, változása, megszűnése
19. § (1) Az adókötelezettség a vízi jármű tulajdonjogának megszerzését követő év első napján keletkezik.
(2) Az adókötelezettségben bekövetkező változást a következő év első napjától kell figyelembe venni.
(3) Az adókötelezettség a vízi jármű elidegenítése, megsemmisülése évének utolsó napján szűnik meg.
Az adó alapja
20. § Az adó alapja:
a) vitorlás vízi jármű esetén a vízi jármű névleges vitorlafelülete négyzetméterben kifejezve,
b) az a) pont alá nem tartozó vízi jármű esetén a vízi jármű főgépének, több főgép esetén főgépeinek összegzett, hatósági nyilvántartásban, külföldön nyilvántartatott vízi jármű esetén a külföldi hatóság nyilvántartásában, ezek hiányában a vízi jármű bizonyítványában feltüntetett kilowattban kifejezett teljesítménye.
Az adó mértéke
21. § Az adó évi mértéke:
a) a 20. § a) pontja szerinti vízi járművek esetén az adóalap minden megkezdett négyzetmétere után:
aa) a vízi jármű gyártási évében és az azt követő 10 naptári évben 2000 Ft;
ab) a vízi jármű gyártási évét követő 11-21. naptári évben 1000 Ft;
ac) a vízi jármű gyártási évét követő 22. évtől 500 Ft;
b) a 20. § b) pontja szerinti vízi járművek esetén kilowattonként:
ba) a vízi jármű gyártási évében és az azt követő 5 naptári évben 300 Ft;
bb) a vízi jármű gyártási évét követő 6-10. naptári évben 250 Ft;
bc) a vízi jármű gyártási évét követő 11-15. naptári évben 200 Ft;
bd) a vízi jármű gyártási évét követő 16. naptári évtől 150 Ft.
Hol volt itt szó a RENAULT-ról! Opelröl meg NISSAN-ról beszéltünk! Egyébként azt tudtad hogy a CX DIESEL motorja az hajóban volt először s csak aztán került autóba! És ugye mint tudjuk a CX 6 literrel elvan a korabeli Merci 10 literes fogyasztásához képest! Egyébként meg az utobbinak egy Trabant leküzdése komoly probléma volt!
Nekem is lenne egy kérdésem. Nekem a hab be lett fújva egy Jafijani receptű anyaggal, így jó kemény a felülete. Erre kapott sima gipszet, amit a falra is szoktak kenni. Most jó sima, de úgy tudom, hogy ez még a szerszámhoz kevés. Arra gondoltam, hogy lekenem vizesbázisú parkettlakkal, és azt polírpapírral megcsiszolom a végén. Szerinted ez így jó lesz, vagy nem tapad a lakk a gipszhez, és a műanyag lekapja róla amikor köt. Vagy van esetleg más javaslatod a parkettlakk helyett, amit fel lehet vinni hengerrel, vagy ecsettel, és sima felületet ad több órás csiszolás nélkül is, mert azt már eleget csináltam :))