A tegnapi napon töredelmesen bévalottam a szociálisan érzékenyeknek a lóerőimet (nehogy mán az én kis pénzem hiányozzon a végkielégítésekre szánt kalapocskából) No, de nem is ezért írok, (költsék patikára!!) a rendelet a vízi jármű korát firtatja, nem a motor évjáratát, ez minimum érdekes gondoljátok végig a variációkat 3millás új motor egy 15 éves testen 15 éves (300.000Ft) motor egy 3 éves hajón
Ezt a hajócskát kéne megküldeni 25 km/h-val... 5 (azaz: öt darab) lóerővel?
Húha, ez kemény lesz...én is úgy vélem. A méréshez szívesen kölcsönadom a GPS-kütyümet - sőt, még a megtett útvonalat is elmentem magamnak...a részsebességekkel együtt.
Minden esetre, ha sikerül, akkor nagyon-gratula. .
Aha! csodák még vannak. Nade hogy 5 paci 25Km/h val ,,repítse" Ezt a monstrumot, hát,izé,meg minden, Szóval nem hiszem. Max vízesésen lefelé.:-)) Volt a kezem között külömböző típúsú,nemzetiségű motorok,no de 5LE vel egyik sem ment 25 km. Gondolj bele a Tisza túrára.
Aham..... csakhogy ez nem úgy van :o) Papírformát hozni kell .A mi estünkben az a kis hajó 520 cm hosszu , 170cm széles , ortőke magassága kb 85 cm, merülése 28 cm ... és ezt az 5 pacinak 25 km/h val kell repitenie.. Így,hogy leírtam már nem is hiszem el.... :o)
Megkaptam a postát. köszönöm! - Megrendeltem a kínai " ceruzahegyezőt" ami majd ,egy egész kis egyszemélyes "vmibe" kerülne bele. De kellene egy kissé, erősebb dízel .. a Heppy clam ba ... A 6,69 ps-t néztem ki.. Folyamatos terhelhteőség 4,4 KW 3000 fordulaton - Te mit javasolnál..? Meg, hogy kell e szerinted öninditó?
Úgy látom, bizonyos feltételek teljesülése esetén, aránylag jó megközelítést adnak egy semi-displacement hajó motorteljesítményének meghatározásáhpz, a vízvonalhossz, és a súly fügvényében. Ezek csak akkor igazak, ha a tervezett sebesség/hossz arány a megadott korlátok között van.
Ha valakit érdekel nézze meg, azt hiszem 3 különböző xls táblázat is található. van olyan is, amely csak akkor mükődik, ha a makrók futása is engedélyezve van
Ez azért van mert a cimed a munkahelyi gépemen van .Most meg itthon voltam sokáig hála egy köhögős virusnak.A Zoli cime viszont itthon is megvan.Ráadásul ezen a gépen nincs e-mailezés. Tudod a fiam informatikusnak tanul és le van tiltva .Szóval meglesz a cim és küldöm.
Ha már így belemerültünk a gépészetbe, akkor engem az érdekelne, hogy hogyan működik az automata dekompresszor (easy starting) vezérlése. Nekem a Yami F4 ben állítólag van. Valószínű a szeleppel oldja meg a dolgot, mert amikor először ellenőriztem a szelephézagot, láttam, hogy egy pillanatra (kézzel tekerve) kinyit valamelyik szelep a sűrítés ütemben. De ez hogyan szűnik meg magasabb fordulatszámon? Utána is néztem, tényleg a szeleppel csinálja, de a rencer működését akkor sem értem. Valami centrifugális biz-basz van benne?
A Briggs motorok kb. 3600-on forognak és egy mezei regulátor nem engedi efölé a fordulatot... A regulátort benyomva szerintem közel a duplájára felmegy a fordulat..
Én fűnyíróban kiakasztottam a regulátort és igaz nem állandó fullgázon, de 15 évig használtam a motort... Még ma sem halt meg, de már félretettem....
Feltételezem, hogy ez a Honda motor is regulátoros, tehát valszeg ezen is lehet "segíteni"....