Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17453

Áhh, én nem is gondolkodom ilyen extrém megoldásokban.

Pusztán egy jó profilú kereszt-szárny a hajó alján (keresztbe az egész szélességen) - amelyik majd kiemeli a hajónak azt a részét, amelyiket az árboc tolóereje jelenleg a vízbe túrat.

Na most, ha annak a szárnynak a támadási-szöge menet közben még állítható is lenne - nahát az lenne ám az igazi királyság.

Kisebb tolóerőnél a Nulla felé állítani...és ahogy növekszik a tolóerő, úgy egyre növelni egyre gorombább szögbe - hisz akkor már van erő, ami táplálja.

Húúh, de szívesen megcsinálnám.
.

Előzmény: MedZ (17451)
saussente Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17452

Itt azt mondja az az írás, hogy elég könnyű hibázni a "szárnyalásban".

 

Szárnyashajót építeni nem annyiból áll, hogy egy alumínium hajótestre szárnyakat rakunk, és ha beindul az erős hajtómű, szépen felsiklik: nem. Az egyik kapitány meséli, hogy egyszer valamelyik Vöcsök szárnyán megpróbáltak állítani, hátha jobb lesz, és a hajó azonnal bemondta az unalmast; csak kutyaúszásban bírt közlekedni. Állítgatták, állítgatták, de már az eredeti beállítást se tudták rekonstruálni, úgyhogy szégyenszemre Nyizsnij Novgorodba kellett telefonálni. Aztán jöttek a ruszkik, beállították, azóta megint jó.

Előzmény: Törölt nick (17447)
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17451
1-2 alap videó (bocs ha már lettek volna) a szárnyas párthoz:

Motorcsónakosoknak:
http://www.youtube.com/watch?v=w54-OEWulDE

Vitorlásoknak:
http://www.youtube.com/watch?v=a8-2VZDQTvU&feature=related

Előzmény: GPS (17450)
GPS Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17450

Én mindenképp csatlakozom a "szárny-párthoz"....mert látom én a saját hajómon, hogy ugyanannyi tolóerővel (jó esetben) meg tudnám akár duplázni is a sebességemet.

Amikor jó szelet fogok, szemmel látni hogy görbül az árbocóm előrefelé a nagy erőtől....de hiába, ha a test nem tudja hasznosítani - sőt, a forgatónyomaték miatt még annál jobban túrja az orrát lefelé.

Én - az én hajómnál - a szárnyat az első negyedbe helyezném - mindenképp az árboctalp elé, hogy ott emeljen, vagyis ott kompenzáljon a felülről jövő tolóerő forgató-hatásán.
.
Előzmény: MedZ (17449)
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17449
Most már látom lesz szárnya annak a hajónak. Az enyémnek is lesz :) nem leszel egyedül....
Előzmény: Törölt nick (17447)
GPS Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17448

Pedig a szárny az egy méltatlanul mellőzött trükk ám. Abból indul ki, hogy egy jó méretezett szárny az a tolóerő12...20%-a között zabálja a tolóerőt.

Vagyis: 100 kg emelő-erőhöz 12...20 kiló tolóerőt használ fel.

Nekem a siklásban nincs gyakorlatom - de a merülésesben van némi.

Én látom, hogy az én hajóm úgy 9-10 km/h merüléses-sebesség környékén már egyszerűen nem tudja mit kezdjen a felesleges tolóerővel - amit a vitorláktól kap. Más szavakkal: pocsékba vész az a remek tolóerő.

Ha én ezt egy szárnyra közvetíteném, akkor állítom neked, hogy mázsányi emelőerőt tudnék átadni a testnek - és akkor már messze nem úgy nézne ki az én vitorlázásom sem.

A szárnyak felhajthatósága (kikötéskor) meg már "nem feladat" egy hajókonstruktőrnek :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (17447)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17447
Gyorsan lebeszéltél róla. A zaj a ceruzahegyezőnél is gond. A szárnyak is foglalkoztattak, de a méretezés, a magyar körülmények miatti sérülékenység még visszatart.
Előzmény: MedZ (17445)
elektrofish Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17446
A próféta szóljon belőled tezsvír....báár 1 ugyan ilyet dobok most ki...
Előzmény: UNicum (17440)
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17445
Sokat szívtam a légpárnásokkal, sokat tanultam belőle nem csak a technológiát hanem elveket is ami az építést és egyfajta rendszerben való gondolkodásomat fejlesztette. Lebeszélnélek a légpárnásról. Első nyomos okom a zaj amit a lapátok termelnek, emeléshez kell, tehát sok lapátra van szükséged kis dőlésszöggel, eldugni nem tudod hiszen akkor levegőt sem kap a szegény.... Másik ok 2 motor 2 probléma forrás. A 2. motor már felesleges súly többlet. További gond, hogy a légpárna a sebesség növekedésével "hátra" csúszik a hajóban tehát jó ha a nyomás forrása a hajó elejében van. Viszont akkor ha 1 motoros megoldást tervezel akkor előre kell vinni a hajtást. Hirtelen ennyi ellenérvem jut eszembe.

Addig nem csinálnék semmit amíg nem tudod megoldani a zajszintet. Ha ez megvan akkor a többi már csak megvalósítás kérdése. (mármint, hogy 1 motor ami elől hajt egy lapátot. )

Érvek mellette, sebességben tényleg jó, a 22Le motorom ami a tolóerőt és az emelést is biztosította 60km/h volt képes. ha nem integrált lett volna a hajtás hanem az emelés is olyan lapátot kapott volna ami neki optimális akkor 70-ig felmászott volna. ami talán nem rossz 22Le-től (hajó 160kg volt)

Érvek még ellene: most szárnyashajókba vagyok beleörülve, én ezért valami szárnyakat raknék rá ami hidraulikusan felhúzható a test aljára, hogy ne akadályozza a kikötést a partra. Megcsinálták már (ha jól emlékszem holland egyetemisták) a elektromos 1 személyes szárnyast ami tényleg ki tudott emelkedni a vízből. De láttam már 3-4Le szárnyashajót is ami valami bio üzemanyaggal ment (sima külmotort alakítottak át) sebességre nem emlékszem de 30-40-el az is ment....

Szóval szárnak, csendesebb, elegánsabb megoldás. (szerintem)
Előzmény: Törölt nick (17444)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17444
Régen sokat olvastam a légpárnás topikot, de nem mertem belevágni. Viszont egy gondolat most is előjön néha. Valahogy ötvözni a légpárnást egy hajóval. Hogy érthetőbb legyek Lenne egy nagyon keskeny gerinc amiből menne a hagyományos hajós  kihajtás, és a két oldalon lenne egy-egy légpárna. Ez alkalmatlan lenne a szárazfőldi közlekedésre, de a vízzel menetközben csak egy "penge" a propeller és a kormánylapát érintkezne. A hajó testsúlyának kb 99%-t a párna tartáná. Űgy gondolom nagy sebességet lehetne elérni vele, könnyedén összejöhetne a 70-80 km tempó is. Ez hajó lenne, szóval a hívatalok se szórakozhatnának. Persze két motor kellene, egy a párnát, egy meg a meghajtást szolgálná, ezeknek egymástól független vezérlése lenne. Szerinted ez megoldható? Esetleg érdekelne egy ilyen projekt?
Előzmény: MedZ (17442)
GPS Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17443

"nem adnak árat munka elött......,ez sok mindentől függ"

Klasszikus lehúzós tempó. Arra játszik, hogy ha már kész van, akkor mindegy mennyit mondanak - a kuncsaftnak úgysincs pofája vitatkozni - inkább kölcsönkér és fizet.

Ez a dzsentri-tempó valahogy fennmaradt azért a köztudatban is - vagyis hogy "nem elegáns dolog az árát firtatni valaminek" - mert az olyan pórias, kalmár-tempó.
Úriember nem foglalkozik árakkal, meg ilyesmikkel. Fizet és kész.

És tudod mi a röhej? Hogy nem azok dzsentriskednek főleg, akik tele vannak (azok fillére megnézik mire költenek) - hanem pont azok játsszák el a Csekonits-ot, akiknek szűkösen van.
De majd leszoknak.
.
Előzmény: MedZ (17442)
MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17442
Hi

A rabláshoz: magnéziumos anód szett. legolcsóbb 33e legdrágább 53e Ft volt.... De ezt már megszokta az ember, engem inkább egy tavalyi eset dühített fel, amikor a hajtóművön egy gumiharangot szerettem volna kicserélni és érdeklődtem, hogy ez mennyire fog fájni nekem akkor a válasz elsőre az volt nem adnak árat munka elött, de azért csak nem engedtem és követeltem, hogy igenis mondják meg 30e vagy 300e lesz, akkor jöttek a kifogások, hogy ez sok mindentől függ.... hát én tovább erőlködtem és mint laikus mondtam igen két dologtól az alkatrész árától ami remélem fix és meg tudja mondani és a munkadíjtól ami elméletileg valami óradíj alapú és remélem csináltak már ilyet tehát kb tudják, hogy 2 óra vagy 20 óra.... na erre kénytelenek voltak mondani egy összeget ami persze pofátlanul magas volt (már nem emlékszem) de megrendeltem az ebayen ezt is aztán elvittem kicseréltetni egy ismerős ismerős szerelőjéhez....


Repülő kétéltűhöz a szárnyához tudsz meríteni a hovercraft.com repülő légpárnásából, az is ilyen 0,5-1m magasba emelkedik...

Előbb fogsz kétéltű mocsárjáró találkát szervezi mint légpárnást mert éppen kihaltak a működők idehaza, 1 db-ról tudok ami működik normálisan.....
Előzmény: hopepe61 (17436)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17441

Ez nem tud lenni se sikló, se félsikló hajó. A rajzon látható a tervezett merülésnél a vízvonal. Egyszerűen nincs olyan felület amin siklásba jőhet, és olyan sincs amin megtámaszkodhatna.

 

Két orrhullám fog keletkezni, egyik a keel hulláma, az kb akkora lesz mint egy kajaké, a másik pedig a test első harmadánál az kb akkora hullámot fog csinálni, mint egy szélesebb szörfdeszka. Mind ez igaz kb 20-22 km-es tempóig. A felette kévő sebesség tartományban keletkezik az a furcsa farhullám, de az érdektelen, nem arra lett tervezve. Azért megpróbálom kiküszöbölni, de ez valószinüleg a inkább a csiga helyzetétől függ.

 

 

 

 

 

Előzmény: szőrmók (17415)
UNicum Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17440

Hali,

ellene szólnék a leírtaknak, mert az én tapasztalatom más. Csak ez a fajta pumpa jött be igazán eddig! Vettem a 2000HUF-os kacatból már 5-6 db-ot, de egyik se bírt túl sokat, vagy már újonan se kapta föl a benyát :-(  Amióta ezt használom tökéletesen működik és nem kell minden évben újat vennem. És az ára: az pedig ennyi, nem fogod megbánni!

Unicum

Előzmény: elektrofish (17425)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17439
Látod, csak jó szobában kell segítséget kérni (megértik suttogva is! :)
Előzmény: elektrofish (17437)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17438
Eladva.
Előzmény: ifx414 (17416)
elektrofish Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17437
Most már tényleg mind1, a vevő adatait akartam kitörölni, de elbaxtam valamit.
A kedves moderátor a füle botját sem mozgatja...talán ha írnák valami jó szaftos anyázós politikai hsz.-t akkor lépne, de ezt rátok való tekintettel nem próbálom meg!!!
Azt hiszem 27-én járok Sztálindúnaújpentelevárosban addigra gondolom vízen lesz a hajód!!?? Sajnos nem én leszek a sofőr, így mozgásom korlátozott...Pumpa ügyben meg fogalmam sem volt hogy ilyen komoly tartalékokkal rendelkezel, de eztán fejben tartom.
Előzmény: süger (17432)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17436
Kösz. Csodák pedig nincsenek,csak ügyes, kreativ emberek,.Mondom én,.Jó pénzért én is tudok varázsolni.  Ennyi "pézből" az én mocsim már repüne is,.Még csak kétéltü, de nem hagyok fel a godolattal.Tudjátok mit?! Nyárra összehozok egy repülni is tudó -/nem légpárnás-/ Az már van-/ Mocsárjárót!.Ugy fél méterre a viz  felett elég is lesz. Segit valaki?!  köszi előre is   pepe.
Előzmény: Törölt nick (17341)
carlos z. Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17435
Hát, úgy látszik ilyenek ezek a budaörsi úti cégek mind, pénzéhes dögök..)))  cz.
Előzmény: Törölt nick (17431)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17434
Előzmény: elektrofish (17428)
Biri01 Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17433
Ez mindennel így van kis hazánkban.
Nekem 25000.- ért akartak adni egy A4-es lapot amin közlik az autóm motorkódját.
Előzmény: Törölt nick (17431)
süger Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17432
Mostanig gondolkodtam mért akarod töröltetni a h.sz.-t. Semmi sértő nincsen benne. A felsorolt üzletek reklámozzák magukat. Tehát semmilyen sértő adat nem került a képernyőre.
Előzmény: elektrofish (17428)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17431
Már késő :)
Három éve vettem magánforgalomban egy új, négyütemű ötös mercury motorkát, magyar nyelvű kezelési és karbantartási utasítás nem volt hozzá.
Ettől a budaörsi úti cégtől kérdeztem meg telefonon, hogy tudnának-e nekem segíteni.
Igen előzékenyek voltak és kaptam volna náluk 4000 forintért egy példányt.
Ettől úgy felment a pumpa (nem olyan, amilyent vettél) hogy a nagy mérgemben negyed óra alatt találtam európai honlapról letölthető mercury magyar nyelvű kezelési utasítást
Előzmény: elektrofish (17428)
süger Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17430
Mikor jössz erre felénk?
Előzmény: süger (17429)
süger Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17429
Elektromoshal barátom!!!!!!!
Látod,látod! Adtam volna szívesen 2 barnáért. Dehát néma gyerek szindróma.
elektrofish Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17428
MODERÁTOR!!!
Légyszíves azonnal töröld a 17426 hsz.-t
Olyan adat maradt rajta amit nem akartam hogy szerepeljen!!!
SÜRGŐS!!
GPS Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17427

Aztaqrva....ez igen. Ezek nem viccelnek az árréssel.
.
Előzmény: elektrofish (17425)
Beer-ci Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17426
Úgy látom jössz a fahajós talira is...:)
Tisztára olyan mint az én H Kovácsom.
Előzmény: kutya56 (17404)
elektrofish Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17425
Szép estét Mindenkinek!
Legfrissebb élményemet megosztanám, hátha páran közületek el tudják kerülni, amibe én belesétáltam. Ez ugyan nem nagy összegű tanulópénz, de azért igen bosszantó.
A történet:
Megkértem a haverom, hogy ha már úgy is arra jár, hozzon egy kézi üzemanyag pumpát nekem legyen szíves. (Rendszeresen vásárol hajós kellékeket!) (Így meg én, majd jól megspórolom a posta költséget!)
Árról nem beszéltünk, hisz emlékeim szerint 1-2 ezer Ft-os tételről volt szó…..meghozta: 4750 Ft azt hittem rosszul látok, nyeltem egyet, és kifizettem. Hajós alkatrészek ügyében már edzve vagyok a pofátlan rabláshoz, de azért mindennek van határa!!
Összehasonlításképpen, árak, amit 10 perc alatt első mérgemben összeszedtem a neten:
Maritime: 1410 Ft
Vízvonal: 2200 Ft (2db rozsdamentes bilincsel!)
Maritimo.at. € 6,95 ≈ 1915 Ft
A műszaki tartalomban természetesen lényeges eltérés nincsen!!!
A képen láthatjátok a NASA anyagokból felépített szuper kézi pumpát, és a hozzátartozó szállítót…én ezt a céget biztosan nagyívben elkerülöm a későbbiek folyamán!
Üdv:Ef
dafi72 Creative Commons License 2010.03.12 0 0 17424
2
Előzmény: matchbox (17423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!