A Szeged - Vásárhely közötti Tram-Train pedig politikai ügy, kevésbé közlekedési.
Most még ingyenes a T-T ami gyakorlatilag eltüntette (átültette) az összes vasúti utast Vásárhely és Szeged között, plusz jelentősen csökkentette a helyközi buszok utasainak számát.
A magyarországi No.1 álmai egyike hogy ugyanilyen Tram-Traint járat Szeged-Szabadka között is.
Úgy emlékszem, a Tisza Volán 15 évvel ezelőtt erősen fontolgatta a vajdasági piacra való belépést, legalábbis a Partiscum-buszon keresztül... Kár, hogy nem lett belőle semmi.
Ha napi egy, vagy néhány par vonat van, akkor annyi lesz az utas is.
Én tavaly használtam azt az egy szem szabadkai "gyorsvonatot", ami egy egység motorvonat volt: fullon volt.
Azert nincs utas, mert nincs kinalat. Higyjetek el, lenne ra igeny, hogx ne kell kelljen a 40 fokban, tuzo napon 4-6 orat sorban allni a hataron egy tele tomott telekocsiban, sok ezer forintert.
Vajdasagban marpedig minimalis a hel,kozi buszkozlekedes.
Nem tudom, mit pöcsölnek a személyszállító vonatokkal 2023 decemberéig, de ha a 150-esen az a kettő pár megszűnik, a 136-oson meg még nem fog járni semmi, az tarthatatlan helyzet LENNE.
A délelőtti szeged-szabadkai maradt + tanítási időszakban pénteki, vasárnapi szabadkai. Mindkettő volánbuszos.
Subotica Trans most szüntette meg járatait.
Nem tudom, mit pöcsölnek a személyszállító vonatokkal 2023 decemberéig, de ha a 150-esen az a kettő pár megszűnik, a 136-oson meg még nem fog járni semmi, az tarthatatlan helyzet LENNE.
De ne feledjük, mindkét ország telibe salakolja az állampolgárait. Annyi, hogy Szerbiában amúgy nincs kb. semmi helyközi közlekedés, oldd meg... Idehaza legalább eljutsz minden faluba busszal.
Vagy lehet hogy gazdás autó és a gazdája jár át busszal az épp szabadságon lévő kollégát helyettesíteni, Halason is szoktak így menni Soltvadkertre meg Tázlárra, hogy nem átautóznak és a másik buszát viszik, hanem a saját buszukkal mennek
Üdv mindenkinek, egyszerű kíváncsiságból érdeklődöm. Ez is ilyen nyári tanszünetes csel, hogy az LGM-412 hol Üllésen, hol Pusztamérgesen (jelenleg az LGP-034 helyett van lassan 5. napja), néha pedig törzs helyén Ruzsán tevékenykedik?
Szabad kapacitásként tartalékos autónak van állítva és most csak az LGP-034-et pótolja annak valami üzemhibája miatt?
Ha tényleg az 1517/114-nek Csongrádtól lefelé kell a másodrész, akkor elég butának tűnik az 1517/116 suli vasárnapos Szolnok-Kiskunfélegyháza-M5-Szeged útvonalon való közlekedtetése :D Bár nem én utazom a vonalon mindennap, biztos valahogy jó ez. De köszi a választ :)
Hali! (Egy ideje figyelem a fórumot, de most kérdezek először...)Ez hogyan lehetséges? Mármint ugye a KZH-078 van az kiadva ideiglenesen az MXU-950 helyett... az MXU-950 meg "suli" vasárnap is a 13.08-as 5049/Pusztamérges-Üllés-Szeged járattal érkezik 14.15-kor Szegedre. Miként került ez az 1517-es egrire (ami 19.40-re van Szegeden?). Ha érkezik válasz azt nagyon köszönöm. :)
Igen, ez akkor lett így megoldva, amikor az eredetileg 20.30-kor induló Szeged - Makó járat indulási helye átkerült a vasútállomásra. Ha a 16.55-ös Gyula - Szeged (5022) járat maradt volna a 823-nál, nem tudott volna visszafordulni a 20.30-as járatba, valamint a foglalkoztatási szabályokat sem lehetett volna betartani (kicsúszott volna a 15 órás jelenléti időből).
5160/226 16:40 Békéscsaba, aut. áll. - Szeged, aut. áll.
Akkor ezért van most is az RWE-829 a 17:00-ás Gyula-Battonya-Szegeden.. De így akkor ezek egymással szemben rezsimeneteznek a délutáni csúcs közepén Gyula és Csaba között?
Az RDB-670 tudtommal nem Makóhoz, hanem -mivel mezőhegyesi kocsi, így- Orosházához tartozik. Ezért helyettesíti az egyébként orosházi tartalék KBK-844.
A 670-et a napokban az itt OFF dobozi MRY-937 helyett láttam közlekedni, de már eltűnt onnan is.
Szaisztok! A makói credo ivonellek (RWE-821, 822, 823) fordájában tud valaki segíteni? Illetve a szintén makói credo econellel RDB-670-el mi történt, már kb 2 hónapja egy roncs KBK-844 van helyette. Köszönöm a válaszokat!
annó, mintha az önkormányzat részéről lett volna valami nyilatkozat, miszerint csúcsidőben fognak jarni. Ha igy lesz, akkor a kétrészes műszakot biztosan bírni fogjak.
1. Remélhetőleg nem. A szerződés a flotta 30%-át követeli csuklósra. A 31 db jelenleg 37%-ot jelent, 30%-nyi az 26 db. De az nagyon sarkos, 2-3 kocsi lehet csuklóstartalék ebben az esetben. 2. Ha mégis csuklósokat váltanának, annyira nem lesz nagy "visszalépés", mint mondjuk a RIR széria érkezésekor.
355 egészen rendben lévőnek tűnik, 293 gazdás... Akkor már egy-két KKT jobban csere/felújítás érett szerintem. Bár úgyis a tartályok lesznek a döntő tényezők...
Az elektromos beszerzés miatt valami rendszer szintű kavarodás biztosan lesz, déliváltásosok 300 km-t átlagosan biztosan futnak, a BYD-ek meg annyit nem bírnak. Valahogy akörül alakulhat a maximális hatótáv ideális körülmények között. Osztott szóló fordából meg nincs olyan túl sok.
De majd a bennfentes olvasótársak megmondják, ha hülyeségeket beszélek. :)
5169/4 05:00 Óföldeák, aut. vt. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 05:42 1090/106 06:25 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Budapest, Népliget 09:40 1092/107 11:15 Budapest, Népliget - Orosháza, aut. áll. 14:45 5132/126 14:50 Orosháza, aut. áll. - Szentes, aut. áll. 15:50 5010/826 16:35 Szentes, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 17:10 5105/129 17:35 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Makó, aut. áll. 18:20
5105/160 05:30 Makó, aut. áll. - Hódmezővásárhely,aut. áll 06:15 5105/123 06:15 Hódmezővásárhely,aut. áll - Makó, aut. áll. 07:00 5015/220 07:05 Makó, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 08:00 5075/123 11:00 Szeged, aut. áll. - Kecskemét, aut. áll. 12:55 5075/152 13:05 Kecskemét, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 15:00 5013/211 16:00 Szeged, aut. áll. - Makó, aut. áll. 16:40
NIJ-363/364 szombat (felváltva): 5105/160 05:30 Makó, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 06:15 1090/106 06:25 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Budapest, Népliget 09:40 1092/107 11:15 Budapest, Népliget - Orosháza, aut. áll. 14:45 5132/126 14:50 Orosháza, aut. áll. - Szentes, aut. áll. 15:50 5010/826 16:35 Szentes, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 17:10 5105/129 17:35 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Makó, aut. áll. 18:20
5015/124 08:05 Makó, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 08:55 5075/123 11:00 Szeged, aut. áll. - Kecskemét, aut. áll. 12:55 5075/152 13:05 Kecskemét, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 15:00 5016/133 16:20 Szeged, aut. áll. - Deszk - Szeged, aut. áll. 17:13 5189/15 18:27 Szeged, vasútállomás - Mezőhegyes, vasútállomás 20:35 5189/112 20:35 Mezőhegyes, vasútállomás - Makó, aut. áll. 21:35
NIJ-363/364 vasárnap (felváltva, előbbi fordán gyakran előfordul C56-os):
5184/358 06:30 Makó, aut. áll. - Makó, aut. áll. 07:25 5167/163 07:50 Makó, aut. áll. - Bogárzó, Hatrongyos 08:30 5167/168 08:30 Bogárzó, Hatrongyos - Makó, aut. áll. 09:10 5167/165 12:45 Makó, aut. áll. - Bogárzó, Hatrongyos 13:25 5167/176 13:25 Bogárzó, Hatrongyos - Makó, aut. áll. 14:05 5190/585 14:35 Makó, aut. áll. - Nagylak, Kendergyár bej. út 15:14 5190/584 15:45 Nagylak, Kendergyár bej. út - Szeged, vasútállomás 17:30 5015/141 18:05 Szeged, aut. áll. - Makó, aut. áll. 18:55
5015/116 06:35 Makó, aut. áll. - Szeged, vasútállomás 07:30 5075/123 11:00 Szeged, aut. áll. - Kecskemét, aut. áll. 12:55 5075/152 13:05 Kecskemét, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 15:00 5075/167 16:30 Szeged, aut. áll. - Kiskunfélegyháza, aut. áll. 17:40 5075/160 18:50 Kiskunfélegyháza, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 20:00 REZSI Szeged - Makó
MXU-938 hétfő - péntek:
5189/121 06:00 Makó, aut. áll. - Csanádpalota, kh. 06:39 5023/402 06:40 Csanádpalota, kh. - Makó, aut. áll. 07:10 5169/12 07:10 Makó, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 08:10 5005/368 09:15 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 09:52 5015/119 10:27 Szeged, vasútállomás - Makó, aut. áll. 11:25 5013/110 14:25 Makó, Ipari Park - Szeged, aut. áll. 15:12 5013/209 15:30 Szeged, aut. áll. - Makó, aut. áll. 16:15 5184/367 16:20 Makó, aut. áll. - Makó(Rákos), aut. vt. 17:00 5184/356 17:25 Makó(Rákos), aut. vt. - Makó, aut. áll. 18:05 5169/28 18:15 Makó, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 19:15 5169/31 20:30 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Makó, aut. áll. 21:30
MXU-938 szombat:
5015/101 04:36 Kiszombor, vá. bej. út - Makó, aut. áll. 04:47 5190/543 05:55 Makó, aut. áll. - Nagylak, Kendergyár bej. út 06:29 5190/406 06:45 Nagylak, Kendergyár bej. út - Szeged, vasútállomás 08:30 5015/119 10:27 Szeged, vasútállomás - Makó, aut. áll. 11:25 5015/136 13:05 Makó, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 13:55 5015/129 14:27 Szeged, vasútállomás - Makó, aut. áll. 15:25 5015/148 16:05 Makó, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 16:55 5013/115 17:00 Szeged, aut. áll. - Makó, aut. áll. 17:37
MXU-938 vasárnap:
5105/140 04:30 Makó, aut. áll. - Hódmezővásárhely, aut. áll. 05:15 5167/131 05:35 Hódmezővásárhely, aut. áll. - Tótkomlós, aut. vt. 07:15 5020/240 08:35 Tótkomlós, aut. vt. - Makó, aut. áll. 09:25 5015/128 10:05 Makó, aut. áll. - Szeged, aut. áll. 10:55 5003/149 15:30 Szeged, aut. áll. - Algyő, Radnai u. 15:59 5003/150 16:00 Algyő, Radnai u. - Szeged, aut. áll. 16:29 5012/115 16:30 Szeged, aut. áll. - Földeák, közkút 17:22 5012/112 17:23 Földeák, közkút - Szeged, vasútállomás 18:20 REZSI Szeged - Üllés 5050/332 19:30 Üllés, aut. vt. - Szeged, aut. áll. 20:15 5015/149 20:30 Szeged, vasútállomás - Makó, Ipari Park 21:30
KXW-373 továbbra is a saját fordáján van, ugyanakkor suli vasárnap ameddig a szintén sándorfali NWX-377 műszakizott, KXW vitte a székesfehervári járatot. Szerintem nem cserélték meg őket.
Továbbra is a KBS-651 van kint Pusztamérgesen a KBS-696 helyén, a HSX-918 pedig Kübekházán tanyázik a KBS-695 helyett. Szerintem maradni fog. Jó döntés lenne, mert jó állapotnak örvend a félév tartalék szolgálat ellenére is. :)
Volvo 7000A (JOX-721, 722) kimaradt. :) 2004-ben érkeztek, talán még abban az évben forgalomba is álltak; ha nem csal az emlékezetem az első csuklós Conecto eresztés érkezéséig többé-kevésbé a helyi üzemegységet erősítették.
Segítsetek, ha tudtok! Próbálkozom, hogy összerakjam a Szegeden kívüli Csongrád megyei városok helyi járműparkját. Nem túl nagy sikerrel. Nézzetek rá, és javítsátok, egészítsétek ki!
Szentes helyijárat
GF 22-02 >> BV 01-66 >> CCY-209 - 1978. - 1997. GF 23-10 >> BV 01-88 >> CCY-036 - 1978. - 1997. (A BOS-770 érkezett helyette.) GF 23-11 >> BV 01-89 >> CCY-050 - 1978. - 1992. (A CCP-870 érkezett helyette.) CCP-870 - 1993. - 2009. (Hmvhely-re) BOS-770 - 1996. - 2010. (Szegedre) GTU-882 - 1999. - 2015. (Bajára, az FLN-423 érkezett helyette.) FLN-423 - 2015. - 2015. (Bajáról és vissza Bajára, az NJV-818 érkezett helyette.) NJV-818 - 2015. - 2019. (Hmvhely-re)
Hmvhely esetében vannak még olyan adataim, hogy 1973-ban tanév közben 13 db, tanszünetben 11 db busz járt helyiben. Hmvhelyi helyi busz volt a GA 12-74 frsz-ú IK 620-as is 1959-70. között. Akkor csuklósították és Szegedre került. Nagyon érdekelne pl. az 1970-80-as évek vásárhelyi városi állománya.
Szegeden a városi típusösszetétel így néz ki elég messzire (50 év) visszanézve. Ha a 2012-es évet nézed (13 típus), meglátod, miről beszélt robbanómotor tt:
1972.
IK 66, IC 620
1973.
IK 66, IC 620
1974.
IK 66, IC 620, IK 260
1975.
IK 66, IC 620, IK 260, IK 280
1976.
IK 66, IC 620, IK 260, IK 280
1977.
IK 66, IK 260, IK 280
1978-94. IK 260, IK 280 1995. IK 260, IK 280, IK 435 1996. IK 260, IK 280, IK 435 1997. IK 260, IK 280, IK 435 1998. IK 260, IK 280, IK 435, IK 263 1999. IK 260, IK 280, IK 435 2000 IK 260, IK 280, IK 435, IK 417 2001. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417 2002. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412 2003. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412 2004. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412 2005. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415 2006. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A 2007. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Alfa Localo, Volvo 7700 2008. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2009. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2010. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2011. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2012. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320, Jelcz M120 2013. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2014. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2015. IK 260, IK 280, IK 435, IK 417, IK 412, IK 415, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320 2016. IK 260, IK 280, IK 417, IK 412, MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, MB Conecto LF 628.320, Scania Citywide LF 2017. IK 260, IK 280, IK 417,MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.320, Scania Citywide LF 2018. IK 260, IK 280, IK 417,MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.320, Scania Citywide LF 2019. IK 260, IK 280, IK 417,MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.320, Scania Citywide LF, MB Conecto NG 628.801 2020. IK 260, IK 280, IK 417,MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.320, Scania Citywide LF, MB Conecto NG 628.801 2021. MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, Scania Citywide LF, MB Conecto NG 628.801 2022. MB O530G Citaro, Volvo 7700A, Volvo 7700, Volvo 7000, MB Conecto LF 628.310, Scania Citywide LF, MB Conecto NG 628.801
Szerintem 6 típusból tevődik majd össze az állomány. Másik topikban már komolyabban számolgatták, hogy miként jöhetne ki a 10 db leváltandó busz úgy, hogy a csuklósokat ne babrálják. Ami valószínűnek tűnik, az a 4 db Volvo 7000 (JAW-ok), a 4 db ex-debreceni Solaris Urbino és talán az egyetlen megmaradt Volvo 7700. De ez csak 9 db. A 6 típus szerintem egyébként így nézne ki:
10 db MAN Lion's City CNG 24 db MB Conecto NG 628.801 (RIR-sor.) 18 db Scania Citywide LF (NKG-sor.) 15 db MB Conecto LF 628.320 (7 db LIF+8 db LPK) 9 db Volvo 7700A (6 db KKT+3 db NDV) 6 db MB O530G Citaro G CNG (4 db KDJ+2 db KFA)
81 db (51 szóló + 30 csuklós)
Majd nálam hozzáértőbben megmondják, ha túl nagy hülyeséget írtam.
A HHR fordája eredetileg csólyosi volt, a reggeli része a HSX-916-é. A HSX reggel Kistelekre rezsizik, így a régi fordáját a HHR kapta meg, aminek a gazdája majsai, és az autó onnan rezsizik át, délután pedig vissza.
HHR855 Csólyospálosi. Majsai "Tiszások" a KMB545, LGP784 valamint "Kunságéktól" az RTR759 és az FJU308 szokott még Szegedre járni (ezek Halashoz tartoznak), de holnaptól Majsa Kecskeméthez tartozó buszai fognak Szegedre járni ISH812, HYG663
Ikarusok minden mennyiségben Szegeden, 2019. áprilisából. A felvétel elkészülte óta a DUD-921-esen kívül már mindegyik ki lett vonva az utasforgalomból. https://www.youtube.com/watch?v=0v7jdwonTN0
A 973 nem Kecskeméten van? GUF-970 pedig tiszaszigeti lesz, elméletileg. Nem tudom most az e már, de a gazdája nyugdíjba ment, és aki most hajtja az szigeti, és várható a kocsi áthelyezése.
Ami biztos, hogy fordás, az a GUF-970 (Deszk), HPR-222 (Kömpöc), HHR-855 (Kiskunmajsa, Szegedhez tartozó fordája), HFF-710 (Balástya), HFF-713 (Hódmezővásárhely), HHR-850 (Nagytőke), GUF-977 és HHR-854 (Csanytelek).
Változtatva volt, hétfőtől (őszi szünet) viszont visszatér ez a változat, annyi módosítással, hogy 17:30-tól fel van cserélve a két forda. Amelyik 17:10-kor érkezik Makóra, 17:30-kor megy Szegedre, amelyik pedig 16:50-re érkezik, 17:35-kor megy Nagylakra.
Hétvégén csak az egyik dolgozik:
Szombat 5015/102 04:00 Makó, aut .áll. - Szeged, aut .áll. 04:50 5023/333 06:05 Szeged, aut .áll. - Mezőhegyes, vá. 07:58 5189/14 08:15 Mezőhegyes, vá. - Szeged, aut .áll. 10:30 5023/335 13:05 Szeged, aut .áll. - Csanádpalota, kh. 14:30 5023/436 14:30 Csanádpalota, kh. - Makó, aut. áll. 15:00 5190/567 16:35 Makó, aut .áll. - Nagylak, Kendergyár bej. Út 17:14 5190/604 17:45 Nagylak, Kendergyár bej. Út - Makó, aut. áll. 18:25 5015/162 21:35 Makó, aut .áll. - Szeged, vá. 22:30 5015/153 22:30 Szeged, vá. - Makó, aut. áll. 23:30
Vasárnap R Makó, aut .áll. - Kiszombor, vá. bej. út 5015/101 04:36 Kiszombor, vá. bej. út - Makó, aut. áll. 04:47 R Makó, aut .áll. - Magyarcsanád, községháza 5190/580 05:00 Magyarcsanád, községháza - Makó, aut. áll. 05:25 5015/112 06:05 Makó, aut .áll. - Szeged, aut .áll. 06:55 5015/111 07:05 Szeged, aut .áll. - Makó, aut. áll. 07:55 5015/124 08:05 Makó, aut .áll. - Szeged, aut .áll. 08:55 5015/119 10:27 Szeged, vá. - Makó, aut. áll. 11:25 5020/235 12:45 Makó, aut .áll. - Tótkomlós, aut. vt. 13:35 5020/144 13:35 Tótkomlós, aut. vt. - Makó, aut. áll. 14:25 5015/144 15:05 Makó, aut .áll. - Szeged, aut .áll. 15:55 5015/337 16:27 Szeged, vá. - Makó, aut. áll. 17:25 5015/152 17:30 Makó, aut .áll. - Kiszombor, vá. bej. út 17:41 R Kiszombor, vá. bej. út - Makó, aut. áll. 5015/156 18:35 Makó, aut .áll. - Szeged, vá. 19:30 5015/153 22:30 Szeged, vá. - Makó, aut. áll. 23:30
GBK-993 Ikarus EAG E95 még forgalomban van. Kicsit off-topic mert Kunságos volt, de azért tavaly járta néhányszor a Kecskemét - Szentes járatot. Akkor még rosszabb kasztnival. Néhányszor hozott haza a szaksuliból. Helyette egy szintén ex Kunságos automata Volvo 7500 jár néhol elég kényelmetlen üléspozíciókkal. Esélyes lehet-e még, hogy a GBK-993 átkerül majd erre a járatra?
A 10:10 és a péntek és vasárnapi 16:30-as Szeged-Szabadka fordát ill.a 12:30-as Szeged-Óbecse járatokat mely buszok csinálják? A válaszokat előre is köszönöm.
Vasárnap délután van olyan járat Ópusztaszerről Szegedre, ami NEM vadonatúj busszal jön (RTR, RWA, SRD, SSM stb.)? Illetve, délelőtt van-e olyan odafelé, amelyeken a felsoroltak közül egyik sincs?
Eredetileg az LGP került volna Zákányszékre az IRZ helyére, Kistelekre (ők járnak át Baksra is) pedig az NDP és az FLR-863 a két HHR (846, 847) helyére. Egyelőre még kavarodik ez a rendszer az újraindult szerb nemzetközi járatok miatt.
Köszi nagyon! Egy utolsó, az itt felsorolt EAG-ok közül mind kinnt áll vagy ezek mennek szombaton?
"KBK-840 Csanytelek, bár ez most félig szét van szedve, szóval off
KBK-841 Nagymágocs
KBK-845 Kiszombor (HHR-853-at váltotta talán)
KNR-990 Derekegyház
KNS-059 Mindszent, de ez is bent van a műhelyben
MCX-248 Árpádhalom. Az IPZ-490-nel kavarodásban vagyok, mert egy szentesi kolléga szerint átkerült Orosra, de közben olyasmit mondott, hogy fábiánsebestyéni kth-s, erről tud valaki pontosabbat?"
Szombaton tudomásom szerint nem dolgoznak. Öttömösön áll kettő, külterületen (HSX-917, HXU-119 - utóbbi helyett a KBS-651 van). Csólyospáloson a 916 áll, a 918 pedig tartalék, mostanában többnyire Pusztamérges és Szeged között járt.
Kb fél hónapos lekérdező alapján pedig az EAG-ok így néztek ki:
KBK-840 Csanytelek, bár ez most félig szét van szedve, szóval off
KBK-841 Nagymágocs
KBK-845 Kiszombor (HHR-853-at váltotta talán)
KNR-990 Derekegyház
KNS-059 Mindszent, de ez is bent van a műhelyben
MCX-248 Árpádhalom. Az IPZ-490-nel kavarodásban vagyok, mert egy szentesi kolléga szerint átkerült Orosra, de közben olyasmit mondott, hogy fábiánsebestyéni kth-s, erről tud valaki pontosabbat?
HPD-083 Székkutas
HPD-084 Ópusztaszer
IRZ-705 Zákányszék
Továbbá lenne egy olyan kérdésem, hogy a GUF-974-ről lehet tudni valamit? Felkerült az is Kecsóra? Tegnap még a selejteknél állt (ott ahol a GUF-972 és az SJU is), de mára eltűnt, szóval sanszos.
És zárszónak, hogy elvileg mára elvitték az EJG-660-at a szegedi telepről, délelőtt nézegették, gondolom már elindultak vele.
A személyforgalmi üzemegység helyközi és távolsági üzeme vezetőjének kis irodájában időzök Ézsiás Lajos buszvezetőre várva, aki arról híres a szakmában, hogy immár több mint 1 millió 750 ezer kilométert vezetett — balesetmentesen. A téma izgalmas, nem mindennapi, hiszen országos viszonylatban sem sokan dicsekedhetnek, hasonló teljesítménnyel, a TISZA Volánnál pedig Ézsiás Lajos az egyetlen olyan gépkocsivezető, aki túl van már az egy és háromnegyed millió kilométer balesetmentes vezetésen. Nem csoda hát, hogy a találkozásra készülő újságírót megrohanják a kérdések, hatalmába keríti a kíváncsiság: milyen ember lehet a beszélgetésre invitált partnere, és vajon miféle szakmai titok birtokában sikerült megőriznie több évtizeden, sok százezer kilométeren át a gondjára bízott gépkocsik, utasok épségét, életét? Hogy milyen ember?A várakozás perceit kihasználva Siket Istvánt, az üzem vezetőjét próbálom erről faggatni, aki szívesen nyilatkozik: — Ügy adódott, hogy amikor a vállalathoz kerültem, kalauzként az első utamat vele tettem meg, a kalocsai járaton. Mitagadás, mint kezdő kissé lámpalázas voltam. De ő olyan természetesen, közvetlenül viselkedett, annyi emberséggel segítőkészséggel istápolt, hogy hamar feloldódott bennem a feszültség és az út végén már úgy éreztem, mintha ősidőktől fogva benne lennék a szakmában. Azóta sok idő telt el, de még ma is legszebb emlékeim között őrzöm a vele töltött szolgálati időszakomat. — És most, mint munkahelyi vezetője mit mondhat róla? — Azt, hogy kiváló szaktudása mellett is szerény, segítőkész kolléga. A munkában fegyelmezett, igazi gazdája a reábízott gépkocsinak, olyan ember, akire a nehéz körülmények között is bármikor számítani lehet... Az üzemvezető dicsérő szavából csak ennyire futja, mert közben kopogtatnak, s belép az ajtón a várt riportalany: Ézsiás Lajos. Középtermetű, zömök férfi, ősz haja furcsa ellentétben áll szinte gyermekesen tiszta, kék szemével. A szava csendes, de magabiztos, s bár bőbeszédűséggel távolról sem illethető, szűkszavúnak sem mondható, hiszen nem sokat kell faggatni, hogy a maga tömör, lényegre törő stílusában valljon önmagáról, munkájáról. — 1951-ben, 19 éves koromban tettem le a gépjárművezetői vizsgát, Esztergomban. Akkoriban a mágocsi gépállomáson dolgoztam, vontatás járműn. Egy évre rá katonának vittek. Ott meg harckocsivezető lettem. Miután leszereltem megnősültem, majd két évre rá hazajöttünk Szegedre. De a vállalat jogelődjéhez csak valamivel később, 1959-ben kerültem. — Buszra?' — Nem. Két hónapig tehergépkocsit vezettem. Busz vezetésével csak azután bíztak meg. Az első egy sima Csepel gépkocsi volt, magunk között fakarusznakbecéztük. Aztán következtek a pótkocsis buszok. — Akkoriban mit jelentett buszvezetőnek lenni? — Sokat. Talán furcsán hangzik, de mégis igy van: a mi szakmánknak az az időszak volt a hősi korszaka. Büszkék voltunk arra, hogy buszvezetők vagyunk. Szerettük a munkánkat úgy, hogy szinte nem ismertük a fáradtságot, a lehetetlent. — Ezt hogy értsem? — Ügy, ahogy mondom. Számunkra akkoriban nem létezett a sok,a nehéz,örömmel dolgoztunk napi 14— 16 órát is. Például volt olyan hónap, hogy huszonhatszor jártam meg a Szeged—Székesfehérvár és vissza útvonalat. Havonta több mint 300 órát dolgoztunk. A ránkbízott járműre pedig úgy vigyáztunk, mint a szemünk fényére. Így történhetett meg, hogy 560 ezer kilométert is megtettünk, míg sor került egy motorcserére. — Milyen járatokon dolgozott? — Távolságival nyolc és fél évig jártam Székesfehérvárra, három évig Parádfürdőre, négy évig pedig Siófokra. Közben különjáratoskéní tizenkét országot jártam be; 1965 óta van szolgálati útlevelem. — És az egy- és háromnegyed millió kilométer? Hogy sikerült ennyitbalesetmentesen vezetni? Van ennekvalami titka? — Nincs. Kezdő koromban volt nekem egy tanítómesterem, Deák József. Sosem feledem el. amit akkor belémsúlykolt. Azt, hogy a miszakmánkban a kapkodás, a sietség,a figyelmetlenség, az erőszakoskodáselőbb-utóbb katasztrófához vezetSosem szabad megfeledkeznünk arról, hogy mögöttünk 30—40 ember ül, akiknek a testi épsége, élete a mi kezünkben van. Ha mindezt szem előtt tartva ülünk a volán mögé, sok bajt, szabálytalanságot elkerülhetünk, kivédhetünk. A mi szakmánkban nincs helye az elbizakodottságnak, a nagyképűségnek. Az ilyesmi mindig meg- bosszúlia magát. — Tehát lényegében a szabályokszigorú betartása, a defenzív vezetés a balesetmentesség „titka”? — Igen. De egy kis szerencse is közrejátszhat, mert bajok még ezek betartása mellett is (történhetnél bárkivel. Persze saját hibán kívül — Több évtizedes gépkocsivezetőtmunkája során került-e úgynevezettkomoly veszélyhelyzetbe? — Többször is előfordult. A legforróbb perceket akkor éltem át amikor egy alkalommal csúnya de- fektet kapott a buszom bal első kereke. Szerencsére nem vesztettem é a lélekjelenlétem és szembejövő forgalom sem volt. így sikerült lassar leállnom a baloldali útpadkán. — A jövőre vonatkozó tervei? — Nem nagyok. Szeretnék helyt állni úgy, ahogy eddig tettem. Hogj pár év múlva azzal a jóleső érzéssel mehessek nyugdíjba: sikerül' balesetmentesen dolgoznom egy életen át. Szerintem -ez a legtöbb, ami' egy gépkocsivezető kívánhat magának. Izsák András
Gyanúsan selejt kocsik, amiből a vásárhelyiek szinte majdnem hogy halál biztosak. Amúgy valaki tudja hogy Röszkére melyik domaszéki NWX került ki? Ahogy néztem lecserélték a 822-t.
Én úgy hallottam a HXT gazdájától, hogy a leállítása után ő kapja meg az LKT-t. Igazából kicsit be volt kavarodva, mert KBS-229-et mondot, de Alfát említett, szóval ha minden igaz akkor az majd Deszk lesz.
A KXW-375 bekerült Pusztamérgesről Szegedre, az MXU-950 helyére. A KXW-373 sándorfalvi, a PPH-568 tömörkényi, az 567 (PPH?) csongrádi, az LKT jelenleg gazdátlan, de úgy néz ki, szegedi lesz.
Kicsit fura számomra,hogy nem az új kocsikkal kezdték az új jegykiadók beépítését és a járatkövetés beindítását.De azért ma már több SSM-ben is működik az új dolog. :)
Sziasztok esetleg valaki tudja, hogy az SRD-404 mi járatban van itt Szegeden? Most délután láttam üresen jött Szatymaz felől a kijelzőjén se volt semmi kiírás.
Amúgy annyi pontosítás, hogy a 034 helyére a 625 került. Elvileg még pár darab Econell jön le Szegedre, vonaltiszt azt mondta hogy még mennek fel a közeljövőben sofőrökkel.
SRD-394 > Algyő, NDV-810 helyett SRD-395 > Algyő, NDV-809 helyett SRD-396 > Sándorfalva, NDV-812 helyett SRD-397 > Sándorfalva, NDV-814 helyett SRD-398 > Makó, RDB-661 helyett (az RDB az IAN-708 helyére kerül) SRD-399 > Makó, KBS-691 helyett (a KBS Apátfalvára kerül a 693 helyére, ami az MXU-938 helyére, Makóra) SRD-400 > Szentes, PFN-675 helyett
- Szóló:
SSM-611 > Apátfalva, MRY-949 helyett SSM-612 > Földeák, KMB-549 helyett (tanulószállításra kerül), Szeged - M43 - Földeák forda SSM-613 > Makó, HPD-085 helyett SSM-614 > Maroslele, KBK-845 helyett SSM-615 > Maroslele, MRY-942 helyett (Királyhegyesre kerül, a GUF-971 helyére) SSM-616 > Hódmezővásárhely, KTM-187 helyett (tanulószállításra kerül) SSM-617 > Hódmezővásárhely, KTM-186 helyett SSM-618 > Hódmezővásárhely (talán a KTM-183/185 helyett?) SSM-619 > Hódmezővásárhely (talán a KTM-183/185 helyett?) SSM-620 > Hódmezővásárhely, KTM-184 helyett (tanulószállításra kerül) SSM-621 > Mórahalom, NDP-642 helyett SSM-622 > Mórahalom, KMB-045 helyett SSM-623 > Mórahalom, LGP-034 helyett (Ásotthalomra kerül, az LMF-317 helyére, az LMF pedig az LKT-229 helyére) SSM-624 > Domaszék? SSM-625 > Domaszék?
Na mit mondtam, nem is akkora ökörség ez a Szeged-Siófok Halas-Fehérváron át közlekedtetése. Ma teljes teltház, Halasról 10 p késéssel indult a rengeteg felszálló miatt.
Amúgy végre rájöttek, hogy az égvilágon semmi értelme a xar pályás járataiknak, amikor pénteken és szombaton órás késések voltak a hatalmas dugók miatt.
Az egy szem szegedi KPN meglepő módon az egyik kintalvós szőregi fordán van tegnap délutántól, ha valaki keresné (NKG-741 helyén). Jellemző indulásai kb. 8.05-től 17.05-ig: 60 óra.05-kor Marsról; 60Y óra.30-kor Szőregről.
Sziasztok! Jól láttam ma hogy a Régen Pannon Volános, jól tudom Pécsi GUP - 041 Szegedre került? 🤔Jött velem szemben a régi 5.-ön Kistelek - Szeged felirattal 🤔
A tévedések elkerülése végett: nem saját felelősségére engedte fel a sofőr az utasokat, ugyanis a cég hivatalos álláspontja az, hogy ha valaki valamilyen méltányolható okból (ide értve hogy nincs okos eszköze, vagy nincs bankszámlája, a pénztár meg zárva volt) nem tudott jegyet vásárolni, akkor az ellenőrnél pótdíj megfizetése nélkül válthat jegyet.
Nem értem a szegedi volànbuszt ilyenkor mikor a sofőrnél semelyik megàllóban nem lehet jegyet venni hétvégén késő délutàn és ünnepeken miért nem űzemeltet a Mars téren legalàbb egy pénztàrt?! Nem mindenkinek van bankszàmlàja hogy online tudjon jegyet venni. Sajnos ezt sajàt magam is làttam kissebb felhàborodàs alakult ki tegnap (Szombat) az egyik jàrat indulàsakor mert a pénztàrak zàrva voltak de viszont sokaknak nem volt bankszàmlàja igy a jegyvàsàrlàs minden formàjàból ki lettek zàrva.
(Jàratot direkt nem írtam mert a sofőrben volt annyi gerinc hogy a sajàt felelőségűkre felengette azokat akik nem tudtak semmi képpen se jegyet venni)
A màsik megoldàs szerintem az lenne ha mobil egyenlegről is lehetne jegyet venni mert az illetőnek hiàba van internete ha bankszàmlàja nincs mert mondjuk kp-ben kapja a fizetését.
A folyamatos hétvégi menetrend miatt néhány forda megszünt. A felszabadult Mercedesekből átmenetileg kapott Szőreg, és Dorozsma is. Ha újra bevezetik munkanapi menetrend, minden visszaáll a régi kerékvágásba.
"A végéről nem maradt le (véletlenül) egy táblázat ?"
Bocs', de nem. Ezt a cikket egy hírportál kérésére írtam (miután egy kicsit talán epésen válaszoltam azt pont a te felvetésedre, hogy a DM-ba nem írok semmit.) Ha egy szakmai oldalra írtam volna - pl. a busworldblogra -, akkor oda nem kérdés, hogy a végére biggyesztettem volna egy táblázatot (ehhez épp' a te hatásodra szoktam hozzá). De egy viszonylag rövidebb cikkeket tartalmazó hírportálon szerintem nem hiányzik egy az ottani átlaghoz képest hosszú írás végére még egy táblázat is.
Aprítógépgyár gyáregység, ez a mai Radiátorgyár megállónál lévő üzem.
Az Aprítógépgyár központi telephelye innen távol, kb. a vasútállomás és a sportpálya területe között található és ma is működik AGJ néven, a finn Fortaco-csoporton belül.
Áprilistól néhány NDV-s csuklós átkerül Szeged helyibe (mert van rajtuk utastéri klíma), cserébe a KKT-254, 258 átkerülnek a helyközibe (befüggönyözve).
A Szeged Kecskemét szakaszon van egy Tiszás Makó Budapest Szegedről 6.15 kor.
Kecskemétre 7.52 kor érkezik. A következő szegedről történő kecskeméti indulás a 7.20 as Makó Bp Volánbuszos.
Nézzük a Kecskemét-Cegléd szakaszt:
7.35 kor (1990) elmegy a Dunaújváros Kecskemét Cegléd Jászberény Eger utána egy Volánbuszos lassú 8.00 kor Ceglédre utána egy 8.45 ös Baja Szolnok.
Hogy lehetne indulni Szegedről?
6.15 kor , de lenne 15 perces pihenő Kecskeméten. Ugyanis 8.05 kor mehetne. Jászberény 10.10/10.15 Hatvan 10.55/10.58 Salgótarján 12.05
Itt Jászberényig az egri járat elviszi az utasokat elviszi előle mintegy 86 km!
Visszaút:
Salgótarján 13.05
Hatvan 14.12/14.15
Jászberény 14.55/15.00
Cegléd 16.25/16.26
Kecskemét 17.03/17.05
Szeged 18.40
Itt a 14.30 kor Jászberényből Kecskeméten át Dunaújvárosba közlekedő járat után 30 perccel Ceglédtől a 16.25 ös Cegléd Kecskemét Volánbuszos kocsi mögött és a 17.00 Budapest-Kecskemét -Szeged jarat mögött 5 perccel fért volna be.
A társcégek menetrenjét vettem figyelembe a 7.00 szegedi indulás a Volánbuszos makói járat miatt szinte lehetetlen a kecskeméti indulás csak a egri járat után lehet Jászberényből szintén. Abban az időben a társcégektől hozzájárulást kellett kérni, ha egy meglevő járattól vett volna utast ahhoz engedélyt nem adtak.
A Nógrádos járat E95-tel járt, az utolsó időben FIY-811. Szépen rendben tartott, kényelmes busz volt. Két sofőrrel, 5 órás menetidővel. Nagykőrös és Jászberény között nem állt meg. A 2006-os nagy nógrádi járat megszűntetéseknek esett áldozatul.
A Tiszás járat sulivasarnapi járat egy sofőrrel, a pihenőidők ellenére a ''91-es menetrenddel majdnem ugyanabban az időfekvésben járt. A járat lefelé Jászberény és Kecskemét között maximálisan kihasznált volt, tele Nagykőrösre igyekvő középiskolásokkal, Kecskemétre tartó fősulisokkal. Kecskeméttől viszont előtte ment el a Budapest-Makó, így a Szegedig tartó 90 km-en már soha nem volt felszálló utas...
Valószínű, hogy a középső szakasz igényei miatt cserélték le a buszt egy háromtengelyes E94-re, amin nem volt csomagláda, olvasólámpa, dönthető ülés. Így aztán a távolsági utasok szépen lassan elfogytak róla.
1990-ben a májusi menetrendváltástól 2 új járat indult naponta Csongrád megyéből Salgótarjánba.
Az egyik Szegedről Kecskeméten Hatvanon át közlekedett Szegedről 9.00 kor indult.
A másik járat Hódmezővásárhely-Szentes-Szolnok útvonalon át közlekedett Salgótarjánig.
A járatok kevés helyen álltak meg gyorsjáratok voltak.
Korabeli cikkek az indulásukról és a sajnos a hódmezővásárhelyi járat pár hónapos üzemidő utáni előbb hétvégén való közlekedéséről, majd leállításáról:
Érdekes merész vállalkozás volt a 2 salgótarjáni járat, igen kevés helyen állt meg ezért jóval kisebb utasköre volt már eredetileg.
Talán több helyen megállva lassújáratként nem szűnt volna meg ilyen hamar.....
Bha már az isuzuk szóba kerültek:pár hete a Nógrádi topicban azt terjesztette valaki hogy Balassagyarmatra kerültek hódmező vásárhelyről isuzuk. Szóbeszéd vagy igaz?
Mostanában ugye 3 busz(dud 921,945,957)is nógrádba került az ex. Tisza volántól, nem lenne meglepő, ha az Isuzu is, kis forgalmú járatokon. Bár 1 isuzunk is 2 éve selejt, de nem jaratták sokat addig sem.
Valószínűleg holnap (március 9. kedd) búcsúznak Szeged helyiből az Ikarusok. Az IDY-769, 770 páros várható az alábbi fordákon:
IDY-769 76 6:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 6:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 7:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 7:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 8:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 8:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 14:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 14:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 15:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 15:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 16:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 16:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 21 17:38 Szeged vasútállomás - Új-Petőfitelep 21 18:08 Új-Petőfitelep - Szeged vasútállomás 21 18:38 Szeged vasútállomás - Új-Petőfitelep
IDY-770 76 11:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 11:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 76 12:25 Mars tér, Mikszáth K. u. - Szentmihály 76 12:55 Szentmihály - Mars tér, Mikszáth K. u. 24 14:20 Petőfitelep, Fő tér - Holt-Tisza 24 14:50 Holt-Tisza - Petőfitelep, Fő tér 24 15:20 Petőfitelep, Fő tér - Holt-Tisza 24 15:50 Holt-Tisza - Petőfitelep, Fő tér 24 16:20 Petőfitelep, Fő tér - Holt-Tisza 24 16:50 Holt-Tisza - Petőfitelep, Fő tér 24 17:20 Petőfitelep, Fő tér - Holt-Tisza 24 17:50 Holt-Tisza - Petőfitelep, Fő tér
elindultak Az ingyenes hódmezővásárhelyi buszok. Érdekes, hogy az új központi megállóban nem sikerult peronokat kiépíteni a buszoknak, így az úttest es a cserje sor közül lehet valasztani utazáskor.
1. Igen, általában az IDY-769, 770 közlekedik még a 24/76-os vonalakon. Tartalékként a 768 van még. A szólók meg vannak még, de nem dolgozhatnak.
2. 280-as és 400-as már nem közlekedik, 256-osból a GMY-585 (tartalék), és a DUD-896 (hétvégén nem dolgozik) van még meg. C56-osból bármelyik nap találkozhatsz a megyébe szinte mindenhol.
Sziasztok! Lenne kérdésem:kB hány vastag bolygóajtós 280 as járt Szeged helyin? AEX 044 pl azt tudom. Szeretem 280 asokon ezt az ajtó típust, de kevés készült azzal.
A trolik amik a 80 as évek elején készültek(280T5, T6)azok is ilyennel készültek, és Szegeden is jártak, bár selejtek 2000 óta.
Tudom fura kérdés, de jó lenne ha valaki válaszolna rá
Jó szívvel ajánlom a mobiljegyes jegyvásárlást. Akkor nem kell a pénztárosokkal bajlódni,a kedvezményre jogosultságon vitatkozni velük és még olcsóbb is:
Hihetetlen ezek a flegma, hisztis pitsák,akiket odaültettek a szegedi pénztárba. Remélem qwa gyorsan vége lesz ennek a kötelező jegyelővételesdinek. Szomorú, hogy utasként jobban ismerem az utazásra jogosító kedvezményem szabályait, mint ezek az idióták...
Hihetetlen.És még neki van igaza...ráhagytam. hülyékkel nem vitatkozok.
Remélem valamelyik a Közlekedési Múzeumba fog kerülni, és így elteszik emlékbe a legutolsó legyártott 280-as egyikét.
Nem lenne rossz egy búcsú menetet szervezni nekik, csak lezárul egy korszak Szegeden, pláne még ugye az is tetézi, hogy az utolsó legyártott 260/280-asokkal zárul egy korszak.
Kár, hogy két hozzászólásodban mégis azt teszed ebben a topicban. És amúgy a többiben is rendszeresen.
Nálam meg kicsapodik a biztosíték amikor érett felnőttként butának nézel mindenkit...
De erőt veszek magamon, és a továbbiakban figyelmen kivul hagyom minden hozzászólásodat (szerencsére ebben a fórum technikailag is partner), így nem Fogok fórumhoz méltatlan hozzászólást írni (remélhetőleg).
Egyáltalán nem értem a felháborodásod okát. Ez egy Csongrád megyére specializálódott Volán fórum, igy akik rendszeresen írnak ide, miert ne írhatnának egymás között tipusszam megjelölés nélküli hozzászólásokat, ha megértik egymást hisz helyiek.
Te, mint megyén és topicon “kívülállóként“ (értsd nem koveted napi szinten) beírtad kérdésedet #048ban, amire #049ben jott a részleges válasz, minthogy Ikarusokat, majd 2 óra múlva egyértelmű választ kaptãl a #051ben, amiben tipusszam megadása történt, szerepel benne, hogy Szeged utolsónak érkezett Ikarus buszai, sőt még rendszámokat es forgalomba allitasi dátumokat is kaptál.
De ezeket megelőző 10 hozzászólásom belül az is szerepel, hogy szóló 200as mar nem jár Szegeden.
Azt eddig ugyan nem írta senki, de az ide íróknak evidens, hogy a gãzos ikarusokrol van szó.
Egyebkent meg ha van rendszãm, akkor egy egyszerű kimasolas-Google keresőbe beillesztés-start/keresés gombra kattintva ma már a net a buszok 80%-hoz hoz fel fotót, videót.
Ezért köszönöm Neked és azoknak, akik segítettek, hogy 4-5 hozzászólás kiegészítéssel összehoztátok nekem azt, amit slendrián olvtársunk saját maga is leírhatott volna, ha figyelmes, 3=három sorban.
Az említett 4 db busz Szeged város utolsó IK 280-asai. Az IAA-889 2002.08.15-től, a másik 3 (IDY-768, 769, 770) 2002.08.21-től vannak állományban. Így már tiszta, hogy miért morzsolhat el itt mindenki néhány könnycseppet?
Már nem, Kecskemét környékén (talán Izsák?) közlekedik a HVP. A NIJ-357 csinálja azt a bajai fordát, ami egy Szeged - Deszk - Szeged körjáratot csinál 11.50-kor.
Köszi szépen a kimerítő a választ! Hát, nem sok, de több a semminél.
Még egy kérdés a topikhoz, bár ez félig OFF: a bajai HVP-135 még fordás Baja és Szeged között? Illetve létezik még olyan, hogy beforog Szeged környéki fordákra is?
Ikarus jelenleg hétköznap a 24-esen és a 76-oson várható délután, előbbin az IDY-770, utóbbin a 769 a legvalószínűbb. A szólók és az IAA-889 nem közlekedik, az IDY-768 is csak akkor, ha a 769/770 páros valamelyike kiesik.
Van egy Szegedi menetrend nevű app, amire véletlenül találtam, abban jelzi ezeket, de így hogy mondod, gyanúsan sok magaspadlós indulást ír a buszokhoz, szóval tuti nem pontos. Amúgy csak a buszok érdekelnek, a maradék helyis kocsikból próbálnék meg minél többet fotózni, de ezek szerint túl sokra ne számítsak. Amúgy hol érdemes próbálkozni? Ahogy néztem Facebookon, főleg a 24-esen láttam friss ikarusos képeket.
A szegedi topicot is figyelik a tagok, ha ott új aktivitás van ☺
Milyen menetrendi alkalmazasra gondolsz?!
Az szkt.hu oldalon levő troli ill villamos menetrendek megbízhatóak, de a garantált ap indulásukon kivul tobb is van a troli ill a 2-es villamos vonalakon.
Volanbusznál pedig talán ha még pár hétig lesz hétköznap szigorúan csak csúcsidőben 1-2db gázos Ikarus. Szinte majdnem minden buszindulás ap.
Először is bocsi, tudom, van külön szegedi topik, de az teljesen kihalt, ezért itt tenném fel a kérdést: a Szegedi menetrend nevű applikáció mennyire megbízható az alacsony padlós vs magas padlós indulásokat tekintve? Magyarul használható arra, hogy felkutassam vele a maradék helyis 200-asokat?
Nem lehet, hogy magát a járművet vásárolták meg mobilapplikációs felületen, mialatt megtette a buszmegállóig tartó távolságot? Én így értelmezem ebben a megvilágításban. :D
Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban pikk-pakk kész a vásárlás. Nem vicc, kb. 10 mp az egész. Látom, hogy jin a busz, és megveszem, mire a megállóba beáll.
Azért nem semmi ez az elővételes xarozás...én sorban állok 45 percet a Mars téren lelkiismeretesen, miközben 10/9 en a buszon vesznek jegyet ugyanúgy a távolságira. Akkor hogy is van ez???
Bocsi, hogy ide irok, de a szegedi topik kihalt...nos helyiben a PXW 030 és KMS 390 délelőttönként fixen mikori nem indulással megy a 9 vagy 19 troli vonalon?
Most kivételesen nem a népligeti, hanem a szegedi verebek kezdték csiripelni, hogy SWI..........-i elvtársék kezdeményezték a 135-ös vasút Szeged-HMVH közötti szakaszán a vasúti átjárók biztonsági berendezése átadási határidejének további kitolását.
Ha elfogadják kérelmüket akkor az autóbuszos pótlás még marad.
Nem, amit láttál az a 957 volt. Még abban a posztban, mikor beharangozták, hogy 4 DUD megy 'Tarjánba. Egyébként valóban kezdetben 4 került volna oda, csak az zavarhatott meg mindenkit, hogy a 272 nagyon szar állapotban került el, míg a 945, 957 meg akkor lett rendbetéve. És azt lehetett hinni, hogy a 272 javításra ment fel csak Egerbe.
A negyediket meg kiválaszthatta Salgótarján a 921/926 páros közül, mivel csak 1 db automata váltósra volt szükségük.
A Körös Volános festésű egykori Békéscsaba-Gyula vezérgéppel (KSU-075) tegnap Hódmezővásárhelyen találkoztam. A 14.50-es Hódmezővásárhely-Kútvölgy-Székkutas és 15.26-os Székkutas-Hódmezővásrhely járatokat végezte.
Ha a viszonylati érvényességű bérlettel a bérlet érvényesítése szerinti viszonylatban több irányon át lehetséges utazás, a magasabb értékű bérlet a rövidebb útirányon át is érvényes.
Arról van valakinek valami információja, hogy a bérletekhez tartozó útvonal igazolással mi lesz a helyzet?
Mármint hogy minden Szeged és Makó közötti bérletesnek új igazolványt kell beszereznie, amely tartalmazza az "útirányon át" részt is (ami vagy Maroslele, vagy Deszk lesz)?
És akkor adódik a következő kérdés, esetleg "átjárható" lesz a két viszonylat a bérletesek részére? Az expressz járatokra érvényes buszbérletek (útirányon át: Maroslele) érvényesek lesznek a normál buszjáratokra (útirányon át: Deszk) is?
Az egy szem makói helyi járat esete érdekes. Jelenleg két fajta utas utazik vele. Aki csak tényleg helyben utazik és akik pedig vidékről járnak be és az autóbusz állomáson átszállnak a helyire.
A helyi bérlet 4300 Ft körül van, a helyközi 5 km-es pedig 5900 Ft körül. A helyi utas tuti nem fogja megvenni ok nélkül a drágább bérletet, de a helyközi utasok, ha az Ipari parkig meghosszabbított helyközi járatok időfekvése megfelel számukra, és/vagy arra kényelmesen át tudnak szállni, azok helyközivel fognak utazni. Egyedüli problémája a helyköziek meghosszabbításának, hogy nem minden napszakban ugyanabban a fekvésben és nem ugyanazzal a közlekedési korlátozással közlekednek, mint a helyi járatok, ezért nem biztos, hogy mindenki át fog térni rájuk. Egy biztos, az 5-ös vonalról ki fog esni valamennyi bevétel, drágább lesz a fenntartása. Kérdés, hogy egy ilyen minimális volumenű, olcsó helyi hálózat fenntartására mennyit hajlandó költeni az önkormányzat...
Ezek szerint az expresszjáratok a Budapesti körút mellett megállnak még a Brüsszeli körútnál is, Maroslelére pedig csúcsidőszakban óránként lesz buszjárat.
A kérdés az szerintem, hogy pl. egy autópályás közlekedésnek a 43-as úttal szemben van-e PR értéke, természetesen a menetidővel kapcsolatban teljesen igazad van.
Egyértelműen hozzáadott értékük lesz, hogy az expresszek egy része érinteni fogja Maroslelét, ami a jelenlegi 6 pár busszal nincs túl jól ellátva.
Abban is igazad van, hogy a járatok nem fogják Újszegedet érinteni, de a térkép alapján a József Attila sugárutat és a Budapesti körutat pedig igen. Ebbe a térségbe jelenleg nincs közvetlen busz a 43-as út felől, ezért ez is többletszolgáltatás lesz. Mivel menetrendi mezőt még nem láttam, kérdéses számomra, hogy az expresszek Szegeden belül konkrétan hol is fognak még megállni... Újszegedet valóban el fogják kerülni, de ha jól értem, a lassújáratok félóránként továbbra is arra mennek. Az expressz és a lassú gyakorlatilag most egy időfekvésben, párhuzamosan közlekedik, tehát Újszegedre nem lesz sokkal kevesebb eljutási lehetőség. Az újszegedi megállók utasforgalma pedig nem akkora szerintem, hogy minden létező járattal érinteni kelljen őket. Az utóbbi években sokszor mentem Makóra busszal és az utasok saccra kétharmada az autóbusz állomáson szállt fel. A Szent-Györgyi utcánál legtöbbször nincs is utascsere, a Szillériről és a Sportcsarnoktól pedig lesz továbbra is busz félóránként.
Én inkább úgy értelmezem a dolgot, hogy a lassújáratokkal párhuzamosan közlekedő expresszeknek kerestek egy olyan alternatív útvonalat, ahol tud a korábbihoz képest valami extra szolgáltatást nyújtani.
Érdekes dolog ez, mert az autópálya 2011-óta adva volt ehhez, eddig az volt a hivatalos magyarázat, hogy azért nem teszik át a Makó-Szeged expesszbuszokat ide, mert semmivel nem lenen gyorsabb, a maroslelei kitérő miatt, mint a 43-as úton a köztes megállókat kihagyva. Most mitől lesz gyorsabb?
Egy Makó-Szeged expressz 40 perc alatt ér el egyik buszállomástól a másikig jelenleg. A Maroslele-Szeged távot a jelenlegi autópályás buszok 25 perc alatt teszik meg, a Maroslele-Makó távot meg 20 perc alatt a Makó-Hódmezővásárhely buszok, ez így 45 perc. Akkor mi ebben a fejlesztés?
Ha kihagyják a maroslelei megállókat, azon nyernek kb. öt percet -akkor meg 40 perc. Tehát ebben nem nagyon van fejlesztés. pláne visszásnak érzem, hogy az Újszegedi Sportcsarnok, Szent-Györgyi utca, Szilléri sgt (Cipőgyár) megállókat ezek a buszok átugorják majd, pedig itt komoly utascsere szokott lenni.
Ami jónak tűnik, hogy óránként lesz Makó felől is csatlakozás a pesti vonatokhoz az Indóház téren, de ez is egy olyan fejlesztés, amit már régen kis túlzással a hibrid IC-k 2005-ös bevezetésekor meg kellett volna csinálni, mert eredetileg a Szeged indóház tér-Makó buszok még a négy régi 2005 előtti IC-hez voltak igazítva, az elmúlt 15 évben ezt a négy buszt módosítgatták, meg növelték pár járattal a számukat, szóval megint nagyon-nagyon elkéstek ezzel a fejlesztéssel. Nem azt mondom, hogy ez ne lenne jó dolog, csak érdem én, miért vártunk ezzel egészen mostanáig?
Továbbá, amint nézem Makón több helyközi busz kimegy majd műszakváltáskor az ipari parkhoz, -ami jó dolog- csak akkor szerintem a makói helyi közlekedés utolsó Mohikánja, az 5-ös busz ezzel le is húzhatja a rolót, mert a szerepét átveszik ezek a járatok.
" Az új menetrend szerint minden nap, minimum 30 percenként indulnak autóbuszok Szeged és Makó között. Reggel Szeged, délután Makó irányába 30 percenként expresszjáratok közlekednek az M43-as autópályán, ezáltal csúcsidőben csökken a menetidő a két település között. Deszk és Szeged között reggel Szeged felé 7-8, délután Deszk felé 15 percenként közlekednek a járatok. Makó és Deszk felől az összes, naponta közlekedő InterCity-vonathoz biztosítottá válik a csatlakozás, illetve több közvetlen autóbuszjárat indul Nagylak–Magyarcsanád–Apátfalva irányából Szegedre."
Fejleszt a Volán az egyik legkihasználtabb helyközis tengelyen Csongrádban. December közepétől ütemes menetrendek lépnek életbe, remélhetőleg az utasok száma is növekedni fog.
Meglevő fém modell busz átalakítása miatt szükségem lenne a két szegedi proto gázos Ik280, azaz ELM-395, ELR-401 buszokról fotóra, legfokepp olyanra, ahol a gaztartaly merete, kialakítása jol latszodik, esetleg jellegrajzra.
A kép jöhet ide, vagy a robag82@msn.com e-mail címre.
Nográd megyei VB fórumon olvasom, hogy nagyon szenvednek vele. Gondolom ugrálós gazdátlan gép volt dél-alföldi helyközis pályafutása során, aztán az nem tett jót neki.
Nyílvánvalóan, a gázbuszokat is csak úgy lenne (lett volna) értelme "rájuksózni", ha a kúton felül ilyen jellegű szaktudás is lenne arrafelé.
A különböző gáz/hybrid/hidrogén stb autóbuszoknak két csoport örül :
- zöld újságírók,
- sötétzöld civilek.
A közös bennük, hogy felkészületlenek.
Általában megelégszenek a felszínnel.
Azt képesek befogadni.
Az ilyen buszok üzemeltetése nem érdekli őket, a költségek se.
Mivel kevés bites emberekről beszélünk, ők addig jutnak el, hogy 100 km-n az ilyen busz x forintba kerülő üzemanyagot fogyaszt, bezzeg a hagyományos dízel y forintba kerülőt.
Már azt sem értik meg, hogy a fogyasztás - bár nem elhanyagolható tényező - egy autóbusz fenntartásának, üzemeltetésének, karbantartásának, javításának csak kicsi szelete.
A hasonló buszok, és azok szerelői, hatósági - jogszabályokon alapuló - vegzálásáról pedig még nem is hallottak.
HCT/GOX széria még az IDY-knél lényegesen jobb állapotnak örvendett, most pedig ha jól tudom már-már kibelezve áll mindegyik... Gázos mivoltuk még csak-csak, de a magaspadlósságuk a probléma. Teszem azt, ha Salgótarjánban lenne CNG kút, ott biztos örülnének neki, akkor még talán a tartályokat is újra hitelesítettnék. Meg ha valahol mégis hasznosíthatóak lennének, azokat a helyeket már tavaly feltöltötték volna GOX/HCT szériával. Szóval örülhetünk, ha valamelyik megússza egyben, esetleg fedett helyet kap, vagy átkerül a Közlekedési múzeumba.
Nagyon remélem, hogy vhol fogják majd folytatni a pályafutásukat, mert azok az IDY-s gázosok még minimum 10évig biztos tudnának futni, selejtezni nem szabad őket.
CNG Citaro ügyileg: Szőregre jár egy (nem emlékszem melyik), reggel 6.15 Mars tér 60 6.40 Szőreg 67Y
7.33 Sziksós 67Y
8.20 Szőreg 60
A gazdás (KFA-292 talán) csinál reggel egy 72-est Marostőről 7.10-es indulással Főleg a 71(A)-72(A)-n, 76(Y) járatokon látom őket mostanában.
Conecto-kat valószínűleg kap a város szerintem, mert nincs klímás csuklós Szegeden. Továbbá van egy olyan érzésem, hogy a VB minél hamarabb szabadulna az IDY szériától (18 évesek, gondolom hamarosan lejár a tartályok érvényességi ideje is). Meg pont tegnap számoltam, hogy jelenleg az átlag életkor a VB-s buszok tekintetében 8,26 év (a szerződés 10 évet enged meg átlagéletkornak).