Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 3 órája 0 0 109026

"két prototípus Ikarus csuklóst is."

 

1 prototipus,meg egy prototipus vázába épített széria GVM.

Előzmény: T 6 (109025)
T 6 Creative Commons License 20 órája 0 1 109025

Zöldülés. Egy jó válasz van, de meg kell említeni két prototípus Ikarus csuklóst is. Ezek voltak az első /teljesen/ halvány zöld trolik Szegeden. Az általad gondolt zöld kombináció, egy honosításra (későbbi eladások reményében) érkezett Skoda 21 tr trolibuszról származtatható. Ez tetszett meg itt a próbák alatt, ennek hatására zöldültek a trolik később, bár kissé eltérő színtervel.

Előzmény: diss_tomahawk (109024)
diss_tomahawk Creative Commons License 21 órája 0 0 109024

A Szeged subredditen jött egy kérdés a trolik színével kapcsolatban, ha esetleg valaki tudja a választ, és meg is osztaná.

 

https://www.reddit.com/r/szeged/comments/1ca488f/mi%C3%A9rt_lettek_z%C3%B6ldek_a_trolibuszok_szegeden/

7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 109023

Szuper részletes írás! Köszi

Előzmény: Skysanders (109022)
Skysanders Creative Commons License 1 napja 0 1 109022

78A csakis a tapasztalat:

 

// hetente többször, de általában nem ugyanabban az időpontban használom, főként délutáni/esti munkakezdés, munkavégzésre, ritkán bevásárlásra//

 

Átlagos délutánom (vagy az Auchannál le, vagy az Auchannál felszálló utas)

a Bálint Sándor utcánál a szóló Connecto minimum félig tele (legtöbbször 70%-ig mondanám telinek, álldogálunk 11-13-an), 3-ból kétszer nem tudok leülni

Medikémiához néha befordulunk, heti egyszer valaki le akar ott szállni

a Zsámbokréti és a Nagyszombati (Zsámbokréti) megállókban ez az utas mennyiség 8-10 ember kivételével eltűnik, az esetek 100%-ban ilyenkor már ülök

a Dér Istvánon 1-2-en le

az Auchannál átlag 2-en le (rajtam kívül), 3-an fel (ha a 71-es nem ment volna még el, akkor 5-6 sokszor bizonytalan felszálló),

a Nagyszombati (Régi Posta út)-nál leszállnak azok, akik az Auchan előtt fenn voltak, de ott nem szálltak le, illetve 2-3 felszálló

Rengeynél 3-4 ember fel

Medikémiánál néha van egy ember, aki miatt visszairányban befordulunk

a Vértónál úgy szállok le, hogy maradt még 7-8 tovább utazó

 

 

az utazó közönségről:

kisiskolások, nagy táskával (főként alsóbb osztályosok); anyukák, babakocsival; 65 év felettiek; 2-3 felnőtt munkába/-ból igyekvő

 

Ez csak az én tapasztalatom, csakis a délutánra látok rá; nagyon érdekelne akár helyi lakos véleménye főként a reggeli időszakról, illetve milyenek a 78-as számai.

 

 

 

 

 

Előzmény: 7-es troli (109021)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 109021

Érdeklődöm, mi a tapasztalat az alábbi járatok utasszáma kapcsãn az új útvonalak bevezetése óta eltelt időszakban:

- 64: körjárat lett, sűrűbb, ütemes, megjegyezhető menetrenddel,

- 78: ujra béketelepen visszaforduló körjárat lett, 

- 78A: ez lett a “fő” vonal, a nap nagy részében az Auchan lett a végállomása

 

A 78A kapcsán vettem észre, hogy a megállóhelyi kijelzőkön az Auchan irányában is Mars tér végállomást ír ki, mint célirányt. Ez szerintem így hülyeség. A 64 és 78 esetén is így van a kiírás a belvárosból kifelé irãnyú megállókban? 

Előzmény: T 6 (109020)
T 6 Creative Commons License 1 napja 0 0 109020

Szeged Plaza parkoló. Megnézhettél volna, egy BYD-t.

Előzmény: 7-es troli (109017)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109019

Lehet.

Azert hihetetlen, úgy megszervezni egy rendezvényt, hogy azokhoz nem jut el a híre, akiket érdekelhet.

persze Biztos voltak akik eljutottak oda.

Előzmény: Skysanders (109018)
Skysanders Creative Commons License 2 napja 0 2 109018

Az oldal valamiért a zsinagóga felé mutat, de péntek délután én a Plázánál láttam Humdás sátrakat és egy BYD-t parkolni, nyitott ajtókkal. Szerintem az akart lenni.

Előzmény: 7-es troli (109017)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109017

Ez a 3 napos program hol volt meghirdetve, és Szegeden belül melyik helyszínen lehetett (volna) megnézni az ide hozott zöld buszt?

 

https://zoldeletrevalok.hu/roadshow/#programok

7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109016
T 6 Creative Commons License 5 napja 0 1 109015

Apró probléma, de, ha már a posta melletti troli megállóban állnak meg a buszok a Híd u-ban, erre az időre a kijelzőn nem lehetne őket megjeleníteni? Tudom, nem olyan egyszerű sajnos.

7-es troli Creative Commons License 2024.04.16 0 0 109014

Nem utas szempontból, hanem jármű szempontból.

Előzmény: T 6 (109013)
T 6 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 109013

Igazábol nem. Javarészt leszállás törtenik ott. Kivéve 67, y, 72, 71. A buszok többnyire keresztül haladnak így is azon a megállón. Most a régi helyükön állnak meg újra. 🙂

Előzmény: 7-es troli (109012)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.15 0 0 109012

Jó kis tumultus lesz a posta melletti megállóban:

 

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42316

T 6 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 109011

Változó. Nem jellemző, de tegnap pl. volt kint. Mondjuk egyéb, tervezett pótlás is volt.

Előzmény: Ikaruszki (109010)
Ikaruszki Creative Commons License 2024.04.09 0 0 109010

Mely buszok járnak a 4-es pótlón? Pesti Volvo jár?

Szoregisrac Creative Commons License 2024.04.07 0 0 109009

Csütörtökön énis csodálkoztam a papíros kiíráson a Tesconál.

Előzmény: Kormi76 (109007)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 109008

Olyan buszban hogy hibásodjon meg az OBU, amiben nincs?

Előzmény: Kormi76 (109007)
Kormi76 Creative Commons License 2024.04.06 -1 0 109007

Tegnap este az összes gázos MAN-t és BYD-et leállították,ismételten az OBU hibája miatt...a belső utastájékoztatás nem működik,néhány járművön a külső viszonylatjelzők sem.Hétvégén biztosan nem jönnek ki forgalomba a kocsi kiadást nélkülük is megoldják.

Hétfőn már muszáj lesz kiadni párat mert a munkanapi menetrend nem bírja el 18 busz hiányát.

Fura,hogy csak ezeknél jön elő rendszeresen ez a hiba,a Conectokat/Scaniakat nem érinti.

 

7-es troli Creative Commons License 2024.04.06 0 0 109006

Előre is köszönöm szépen!

Előzmény: 7-es troli (109005)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.06 0 0 109005

A 9-120 troliról keresek képet, amin olvasható az EURO TAXI hirdetés, es annak adatai. Ha valakinek van ilyen, megosztaná velem itt, vagy elküldené e-mailben?

Fizolti Creative Commons License 2024.04.06 -2 0 109004

Ahogyan Szerbiából sem.

 

Nis-Dimitrovgrád építés, Budapest-Újvidék átépítés alatt van. Ha ezek elkészülnek, akkor Magyarországról Szerbián át Bulgáriáig lesz villamosított vonal. 

Előzmény: AKF996 (109000)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.05 0 1 109003
7-es troli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 109002

Itt beváltak a korábbi típusú Sor akksis trolik.

 

“Jó tapasztalatokat szereztünk az akkumulátoros önjáró trolibuszokkal, ezért a jövőben további hasonló projekteket tervezünk. A részben felsővezeték alatti kombinált viszonylatok kialakításával”

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0246z34ESrtabFgXriu2TzYEpEBf9Es92jJ1utL8TfKzj2jCyt56Sc9yfnbSAtAJk1l&id=100063774234789

7-es troli Creative Commons License 2024.04.02 0 0 109001
AKF996 Creative Commons License 2024.04.01 -4 3 109000

"És akkor még mindig ott tartunk, hogy Bulgária felé nincs villamosított vonal Romániából."

 

Ahogyan Szerbiából sem.

 

 

De a vita ezen része valószínűleg tárgytalan is, mert ha a szerbek egyszer valaha el is fognak készülni a Belgrád-Nis-Dimitovgrad szakasszal, még az sem biztos, hogy közvetlenül a 150-es vonal forgalmát fogja nagyon megdobni. Könnyen lehet hogy csak az addigra bőven elkészülő páneurópai X. folyosó főágára (szerb-horvát-szlovén-osztrák tengely) lesz leginkább hatással. 

 

 

 

És hogy végre visszatérjek hazaibb terepre: régebben ezt a temesvár-craiovai útirányt emlegettem itt is, mint jövőbeli lehetséges projekt, ha egyszer tényleg komolyabban felmerülne újra egy Szegeden keresztüli romániai összeköttetés (mint számtalanszor az elmúlt 30 évben is, csak sosem voltak komoly szándékok, hanem általában levegőbe beszélő kampányoló politika). A 120-as kvázi az Arad-Brassó tengelyt szolgálhatná ki elsősorban, míg ezzel a Dél-Románián és gyak. a Duna mentén végigfutó másik tengellyel pedig a 140 teremthetne összeköttetést. Persze nyilván ennek nincs sok realitása, főleg ha azt nézzük, hogy az elmúlt évszázadban milyen tendenciák zajlottak Szegedtől keletre vasútfronton..így nem is véletlenül lett ekkora a 120-as forgalma...

Ezt csak így bedobtam ide, ha már komplett balkáni vasútföldrajzoztunk itt a Szeged tömegközlekedése csoportban, most nagyjából mindenki el tudja képzelni hogy nézne ki ez.

Előzmény: Fizolti (108999)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.01 -3 0 108999

Romániában meg már évek óta megvannak a tervek.

 

Tudtommal kb. ugyanott tart a kettő. 

 

No vajon miért nem a 101-esen keresztül bonyolódott eddig sem a nagyobb forgalom?

 

Pl. hosszú, nem túl nagy kapacitású dízeles vonal volt. 

 

Brassó-Újkoslárd között már megtörtént a munka legnagyobb része.

 

Brassó-Segesvár elég nagy lemaradásban van. Aztán mostanában készül megvalósíthatósági tanulmány a Brassó-Predeal szakasz átépítésére. 

 

És akkor még mindig ott tartunk, hogy Bulgária felé nincs villamosított vonal Romániából. 

Előzmény: AKF996 (108997)
AKF996 Creative Commons License 2024.03.31 -3 1 108998

"Megintcsak: Te beszéltél arról, hogy az ország mérete számít."

Nem tudom itt mi nem világos, de akkor segítek:

 

""Románia méretű állam termelőipari kibocsátásának volumene" " Ezt te magad idézted vissza tőlem.

Amire szó szerint ezt írtad: "Amiknél a 120-as csak részben játszik, mert az ország egy elég nagy részéhez a 101/105 vezet."

Tehát ebben nagyot tévedtél, mert a 120-as egyáltalán nem csak "részben" játszik szerepet, hanem abszolút túlnyomó többségben dominál. (Csak hogy kezeljük helyén a tényeket itt a szókiforgatások és értetlenkedések közepette.)

Előzmény: Fizolti (108996)
AKF996 Creative Commons License 2024.03.31 -3 0 108997

"Belgrád-Dimitrovgrád is tervben van" "Amire ott lesznek majd a vonalak Szerbián keresztül."

Romániában meg már évek óta megvannak a tervek, ez önmagában nagyobb előrehaladottságot feltételez. Mire odáig eljutnak a szerbek ezen a cirka párszáz km-en...

"az Aradtól Craiova felé vezető részek átépítését"

Most a nagyszebeni vagy a temesvári irányról beszélünk? Az előbbiről nem is kell, tekintve hogy Brassó-Újkoslárd között már megtörtént a munka legnagyobb része. Utóbbi irányon meg például hamarosan úgyis kétvágány lesz az Arad-Temesvár közti rövid szakaszon. És ott van még a Piski-Zsilvásárhely-Craiova útirány is, ami szintén villamosítva van.

 

"Megintcsak: Te beszéltél arról, hogy az ország mérete számít."

Igen, gazdaságilag...Egy dolog az ország földrajzi mérete, ha önmagában a gazdasági környezete egy kisebb részen összpontosul inkább, kvázi egyenlőtlen eloszlásban. No vajon miért nem a 101-esen keresztül bonyolódott eddig sem a nagyobb forgalom? Lehet akármekkora, ha egyes részein nincsenek olyan elemek, amire lehetne alapozni vasúti teherforgalmat. 

Előzmény: Fizolti (108996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!