Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeriT Creative Commons License 2011.06.11 0 0 26836

:-(   Óóóóóóóóóóóó: elszámoltam, 20 Ah (de inkáb 30Ah ) kellene, az pedig nagyon sok HUF :-(

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2011.06.11 0 0 26835
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26834

Az a kicsit veszett ötlet merült fel, hogy Lipo-ból nagyon kis súlyból ki lehetne hozni a 4400mAh-t (kb 45vos :2Kg), és azt ki lehetne venni és kézben vinni tölteni...

 

És ez esetben kb 100 kg-t lehetne spórolni ólmos verzióhoz képest(amivel eredetileg számoltam) az áttételes súlynövekedés miatt, neehezebb aku, erősebb szerkezetű váz, nagyobb felnik, kerekek stb...

 

50km-t csak a biztonsági tartalék miatt számoltam

 

Ha csak az odautat kell néznem, mert felviszem az akkukat tölteni, akkor elég a 25-30 km-es táv.

 

arra elég vajon a 4,4 Ah-s LiPo?

 

 

 

Előzmény: padisah (26832)
ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26833

http://kenguru-car.com

 

Viszont régiek a videók és képek még agymotoros megoldással, ami nem vált be, pont a nem elegendő (2x2kW) teljesítmény miatt.

50km hatótávhoz is kell legalább 100-120Ah (5h) akksi.

Előzmény: FeriT (26829)
padisah Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26832

nem biztos hogy én vagyok a legjobb forrás erre.. de én úgy szoktam becsülni hogy az adott átlag teljesítményt mennyi ideig kell leadni

 

tehát ha mondjuk 2KW-ot kell leadni átlag 40km/h mellett, akkor az 50km kb 72 perc,

1,2 óra

 

48Vos rendszert feltételezve. P=2KW, A = 2KW/48V = 42A, ezt kell 1,2 órán át leadni, 1C kisütésnél már nagyon sokat esik az aksik kapacitása, tehát kb 60-70Ah kellhet - ólomból

 

LiIon jobban kisüthető(tudtommal) ott elég lehet a 42x1,2 = 50 Ah is

 

a villanymotorok hatásfoka is leromlik alacsony fordulatnál, ez még bezavarhat a fogyasztásba

Előzmény: FeriT (26831)
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26831

:-(  

 

Ez azt jelenti, hogy 2,5 de inkább 3 kW-os motor kell...

 

 

Sőt: több aksi...

 

 

Hoppá: 50 Km-hez mennyi aksi?

 

 

Előzmény: padisah (26830)
padisah Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26830

10m/s az csak 36km/h, és magamon mármint a bringázáson tapasztalva a különbség tetemes teljesítmény különbséget is jelent, és ott már komolyan belép a légellenállás, pont a négyzetes összefüggés miatt

 

és ahogy más is írta, erre a sebességre fel is kell gyorsulni, emelkedőket leküzdeni, simán lehet kettővel szorozni

Előzmény: FeriT (26826)
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26829

A mopedautók 4kW dieselből varátorral -ami elég rossz hatásfokú- kihozzák 600kg-nál a 40km/h-t.

 

Akkor elektromosból egy jó áttétellel 2,5 kW-ból meg kellene lennie.

 

 

 

Wil-ék az e-Trabinál 11kW-os motorrak hozták a 26LE-s kétütemű sebességét, sokkal jobb gyorsulással, úgy hogy csak a 2. seb. fokozatot használták. (meg a hátramenetet, ha kellett :-)

 

hol lehet megnézni a ti járgányotokat? (www...)

Előzmény: ShaReRe (26828)
ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26828

Ez tök hasonló, mármint a 600kg a mi járgányunkhoz. Ha már szépen, dinamikusan felgyorsítottál, akkor az 1500W (talán) elég a mozgatáshoz. Viszont az első emelkedőn, legyen az csak egy felüljáró, megáll a tudomány!! Igencsak túl kell méretezni a gépezetet. Legyen 7-8kW, szép áttétellel, akkor még nyomatékod is lesz.

Előzmény: FeriT (26824)
ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26827

Négykerekű mopedünk van.

Előzmény: Törölt nick (26819)
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26826

Valóban kimaradt, de 45 km/h-nál elhanyagolható, cserébe a többi tényezőnél a kedvezőtlenebbel számoltam.

 

A többi stimmel?

Előzmény: padisah (26825)
padisah Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26825

kimaradt a légellenállás és annak négyzetes a képlete a sebességre

Előzmény: FeriT (26824)
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26824

P(motortelj.igény)= ( m(összestömeg) x g(nehzségi gyorsulás=10m/s) x f(Gördülési ellenállási tényező=0.015) x v(sebesség=15m/s) ) / 0.9(hajtáslánc hatásfoka)

 

P= (600kg x 10m/s x 0.015 x 15m/s)/0.9=1500W

 

Jól számoltam? 

 

Ez a folyamatos 45km/h-s utazósebesség teljesítmény igénye.

bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26823

fene index...

Előzmény: bananatree (26822)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26822

a piros 30sec peak, a kék a rated

Előzmény: Törölt nick (26819)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26821
Előzmény: FeriT (26820)
FeriT Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26820

Sziasztok!

 

Tegyük fel, hogy elektromos autót építenék (mert az ötlet nem kerül pénzbe :-),  és némi ergonomiai segítséget kérek valakitől:

 

-milyen méretek javasoltak az utasok részére európában (ülés, lábtér, stb...)

-ha 2 fő utazik, kb. mennyi teljesítmény kell/100kg súlyra elosztva a 45Km/h sebesség megbízható tartásához

-50 km biztonságos megtételéhez mennyi Ah kapacitás kell 100W-ra elosztva

 

javaslatok? 

ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26817

Rendben, szólj ha van fejlemény!

Előzmény: bananatree (26816)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26816

Korrektek.

 

Tegnap megnéztünk egy szlovén motorgyártót, szerintem tetszene nektek a motorjuk (nem hub, iszonyat nyomatékos, >92% hatásfokkal, kétféle teljesítményszinten)

De az árakra még várunk :)

 

Előzmény: ShaReRe (26815)
ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26815

A QQE kellemes, rugalmas cég. Kértünk egy töltőrelé vezérlő kimenetet. Minden akadékoskodás és felár nélkül megcsinálták.

Előzmény: bananatree (26814)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26814

A lengyelek töltői meg a Hangzhou Tiecheng Information Technology www.hztiecheng.com -től vannak. Azok kommunikálnak CAN-en, és a profilt is tudod állítani. A csehek mostani töltői "csak" kapcsolókkal kommunikálnak a BMS-ükkel, de így is elég jók.

1db-ra a lengyelek olcsóbbak lettek volna, mint a hztie kínában+szállítás+vám. De végül a kelly-től vettük, mert még olcsóbbak voltak (tavaly a cseheknek még nem voltak ilyen töltői, illetve ami volt, az még drágább volt). A kelly nem kommunikál, és a profil se állítható, de olcsó :)

 

 

Előzmény: ShaReRe (26813)
ShaReRe Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26813

A csehek töltői attól a beszállítótól vannak, akit mi is használunk :) QQE Technology, Shenzhen. Amit a csehek 270 euróért kínálnak, azt Kínában odaadják 200 dollárért. Persze itt is van szállítás, vámáfa.

Előzmény: bananatree (26810)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26812

helyesbítenem kell, a tavalyi USD/EUR árfolyamok mellett volt igaz, hogy 1,35 alá mentek, most ez már neccesebb.

 

Előzmény: bananatree (26810)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26811

a szállítás persze csak Lengyelo-ból.

Előzmény: bananatree (26810)
bananatree Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26810

már párszor leírtam, de összefoglalom:

1., csehek: www.evpower.eu

a listaár drága, de alkudni kell, a BMSük az egyik legjobb.

 

alkunál pl. ezekre lehet hivatkozni, vagy szimplán tőlük venni:

2. lengyelek

 

 

mennyiségtől függően 1,1-1,35$/Ah, és ezen már rajta van a vám, csak a szállítás jön pluszban

a csehektől is elérhető ez az ár, sőt kicsit alá is megy.

Előzmény: Törölt nick (26801)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.10 0 0 26809

Biztos én vagyok a béna, de a linkre kattintva azt nem igazán tudom megnyitni. Ha meg megfelelően helyettesítem a "kritikus" karaktereket, akkor egy "érdekes" dokumentum jelenik meg.

 

Mit csinálok rosszul? Csak mert megnéztem volna....

Előzmény: jtx (26805)
jtx Creative Commons License 2011.06.09 0 0 26807

A másikomnak 94-100 Wh/kg, ha érdekel.

Előzmény: Törölt nick (26803)
jtx Creative Commons License 2011.06.09 0 0 26806

Most kapcsolok, mire elég 3kWh?

Előzmény: NeomatiK (26799)
jtx Creative Commons License 2011.06.09 0 0 26805
Előzmény: NeomatiK (26799)
jtx Creative Commons License 2011.06.09 0 0 26804

Esetleg kérjél tőlem ajánlatot... :) CALB-ot és két másikat tudok ajánlani

 

info tudodmi villanyverda tudodmi hu

Előzmény: NeomatiK (26799)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!