Az a kicsit veszett ötlet merült fel, hogy Lipo-ból nagyon kis súlyból ki lehetne hozni a 4400mAh-t (kb 45vos :2Kg), és azt ki lehetne venni és kézben vinni tölteni...
És ez esetben kb 100 kg-t lehetne spórolni ólmos verzióhoz képest(amivel eredetileg számoltam) az áttételes súlynövekedés miatt, neehezebb aku, erősebb szerkezetű váz, nagyobb felnik, kerekek stb...
50km-t csak a biztonsági tartalék miatt számoltam
Ha csak az odautat kell néznem, mert felviszem az akkukat tölteni, akkor elég a 25-30 km-es táv.
nem biztos hogy én vagyok a legjobb forrás erre.. de én úgy szoktam becsülni hogy az adott átlag teljesítményt mennyi ideig kell leadni
tehát ha mondjuk 2KW-ot kell leadni átlag 40km/h mellett, akkor az 50km kb 72 perc,
1,2 óra
48Vos rendszert feltételezve. P=2KW, A = 2KW/48V = 42A, ezt kell 1,2 órán át leadni, 1C kisütésnél már nagyon sokat esik az aksik kapacitása, tehát kb 60-70Ah kellhet - ólomból
LiIon jobban kisüthető(tudtommal) ott elég lehet a 42x1,2 = 50 Ah is
a villanymotorok hatásfoka is leromlik alacsony fordulatnál, ez még bezavarhat a fogyasztásba
10m/s az csak 36km/h, és magamon mármint a bringázáson tapasztalva a különbség tetemes teljesítmény különbséget is jelent, és ott már komolyan belép a légellenállás, pont a négyzetes összefüggés miatt
és ahogy más is írta, erre a sebességre fel is kell gyorsulni, emelkedőket leküzdeni, simán lehet kettővel szorozni
A mopedautók 4kW dieselből varátorral -ami elég rossz hatásfokú- kihozzák 600kg-nál a 40km/h-t.
Akkor elektromosból egy jó áttétellel 2,5 kW-ból meg kellene lennie.
Wil-ék az e-Trabinál 11kW-os motorrak hozták a 26LE-s kétütemű sebességét, sokkal jobb gyorsulással, úgy hogy csak a 2. seb. fokozatot használták. (meg a hátramenetet, ha kellett :-)
Ez tök hasonló, mármint a 600kg a mi járgányunkhoz. Ha már szépen, dinamikusan felgyorsítottál, akkor az 1500W (talán) elég a mozgatáshoz. Viszont az első emelkedőn, legyen az csak egy felüljáró, megáll a tudomány!! Igencsak túl kell méretezni a gépezetet. Legyen 7-8kW, szép áttétellel, akkor még nyomatékod is lesz.
A lengyelek töltői meg a Hangzhou Tiecheng Information Technology www.hztiecheng.com -től vannak. Azok kommunikálnak CAN-en, és a profilt is tudod állítani. A csehek mostani töltői "csak" kapcsolókkal kommunikálnak a BMS-ükkel, de így is elég jók.
1db-ra a lengyelek olcsóbbak lettek volna, mint a hztie kínában+szállítás+vám. De végül a kelly-től vettük, mert még olcsóbbak voltak (tavaly a cseheknek még nem voltak ilyen töltői, illetve ami volt, az még drágább volt). A kelly nem kommunikál, és a profil se állítható, de olcsó :)
A csehek töltői attól a beszállítótól vannak, akit mi is használunk :) QQE Technology, Shenzhen. Amit a csehek 270 euróért kínálnak, azt Kínában odaadják 200 dollárért. Persze itt is van szállítás, vámáfa.
Biztos én vagyok a béna, de a linkre kattintva azt nem igazán tudom megnyitni. Ha meg megfelelően helyettesítem a "kritikus" karaktereket, akkor egy "érdekes" dokumentum jelenik meg.
Mit csinálok rosszul? Csak mert megnéztem volna....