Egyetértek Bélával, azzal a kiegészítéssel, amelyik városban van szakbolt, és tradíciója van a biciklízésnek sok van.
Példa rá nálunk Hódmezővásárhely, ahol mezővárosként rengeteg a bringás, és 3-4 éve nyilt egy elektromos bicikli szakbolt, ma már szinte mindenkinek van. Ez tulzás, de sokan vannak.
Hivatalos felkérésre gyűjtesz adatokat, vagy csak önszorgalomból?
De most komolyra fordítva a szót: tavalyelőtt a szerbek rendszámhoz és vezetési engedélyhez kötötték az elektromos kerékpár használatát (mi is a legjobb úton haladunk abba az irányba, hogy utólérjük őket)!
Országosan már legalább 50 ezren közlekednek elektromos kerékpárral, vagy elektromos robogóval! Sárospatak lakosainak száma már régen 15000fő alatt van; de 150 elektromos robogó, vagy elektromos kerékpár már itt is van! Ne gondold, hogy a kisebb falvakban rosszabb az arány!
imádom az ilyen írásokat. semmi konkrét adat nem derül ki. Melyik Prius? Milyen felszereltséggel? a Volt milyen felszereltséggel?
Az 1. gen. Priusban ültem, az tipikus Toyota szerintem, minden tekintetben érződött rajta a takarékosság szele. Nem csak pozitív értelemben. Az újabbak persze lehetnek jobbak. De a párhuzamos hibrid elv nálam alapból bukást jelent :)
A Volt, amivel mentem, fullos volt, bőrbelső, dizájnos középkonzol, miegyéb. Egyszerűen lenyűgözött. Menetteljesítményre, minőségre és luxusra egyaránt, pedig nem ez volt az első "luxus"autó, amiben ültem.
350 kg-ig lehet akármekkora kiterjedése egy "autónak"?
Arra gondoltam, hogy meghökkentő külsejű és nagy autókat terveznék, csak a figyelemfelkeltés céljából. Pl parkoláskor elfoglalnék 3 helyet ingyen :D ha még érvényben van, hogy smkp-nak nem kell a parkolásért fizetni. De parkolhat egyáltalán fizetős parkolóhelyen elfoglalva más fizetős autós elől a helyet, nem fizetve a díjat?
Nem tudom, elfogadják-e a következő kitétel miatt:
"A kategóriába nevezett járműveknek átalakítási vagy forgalmi engedéllyel kell rendelkezni."
Bár az átalakított járműved átalakítás előtt sem volt forgalmi engedély köteles... Szóval el kell fogadniuk! E-life-ot keresd ez ügyben, neki van átalakított mopedautója.
Ha csak 1-2 másodpercről van szó, akkor akár tízszereset is kibír. Az áram négyzetes átlaga ne legyen nagyobb a névlegesnél. Pl egy másodperc 10-szeres áram után 100! másodperc árammentes üzem kell. Ha kétszeres árammal terheled egy másodpercig, akkor négy másodperc árammentes üzem elég. Vagy kb 5 másodperc a névleges áram felével... stb
Köszi a választ! Annyit tudok hogy pár mp-re kell csak, a gyorsításokhoz, tartósan semmiképpen nem. Max. 5mp-s boostolás :). Nincsenek tapasztalataim ezzel kapcsolatban, ezért érdeklődök.
ha csak kb. érdekel, akkor: 4,12542895106-szoros lehet max.
de komolyan: milyen időre kérdezed? impulzusszerűen? 1-2 sec? folyamatosan?
Viszont ha nem tudod, milyen átmérőjű vezetékkel van tekercselve, akkor szinte mindegy. A kínaiak (feltételezem kínai motorról van szó) nem arról híresek, hogy túlméretezzenek bármit is... szóval sanszos, hogy tönkreteszed a motort, ha ilyen irányba próbálkozol...
Szeretném ismét a villamos gép-guruk szakmai segítségét igénybe venni :)
Nevezetesen van egy 1500W-os BLDC HUB motor a robogómba. Készülünk a Széchenyi-futamra gőzerővel, ezzel kapcsolatban annyi lenne a kérdésem egy iylen BLDC HUB-nál milyen csúcsáramot érdemes a motorba engedni? Névleges áram 2-3 szorosa? Mennyi kb. az az áram amennyi még érdemleges többletet tud kihozni a motorból, és nem csak a telítésbe vitt vasat telítem tovább? Tudom ez nem ilyen egyszerű, meg motorfüggő és számtalan paraméter befolyásolja, csak kb. érdekelne.
tudsz valami infót arról hogy hány ilyent adnak el? link kéne legalább
én az alapján becsültem, hogy összesen hányat láttam 1 éven belül árulni
200 darab/év az hetente 4 eladás az egész országban, és amennyire meg tudom becsülni összesen kb 6 vagy 7 üzletben árulnak üzletenként 4-5 darabot, az együttesen is csak 24 - 35 darab, ehhez esetleg még jöhet vateráról +3, expresszről, vagy más autós lapról még +5, akkor 32 - 43 van folyamatosan a piacon
ha mondjuk 1 hónap alatt a piacon lévő mennyiség elmenne, akkor ez 37,5x12 = 450 eladást jelentene, de persze a használtakat le kéne venni, így nagyjából 30x12 = 360 darab kerül be újonnan a piacra
Ha 3 havonta megy el 1 darab, akkor ugyenez 120 moci évente.
ilyen alacsony bázisról biztosan emelkedik, de kérdéses hogy meddig...
By 2025, around 130 million light-electric vehicles (LEVs) could be sold every year, forming the world’s largest category of personal vehicle. During Taipei CYCLE, Asia’s largest bike trade show, the light-electric industry met to discuss success factors, existing technology barriers and the role of governments in supporting the use of two-wheelers and three-wheelers
Ettől még az adóhivatal is egy nagyságrenddel többről tud! Vannak elektromos kerékpárokat/robogókat értékesítő barátaim is! Ha átlagban heti egy elektromos járművet adnának csak el; akkor nem foglalkoznának vele!
Sokan csak akkor veszik elő az elektromos kerékpárokat/robogókat, amikor igazán jó idő van! Én télen-nyáron, az időjárástól függetlenül használom a robimat! Tegnapelőtt elkapott egy zivatar; két perc alatt szó szerint bőrig áztam, de ezért sem hibáztatok mást, csak magamat, mert nem vízlepergető kabát volt rajtam! Nem kísérletezek, nem keresem a tengelyig érő vizet, de a szakadó eső sem akadálya az elektromos közlekedésnek, idáig még egyszer sem ázott be a gépem, nem állt le a pocsolya közepén!
Én lehetségesen elegendőnek találom Tilla súly - teljesítményét, nálam a bringában elvileg ~333,3 W visz síkúton 30km/h-val 200kg-ot ( igen én egy kisebb fókabálna vagyok ) , ha csak egyszerűen felszorozzuk, akkor 1500W ugyanígy el tud vinni 900kg-ot. Persze ez nem áll ilyen egyszerűen, a kis bódénak nagyobb a lég és gördülési ellenállása, de azt a kis bódét akkoris vígan elviszegeti, azzal a 30-35-tel :)
Namost ez nem az egyik oldalra állás, a hygo meg a micron is jöhetne...
Sőt, hogy ne legyen min veszekedni mindkettőtöktől mindkettőt elveszem :)