Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24870

Ez a kívánságod nehezen teljesülne, ha még az olyan "szimpatizánsok" mint Te is csak azt keresik, vajon miért nem jó az elektromos. Én tudom mi ez, de nem fogok erről itt beszélni. Peace!

Előzmény: Törölt nick (24864)
jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24869

Ne haragudj, de ez tévedés. Az infláció simán megeszi a kamatodat, és azzal az 1,3 mFd-tal nem leszel kiemelt ügyfél a bankban...

Másfelől, ha mindig kiveszed a kamatot, akkor még el is fogy a pénzed, elinflálódik. Kamat csak akkor lehet jelentős, ha tőke több nagyságrenddel meghaladja a betétes "nagyságrendjét"...

Előzmény: halaloszto (24861)
jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24868

Pl kérni kell egy elektromos autó forgalmazótól... :) De a neten is lehet találni (Google is your friend), csak arra kell odafigyelni, hogy ne a Texaco oldalán legyen :)

Minden külföldi forgalmazó is tud ilyet adni. Itt most csak annyit: a mi összehasonlításunk végeredménye: Teljes fenntartási költség 6 évre benyásnál 8,43 mFt, Revanál 6,12 mFt.

 

És mint mondtam, 2 éve mi is üzemeltetünk 6 Revát. Vagy próbáljátok megkérdezni valamelyik civil REVA tulajdonost, ha felmerül a forgalmazó hiteltelensége...

Előzmény: bartalus (24854)
jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24867

Mi a fenének kuplung egy villanyverdába??? És nem akarom újraéleszteni a sebváltós témát. Jó motorral, vezérléssel és energia managmenttel tényleg nincs rá szükség.

Előzmény: Törölt nick (24863)
jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24866

Egyébként ez érdekes, most jutott eszembe: az egyik legtöbbet feltett "demivanha" kérdés az akku csere ára. Ugyanezen megfontolásból az emberek persze nem kérezgetik a benyás autók eladóit: mennyibe fog kerülni a benzin HÁROM év múlva??? :)

 

Még egy dolog, az álatalam hirtelen felindulásból bedobott akkuamortizáció hirtelenkedés volt, mst megnéztem a kalkulációt, 7,50 / km. Ugyanis az első 3 (de lehet hogy 4) év akkucsomag ára benne van az autó vételárában. Peace!

 

Ja, és bruttó 43 Ft-os áramdíjjal 5 Ft/km. Ahol több, vagy kevesebb az áram díja, ott ez arányosan változik. Valahol az ÁFA is lejöhet.

jtx Creative Commons License 2011.02.20 0 0 24865

Nem hallgat a villanyverda.hu szemérmesen, ott van az, az oldal megnyitása óta, majd két éve. Bocs, de el kell olvasni mindent figyelmesen... :)

Ja, most azért nem adok linket, hogy tényleg legyen az egész átolvasva... :D

Előzmény: bartalus (24854)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24864

És "mindenre" tudod használni.

 

De legyen minél többr Reva az utakon, én ezt kívánom :-)

Előzmény: halaloszto (24861)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24863

Persze, hogy van fentartási költséged. Az elektromosnál is lesz, majd amikor szakszervizbe viszed, mert tele lesz digit csodákkal, meg ilyen olyan miatt letiltó dolgokkal, amit nem fogsz egy csavarhúzóval megjavítani.

 

És az elektromosban is elromolhat sokminden. Neked most a gyújtótrafó romlott el, de ott meg más romolhat el....

 

Ez így önmagában nem mérvadó.

 

Az viszont tény, hogy egy mai belsőégésű már igencsak bonyolult, sok kopo vagy igénybe vett alkatrésszel van telerakva, ezáltal több hibalehetőséggel. Ebben igazad van.

 

Ha céges elektromosod lesz, abban lesz kuplung? :-)

 

 

 

 

Előzmény: E-life (24857)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24862

Ez igaz.

 

Ha felmegy a benzin/olaj, vajon mennyi lesz az áram ára? Egymást fogják tolni felfelé....

 

Az se fog lejjebb menni nagy valószínűséggel.

 

Attila

Előzmény: E-life (24856)
halaloszto Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24861

viszont az a ford megveheto masfel milla korul! a reva aranak es a masfel millanak a kulonbseget berakom a bankba, a kamatokbol kijon minden szerviz.

 

vajk

Előzmény: E-life (24857)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24860

ezért kéne olyan akkumulátor típusra optimalizálni, ami minnél több ciklust kibír, és ez valszeg nem a litiumos irány, hanem a NiFe, ami viszont nagyon kiment a divatból mert drága és rossz a töltés/kisütés hatásfoka, meg nem lehet gyorsan sem kisütni; ez érdemben csökkenti az aksi amortizációjának a költségét, a súlya kb megfelel az ólmos aksikénak

 

egyébként egy taxi alkalmazásnál az ólom pont megfelelő aksi lenne abból a szempontból, hogy a taxi egy-egy fuvart tipikusan 5-10km közötti távban teszi meg, majd beáll a drosztra és utasra vár, ezalatt lehet tölteni az aksikat, sosem merül le teljesen, az ilyen kis merítésű ciklusból meg az ólom is sokat kibír, és közben még olcsó is

Előzmény: Törölt nick (24855)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24859

van két benzinesekre jellemző fogyasztási adat, az egyik hogy mennyit eszik az autó városban, a másik hogy mennyit városon kívül, és ez utóbbi az alacsonyabb

 

miközben városon belül elvileg max 50-el lehet menni, pár helyen van 70es tábla, de nem ez a jellemző, és az átlagsebesség 50-nél is sokkal alacsonyabb

 

holott a légellenállás, az egyik legfontosabb energiafogyasztó közlekedéskor négyzetesen függ a sebességtől, megtett útra vonatkoztatva, tehát ha nem lenne a másik fogyasztó tétel, a gyorsítás-lassítás, akkor papíron az autónak városban kéne jóval kevesebbet fogyasztania, és nem városon kívül

 

tehát logikus, hogy a benzines autók azért fogyasztanak többet városban, mert az energia nagyobbik része a gyorsítás-lassítás párokra megy el, és csak a kisebbik része fordítódik légellenállásra, és gördülésre

 

ha az elektromos autó ezzel szemben tud fékenergiát visszatárolni, akkor városban, a gyorsítás/fékezés párok energiáját, illetve annak egy részét meg tudja tartani, és lényegeseb jobb fogyasztást produkálni mint a benzines, illetve ami még ebben érdekes hogy ez független a tömegtől, tehát egy nehéz autó fékezéskor is több energiát termel, minnél nehezebb egy autó annál nagyobb lesz a különbség a nem-fékvisszatöltős és a visszatöltős fogyasztások között

 

más kérdés, hogy az eddig itt olvasott fékenergia koncepciók lényege rendre az akkumulátorba való begyömöszölés volt, ami a 10-15%-os produktumot látva valószinűleg hibás, és helyette kapacitorokba kéne a fékenergiát gyömöszölni, majd a következő gyorsítással rögtön elhasználni

 

ennek egyébként az is az értelme, hogy az aksin simítja a nagy, károsító terheléseket, és eleve csökkenti az aksi használatát, tehát egész pontosan az akku amortizáción takarít meg sokat, Ultracap1-nek ezen kéne dolgoznia, csak gondolom nem kap rá pénzt...

 

én megpróbáltam a bringán hogy milyen erővel fékez, ha rövidre zárom a kapcsokat, ez tulajdonképpen most telepítve van, de nincs sok jelentősége, mert túl alacsony fordulaton forog hozzá a motor, és gyengén fékez, ennek részben az is az oka, hogy gyengék a mágnesek is, kis feszültséget generál

 

szóval a hatásos(abb) fékenergia visszatöltés valszeg nem a DC megoldások esetén használható, hanem AC kell, és még bonyolultabb elektronika

Előzmény: Törölt nick (24850)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24858

a benzin energiatartalmán lévő adók, amiket egy elektromos autós nem fizet meg, tehát ettől olcsóbb

Előzmény: jtx (24848)
E-life Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24857

Ne csak a benzint számold!

A céges Fordom (benzines...még...:-)))2 hónapja volt 15.000-es szervizen. Szokásos cserék 32.000 Ft

4 hónapja feladta a gyújtó trafó. 27.000 Ft

A múlt hétem pedig kuplung tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy, kinyomó munkahenger csere. 94.000 Ft

Most meg kopog és csikorog valami a motorban...

Előzmény: Törölt nick (24855)
E-life Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24856

Igazad van, de egy dimenziót kihagysz a számításból.

Az időt.

Most 350 Ft egy liter benzin.

Év végére 400 lesz. jövőre 500.

5-6 év múlva kb. 1000 Ft lesz egy liter.

Akkor már tolakodni fognak a villanyautókért.

Előzmény: Törölt nick (24849)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24855

Globálisan és hosszútávon nézve nem megoldás a támogatás. Ha valami x forintba kerül, és ebből y forinttal támogatunk valamit, és te azon áron kapod meg, akkor valakinek a különbözetet valahonnan ki kell fizetni. És ez a valaki nem más mint az adózó állampolgár valamilyen  - akár burkolt - formában. Most épp sok nemzetközi példa van arra, hogy csökkenteni akarják több helyen az átvételi árakat - pl ittthon is - és ezzel nagyon megrogyhat a megújulók piaca (sajnos). Azaz a mesterséges támogatást akarják elvonni, és akkor már más képet kapunk.

 

Én csak két dologra szerettem volna reflektálni. Az hogy bárki számára csak úgy elérhető bármilyen megújulóval az autó töltése abszolute nem triviális, főleg nem anyagilag.

 

A másik, hogy ne mondjuk, olcsóbb az elektromos fenntartása. Te magad írod, a reva akkuköltsége - ólomnál - 14ft/km, és az energia durván 7 ft, azaz összesen durván 21 forint a kettő összege - az energiaköltség duplája az akkuamortizáció, amit el szokás hallgatni. Li-nál legyen mondjuk ez a teljes összeg 15 forint - ex has, ki lehetne számolni - , cserébe be kell ruháznod nem kicsi pénzt, ami bankban is kamatozhat.

 

Ha ugyanilyen kategóriájú benzinest nézünk, akkor annak "energiaköltsége" - az adott példánál maradva - 10 ft/km. Persze van több költség, ami nincs elektromosnál - olajcsere, nagyobb előírt hatósági díjak (legalábbis jelenleg) stb. Hogy ez km.-re lebontva mennyi, jó kérdés, mert itt más sokminden számít (mennyit megy egy évben stb).

 

De szépen kiderül, ha mindent figyelembe veszünk, nem olcsóbb a teljes fentartás. Bár magam is támogatom az elektromos járműveket, azért belátom, egyáltalán nem kisebb a fentartási költség. Ne mondjunk olyat, ami nem igaz.

 

Azonos kategóriát azonos kategóriával kell összehasonlítani.

Előzmény: jtx (24852)
bartalus Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24854

A villanyverda.hu miért hallgat szemérmesen az akkuk áráról és a várható csere idejéről.

"Az akkuamorti az ma kb. 14 Ft/km. Az ólomsavasnál, és ma" Ez nagyon hiányzik a tájékoztatóból.

 

"És tessék már TELJES FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEKET összehasonlítnai, nem leakadni a meghajtásra közvetlenül használt energia költségénél." Ezt hol lehet megtudni?

Üdv. Bartalus

Előzmény: jtx (24852)
jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24853

Vészes rekordon a kőolaj iránti vágy

Harminc éve nem nőtt olyan gyorsan a nyersolaj kereslete, mint tavaly, ezért megugrottak az árak is. Tovább »

forrás: Index.hu

jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24852

"Egy átlag magánembernek hatalmas beruházást igényel."

 

Most akkor legyen támogatás, vagy ne legyen...? :) El kéne dönteni...

 

Az agyamra megy, amikor bárki jön a "3 literes" fogyasztással városi autóknál...

 

Az akkuamorti az ma kb. 14 Ft/km. Az ólomsavasnál, és ma. Ez sokkal kevesebb lesz a lítiumnál.

 

És tessék már TELJES FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEKET összehasonlítnai, nem leakadni a meghajtásra közvetlenül használt energia költségénél.

 

Písz.

Előzmény: Törölt nick (24849)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24851

OFF

 

Mondjuk nyílván  - legalábbis reméljük - ez a tavalyi hozamesés alkalmi lesz, és sajnos elég kevés volt az olyan napsütőtte órák száma, ami csúcsnak tekinthető. Ezt a saját napkollektoros rendszerem is érzékelte erőssen, de számszakilag nem mértem éves szinten.....

 

ON

Előzmény: Törölt nick (24849)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24850

Amennyire én tudom, illetve amit eddog olvastam tapasztalatokat, az aéaján olyan max 10-15% hatótávkülönbséget jelent a visszatölktés, azaz annyira nem domináns.

Előzmény: padisah (24846)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24849

Nem akarok senkit visszahúzni, csak a realitásra törekszem. :-)

 

Mint írtam a Reva biztos hogy kevesebbet fogyaszt, te erre adtál egy számadatot - 120Wh/ km. Ez pusztán az áramköltség, egy kis teljesítményű kis tömegű korlátozott autónál, és én nem erre közöltem adatot. Azaz vegyük, hogy a Revánál durván 7ft/km.

 

Múltkor nézelődtem a neten és találtam valahol egy 400cm3 körüli járművet, ami hasonló tulajdonságokkal rendelkezett, mint a reva (súly, menetteljesítmény, stb). 3 literes fogyasztása volt, a hatótávja persze jóval több, de ezt nem nézzük.

 

Azaz magyar benzinárral számolva 1000 Ft/100 km durván, de ment bioetanollal is, ott kevesebbre jött ki. Ez 10 Ft kilométerköltséget jelent durván.

 

Ha megnézzük az akkumulátoramortizációt, nem olcsóbb.

 

"Áramot meg bárki termelhet, ma már elérhető áru beruházással."

 

Hát az elérhető árat itt gondolom nem tömegesen kell érteni..... Ha így lenne, és megérné, akkor pl a Sanyo napelemgyár, vagy a Korax napelegyár miért nem állítja elő saját magának az áramot, és miért csak egy minimális kis méretű telepet működtet, azt is bemutató céllal?

 

Egy átlag magánembernek hatalmas beruházást igényel. És 1x év a megtérülés jó esetben - de pl a tavalyi évben 35%-kal kevesebb éves hozamot mér egy ismerősöm a korábbiakhoz képest, akinek másfél kilowattos hálózatra viszatápláló rendszere van. Azaz bizonytaéan a megtérülés. De ez itt nagyon Off...

Előzmény: jtx (24847)
jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24848

Mit értessz adóelkerülés alatt?

Előzmény: padisah (24846)
jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24847

Erről itt, tanult emberekkel nem fogok vitatkozni. Lassan két éve üzemeltetünk 6 db REVA-t a cégeinknél. A városi rohangálásra használt bűzbombákat eladtuk. Egy Cliót megtartottunk, mert azzal vidékre is megyünk néha. Városban csak akkor szabad használni, ha az összes REVA kint van, és valakinek muszály menni. Szóval havonta 1-2 alkalom, max (hál istennek).

Nos, a Clio ha áll is SOKKAL többe kerül. Számunkra most már üzemeltetési adatokkal alátámasztottan bizonyított, hogy kevesebbe kerül, gazdaságosabb villanyverdát üzemeltetni. Ezért nem vitatkozok (azt azért megjegyezném, hogy mi a mérőóráról kapott fogyasztást mérjük, ezért el lehet felejteni az erőtlen próbálkozásokat, amik a villanyverda belső hatásfokát boncolgatják).

A REVAi fogyasztása ha jól emlékszem 120W/km. NEM 30-cal, sokan használják nálunk, de a vevőink REVA-i is ilyen adatokat produkálnak, amikor letöltjük a daignosztikánál.

Áramot meg bárki termelhet, ma már elérhető áru beruházással.

 

Ja, az átvételi ár támogatása pedig elengedhetetlen, máskülönben EGY BEFEKTETŐ SEM FOG nekiállni olyan üzletbe beszállni, ami 20-30 év múlva esélyes a megtérülésre. És ez nem Magyar sajátosság. Akkor meg nem az unokáink, hanem már mi is bele fogunk fulladni a sok xarba, amit böfögnek a levegőbe a fosszilisok. És ezt nem ragoznám tovább, mert felhúzom magam...

 

Azt kellene elérni, hogy ne húzzák vissza az emberek egymást a fortyogó üstbe.

Előzmény: Törölt nick (24845)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24846

de olcsóbb lehet, az adóelkerülés miatt

illetve, ha ez műszaki realitás vagy gyakorlat lenne, a fékenergia visszanyerése miatt, de ez csak városi használatban

Előzmény: Törölt nick (24845)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24845

"olcsóbban,"

 

Tudom, kicsit gumicsont.....

 

Bevallom, ebben nem hiszek. Nézz meg egy átlag "normális" átalakított vagy gyári elektromos autót. 200-300 Wh-ra közötti fogyasztásuk van kilométerenként olyan jellegű használatnál, mint egy benzinesnél. Persze lehet lejjebb vinni sík úton, 30-as tempóval nem fékezve, de átlagban ezalatt a fogyasztás alattnem áll meg, de akkor meg feleslegessé vállhat az autó mint eszköz egyáltalán. És emellett ráadásul akár tetszik, akár nem, korlátozott képességű járműved van.

 

Ha megnézzük, hogy egy átlag magánembernek mibe kerül egy kWh energia, akkor azt látjuk - legalábbi hazánkban - mindenestűl durván 55 ft jelenleg. Azaz 55 ft-ba kerül 4-5 kilométer az energiára vetitve, ami 11-15ft/ km. Erre még rájün az akkuköltség, ami szintén nem kevés. És sok egyébb sallang - töltés hatásfoka nem 100%, jó ha 85-90, kisütés hatásfoka is jó ha 80-90%, azaz itt is van egy plusz 20-30 %. És most a jelenlegi árakkal számoltam.

 

Ha azt mondjuk, hogy olcsóbb az elektromos, szerintem hazudunk - bocsánat ha ilyet mondok annak ellkenére hogy én is híve vagyok, de teljesen más miatt. Mert egyszerűen nem az. Robogó kategóriában pl. lehet olcsóbb mert a mai robogók valóban 3-4 litert is megesznek, itt lehet esetleg különbséget tapasztalni, de hatalmas korlátok vannak a mérleg másik serpenyőjében.

 

Ha tömegesen el fog egyszer esetleg terjedni az elektromos jármű, akkor meg ki tudja mennyibe is fog kerülni az energia.... Az enegia elkőállítása egyre drágább és bonyolultabb lesz hosszútávra nézve.

 

A Reva biztosan kevesebbet fogyaszt, de az nem is ezzel az adattal érdemes összehasonlítani, hanem egy nagyon kicsi benzinessel, azaz azonos kategóriával, ott meg már más a kép.

 

A megújulók támogatása szintén átmeneti dolog, mert a piac az piac. Az nincs rendben, hogy magasabb átvételi áron veszik az energiát egy megújulóból, mint máshonnan. Pusztán azért mert megújulónak mondjuk, ez a piacnak nem felel meg aa végletekig. Még akkor sem, ha ezzel állítólag kevesebb CO, szennyezés van, kevesebbet kell rá kölkteni az unikáknak, stb. Megértem persze ez a okot, sőt egyet is értek vele, de nem lesz fentartható a rendszer mindörökké.

 

Szerintem ne mondjuk, hogy olcsóbb, mondjuk azt hogy más, esetleg még azt is rá lehet fogni, hogy talán környezettudatosabb - na nem ha a celebek akarnak ilyennelk villogni ;-). De ha olcsóbb lenne, mindenki már rég azzal járna.....

Előzmény: jtx (24838)
jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24844

Türelem négy személyes villanyverdát terem... :)

Előzmény: padisah (24843)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24843

tekintettel a réteg-érdeklődésre ezügyben, erősen kétlem hogy ez mondjuk Debrecenben működne, tehát ilyesmit tényleg Budapesten kell elkezdeni

 

A másik szempont meg hogy milyen autókkal. Ha a vadiúj Revákat befogjátok ilyen célra, akkor azt lehet hogy eladhatatlanná teszi a cég számára, vagy mondjuk használtként lehet csak eladni, sokkal olcsóbban. Emellett a Reva úgy tudom kétszemélyes, lehet hogy rosszul emlékszem. Ebből 1 személyt a taxisofőr rögtön el is foglalna...

Előzmény: jtx (24839)
padisah Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24842

ez a vicc sajna igen találó...

Előzmény: jtx (24838)
jtx Creative Commons License 2011.02.19 0 0 24841

Több részletet már nem közölhetek, sajnálom. Ezt is csak a topiklakókkal osztottam meg.

Be lehet lépni a szövetségbe, lehet benne dolgozni... :)

Előzmény: ShaReRe (24840)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!