L.P.-vel csak emailben kommunikálunk (a kiirást is úgy küldte el), be akartam ajánlani neki EVSP csapatot, meg a Kispolákot a szalomversenyre de jó lenne ha legalább angolul meglenne az egész oldal, nem csak a fejléc. Meg frissiteni is lehetne az oldalt... A WEBmester mivel szokta tölteni a hétvégéit?? :o)
18 napos európai körútra sok a 600eHUF, szállással, kajával?? Ne viccelj már. Hülyének is megéri. Mennyibe kerül egy családnak egy 2 hetes horvátországi tengerpart? (Én még ott se voltam soha, meg egyáltalán sehol külföldön nem nyaraltam még...)
Az még soká lesz, én is csak legfeljebb Szombathelyre megyek, megnézni öket.
Sziasztok, engedjétek meg hogy megosszak veletek egy meghivást amit tegnap kaptam.
Dear Sandor, Here we go with an update about the ZERO EMISSIONS RACE 2011: The facts in short:
10 countries
15 awards to win
18 days in September 2011
20 vehicles
36 stops
3700 km from Hamburg to Vienna
finish at United Nations in Vienna
everything is organized: hotels, events, press, food and electricity
price for participation for 2 people: 5000 Euro (this includes all hotels and meals for 2 people)
For more information please read the attached document, and don't hesitate to contact me! It would be great having a Hungarian car in this event! Do you know may be some Hungarian (or other Easter European) people who could be interested in joining, or how about you? kind regards from sunny Switzerland
"Better Place, the ambitious program that's launching its electric-car service in Israel, opened its first battery-swap station there on Wednesday.
At an event marking the opening, CEO Shai Agassi said the company would be profitable within two years of starting to provide mobility services to its customers in Israel and Denmark."
ja, egyébként a forma "csak" egy dolog, ami inkább gáz azzal az autóval, az az európai szemmel vett gagyisága. MInt amikor a kínai piacon ott a 47 zenés "karcóra", beépített sminktükörrel és cipőpucolóval. Érdekes ötlet, de a minőség 0, szétesik mielőtt megfognád.
Ez az autó ugyanígy sokat mutat, bőrbelső, tv, navi, de az ajtó és a műszerfal olyan műanyagból van, ami keményebb egy teknős páncéljánál, a navi gombjaihoz félsz hozzáérni, nehogy leessenek, stb.
De a kezükben van már minden, hogy jó és kelendő autót is tudjanak csinálni.
Majd rájönnek, ahogy a Kia is rájött, hogy Európának olyan autó kell, amit Európában terveztek. A Jaguar már úgyis az övék, ott meg eddig is tudtak szépet rajzolni.
Türelem: Recent lithium technologies have great potential for addressing key concerns and focal areas for battery development. We take a look at a number of new global research developments that have been announced in recent weeks, including microcapsule technology, lithium air cathodes and nanostructured anodes.
"...Lehet ő az elektromos közlekedés mumusa, aki az összes jó tervet ellopja, a feltalálókat likvidálja... ???..."
Na ezt már én is régóta gyanítom! Vannak helyek, ahova a kiégett, ötleteiktöl megszabaditott-meglopott, világmegváltó emberek összegyülnek és csalódottan mesélik egymásnak az ismerös történeteiket. Én is jártam már ilyen helyen. Jó segge van a pincércsajnak... ;o)
Carbon Nanotube Lead Acid Battery Subject to further North American testing
Our new Carbon Nanotube battery technology will modify existing battery types (most types of commercially available batteries) to produce a battery that will recharge in less than 1 hour and have an increased Reserve Capacity (RC) of at least 4 times the same unmodified battery. This will allow us to provide the hybrid and electric car markets with a battery that far exceeds anything currently available to them at this time.
Right now, the weak link in any electric car is the batteries. They have a limited capacity (a typical lead-acid battery pack might hold 12 to 15 kilowatt-hours of electricity, giving a car a range of only 50 - 100 miles or so).
The theoretical numbers that was based on the test results of our laboratory CNT lead lead/acid battery pack will deliver 300 miles between charges and can be recharged in less than 1 hour.
The charge rate (typical recharge times for a lead/acid pack range between four to 10 hours for full charge, depending on the battery technology and the charger) has finally been broken by this technology.
The short life (three to four years, perhaps 200 full charge/discharge cycles) is extended by at minimum of 4 times with this technology.
A Canadian based company, Next Alternative Inc. are using Carbon Nanotube technology in the oldest type of rechargeable battery around. They are modifying lead acid battery technology to produce a battery that will recharge in less than 1 hour and hold 4 times the charge.
The figures are based on test results of prototype CNT lead lead/acid battery packs. Essentially, if it works like it says on the box, it will give an electric car some 300 miles between charges and can be recharged in less than 1 hour.
This battery will also have a much longer life than regular lead acid batteries; the company say it will last at least 4 times longer. If we take it a lead acid battery has an average life of 3 years or so, this new battery should last 12 years!! (If the hype can be believed)
"A Canadian based company, Next Alternative Inc. are using Carbon Nanotube technology in the oldest type of rechargeable battery around. They are modifying lead acid battery technology to produce a battery that will recharge in less than 1 hour and hold 4 times the charge."
"Our proprietary technology modifies the fabrication of lead acid batteries by applying a highly-conductive carbon nano tube coating to the anode and cathode cells. As a result, conductive surface area is increased by a factor of billions and electricity is carried out more efficiently"
Nem is értem ezt a "Világot"! Itt egy rentabilis akkumulátor-technikai újdonság és nincs akki pénzt fektessen bele? Valamint dr.Mészáros Ágoston találmányával vajon mi a helyzet? Egy kis ollózás Tőle: - "Amit a mechanika és a termodinamika megenged, azt már sokezer amatőr és mérnök is százszor oda-vissza minden irányból átgondolta száz éve + levezette matematikával". Hát itt bizony nagyot tévedsz! Azt elhiszem, hogy el vagy telve azzal kevés ismerettel, ami mechanika és termodinamika cím alatt hozzáférhető az amatőr és a mérnök számára. Csakhogy sem a mechanika sem a termodinamika nem statikus tudomány, gyorssan fejlődnek. Aki nem olvas az lemarad, aki nem tud hozzáférni katonai technológiákhoz az is szükségszerűen évekkel le van maradva. Kérdésedre, hogy "A hőt télen felszabadító vegyi kazán miért télen"..kell, hogy működjön? Hát azért, mert olyan olcsó, hogy minden ember fűthetné vele házát! Ha autót akar hajtani vele, akkor vagy Stirling motort kellene beletennie, vagy valami ennél is jobbat. Valld be Te, hogy még a leglelkesebb amatőr sem tudná ez utóbbit fizetni. Ilyen egyszerű! Abban igazad van, hogy nem csak fűtésre kellene használni, de ki ruház be millió Eurókat egy ilyen erőműbe? Ha tudsz valakit, kapsz százalékot a haszonból. Igen, a nyár melegét akarom eltárolni télre! Neked a kémiai energiatárolás vagy akkut, vagy elégethető üzemanyagot jelent? Mindkettő benne van a pakliban de nem el"éget"jük, hanem elreagáltatjuk, mivel az energiafelszabadításnak az égéshez semmi köze, sőt még csak nem is oxidáció, mivel nem elektronleadás a lényege. Itt valami harmadikról van szó, ahogyan írtad. Valóban, a Nap a melegével bontok el egy anyagot, ami nek komponenseit a vegyi kazánban újra lehet egyesíteni és a reakcióhőt minden okos dologra felhasználni. Fején találtad azöget: Az OLCSÓ napenergia-felhasználást találtam ki ÉS egy olyan MOTORT, ami nagy fajlagos energiasűrűséggel rendelkező, de nullemissziós üzemanyaggal jár, zárt rendszerben. "Ha tudták volna, hogy egy kis vákumszivattyú és egy közepes naptükör csodát képesek művelni" - Igaz, már a görögök is ismerték, csakhogy a tükröt (a görögök is meg mások is) gyújtogatásra és a katonák elvakítására használták. De igen, meg tudom csinálni otthon is kicsiben, de sajnos még hiányzik egy-két alkatrész és a pénz (1-2 Euró). Azt sem szeretném, ha lába kelne. "nem hiszik el hogy lehetséges a szükséges teljesítményt egy 3-szor kisebb fajlagos tömegű erőgéppel biztosítani" Sajnos, muszáj nekik megmondani, mert ha maguk jönnek rá, akkor vagy hülyének néznek, saját ötletüknek tekintik, arról nem is beszélve, hogy hazudni nem illik. "Mondd a potenciális befektetőnek azt, hogy csak 15%-kal kisebb a fajlagos tömeg." Erre rá sem mozdulna, csak olyan érdekli ami kis beruházással gyors pénzt hoz. A vegyi hőtároló ilyen. A stacionér berendezésnél nem a tömeg a lényeg, ahogyan írtad. "A feltalálók azt hiszik,...hogy ha elárulják a találmány lényegét, akkor azonnal ellopják tőlük." Nem azonnal, de idővel biztosan. Tévedsz, hogy senkit nem érdekel ez, de szó szerint véve mégis igazat adok Neked: "a kutyát nem". Az is egy kicsit másképp van, hogy ha elkészült, akkor már túl késő a konkurrenciának! Több lehetőség is van, szabotázs, felvásárlás és elsülyesztés, felvásárlás és kiaknázás éppen a konkurrencia által. Amit írsz az a legkevésbé valószínű forgatókönyv. Az elsőbbség pedig egy jogi procedúra, rengeteg pénzbe és időbe kerül, hogy több országban is jogvédelmet kapj. "Nem sokkal utána viszont így is, úgy is ellopják, és nincs az a szabadalom, ami visszatartja pl. a kínaiakat, de mást sem." Hát én örülnék, ha itt Európában gyártanák először és nem rajtam múlik, hogy a kínaiak lesznek-e az elsők. Éppen a befektetők kivárási taktikája, rejtőzködő és vonakodó hozzáállása miatt áll fenn a veszély, hogy kinai üzletemberek lesznek az elsők. Akkor Kínában már nem sokáig lesz gond, hogy alig vannak nők, hiszen egy ilyen hatalmas nemzet, mint Kína néhány év alatt legyárthat pár ezer hadihajót, amit a vegyi hőszivattyú hajt, pár tízezer tengeralattjárót és olyan tankok százezreit, amiket a vegyi hőforrás hajt és alig igényel logisztikát. Az új technika még a robbanóanyagok terén is forradalmi újításokat jelent, de inkább nem adok ötleteket erre. De nem baj, hogy megkérdezted, hadd tudják meg zöld barátaim, hogy "van új is Nap alatt".
Calto, csak nem a Csefike féle akkumulátorral akarsz kirukkolni? 001.1 002.1
Kivonat (közzétételi): Ennek az új (2-6. ábrákon) lévő eljárásnak köszönhetően, az alkalmazott elektródák, illetve fegyverzetek felülete nagymértékben megnövekszik, ami nagymértékű kapacitás-növekedést eredményez. Az akkumulátorok és/vagy elektrolit kondenzátorok, szuper kapacitások kapacitását legegyszerűbben az elektródák felület megnövelésével érhetik el, minél nagyobb a felület, annál több töltés tud beépülni. Ezen eljárással az akkumulátorok és/vagy az elektrolit kondenzátorok ugyanabban a méretben a hagyományos társaikhoz képest jóval nagyobb áramerősség illetve töltés leadására képesek, jóval kisebb súly mellett. Jelen találmány tárgya olyan felületnövelési eljárás, amely az akkumulátorok, illetve elektrolit-kondenzátorok elektródáinak relatív felületét az (1. ábra) eddigi megoldásaihoz képest, (2-6. ábrák) más geometriai elrendezés alapján - lényegesen megnöveli, ezáltal azok kapacitása, illetve teljesítmény leadása nagymértékben megnő. Jelen megoldásban az akkumulátorok, illetve elektrolit kondenzátorok felületének megnövelése abban tűnik ki, hogy az elektródák felület növelését (3. ábra) szálas anyag és/vagy (4-6. ábrák) növesztéses kiképzéssel nem síkban való alkalmazása, hanem térben, 3 dimenzióban való alkalmazással érik el. Ezen eljárással, a töltés sokkal gyorsabb, mivel nem vastag az elektróda anyaga, illetve a mechanikai igényeknek is jobban ellenáll.
"a cél egyszerű és kristálytiszta kell legyen: az elektromos közlekedés minél előbbi hazai megteremtése."
Szerintem ezen nagyon nem kell teremtgetni, mert van és működik, csak szegényesen. A legkisebb településen az Alföldön is találni elektromos közlekedési eszközöket - hajrá Tonádó :o). Azt pedig, hogy nem emelkedik magasabb szitre csupán csak a pénz hiányára vezethető vissza. Adjatok mindenkinek jól fizetett melót és majd akkor lesz pénzük a még elérhetetlen (és olykor csak papíron létező) elektromos autók megvásárlására - ennyire egyszerű.
Miért is könnyű? Szerinted mennyivel könyebb tucatnyi embernek, családnak munkát, jövedelmet biztosítani, mint csak egy, a saját családnak...? Főleg válság idején, amikor nincs konjuktúra...