Sok levelet kapok, hogy milyen úton módon lehetne autót hajtani.
Volt már olyan aki több oldalon keresztül ecsetelte a vízesések erejét, hiszen abból megawattos erőművek táplálkoznak.
És utána leírta, hogy ha az autóba tennénk egy ilyet, azt hogyan lehetne kivitelezni.
Számítások voltak benne egy rakás "szerintem" értékkel, hogy mekkora eséssel mekkora energia termelhető, és gyorsításnál vagy fékezésnél egy emelkedő csövön vissza lehetne jutattni a vizet a magasabb tartályba...
De azt is kikötötte, hogy ha megvalósítom akkor licence díjat fog kérni.
Az emberi hülyeség néha olyan mint a világegyetem. Nagy, sötét, és határtalan.
Attól, hogy barát még lehet vak a saját szabadalmának hibáit illetően. Ez mindenkinél így van, a szabadalmi hivatal pedig csak az újszerűséget nézi (vagy azt sem) azt nem, hogy működik-e. Te meg majd vársz 3-4-5 hónapot vagy évet mire kiderül mégsem fenékig tejfel az élet. Így sosem lesz autód...
Nemrég kaptam egy levelet, hogy sürgős konzultációt kérnek tőlem, mert ők (egy csapat) már feltalálták és szabadalmaztatták a hordozható gyorstöltő rendszert, és a TZ-Elma által épített és médiában hírdetett gyortöltő súlyosan sérti az ő érdekeiket.
Ha mondasz egy szabadalmi számot, szívesen ránézek a te érdekedben! Te nem értesz a motorokhoz, ha 110%-os hatásfokot ígérnek azt elhiszed. Lehet, hogy megkímélnélek a megszerzett pénz felesleges elköltésétől.
"...Lassan ez már nem is lesz aktuális kérdés, mert jön az új villanymotor generáció - én már csak tudom:o) és véget vet ennek a korszaknak is......"
Nemrég még azt irtad hogy normál kefésDC-motor lesz az autóban és ehhez keresel vezérlöt. Gondolom, az "új villanymotor generáció"-n nem a kefés DC-motorra gondolsz...
A BLDC, a frameless-, slotless-, ironless motor konstrukciók után itt a legeslegújabb motorfajta. Keress rá copper-less cimszó alatt. Ebben nincs szénkefe, nincs vasmag, nincs mágnes meg rézhuzal se. Ez a tutti! Titkos forrásból tudom hogy már fejlesztik a rotorless motort is. Különleges konstrukció, elönye a rendkivül kis bekerülési költség.
Nehéz eset ez. Az általad említett tápok 85V AC-ról működnek, 85V DC-ről már valószínűleg nem, csak 110-120V egyenről. Mi LM5008-ból csináltunk segédtápot. Elvileg 100V-ig működik de akkora feszültségről sosem próbáltuk.
Lehet még kapni DC-DC átalakítót ami 72-144V között működik, de csak 150-200W körülit találtam és az ára elég borsos.
Megnéztem ennek a specifikációjában bemenő fesznek 208-240V-ot írnak ez tuti nem fog elmászni 85V-ról. Egyébként kipróbálhatnál egy PC tápot 110V-os állásban. a +/-12V-ból kijön 24V .
Egyébként laptop tápegységek működnek 80-240V között és a laptopok olyan 19-24V közötti feszültségűek, itt egy példa 10 dollárért :)
Nem. Sajnos a megrendelőimet nem érdekli az én szabadidős tevékenységem őket csak a saját megrendelésük érdekli rövid határidővel, de ami késik nem múlik.
Azt veszem ki a szavaidból, hogy a hidrogént, mint elégetett üzemanyagot is leírtad. Holott ez lenne, ez lesz a legjobb és legolcsóbb megoldás. A biztonságos tárolását kell megoldani. De erre is vannak már folyamatbna törekvések, volt is erről pár hónapja link, ez is magyar fejleszéts. Gondolom, van más országokban is ilyen fejleszétés.
Bocsi, csak böki a szemem: hiányzik az "l" a Linkajánló-ból. Két helyen is. Ha én írnám, akkor a Tisztább Jövő, Tisztább jövő lenne. De ez már magánügy.
Az UC3845-el és családtagjaival, minden ilyesmit meg lehet csinálni. Egyébként van egy csomó HP nyomtató tápom kapcsolóüzemű, megnézem, ha megy 110V-ről akkor szólok. Arról 30V és 12V jön le 30VA körüli teljesítménnyel.
ha a gyalog miatt állóra kell fékezni 20 km/h-ról, akkor az átkelőhely után a gyalogosnak kell tolással ismét 20km/h-ra gyorsítania a járművet. Környezetbarát megoldás, egészségmegőrzésként is kitűnő. :-DDD
Tehát ha ügyefogyott gyali az autód elé szalad takarásból, te vagy a gonosz autós. Nagyon faca...
Milyen technikára gondolsz?
A gyalogosnak zéróhoz közelít a mozgási energiája. 1-3 tonnás járműnek tömege és sebessége miatt nem igazán. Egyszerűen pazarlás, még visszatöltő fékezéssel is. Ráadásul még a szennyezést is növeli.
50km/h-ról az autó több mint 500 métert képes gurulni. Ha nem kell állóra fékeznie a gyalogos miatt. Akiből ráadásul sok van, tehát nagy eséllyel minden gyalogátkelőhely előtt meg kell állni.
Ha már nem lesz környezet, amit védhetünk, nem lesz energia, amivel takarékoskodhatnánk, nem lesz elegendő tiszta ivóvíz, akkor el lehet gondolkodni az udvariasság előbbre valóságán. :-)