Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
jajj deszép CLH-s buszok :))) az oldalukon még rajta van a Balatonos számozás? állandó fordájuk van vagy mindig változik? ha tudsz esetleg pontos időpontokat, hol, merre találnám őket légyszi írd meg mailba, köszi
Örülök, hogy újra itt vagy Bükkzsérc és zolsz képei is szépek!
’Azt sajnálom a legjobban, hogy a járatengedélyeztetési kedv alábbhagyott.’
Az utóbbi idők inkább a szerződéses járatok bővítésének kedveztek.
Megpróbálom összeszedni a „régi”, de jelenleg is üzemelő szerződéses fordákat: - Bujákról két kocsi is jár Pestre (nem tudom mikortól, de 1998-ban már mindkettő megvolt) - a Szilasfood Kft-hez (Nagytarcsa) jár egy autó Héhalomról - Gödöllőre a Ganz-hoz három műszakban (Szervasgede, Csécse végállomásokról, fordája többször változott)
A már megszűnt szerződéses járatokhoz tartozik a budapesti Erőkar-hoz, a horti gáz töltőüzemhez illetve a hatvani és a selypi cukorgyárhoz közlekedő járatok.
Az ipari parkba betelepült cégek (Dai-dong, Eastern-Asia, Bosch) indikálták egyes helyi és helyközi járatok meghosszabbítását és menetrendjük műszakváltáshoz igazítását. (pl 1-es, 7-es helyi járat, petőfibányai, ecsédi, csányi helyközi járatok) Ez a folyamat kb. 1999-től több éven keresztül tartott, de ezeket a járatokat természetesen nem lehet „igazi” szerződéses járatnak tekinteni.
Először a 2002.dec 15-től érvényes fordakönyvben jelent meg a Zagyvaszántó-Eastern-Asia szerződéses járat és a bp-i Déli pu. – Atronyx „2 és fél” járata is. Két kocsi egész napos elfoglaltságként pörög, a harmadik csak besegít reggel; előtte és utána Bp-Hatvan járatot végez. Mivel a fordakönyv évenként jelenik meg, ezért az évközi járatbővítés csak a következő füzetben jelenik meg, pontos indítási időpontját saccolni lehet. Az Eastern-hez közlekedő kocsi később már Szücsiből indult.
2004 végétől már három járat is működött a Bosch dolgozók számára: Gyöngyös, Jászberény és Salgótarján útirányokból a közbeeső helységeket is érintve három műszakban munkanapokon, de kb. 2005 februárjától folyamatos menetben, azaz hétvégén is. A dolgozói létszám növekedése miatt a tarjáni egy autó kevésnek bizonyult, ezért Tar-ra is telephelyeztek egy kocsit. 2005 szeptemberétől hivatalosan is él a Bujákról illetve Szücsiből induló 3 műszakos járat, ezzel a Bosch megrendelésű nagybuszos szerződéses járatok száma hatra emelkedett. Egy-két további útirányból a kisebb létszám miatt alvállakozók midibuszai hordják a dolgozókat. A fordákon szereplő járműveket fokozatosan módosították, forgatták, nehéz követni, hogy mikor melyik járatot csinálta. Jelenleg 2 db Alfa, több 256-os és talán az emelt Credo van beosztva.
Ma 10.00-kor a 8.25-ös Hatvan Eger járatot csinálta.
Mivel a 10-esen ahonnan 10.15 kor visszaindul még bennt állt a 10.00-s Borsod Volán Miskolci járat azért a " külső 9-esen" szállít ki épp a Hatvani sofőrje.
Busz lérdekessége , hogy régi "Mátrás" festésű de a Hatvani logó nincs rajta sehol.
Utaztam a múlt héten FRU-118-cal az utolsó esti Jászberény - Hatvan járaton. Olyan zajos hátsó hidat még életemben nem hallottam. Tiszta feeling az egész busz! :-)
Igen, nekem is eszembe jutott, hogy ex-NDK-s kocsi vált egy szintén ex-NDK-sat. A három Credoról még nincs infóm.
A két FRU-s autóról hallottam, hogy rendesen korrodálnak. Sajnos csodát nem lehet várni a máshol leselejtezett kocsikról: néhány évet futnak, aztán jönnek a meghibásodások.
Egy kis csuklós körkép, hogy ne aludjon a topik! Nos a BXH-292-rel nem sokat teketóriáztak: a közepét lefényezték fehérre, és hamar beállították dolgozni. Vele nem, de a BRS-310-zel volt alkalmam utazni. Kívülről még elfogadható a karosszéria, de belülről feltűnnek a nagyon kiült ülések, és szinte az összes ablak körül ott vannak a kisebb-nagyobb rozsdafoltok. Az AAI-029-et még nem selejtezték le, jelenleg a CJX-496 helyett dolgozik az apci fordán. Gondolom, ha a 496-os elkészül, akkor lesz a 029 búcsúja.