Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55664

jav.: aki a határ felé megy az ÉNY felől* kerülhet, aki a 61-es és Pogányszentpéter -- Kaposvár céllal autózik, az ÉK felől* kerülhet,

(nem felé, hanem felől)

 

___________

* Nagykanizsához képest ÉNY felől, ill. ÉK. felől; (tehát Nagykanizsa ÉNY-i, ill. ÉK.-i előterében)

Előzmény: Hírfigyelő (55663)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.03 0 0 55663

A déli végét Nagykanizsa felett úgy nyomvonalaznám, hogy Nagykanizsától északra viszonylagos közelben egy fejjel lefelé fordított "Y" alakban kettéágaztatnám az új 74-est, és aki a határ felé megy az ÉNY felé kerülhet, aki a 61-es és Pogányszentpéter -- Kaposvár céllal autózik, az ÉK felé kerülhet, aki meg ki akarja kerülni a 61-es felől Kaposvár ---> Nagykanizsa---> Letenye---> Horvát Határ-átk. felé a várost, az a 61-es után keletről, ÉK-ről, majd északról egy lapos íven megkerüli a várost, amihez az új út kerülőjét Nagykanizsától északra csak minimálisan szabad kidomborítani, vagyis csak annyira, hogy a ZEG. -- Letenye irányban, a ZEG. -- Kaposvár irányban, és a Kaposvár -- Letenye irányban se kelljen kerülnie sokat csak egy kicsit, vagyis az "Y" szétválási pontjának Nagykanizsától max. kb. 5 km-re szabad lennie, nem távolabbra(!)!

Előzmény: kamant (55662)
kamant Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55662
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55661

:-))) De ez csak simán egy gyaloghíd. Nem autóknak lett tervezve, és így, csak gyaloghídként bármilyen merész formát megálmodhat a tervező. Nyilván olyan turistalátványosságnak szánták, amely híd és kilátó egyben.

 

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy ebben a vadregényes hegyvidéki környezetben milyen szerpentinutat sikerült a megközelítéséhez építeni, vagy hogy ennek híján hegyi libegő-felvonóval érhető-e el vajon. Mert oda gyalog felmenni fárasztó lenne... :)

Mert ezek a csodálatos, de annál meredekebb domborzati elemek engem leginkább a Görögországban található Meteóra-kolostorokat tartó sziklahegyekre emlékeztetnek, amelyek a Thesszáliai-peremhegyvidék (Pindros-hegység) északnyugati szegletében magasodnak. Ha volna rá pénzem, elmennék oda ezért a látványért, de hát Kína ide messze van... .. :)

Előzmény: trizs77 (55658)
lalialilaló Creative Commons License 2022.04.02 0 1 55660

Burkolatot tengelyterhelésre építenek, nem össztömegre.

Előzmény: Hírfigyelő (55659)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55659

Igen, igaz, de tudok olyan gyorsforgalmikról, amelyeknek 50 t felettire erősítették meg a burkolatát. És gondolom, hogy nem ok nélkül...

Előzmény: trizs77 (55657)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.02 -1 0 55658
trizs77 Creative Commons License 2022.04.02 -1 1 55657

ill. a 35 t és 50 t kamionokat

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Magyarországon a 40 tonna feletti jármű már túlsúlyos kategória és útvonal engedély köteles.

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55656

Magyarán szólva itt is a szokásos séma lesz érvényre juttatva: a 2×2 sávos új út lesz a fizetős, a régi átszámozott meg az ingyenes.

Hanem azért én a fizetősség mértékét a járművek súlyterhelése alapján szabnám meg, tehát a kis terhelést okozó szgk.-k és mikrobuszok legyenek egy kedvezményes díjsávba betéve, míg ezzel szemben az út burkolatát nagy tonnaterheléssel gyorsan tönkretevő 3,5 t, 7,5, tehergépkocsikat, ill. a 35 t és 50 t kamionokat meg terheljék a súlyarányosan jóval magasabb útdíjak. De gondolom, hogy ez így van már most is.

 

A "soványbetonról" jó volt a tippem, hogy az-e a CKT?

Előzmény: RadiX (55655)
RadiX Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55655

A 83-as esetén új a nyomvonal (szinte) végig, a régi is megmarad átszámozva.

Előzmény: Hírfigyelő (55654)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.02 0 0 55654

Két kérdés:

1. Ez a szakasz, és általában az olyan főútbővítések, amelyeknél a 2×1 sávos régi főutakat bővítik fel 2×2 sávosakra, fizetős lesz a továbbiakban, vagy marad útdíj nélkül ingyenesen is használható?

 

2. A cikkben van egy technikai kifejezés, a "soványbeton burkolatalap": ez ugyanaz a laza kötésű rugalmas alépítménynek való betonburkolat, amely rugalmas, nagy terhelésre méretezett, és az építőipari szakmákban CKT-beton a neve???

Előzmény: 20-as vonal (55653)
20-as vonal Creative Commons License 2022.03.31 0 4 55653

https://papaesvideke.hu/?p=32728

 

Nincs nagy felhajtás körülötte,de azért épül ez is.

Matt Farrell Creative Commons License 2022.03.30 0 0 55652

Megkezdodtek a tárgyalások a románokkal.

Előzmény: trizs77 (55649)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 0 0 55651

Minden, nyílt hozzáférésű pályahálózatot működtetőnek (a MÁV-nak és a GYSEV-nek) közzé kell tennie
az üzleti tervüknek a pályahálózat-működtetői tevékenységre vonatkozó részét.

Sőt, ezt véleményezni is
lehet.

A MÁV a 2022–2024-es időszakra vonatkozóan egy 11 oldalas dokumentumot állított össze;
ebből a beruházási tervekre vonatkozó adatok lehetnek a leginkább érdeklődésre számot tartók.

 

Magyar Vasút című újság 2.évfolyam 7.szám.

Ott a táblázat is azoknak akiket érdekelnek az adott év vasútépítései.

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.30 0 0 55650

A legnyugatibb szakaszról lehet szó: ez a darab az M5-be köti az M44, és ezzel be is zárja ezt a végét. A másik oldalon nekem soha semmi problémám nem volt Csabától, Gyuláig, amióta megvan az elkerülő... ezt azonban megduplázhatnák majd, ha már másra nincs égetőbb szükség.

Előzmény: trizs77 (55649)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.30 -1 0 55649

Ez miért záró szakasz ?

 

Békéscsabától a határig meg se fog épülni ?

Előzmény: rm40 (55647)
rm40 Creative Commons License 2022.03.30 0 0 55648
rm40 Creative Commons License 2022.03.30 0 0 55647
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.28 -1 0 55646

Jav.: nagyított térkép linkje nem működött, itt van jól berakva: >>

https://img.index.hu/imgfrm/3/9/1/1/IMG_0017023911.jpg

Előzmény: Hírfigyelő (55645)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.28 -1 0 55645

Jaj, édes istenem!... .. :-O


Hát ti azt hittétek, hogy én a hegyen keresztül erőltetném a hídhoz vezető utat? Dehogyis... !

Tökéletesen elég a hídról levezető utat a 11-es főútig elvinni -- (a túloldalon pedig szintúgy csak a 12-esig) -- , mert onnantól kezdve a továbbjutást Esztergom felé csakis a 11-esen, Budapest felé pedig vagy a 11-esen Szentendre irányába, vagy pedig Esztergomon keresztül a 11-esen, majd a 111-esen és a 10-esen át képzeltem el.

Ja, és nem valami 2×2 sávos hídra gondoltam ám, ami miatt a 11-es át kellene építeni, hanem csak egy 2×1 sávos átkötő másodrendű főútnak való hidat, ami a 11-es és a 12-est velük megegyező minőségben kötné majd össze.

De ha megnézed az (55605)-ösbe betett térképet (kinagyított térkép: https://img.index.hu/imgfrm/3/9/1/1/IMG_0017023911.jpg), és a narancssárga szaggatott vonallal megjelölt útvonal nyomvonalát jobban megfigyeled, akkor láthatod, hogy itt egyszerűen csak a két főút, a 11-es és a 12-es főutak átkötéséről lenne szó. Ennyi, és semmi több bonyolítás... !

Előzmény: toto92 (55644)
toto92 Creative Commons License 2022.03.28 -1 1 55644

A topiktárs nem arról írt hogy hogy jutsz el a Dunától a 11-es útig, hanem hogy a 11-es úttól tovább csak a Duna mentén tudsz menni (keresztül a hegyen nem) vagy fel Esztergomig vagy le a Megyeri hídig.

Előzmény: Hírfigyelő (55643)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.28 -1 0 55643

Na ebben aztán nagyon rád tudok cáfolni!

 

Bár Hajdú-Biharban lakom, a Nagyapámék Dorogon éltek és Pilismarót mellett, Pilismarót-Dunapart üdülőtelepen volt víkendházuk, amelyet mára Apám ott maradt testvérei örököltek meg.

 

Ezt a területet nagyon jól ismerem, mert sokszor mentünk oda Apám autójával nyaralni, amelyet hol Ő, hol pedig én vezettem. A Pilismarót-Dunapart nevű üdülőt Dorog felől úgy lehet megközelíteni, hogy Pilismarót nyugati szélétől egy kicsivel beljebb le kell kanyarodni a 11-es főútról balra egy keskeny aszfaltútra, amelynek jobb széle mellett Pilismarót ÉNy-i legszélénél egy olyan, rendkívül tarka, kaleidoszkóp-színességű cigány-viskó-"ház"-sor áll(t), amelyet "szinte csak a festék tart(ott) össze", és amelyet emiatt talán már azóta szégyenében már le is bontatott a Pilismaróti Önkormányzat... ..., és amely bekötőút 1,5-2 km után egy rozoga homokos töltött földútban folytatódott az üdülőtelepig, és amelytől az üdülőtelep megközelítési irányban jobbra, tehát kelet felé terül el, és amely út mindösszesen kb. 4 km hosszú. Ez az üdülő tehát 4 km-re van e falutól.

 

Ennek az útnak a 11-esből való kiágazásától 3 km-re Ny-ra van a Duna Basaharci révjéhez levezető út, amely 2 km hosszú.

 

[!] A lényeg azonban az, hogy mindkét út lejtése a 11-es főúttól a Duna-partig nem több, mint kilométerenként 1-2 méter, tehát a két út domborzat miatti lejtése csak minimális mértékű. Ennek következtében mind az üdülőtelepi útról, mind pedig a kompi útról a 11-es főút megközelíthetősége teljesen akadálymentes.

Előzmény: NAR (55636)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.28 -1 0 55642
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.03.28 0 0 55641

Méltányolom a hozzászólásodat, de szeretném jelezni, hogy senki nem akar a régi nyomvonalon vasutat, keskeny nyomtávú vasutat, HÉV-et építeni. :-(

Előzmény: trizs77 (55640)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.28 0 0 55640

Építés (s ez egy építési topik) szempontjából mindegy.

 

Egyiknél 60 másiknál 50 km vadiúj pályát kell építeni.

Egyiknél nincs már meg a pálya azért kell új pálya, másiknál HÉV rendszerben leginkább összehordott sóderre épült, azt kell elbontani és helyette újat építeni.

 

Mindkét esetbe az alépítmény aljáig bontás és elölről újjá építés.

 

Most 2022-ben 4-5 milliárd Ft a km-kénti ár.

De az építési árak - költői túlzással - már nem évente hanem havonta emelkednek.

 

 

 

 

Előzmény: hegyaljai4 (55639)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.03.28 0 1 55639

A Hegyközi és Nyírségi Kisvasút teljes kiépítettsége egy olyan korban történt, amikor a közutak állapota és a motorizáció hiánya miatt ez volt az egyedüli reális teherszállítási lehetőség. Mezőgazdasági termékek mint búza, cukorrépa, burgonya, fa, ásványi anyagok és kő, ezek voltak a fontosak. A II. világháború után erre az infrastruktúrára telepedett rá a helyközi személyszállítás. A távolsági személyszállítás, és pláne a nemzetközi teher tranzit soha nem volt jelentős. Ezért én nem hasonlítanám össze Szeged déli, hiányzó vasúti hídjának helyzetével.

Előzmény: trizs77 (55637)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.03.27 0 0 55638

Olaszliszkára soha nem vezetett a kisvasút! Lásd: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hegyk%C3%B6zi_Kisvas%C3%BAt

Előzmény: Hírfigyelő (55632)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.27 -2 0 55637

Okfejtésed hibás.

 

Ez a Balsai híd újjáépítés nem azért nem lesz közúti+vasúti mert ott valaki vasútellenes.

Hanem azért mert ha visszaépíted rá a kisvasutat akkor nem a híd+ártéri szakasz kb. 1 km-t kell megépítened hanem Nyíregyházától-Sátoraljaújhelyig a teljes 60-65 km-t.

 

Az pedig testvérek között is kb. 65x5= 325 milliárd forint (gördülő állomány nélkül) 2022-es árakon.

Ahhoz képest maga a balsai híd újjáépítésének költsége bakkfitty.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mellesleg ugyanez a helyzet a szegedi déli hídnál is a 121-es vasútvonallal.

Ott se az a gond, hogy építs vagy ne egy vasúti pályát is az épülő 2x1 sávos közúti híd mellé, hanem az, hogy  (ha egyszer végre megépül) mit csináljon a mozdonyvezető ha átért a Tiszán?

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55632)
NAR Creative Commons License 2022.03.27 0 0 55636

"Ne gyere nekem a domborzati viszonyokkal!

 

A hidat Szobnál csak a 12-es főútig kell kiépíteni"

 

A másik oldalon van gond a domborzattal. Átjön Szobról Pilismarótra és szemben ott a Visegrádi hegység+Pilis. Ha jobbról akarja kerülni a forgalom, akkor az esztergomi hídig kell elmenni, ha balról, akkor a Megyeri hídig. Tehát ezzel az erővel a balparton is maradhat a forgalom.

Előzmény: Hírfigyelő (55612)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.27 -1 0 55635

Akkor max. egy közúti hídnak éri meg megépíteni, de csakis a réginél sokkal szélesebb útszélességgel és az azt befogadni képes hídszélességgel, bár a hozzá vezető utak felújítása gondolom egy külön költségvetési tortúra lesz, sejtve az ottani utak állapotát... .. !

Előzmény: toto92 (55633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!