Hát, az M4-gyel kapcsolatban elég nehéz olyan negatívumot írni, ami nem igaz...no persze azon kívül, hogy épül. Ezzel a "műszaki tartalom csökkentéssel" végül is mennyit spórolnak meg?
Nem a besenyszögi és nem a martfűi. Csak kelet felől a Szolnokra bejáróknak"
De hát én is jó ötletnek tartottam a te "rejtett csomópontodat" a Tsztmiklós-Szolnok forgalom bevezetésére. Már elfelejtetted? Én még azt mondtak kiegészítésül, hogy nem a Zagyva torkolati hídra, hanem a Várkonyi térre kellene rávezetni ezt a forgalmat. Nem tudom, mi bajod van ezzel.
"Az új híd is kellene, dehát ember tervez, a kormány ígérget..."
Épp erről van szó. A keleti forgalom bevezetése a városba a fentiekkel (papíron) meg van oldva, de a szandaszőlősi dugók ettől még szépen megmaradnak. Azzal kell valamit kezdeni, mert az sokkal súlyosabb gond mint a szajoliak bejárása.
Az új hídról. Én az új hidat a mostani gyaloghíd helyére képzeltem. Az ment volna át a bevásárló központokon szanda felé.
Az a megoldás ugrott. A mostani elképzelés még lehet jó is. Kialakulhat egy jó nagykörút a városközpont körül a Várkonyi-tér-Mátyás király út, Bajcsy út - új híd nyomvonalon Szandaszőlős irányába. Csak én egyelőre nem látom a déli elkerülő, és az új hidra vezető út csomópontját. Azt még ki kellene találni.
Mondjuk abban azért bízok, hogy úgy készülltek a tervek, hogy legalább a Tiszahídon teljes hosszabán le lesz aszfaltozva leállósáv, de az is lehet, hogy ott is stabilizált, murvás leállósáv marad.
Igen Törökszentmikls Nyugattól Keletre már az általad leírt lesz a helyzet, amit én is rossznak gondolok. Igaz, hogy az is autóályáva fejleszthető lesz (késöbbi koronaszélesség növeléssel), de addig is komoly gondot fog okozni, ha lerobban egy autó, akkor nem tud teljes egészében lehúzodni az útról, ami komoly balesetforrás.
Arról nem is beszélve, hogy ez az utólagos koranszélésség növelés baromi macerás, legalább az Üllö - Törökszentmiklós Nyugat szakaszon, ha döntéshozók amellett teszik majd le a voksukat, hogy egyszer autópályává fejlesztik az M4-et, akkor csak annyit kell majd csinálni, hogy leaszfaltozzák a leállósávót.
Igen erre én is kíváncsi lennék. Cegléd összes felhajtója üzemel az M4-est tekintve. Mondjuk a Tápiószentmárton felé vezető úton a pihenőhelyen keresztül lehet felhajtani, de ott is fellehet.
A besenyszögi M4 csp. kiválasztás körülményeit nem ismerem, ha van benne igazság, akkor nagyon önző tahó volt a polgi, de a tervezőknek sem volt optimalizált javaslatuk.
Ha csak időben méred, az érzékcsalódás lehet. A megtett többlet út: idő és pénz. Ha csak ezer ingázóval számolhatnánk ezen a bejárón,
az naponta 6000 km és 4000 perc, mint nemzetgazdasági veszteség.
A besenyszögi csp.-n biztosan nem lesz ezer ingázó, az M4 pihenőnél kialakítható rejtett csp-nál lehetne.
Ismerem a szolnoki grandiózus terveket, de nem 20-30 éves távlatról írtam, hanem a közeljövőről.
A Dr. S.Gy. utca nyitás minkét okból fontos, de ha lakóövezet is lesz, akkor 30 Km/h sebességkorlátozással kell számolni, vagyis hiába rövidebb, mégis lassabb...
Egyetértünk abban, hogy a szajoliaknak az Alcsi új Tisza-hídon lenne (20 év múlva) a legrövidebb bejárni és M4-re felhajtani...
Ja: a Törökszentmiklós-nyugat M4 csp. "szerpentin" jellegű kialakítása miatt is időveszteség és néhány 100 m többlet út veheti el naponta a kedvét a T.miklósiaknak.
Nem hiszem hogy sokat jelent kelet felől,hogy a besenyszögi ágon van a csomópont és nem a másik ágon, talán két perccel lesz több az út. A leendő csomóponttól a két út csatlakozásáig most kb két és fél perc az út,de most tengelytörés veszélye nélkül nem lehet 90-nel menni rajta. Amúgy a monda szerint azért ott lesz a csomópont, mert Besenyszög polgármestere ott volt azon a megbeszélésen ahol végül döntöttek, a másik ághoz tartozó települések polgármesterei pedig nem.
A Sebestyén Gyula út hosszabítása sem azért lesz,hogy gyorsabb legyen az út 1 perccel, hanem új lakóövezet kialakítása a cél az új út mentén, az álom tervekben az szerepel,hogy ez az új út megy tovább,egy új Tisza hídon át a rég 4-es útig. A szajoli bejáróknak ez lenne az igazi. Ebben a 2015-ös tervben már szerepel a nemrég emlegetett tiszaligeti tisza-híddal együtt: https://docplayer.hu/17613570-Szolnok-telepulesrendezesi-tervek-teljeskoru-felulvizsgalata-es-2015-evi-modositasa.html , bár kétlem hogy az elkövetkező húsz évben plusz két tisza-híd épülne Szolnokon.
Ma volt szerencsém (?) Gyuláról, Budára utazni, Cegléden át [44,4642,46,4,311,40,405,M5]. Ceglédnél nem lehet ráhajtani a 4-re (egyik irányba sem). Ez kínos a Detour jelölés és helyismeret hiányában. Pedig sok tábla nem kellett volna hozzá... végülis a vergődés helyett az M5-öt választottam.
A 4642-es, négyszámjegyűnek megfelelő minőségű volt :-( ...a többi a közepes és jó között muzsikált. Ahogy az itt is megjelent korábban, a 4-esen hol van, hol nincs munkaterület. A 60 km/hr sebességet keveseltem, pláne egy munkaszüneti vasárnapon. A teherszállítás hiánya viszont válszeg megkönnyítette a dolgomat. Több forgalmat vártam a hétvégéről hazafelé igyekvőktől, aki jött az normálisan közlekedett... az önmagukat forma1-es vezetőknek képzelők másfelé járhattak...
Mondtam,hogy nem vagy gonosz,csak egszerüen érzéketlen az ilyesmihez. Nem vagy egyedül, végülis ezért tart itt Magyarország: Önös érdekek. Talán ha a déli rész Horvátországhoz tartozna,akkor lenne ennek az országrésznek normális megítélése.
Ha megnézel egy térképet, akkor ott behálozza egy normális úthálózat. Nem egy ilyen sugárirányú feudalista rendszer.
Nem lakhat mindenki egy helyen.
Nem autópályáról beszélek,csupán egy 2x1 es normál útról.
A vasúti aluljáró után rögtön a Zagyva-híd irányába kellene fordítani a besenyszögi utat. A jelenlegi Besenyszögi út városi szakasza meg elvesztené a közút jellegét, ezzel is kímélve az öreg Tisza híd városi hídfőjét.
Jelenleg ez a helyzet amit írsz, de mire elkészül az M4 észak addigra az alábbi átkötés is kész lesz (remélem). Ez lehetőséget ad arra, hogy a keletről a városba tartók elkerüljék Szolnok legproblémásabb csomópontját.
Jelenleg csak elmélkedés, hogy gyorsabb lesz-e keletről az M4-es felől bejutni vagy sem. Szerintem csúcsidőben gyorsabb lehet. Ha megépült visszatérünk rá :)
"Az "alkotmányos költség" szerintem független a döntési szinttől. Nálunk ez megy országosan , megyei és járási és városi szinten is.
Ez csak azon múlik hogy el akarom lopni egy részét vagy nem. Hát nálunk el akarják! És ez nem 2010 óta van így hanem már a szocializmusban is így ment. "
Az akarat megvolt, megvan,és meg is lesz. Ellenben az EU támogatási rendszerébe bele van építve.....a multik kedvéért. Épp ezért van nagy tömeg a korrupció elleni tüntetéseken Szlovákiában, Csehországban, Romániában. Az emberek érzik, hogy van valami mutyi, és azt hiszik, hogy a helyi kormányok a hibásak. Nem, az eu-rendszerbe van beépítve a nagy haszon, ami aztán vonzza a pénzt szerető tűzközelieket. Összességében azonban még mindig a multik járnak jól, ők viszik el az igazán nagy pénzeket.
"a ksh-ban a V4-ek sorában is gyakorlatilag mindenben az utolsó helyen vagyunk."
Ez egyértelműen a ballib8évnek tudható be. A szlovákok még 2006-ban, a lengyelek 2011-ben előztek, de még az is egyértelműen a ballib8évnek tudható be.
"Lehet parolázni,hogy Bp qrva fontos ...,csak közben lemaradunk,mint a borravaló."
Már megszűnt a lemaradó tendencia. Most nagyjából együtt mozog a v4, ha mégis különbséget kell tenni, akkor most épp mi vezetünk orrhosszal.
"Lassan már Bulgária lesz a paritási célpont."
Aki Romániával, Bulgáriával vet össze bennünket, annak csak azt javaslom, hogy menjen oda lakni, ha ott jobb.