Igen, épp tegnap volt az Ozone TV-n egy drónfelvétel sorozat Zala megyéről, köztük említették a Kis-Balaton kálváriáját. Még az átkosban visszaállították a Zala folyót, hogy ismét arra menjen, és a kis-tó szűrő funkciója visszaállhasson. Jobb ezt nem megbolygatni megint...
Én 2+ hete az M3-M0+4+Rákóczi híd-on jöttem kelet felől - bár Mash mester végig az M3-at javasolta az RK körútig... de, így sem volt rossz. Nem tudom, hogy rövidebb-e útban és időben az M5-ig eljönni.
A nyomvonal az M7 Holládi csomópontból indul, a 7501 j. összekötő úttal párhuzamosan halad, majd a lakott területek elkerülése érdekében északkelet felé elhúzva, Battyánpuszta és a téglagyár közötti szabad területen halad el. A területhasználati kötöttségek miatt Balatonszentgyörgyöt nyugati oldalon közelíti meg (a közeli vonalvezetés a Kis-Balaton jelenléte miatt szükséges), majd a Zala folyóig a 76. sz. főút jelenlegi nyomvonal-sávját követve, a Balaton és a Kis-Balaton közötti egyetlen lehetséges helyszínen van tervezve. A beruházás speciális jellemzői, hogy a természetvédelmi érintettségből, területhasználati korlátokból, illetve vasúti keresztezési kényszerekből fakadóan viszonylag sűrűn fordulnak elő jelentős méretű műtárgyak (felüljárók), valamint a meglévő utak korrekcióira is szükség van. Az R76 gyorsforgalmi út balatonszentgyörgyi szakaszánál elsősorban a csomóponti kapcsolatoknál és a mezőgazdasági területeket feltáró magánutak, földutak esetében jelenik meg járulékos infrastruktúra igény.
A pirossal rácsozott terület település - el kellett volna dózerolni? Ha meg északabbra viszed (zöld rácsozott), azzal csak hosszabb lenne és most az lenne a baj.
Ha jól látom, az alsó csomópont nem a falunak épül, hanem a téglagyárnak - és szintén ha jól látom, csak félcsomópont. Túl sok értelmét nem látom azon kívül, hogy a téglagyárból az M7 felé ne döcögjenek keresztül Battyánpusztán...
Amikor a vasút és a 76-os út épült, a környezetvédelem egészen biztos nem volt még szempont. A műholdkép alapján a vasút déli oldalán már csatornák vannak, ott nem lenne egyszerű építkezni. A vasúttól északra 30-40 méterre most a 76-os út van, ha annak a helyére építik az autópályát, akkor az építkezés ideje alatt hol menne a forgalom?
Amikor a vasút, meg az út épült, nemhogy Natura 2000-röl nem hallottak (még nem is létezett), de még környezetvédelemröl se nagyon. Söt, ugyebár az átkosban a Kis-Balatont teljesen lecsapolták és kukoricát termesztettek a helyén.
Nagyszerű köszönöm. Ugyanis nemsokára egyezkednem kell a magyar közút képviselőjével. Ahelyett, hogy a falut elkerülő utat építenek, szétszednek egy hidat és nagyobb teherbírásura építik át, a falun csakúgy zúgnak keresztül a 40 tonnás kamionok, a házak ablakai rezegnek.
Kissé egyszerűsítettem az útvonalat, biztos ami, biztos M5-ről bementem a Lágymányosi hídig, majd Egér út - M7.
Megérte, az a +10 perc.
Balatonszentgyörgynél rácsodálkoztam az M76 rejtelmes nyomvonal-terelgetésére.Ez a bravúr: 3 km-en belül kétszer átvezetik az M76-ot a vasúton, miközben a 76. út nyomvonalát is áthelyezik.
Vajon miért nem vihették az M76 nyomvonalát a vasút déli oldalán?
8 nyílásos felüljárót építenek B.szentgyörgynél + még 3 a "dinnyeárus"-nál. + új Zala-híd...
Csak a Denevérdomb vésése hiányzik (Marossolymos A1), elképesztően drága "megoldás".
Ehhez tartozik, hogy a Balatonberényi bekötőút nem kap csomópontot... (az átépített 76-ossal oldják meg)
Tudja esetleg valaki, hogy a Magyar közútnak mennyiért (m2/hó) lehet egy ideiglenes út építéséhez magán területet bérbeadni? Egy híd lebontása miatt átmenetileg egy magán területen haladna keresztül a kisegítő út.
Attól szokott dugó lenni, hogy néhányan úgy gondolják, ők a Lauda reinkarnációi és a 80-as korlátozás mellett mennek 120-szal - neki a korlátnak, rosszabb esetben a szembejövőnek. Értem én, hogy leállósáv híján a susnyásba kellene tenni a traffixpaxot meg a személyzetet és ezt nem vállalja be az állomány, de azért meg lehetne próbálni...