Nem érek rá minden nap, ahogy Ti is dolgoztok, na én össze vissza. meg mivel Magyarországon dolgozom ,kell némi másodlagos elfoglaltság. A sorba beállt a ház felujjítás is .
Van egy 2000-ben gyártott T22-es Toyota Avensisem 1.6-os 3ZZ-FE motorral. Kék színű :-)
Ha a fékpedállal fékezek, akkor utána kb 1 percig sziszegés hallatszik, eddig halk volt, de most felhangosodott. A fék teljesen ettől eltekintve jól működik, fékszervó problémát nem érzékelek. Mire gyanakodjak?
Golf 4 DUW váltóhoz difi csavar készletet (171.498.088.A) hol lehet még venni? Mert eddig egy helyen találtam a neten de most 1 hétig szabadságon lesznek. Nem várnék egy hetet ha nem muszáj. https://ducato.hu/termek/csavar-szett-difihez-vw-4014
Első kérdést tedd fel magadnak, hogy mit szeretnél hegeszteni? Csak szerkezeti acélt? Vagy rozsdamentest is? Vagy még alumíniumot is?
Csakazért mert a gép csak az első lépcső. Aluhoz argon kell, szerkezeti acélhoz CO, corgon (ha MIG finkciója is van a gépnek) vagy MIG-re argon szintén, rozsdamenteshez is argon. Ez már esetleg két vagy három gázpalack. Persze hozzávaló reduktor is. Más gázlencsére és más elektródára lesz szükséged mindegyik esetben.
Ha ezekből az anyagokból nem mindet akarod akkor jelentősen csökken a gép és egyéb felszerelések költsége. Ha nem akarsz alut hegeszteni nem kell AC/DC-s gép, máris felére negyedére csökken a gép ára. HF gyújtás mondjuk jó dolog de egy darab kipufogó meghegesztéséhez érdemes megvenni egy teljes gépet, ha szinte az összes többi esetben zártszelvényt fogsz heftölni? Vagy inkább bérelni érdemes?
Nem akarlak semmire rábeszélni sem lebeszélni. Csak arra, hogy gondolkodj el kicsit, mire kell, mit fogsz használni belőle, és milyen egyéb beruházással számolhatsz a gépen kívül.
Nem beléd kötöttem. Írtál egy hülyeséget saját magad előző mondatával ellenkezőt.
Ha akarsz ikszelj ki (bannolni nem tudsz, remélem tudod is mit jelent), ha akarsz adj minden hozzászólásomra egy mínuszt, van nem egy ilyen rajongóm. Ez engem nem fog zavarni, ha olyat írsz ami nem helytálló továbbra is reagálni fogok rá. Legfeljebb nem látod. De mások akiket esetleg félrevezetnél szerencsére igen.
Úgy, hogy nem fog ilyesmi specifikációjút taláni ahol él. Met mindenhol mások a preferenciák, az importőrök meg megpróbálják a helyi többség igényeit kielégíteni.
csapágyboltos ha normális tud felvilágosítást adni a kérdésre, de mivel az összes generátorba jók a szabvány csapágyak, gondolom a yarisnál sincs extra igénybevétel
Ha aluminiumot is akarsz hegeszteni akkor AC-DC kell de akkor 200A-t tudjon mert az folyamatos üzemben úgyis csak az 50/70%-át tudja tartani.
Nyilván nem fogsz REHM, Esab, Oerlikon cuccost venni mert az már a profik fegyvere és árban is olyan.
Sanszos hogy már mindenhol a Szinergikus gépeket tolják az arcodba. Ha nem olyat veszel akkor legyen rajt minél több állításra lehetőség, gáz elő és utófolyás, indítóáram, hegesztőáram erősség, ívlefutás, frekvencia és balansz állítás.
Tudjon HF (nagyfrekvenciás) ívgyújtást, anélkül a koppantós, érintős nagyon szivatni fog jó ideig.
A legtöbb kínai cucc, de csinálnak a lengyelek jó és pofás cuccokat.
Márkanevet ne kérdezz, ezek nagyjából mind ugyanazok és mindig más néven jönnek kicsit átfazonozva, átszínezve.
volvo buszon ha nem csuk be a tetőablak, nem engedi indulni a klímát. akkor se ha 35 fok van kint, 45 meg bent. elhúzható ablak persze nincs mert klímás a jármű, minek:-))
aszondja a zíró, 200 amperrel tölti a 12V aksit a rendszer.
na azt megnézném.
szarrá merült 220Ah aksikat se tudunk tartósan 80A felett tölteni, pedig a töltő tudná.
a társaság 90%-a bölcsész, az autókat meg csak szeretik esetleg, hol van már az Autó-Motor szintű újságírás pl. Karlovitz Kristóf jut hirtelen eszembe.
amikor egy szar hűtőventilátort számítógép vezérel és annak megkergülésére/megkotlására nem megy a klíma a DPF regenerálás emg egy sor franc tudja mi akkor az nem is hiba.....
Ajánlom neki egy ilyennel járja meg a Horvát tengerpartot nyaraláskor majd rájön hiba-e
A kozmikus sugárzás meg ne bacca már szét az autót, ha meg igen az hiba, mégpedig tervezői.
Száz számítógép közül ha egy néha-néha megkergül, az nem tekinthető hibának: a mai számítógépek ugyanis már olyannyira pici áramkörökből állnak, amit akár egy kozmikus sugárzás is képes megkergíteni, ha éppen telibe találja a memória chipjét. És valljuk be, azért az autóipari szoftverfejlesztők sem programozó géniuszok; azok ugyanis ritkán vállalnak el ilyen legalja munkát, tegnapra...
Amúgy meg annyira felhergelte magát, hogy először törölte a nickjét a fórumról mindenestül. A moderáció csak utána jött. Szívesen betenném a printscreent a köztes állapotról (törölt nick), de ha megteszem seggbekúrnak törölt hozzászólás visszamásolása miatt.
Múltkori 30T hidraulikus prés témára visszatérve, leszűkítettem a kört két versenyzőre. A GEBO féle gyanúsan sokkal olcsóbb (pláne nettóban), értelemszerűen jobb vételnek tűnik. Gondolom ugyanaz a kínai/taiwani csoda mindkettő..vagy? Éri a Lincos a felárat?
Amíg rajta a vezszíj, mindegy merre és hová forgatod.
A két veztengelyt felső holtpontban tudod rögzíteni hátul a "laposvassal".
Én a fék/sebesség helyett fúrnék egy 10-12mm-es lyukat a kuplungharangra a fogaskoszorúval szemben. Ott kitámasztható a főtengely és akkor nem fordul semerre. Meghúzni is 100x biztosabb így.
A nyitott szelepek rugói forgatják el a veztengelyeket.
Bárhol visszarakhatod a szíjat, ha az ugyanaz a helyzet mint ahol levetted. De, mivel ott vannak a gyári jelölések, legegyszerűbb azokat alkalmazni. Lényegesen kisebb velük a hibázás esélye.
Az autó _Mondeo 1,8 zetec, benzin, '96, 4a, antracitszürke.
Elkezdtem kicserélni a vízpumpát.
Itt a hosszbordás szíj hajtja, de a vezérműszíj mögött van, így a vezérlést is le kell venni.
Az Etzold féle szerelési könyv a segítségem.
Eljutottam a vezérmű szíjig, de itt elakadtam.
A főtengelytárcsán a jelölést egy adott ponthoz állítottam. (Felső holtpont)
A könyv szerint ötösbe téve, fékre lépve le kell csavarozni a tárcsa központi csavarját.
Csakhogy akkor forog visszafelé.
Lesz-e baja a motornak, ha visszafelé forgatom?
Feltétlenül a felső holtpontnál kell leszedni a szíjat vagy ha fixen tudom rögzíteni a főtengelyt és a két vezérműtengelyt is, bárhol leszedhetem a szíjat és ugyan ott vissza is tehetem?
Egyáltalán a főtengelyt kell-e rögzíteni vagy ha nem piszkálom, nem forog el?
Amúgy a vezérműtengelyek mitől fordulnak el?
Amikor állítottam a felső holtponhoz, éreztem, hogy néha visszaforgatta magát egy kicsit.
Óóóó. Asszem ismerem a helyet. Van egy híd a végén. Utána nyaralók. Kis horgász paradicsom. Ez az? Csak nem horgászás közben támadt ez a remek gyorsulós ötlet? Egy haveromnak van ott kéglije. Nyugis ember. Nem az a száguldozós fajta. Mégis leesett a szántásba az egyenes útról. Azt mondja fogalma sincs mi történt. Arra emlékszik, hogy "megdobta" az út és hempereg a szántásban. Pedig jó sokszor járt már azon az úton. Rögtön ez jutott eszembe, mikor írtad, hogy az egyenes út ledobott.
regota mondom ezt igy: ahol en X1-szel mehetek, ott Senna X2-vel mehetett volna es ugyanugy "megoldaná" ha lenne helyzet (X2 > X1 :-)
a fizikat persze senki sem tudja athagni, de nyilvanvaloan hatalmas kepessegbeli es figyelembeli különbsegek vannak ...csak ezt nem lehet szaballyal leirni
ja, oké visszaolvastam a szöveget, eddig úgy értettem hogy gyújtásra külön kapcsolja a fényt. Talán átmegy a gyújtáskapcsolón a szivrgyújtó, vagy valami vezérlés kapcsolja, biztosíték után.
Nem csak a fénykarika világít, a beledugott szivargyújtó adapteren is úgyanúgy jön meg a delej, meg megy el, ahogyan a lámpácska is kialszik, szóval nem él külön életet a lámpa; magyarul a gyújtást levéve a lámpácska is és a szivargyújtóban a delej is elmegy.
Egy menetrögzítő kamera áramellátásának biztitáblából történő megoldásával küzdöttem, és akadtam bele egy - nekem – új dologba. Úgy akartam bekötni, hogy csak menet közben működjön.
Adott egy biztosíték a bizti-dobozban, ami a műszerfali szivargyújtó biztosítéka. Gondoltam, ez lesz jó nekem, mert látom, hogy ha ráadom a gyújtást, akkor egy kis fénygyűrű is felkapcsolódik a szivargyújtó aljzat körül, a gyújtás levételével a fény is kialszik.
Rámérve viszont a szivargyújtó biztosítékára, azt látom, hogy mindig rajta van a 12V, gyújtás nélkül is. Jó biztit mérek, mert ha kiveszem, elmegy a szivargyújtó áramellátása.
Valami más (a computere???)) is vezérli még a szivargyújtó áramellátását, ami a biztin meglévő 12V-ot csak akkor adja rá, amikor gyújtás is van?
Egyébként egy tartalék helyet találtam a biztitáblában, és oda be tudtam kötni a kamera tápot (egy biztosíték elosztó kábelecskét használtam egyébként), annál elmegy a 12V a gyújtás levételekor. Így is akartam, nem akartam, hogy ha otthagyom a kocsit, akkor is áram alatt legyen vmi benne utólagos nemgyári akármi, szóval ez nekem megfelel, csak nem értettem a szivargyújtó ilyetén áramellátását. Vagy ez szokásos dolog?
Még egy: ez egy ú, Ssangyong Korando. A biztosítékjainak mérettípusa, ahogy végre sikerült kinyomoznom: micro2; ezzel sok helyen nincsenek tisztában, még autósboltban sem, pedig a Hyundai-ok, Kiák is ilyen picike, a micro biztosítéknél is egy kicsit kisebb típusú biztosítékkal vannak szerelve. Vagy ez csak nekem új?
annak a benyas e46nak egesz komoly katalizator felugyelete van.
nem csak hasonlitja az uzemi o2's in/outputot, de konkretan beavatkozik a keverek kepzesbe katalizator /szonda ellenorzes celjabol.
nem kizarhato, de nem jellemzo ra hogy teved.
szvsz ha ott valami p0340 jellegu kat. hatasfok hiba van.. .az jo eselyel NEM o2 szenzor hiba ..
(nem emlekszem az elozmenyekre. )
probat mindenesetre meger a szonda csere, (:) ha nincs mas eszkoz.
=============
a lenyeg itt.
OSC - oxygen storage capacity - refers to the ability of a catalytic converter to store excess oxygen under lean conditions and to release oxygen under rich conditions. ""
es itt volt erre egy kerdesem jo reg, hogy a szeles savu szondaknal ez hogy a fenebe mukodik..
hát a bajt a domborzat okozta, mert csúszós lett a hótól.
mivel önvezetés nem létezett akkoriban, a hibás te vagy kizárásos alapon:-)
és mivel csak öttel mentél, talán életben maradtok akkor is ha baleset történik, és nektek megy valaki harminccal, mert gondolom mások sem száguldoztak ott.
Oké, akkor mesélek egy másik sztorit. Toyota Starlet, a régi fajta elöl motor, hátul kapar, december, Miskolc 1990-es évek másodk fele.
Hóesés, mi meg megyünk fel a Bükkbe sielni. Diósgyőrben közel a várhoz keresztbe villamossín utána enyhe ívben hajlik az út balra mondjuk 40 fok. Ma már kicsit másképp néz ki villamossínt felbontották, de Köztársaság útról fordulok ki a Nagy Lajos király útjára.
Sín előtt megállás, szétnézés. Elindulok, balra fordítom a kormányt majd jobbra kiegyenesítem, az autó fordul tovább. Tekerek rajta 360 fokot autó fordul tovább. Másik irányba végállásig, autó fordul tovább. Sebesség 5, de max 10 km/h. Hátradől és az autóban mindenki röhög. Miután ebben a méltóságteljes tempóban csinált másfél piruettet az autó (beletelt vagy 15-20 másodpercbe) - megállt az út közepén. Elindulás után mintha mise történt volna gond nélkül felmentünk ugyanazon a havas úton Bánkútra.
Ott nem történt baleset de ki volt a hibás a piruettben? Ennél a sebességnél is lassabban kellett volna menni egy nullára megállás után? :P
Azé elpattintotad kikalapálás után a gépet családi megkímélt női tulajtól szöveggel?
Nálam 170 nél satuztak be előttem 130 cal keresztbe előztem, 110 zel hátramenetbe, onnét vissza tettem menetirányba aztán 20 al pattantam a szalagkorlátról... valami állat szaladt el előtte... Azóta ha valaki van az úton előttem nem megyek 170 nel :D
(kicsivel több mint 20 éve és 2 hónapja történt az eset most már minden részlete elévült....)
Pályán meg 200? Útja válogatja. Az M6-on a teljes hosszon végig lehet jönni/menni ennyivel vagy többel, nincs olyan forgalom ami megakasztana. A hármason Hatvantól Miskolcig akár percekig is lehet tartani hétközben, hétvégén a déli órákban van szabadabb út. Miskolc után bármikor folyamatosan a végéig. M7? Bp-Siófok csak időnként pár kilométert, ha nincs forgalom. Siófoktól a határig hétközben. M1? Mostanában szinte soha, régebben lehetett. M4-M5 nem tudom, arrafelé ritkán járok.
"amit lassabb tempóval ne lehetett volna kivédeni."
Lassabb tempóval elő sem fordult volna.
Az út egy ritkán használt bekötőút egy TSZ halastóhoz, kb naponta 3-4 autóval. Mezőgazdasági szezonban traktorok is előfordulnak reggel meg este...
Gyorsulás mérés volt a cél: 0-200. Úgy kb 170 körül jártam amikor elértem egy olyan részt ahol egy kisebb púp volt az úton úgy egy autónyi hosszban. Az, hogy megemelkedett az autó nem volt probléma a gumi végig aszfalton maradt. A baj ott történt, hogy leérkezéskor annyira berugózott, hogy leért a váltó és a motor két legalacsonyabb pontja az aszfaltra. Vájtak két darab kb 1 méter hosszú 2 cm széles árkot, és mivel nem központosan vannak elhelyezve ezek a pontok a hossztengelyhez képest így kb. 15-20 fokkal* elfordították az autót a haladási irányhoz képest. Ez 170-nél elég necces. Kb olyan 100 métert még gépészkedtem a fák között, kb 140-120 körülire sikerült lelassulnom, amikor jött egy szabad terület a fák között. Úgy döntöttem inkább kiengedem a kukoricásba mint valami nagyobb baj legyen de ahogy kifelé menet oldalra sodródtam egy fűcsomóban (bazdmeg egy normál fűcsomóban) megakadt a bal első kerék, kiszakította a bal első futóművet és feldobta a kocsit a levegőbe. Átrepültem egy kb 3-4 méter magas bokrot utána volt az első pattanás a kukoricásban úgy 15-20 méter múlva. Ekkor tört össze az orra amin átfordult. A második leérkezés a jobb hátuljára volt attól látszik szegény úgy mint egy pofánvert süti. Ez kb újabb 6-7 méterre az első leérkezéstől, és a két méter magasség is megvolt mert a kukoricának a két pont között semmi baja. Abban a pillanatban a tetejére is dőlt és megmaradt abban az álapotban. Leállítottam a motort, fejreestem amikor kikapcsoltam az övet, és szentségeltem egy keveset. Majd hívtam az autómentőst.
Igen. Tudom. Biztos, hogy egy gyakorlottabb sofőr kihozta volna megfelelő kormány és féktechnikával a sodródást. Azt is tudom, hogy ha ott a megengedett kilencvennel megyek akkor max liftezik egyet a gyomrom. És azt is, hogy szerencsém volt, hogy csak az öv hagyott egy szép nyomot rajtam.
Szóval a bajt a domborzat okozta. A hibás meg egyértelműen én vagyok, de továbbra is az a véleményem, hogy kizárólag a saját balesetemért vagyok felelős és nem veszélyeztettem senkit.
*nem méregettem, csak amennyire az ülésből nézve saccolom.
"Az út olyan amilyen, nyilván mások is járnak rajta, még sincs kocsiút taposva a kukoricásban ..."
Most sincs. Felülről érkeztem :P
"tudom azt, mindenért a jármű vezetője felel. "
Nyilvánvalóan, én sem azt mondtam hogy a domborzat a hibás, mert egyértelműen én, hiszen elsősorban miért jártam arra, másodsorban miért akartuk nagyszervíz után lemérni a gyorsulását az autónak egy néptelen, a TSZ kezelésében álló bekötőúton? Miért nem mentem Budapesten éjszaka a Váci útra hiszen az tükörsima?
Én azt mondtam, hogy a domborzat okozta a bajt. Nem azt, hogy a domborzat a felelős. A domborzat köszöni szépen ott volt és ott is maradt csendben mélázva. A felelős én voltam, de azt azért be kell látni, hogy ha az a domborzat nincs ott akkor a baj sem történik meg. Akár felelős az ottlétéért akár nem.
Az út olyan amilyen, nyilván mások is járnak rajta, még sincs kocsiút taposva a kukoricásban ...
Talán 10 évig motoroztam, néhány évtizedöt autóztam is eddig, kicsi, nagy, még nagyobb járművekkel, eddig baleset nélkül.
Valamennyi fogalmam van a járművezetésről, tudom azt, mindenért a jármű vezetője felel. A járműért, a szállított személyökért, rakomány épségéért, az úton tartózkodó más közleködőkért és tárgyakért, függetlenül az útviszonyoktól, időjárástól, napszaktól.
A járművezetésen kívül, nyilván volt már olyan az életedben, h húúúúú bakker, ezt nem kellett volna :)
Elég csak egy elszabadult rugó, vagy rosszul alátámasztott alkatrész
Én pl egy Barkast basztam le majdnem az emelőnkről, mert azt az orrnehéz fost, nem jól emeltem fel és hátul a torzióval birkóztam, amikor orra akart esni.
Még jó, h 3-an álltak a kocsi elött és időben ordítottam :))
én pl kötelezővé tenném hogy motorosként szocializálódjon mindenki aki jogsit akar. teljesen más szemmel figyeljük a forgalmat és a többi közlekedőt.
sajnos a motorosok kilencven százaléka a más hibájából veszti életét. aztán jön a sztereotip szöveg, "mert száguldanak mint az állatok".
magam a hetvenes években motorral közlekedtem, volt egy két perec is. aztán mikor jött a család autóra váltottam. a kilencvenes években krosszautó, rallykrossz autó segített a felesleges energiát elfüstölni, és jópárszor volt felül az alja, alul a teteje. ott nem volt gáz ha túlvállalja az ember magát.
a kétezresben újra motorok, most már komoly nagyok, egy gázolajra futás miatti elcsúszással, sok mások által okozott necces szitu kivédésével, de a lényeg mindig legyél tisztában a saját képességeiddel, korlátaiddal, ne a gép határait próbáld feszegetni ha az meghaladja a tudásod.
Olvass és értelmezz mielőtt belémkötsz..... nem az írtam, hogy a domborzat volt a hibás, hanem azt, hogy az okozta a bajt. Ez két merőben különböző dolog.
Akik itt beszélgetnek azok a dolog természetéből adódóan azok akik még nem rontották el. Ki így ki úgy Van aki azért mert eddig szerencséje volt, van aki azért mert óvatosabban vezet. Én soha nem szereztem meg motorra a jogsit mert már a bringás kölyökkoromból tudtam mekkorát lehet esni kis sebességgel is. Szóval igen autó. Ettől függetlenül én nem az óvatosak hanem a szerencsések közé sorolom magam. Mindjárt rakok be 3 képet és megérted miért.
én momentán egyszer se, valahogy átjött, hogy kis motor kis esés, nagy motor nagy esés, autóba ültem amint lehetett.
---
volt munkatársam lakodalomba volt hivatalos, szép rendben zajlott is, amíg két srác úgy nem gondolta hogy elmennek kerülni egyet, szép nyári este mi baj lehet.
Viszont akik meghaltak abban a kanyarban azok egészen biztosan nem a megengedett sebességgel haladtak mert akkor nem történt volna velük baleset. És minden előítélettől függetlenül úgy gondolom, hogy senki sem megy bele vakon százezerrel egy ismeretlen kanyarba életében először. Ez úgy szokott történni, hogy addig próbálgatják míg végül egyszer nem adja ki.
De az eszedbe sem jutott, hogy esetleg már százszor átment rajta ugyanazzal a sebességgel? Határon. A százegyediknél meg ráfutott egy szem kavicsra, falevélre, kutyaszarra, elcsöppent olajra.....
Úgy ítélsz el valakiket, hogy semmit sem tudsz róluk.
azt gondolom a különbözö tapasztalatok E10 kapcsan a különbözö tipusokbol es allapotokbol adodnak, ezert nehez altalanos ervenyt mondani
az egyik motor mas okbol is "kicsit odavan", vagy "nagyobb igenyü" es öregebb E10-et kevesbe kedveli, a másik meg forditva: szinte barmivel beröffen, jol sikerült kialakitas,
nem tudom, csak tippelek: E10 maskepp parolog mint E5 ...áá nem bírtam ki es viszonylag hamar találtam:
hü de nagy különbseget nem, de valamennyit lathatunk:
es az egyik motor (konstrukcio/egesdesign es allapot miatt) jobban ra lenne utalva a mar elparolgott könnyebben illora a gyertya/szikra tajan, a masik meg kevésbé
2016 ban nyúltam hozzá utoljára,most ,Hogy otthon voltam,vettem 10L benzint,gondoltam,nem fog beindulni,szétszedem,kimosom,a karbit stb,De 1 probát megér,beindul,e,szinte azonnal beundult,büdös,volt az igaz,Megmaradtt a 10l benzin,odaadtam faternak használja El.Mol Benin,volt benne,castrol2t olajjal bekeverve.
valamelyik nap kicsereltem a suber membranjat egy 41mm-es cv keihinen..
tul kepp nem volt baja, csak osszement cirka 3mm-ert egy 70mm koruli atmeron.
volt ra majd 30 eve.. :)
akarhogy raktad ra a fedelet, valahol mindig lefalsolt /hatot?/ ..ezert kesett a gazrekacio, meg a fojtot hiaba nyitottad, a vakum nem huzta fel rendesen a subert..
...most az uj membranal ugy megy mint az ALLAT.. :))
Fokozatosan alakult így, először 2 főtengely fordulatra, majd eljutottunk a 4-5ig.
Hidegen egyre jobban lehörgött elinduláskor.
Melegen nem volt semmi baja.
Hmmmm...
Megcsináltam a hétvégén a 12e szervízét, semmi extra.
1 komponens maradt a történetben a benzin.
Tavaly ilyenkor volt némi készlet felhalmozás E95-ből, és a mocira meghagytam 2 kannát, hogy majd eljárok egy darabig a jóárassal :)
Az E95-nek 6 hó a deklarált szavideje, azon csak mégegyszer voltam túl.
Leszivtam a maradék 1,5L-t belőle és elgurultam tankolni, V-Power 100-at, 10Km gurulás, kis pályával.
Ma reggel csak megnyomtam az önindító gombot és az első fordulatra indult, nincs lehörgés, semmi.
Szóval a 1/2 éveket álló fűnyírók és egyéb szezonális gépek esetén, lehet ezzel is kalkulálni, mielőtt felgyújtaná az ember, h utoljára még indult rendesen :))
A 80e az kvázi bruttó és van anyagköltsége, kiszállása egyéb.
A másik, hogy rég voltál itthon úgy abban az értelemben.
Egy jól és sokat dolgozó (legyen alap a fűnyírás) ember simán megkeres ennyit. Nem sokkal kevesebbet még alkalmazottként is a főnök eszközével, telephelyén, kocsijával, stb...
Az szeretném kérdezni, hogy a KROON OIL -ról vannak tapasztalataitok?
Tényleg minőségi olaj? Audi 80 B4 2L benzinbe kellene, de ha jól emlékszem, ennek a gyártónak a 10w-40-es olaja, ami elvileg ebbe kellene, az ásványi olaj, habár azt írták, magas minőségű.
Tudom, vehetnék másik. ismert olajat is, de ez egy csereüzlet lenne.
Mi számít jobban, mindenképpen legyen VW500.01 szabványú? Vagy az ACEA A3/B4, vagy az API is számít?
A motor hangja kicsit "keményebb" egy normál benzines hangnál, olyan gyenge diteles, de hát 300 ezer km felett van benne. és nagyon megy
Még gondolkoztam 10w-60-on, az a melegoldalon sűrűbb marad, nagy melegben gyorsan bekapcsol a ventillátor,lehet hűtőt kellene belevenni. Már átmostam a hűtót.
Lenne picur gondom! 2002 1.0 swift Gl ful fapados!
Nos ezt szeretném kissé jobbá tenni elektromos zár, első elektromos ablakkal.
A kerdesem lenne , van a Gl es van egy Glx donorom amiben minden benne,viszont sajnos kaszni kuka :(
A Gl muszzerfal alatti vezetékekre kivan e építve a csatikba minden? Vagyis a Glx utastéri korbácsolás barkács megoldás nélkül átvehető e kozpontival , első ablak vezérlés és riasztó?
Tegyük fel nem tudja milyen szenzor típust használnak 98%-ban az ABS-ekben. Az optikait egyből kizárja mint oda alkalmatlant. A reed nek négyszögjele van, a hallnak szintén, vagy impulzus. Mivel színuszt lát így marad az induktív szenzor.
A két jel egy tengelyen van a feladat szerint. Általában ilyenkor azonos fogszámú a jeladógyűrű mindkét oldalon. A grafikonon a két kerék azonos frekvenciával és azonos amplitúdóval adja a jelet tehát feltételezhetően mindkettő jó (vagy ugyanúgy romlottak el ami kevésbé valószínű annak fényében, hogy szabályos jel van).
Miven van mérve? Alulra odanéz az van hogy 1V/div Ch1 és Ch2 re is. Azaz feszültségben van mérve mert egy osztásköz 1 V feszültség az Y tengelyen.
A kérdések nem a való életre hanem arre a grafikonra vonatkoznak, azaz hogy tudja-e értelmezni amit lát, illetve tud-e összefüggéseket észrevenni, és következtetéseket levonni azokból.
Igazad van.., de az ECU csere bevállalása cikis müvelet.., pl pont ilyen Astra G digiklimással volt valami abszolult földöntúli erök behatása alapján vezérelt hiba..., végén motor vezérlőt elkellett küldenúnk egy profi javitásra..,fátylat erre a rémtörténetre...
Egyébbkénnt az önzetlen segitőkészség a legfontossabb kollégák közt..., minden egyébb másodlagos.., és itt ez nagyon pozitivan jött le--- mégegyszer köszönet mindenkinek!!
Innék egyet az egészsegedre örómmel..., kivéve törkölyt..,mert igaziból egyszer rugtam be istenesen még a seregban anno.., és ott a törkölypálinka volt a főszereplő...
Pont a napokban néztünk a lányomnak egy kocsit. Tényleg nagyon jó, nagyon különleges kiadás, de 1 hete töltötték a klímát cska most valami relé miatt nem megy.
Klímás nézze meg, csinálja meg és nézzük meg. Kocsi ottmaradt, nem fér bele az árba még egy klímajavítás akármennyiért, mert így is pokoli drága a kocsi, de a kinézet, felsz. vitte volna.
Perszehogy nem volt benne gáz. Istenem, mennyi ilyenbe futottam már.
A valóságban ugyanez a helyzet, kollega felhív, hogy nem indul a klíma x autón.
Első kérdésem, hogy gáz van-e benne.
Van, nemrég volt töltetve.
Oké.
2 napig csinálta, már kapcs.rajz alapján a generátor dfm vezetékét vizslatta a bsi-ig, hogy hátha az szakadt vagy testel néha, mindent jónak látott, mire kiderült, hogy egy kibaszott molekulányi gáz sincs benne:-DD
erre az ECU kérdésre nem tudom a konkrét választ..,pl ahogy a többi kb 5 db "érintett" alkatrész elöéletéről sem tudok semmi konrétumot...,azonkivül hogy egyértelmüen "gyanusnak" tünt....,annak látszott stb-stb., de nem hasraütés alapján persze...,nem részletezném mert nagyon sok időba kerülne mndegyikről leirást adni.., gondolom ezt megérted.
feltételezzük hogy ECU- val együtt gyujtáskapcsoló csere volt...,persze erre is mondhatjuk hogy eddig meg üzemelt..., ez talán az ötödik tétel amit elöttünk cseréltek- piszkálgattak
Akkor vagy nem cseréltek ecut, vagy kettőnek is ugyanaz a baja lett:-)
Lehetetlem küldetés teljesitve : Astra G 2005.1.4 Multech H-Z14XE elinditva-megjavitva! (Hiba : Motor Mindig elindult, de mindig leállt kb jó 5mp-es dadogó "alapjárat" után!)
Utolsó képcsőben szétszedtük az ECU-t.., a nyákon valami nyomát lehett látni valami szétfoszlo akárminek stb-stb.., másik ECU-val sikerült a javitás..., mondjuk valahol az 50-100-ik hibakeresési lépcső tájékán....
Köszi mindenkinek ,aki hozzászólt a témához ,nem haszontalan gyakorlati észrevételeivel!!!
Minden Garancia nélkül mondva : A főtengely és vezérmüjel pl Pico-val történő koherencia vizsgálatán kivül.., valószinüleg mindent végigzongáráztunk az ECU cseréjéig...,
Köszi, majd ránézek megint, mert tegnap akkor nem nyílt meg rendesen a böngészőben, mert csak az ábra volt számozva, nem találtam másik oldalt, igaz csak letöltöttem meg átfutottam.
Nem láttam rajta problémás dolgot ezen kívül és nem erre gondolnék első körben, de majd ha méregettem a nyomáskapcsolót, és az rendben van, akkor kiszedem újra a kesztyűtartót és átnézem alaposabban!
" szóval azok még működnek, csak melegük volt! ... computer a vezetékezését tekintve részben a belső ventilátor ellenállásának a stekkerére megy,...mert egy diódán keresztül a kivezetésre kerül,"
Na, ha ilyen szinten érted mik ezek és kb hogyan működhet, akkor akár csinálhatnál olyan képet a panel két oldaláról, , amin sejthető a kapcsolási rajz meg látszik a talán(?) mikrovezérlő típusa és a környező alkatrészek.
Plusz elgondolkodhatnál akár azon, ha teljesítmény kapcsoló nem látszik ezen a panelon, sem félvezető sem relé, sem egyéb, akkor honnan-hova hogyan és miért lehetett akkora áram a két ellenálláson ,hogy azoknak "melegük lett".
Illetve ha ezeknek melege volt, minek volt még.
Esetleg csak egy repedt forrasztást vagy levált SMD-t keresel, összevissza nézegetve minden mást.
Én találkoztam már olyan faszányos szerszám készlettel ami a imperiálra volt jó metrikus helyet... vagy az univerzális 13 mas ami jó volt 15 ösre is :D
Félidőben a bal oldalt ülő srác elmegy üzleti megbeszélésre, na onnan még keményebb, a másik fiatalember nem tud beszélni. ez nem feltétlen baj, attól fejleszteni nagyon jól tud, csak élvezhetetlenné teszi a videót.
Nem ők találták fel a spanyolviaszt/nyomásszenzort, csak építettek köré egy nagyon gyors hw/sw környezetet, és ezt nagyjából elérhető áron próbálják eladni.
Ezenkívül tisztában vannak a motorok szerkezeti felépítésével/működésével hardver oldalon is, valamint tudják hogy kell vezérlőt írni rá(nem átírni, ez lényeges).
Valamelyikük mondja, hogy egy 2018-as Merci motorvezérlő komplett működési leírása 22000(huszonkétezer) oldal.
Esik szó arról is, hogy mivel a belsőégésű motorok kifutóban vannak, ők meg igen fiatalok, így foglalkoznak pl. hajók égésoptimalizálásával, kipufogógáz utókezelésével is, dpf scr rendszerekkel.(hajóra vazze, mondja a srác hogy akkora egy szűrő mint a szoba ahol ülnek:-DD)
Megfogalmazás ide vagy oda(4-4,40 amit kifogásolsz,az se biztos hogy az orrunkra akarják kötni egyből a működést, lehet ködösítenek is kicsit), nagyon érdekes téma.
Tibi azért nem szól közbe, mert hallgatja mit mondanak, szerintem ritkán találkozik a motorvezérlő másik oldalán dolgozó emberekkel.
Nem kell kiforrasztani a lábát az ellenállásnak, mert egy diódán keresztül a kivezetésre kerül, piros, aztán piros vagy fekete, vagy barna vonal volt szóval 20-22 ohm között, a mért érték meg 11 ohm, és párhuzamosan vannak kötve, szóval azok még működnek, csak melegük volt!
Az a computer a vezetékezését tekintve részben a belső ventilátor ellenállásának a stekkerére megy, ez kapcsolgatja a belső levegő keringtetést, ha bekapcsolom a klímát. A többi vezeték meg a közép konzolnál eltűnik, gondolom, a kapcsolóhoz és a biztosíték táblához megy.
Nem ez a fő gyanúsított, mert rendesen kapcsolja ki be a ventilátort, függetlenül, hogy a kompresszor bekapcsol e, vagy sem.
Tényleg nem olyan a klíma benne, mint a másik ugyanilyen két hónappal régebbi szalonos opelben lévő.
Kontaktokat megpucoltam a csatlakozókban, ezen a kis vezérlőn és a nyomáskapcsolón kívül mást nem találtam, aminek ehhez köze lehetne.
Alacsony nyomás oldalon még emlegetnek szenzort, valagol a beltérben, de azt én nem láttam, kivettem a pollenszűrőt, és onnan látom a csöveket az expanziós szelepig, ott nincs rajta semmi, utána meg már a tűzfalon kimennek a csövek, ott sincs más érzékelő!
Gondolom, a hasonló pótalkatrészekre írt adatok alapján, hogy ez a fajta érzékelő egyben nézi a túl magas és túl alacsony nyomást is.
Most jön az a nehezítés, hogy amíg nem veszem ki a helyéről, nem tudom meg, hogy mi van ráírva, és mit kéne beszerezni a cseréjéhez!? Mennyire sztenderd megoldások ezek nyomás értékek kapcsán!?
focus 1.6 benzin 2005-bol. vezerlest cserelnek de elakadtam, lenne 2 kerdesem. levettem a szelepfedelet es a vez tengelyeket nem tudom ugy forgatni, hogy a vezerlesrogzito lemez beferjen es fixalja a veztengelyeket... ha a kipu jo, akkor a szivohoz nem passzol a rogzito..1-2mm-el mulik a dolog de nem passzol. az lehetseges hogy a vezerlesem jelenleg nem 100%-os?? 3eve van meg az auto hibat nem tapasztalok... persze a fogyi lehetne alacsonyabb..(jelenleg 7-8l korul alakul)
levettem a jobb elso kereket is hogy tudjam manualisan, dugokulccsal forgatni a fotengelyt. jol gondolom, hogy az oramutato jarasaval megegyezoen kell forgatnom, vagy mindegy?okozok, e hibat ha masik iranyba forgatom?
fotengely szijtarcsa levetelehez, hogy tudnam fixalni a szijtarcsat, hogy ne mozogjon? rakjam sebessegbe+fek? vagy ehhez is van vmi spec rogzito? koszonom
ha egy nyomas szenzor ertekhez nem tud hozza rendelni barmi referencia poziciot.. akkor vagy en nem ertem oket, vagy ok nem ertik a (tobbcsatornas ) szkopot.
ez utan meg megneztem 20 percet, mer' hatha beindul egy ertheto beszelgetes..
Ha jól követem, a kipufogót még mindig nem vetted le? Én már lekötöttem volna a leömlőnél. A diag anomáliákat válaszd le, lehet semmi köze nincs a nemmenéshez. Amit írsz lehet fulladásos tünet is.
a szakmai tárgyat tanító tanárom, aki egyébként nő volt, megpendítette, hogy iskola után tudna egy helyet, ahova értelmes embert keresnek, ha gondolom menjek el, beszéljek a tulajjal, nézzek szét.
9 évig tartó munkaviszony lett belőle:-)
az autodata elérés az úgy nézett ki, hogy az akkori főnök valami autodiga vagy nemtom milyen kiállításon odament a maróti könyvker pultjához, kiválasztott néhány könyvet 270e huf értékben(2000 körül járunk, 60-80e huf az átlagfizu talán), és kp kifizette.
Miközben kollégám behorpadt homlokkal szivogatja a MAP vákumcsövet, én meg árgus szemmel figyelem a feszültségváltozást élőadtban.., majd intenziven reklamálok hogy önnditózás és a néhány mp- alapjáratban miért látunk " 0" feszültséget mindig ..,most akármilyen okból is abnormális ez.....
Eszembe nem jutna , hogy egy multi a MAP jelvezetékre dugva bőven mutatná a szivócsönyomás értékét..,nagy köszi tehát hogy ezt " mellékesen" elejtetted., holnap ki is fogjuk próbálni.., és egy törkölyt az egészségedre-- ., egyelőre ennyit..
baszki mik jutnak eszembe, volt még a monojethez ilyen digiplex/digiplex2 gyújtáselektronika fiatokon, renaulton siemens vezerlőkhöz renix/bendix gyújtasvezerlő szintén, még vákuumcső is ment bele, vw golf ecotronic karburátor vezérlő, 25 lábas, opel ascona/seat ibiza porsche system LU2 jetronichoz szintén 15 lábas gyújtásvezérlő, vízhőfok meg mittomén milyen infókból szögelte az előgyújtást:-))
golf gti 16V, rövid volt a benzinnyomásmérő csöve, beraktam a motháztető alá egy partvist, arra volt kirakva az alsó/felsőkamranyomásmérő(Ke-jet), 1 kattra lecsuktam, aztán próbakör, harmadikba simán vitte a száznegyvenet:-DD, félszemmel az utat néztem, féllel a nyomást:-)
bocsi volt még egy optilux strobi, egy füstgázelemző, egy bosch kts300 ami kb semmit se vitt, meg egy magnókazetta tokba épített ledsor, azt már én csináltam, nagyon jól lehetett vele pl. bespriccet nézni h van-e, sokkal gyorsabb volt mint a szkóp, vagy hogy van-e hall-jel mindig, vagy test-táp egy vezérlőnél.
vagy mindet egyszerre:-))
ja 25 évvel ezelőttről beszélek, ha kicsit kevésnek tűnne a felszerszámozottság.
gondolom úgy, hogy ezen kívül van még x mennyiségű melója, amivel bírnak. olajcsere fék kuplung futómű akármi.
csak néha beesik egy ilyen fos, aki lehet h amúgy visszajáró üffél, de most komolyabb baja lett, aztán nem akarja elküldeni.
én azt nem értem miért kapaszkodik ennyire a diagnosztikába, ha ott nem lát valamit akkor az nincs is.
megnem tudom számolni sem, hogy amikor komolyabban kezdtem(tünk) foglalkozni injektoros autókkal, akkor hánynak nem volt semmilyen öndiagnosztikája sem, vagy csak villogókódos, vagy ha volt is tetűlassú, nem ért szart sem.
L-LE-LH-LU jetronic, Monojetronic, K-Ke-jet, Multec, Ford EEC4, az összes sierra/mondeo/scorpio/escort trágyán ez volt 60 lábas vezérlővel, egyszer nem sikerült beszélni egyikkel se, japánokat ne is említsem, annak is örültem ha viszonylag hasonló kapcsolási rajz volt hozzá, aztán elég jó arányban sikerült őket megjavítani mégis.
egy multiméterrel, meg egy bosch pms100 antik szkóppal.
3 féle:z14xe, z14xel, z14xep motorkód van, delphi S(F), illetve motronic me7.6 vezérléssel, mindkettőn van egr.
dúsításra romlik, akkor szegényíteni kéne:-)
szívócsővákuumnak indítózáskor is lenni kell.
légtömegmérő az nem a map, az a szívócsőnyomásmérő. beledugsz egy multit a jelszálba feszültséget mérni, nem kell diag, alapjáraton ha jól rémlik 1,5-1,8V-nak kéne lenni, az a 350-400 hgmm vákuum.
engedjük el ezt a nincs adat indítózás alatt kitételt, ha beindul egyébként. akkor kéne mérni amikor jár, igen abban az 5-10 másodpercben(nem diaggal!!)
ha túldúsít, meg lehetne próbálni üza nyomás nélkül, féktisztítózva mit csinál, életben lehet tartani? kis gázadásra próbálna pörögni?
Külső dusitásra ---féktisztitózásra inkább rosszabb lett.
Probáltunk manométerrel szivócsőnyomást mérni----nagy valószinüséggel rossz metodikával : Devanderről lehuztuk ,és a lehuzottba dugtuk ugyanis..,bár lehet hogy az 5-max10mp-es időtartamú öninditózás a ludas az eredménytelen mérésben??
Valóban ugy tünik mintha minden "adott" az üzemeléshez, csak éppen rossz helyen-rossz időben???
Az a hirhedt müanyag-szivocsonk nincs ezen az Astra G-n.
Légtömegmérő---MAP 3 Tüs van rajta ---és vákumpumpával probálva jó fesz-értéket mutat. Ezt se tudjuk diag élőben öninditózás alatt megfigyelni.
3Fajta diaggal is van az a hiba hogy élőadat nincs öninditózás alatt. PL Fordulatszámjel "0"., ugyanakkor müszeregység RPM mérő kb 200-t mutat öninditózás alatt.
nem dobja el a feszkót öninditózás alatt.., Legalább is itt nem....Gyujtásnál akkun és Obd2 csatin mérve kb 12.6V..., ugyanez ugyanezeken a pontokon mérve öninditózás alatt kb 11V-11.5V...,kajak akksi van benne egyébbként..,mérgünkbe 3--ban beöniditóztunk a mühelybe....,
Ha a vezérlő csak a szikrát adja, befecskendezést kézzel priccelem, akkor is jobban és tovább ki kellene pörögnie gázt adva, ezer körüli kínlódáshoz képest.
Már ha a gyújtás és a mechanika rendben van.
Nézzetek már bele abba a hajszáldrótos trágyába, látható elváltozás nincs-e. Szokott lenni, mind megdöglik.
Astra G Multec H-Z14E ujratöltve utoljára.., ötletbörzébe hozzászólások sziven fogadva..
HIBAJLENSÉG: Inditásután kb 5-15mp-ig mindig csak dadogó-hullámzó alapjárat max 1000fordig---kb ennyi idő után a motor mindig és azonnal leáll!!! Gázadásra egyáltalán nem reagál--menetteljesitmény zéró.N NEM LEHET EGYÁLTALÁN autózni. Leállás utáni inditásoknál is mindig ugyanez a jelenség történik.!!!!
Hibakód nincs.
Vezérlés ellenőrizve JÓ! Kompresszió kb11 egyforma---szikra hatalmas minden gyertyán. Gyertyák kormosak,Probáltuj másikkal is.
Hibakódolvasás müködik---szimulálható érzékelőkként az aktuális hibakód a probakedvéért.
Élőadat és végrehajtóteszt müködik gyujtásnál és ÁLLÓ motornál!!! PL AC--Gyujtás stb
Diagnosztikában Élőadat beállitva : Öninditózás alatt és utána nincs valós adatmegjelenités, pl RPM-Befecskendezési idő stb, hanem a diagnosztikai kapcsolat azonnal megszakad!!! Teljes ujrainditás kell a diag aktiváláshoz.
PL :Élőben Szivócsönyomás vizsgálat beállitva : Öninditózás alatt rögtön megszakad a diag kapcsolat. Map szenzor egyébbként jónak tesztelve.
AC+Főrelé direktre kapcsolva a vizsgálat alatt,
Főtengely és vezérmüszenzorhiba nem valószinű!! (Többször cserélve.., jel ECU csatin is ellenörizve stb.)
Inkább előbb ki kellene deríteni, mi a a franc ez, mire szolgál, miért néz ki így, és egyáltalán minek valami mikrokontroller(?) külsejű valami egy kapcsolókkal és mechanikus elemekkel működő primitív ki-be rendszerű autóklímába.
Ezzel a csodabogárral sokkal esélyesebben lehet bármiféle szórványos és megmagyarázhatatlannak tűnő baj, mint egy sima nyomáskapcsolóval, vagy a rendszer bármelyik egyszerű elemével.
A szép barnára sült ellenállás (amennyire látszik) valóban nem túl bizalomgerjesztő. Eldönteni, hogy jó-e legfeljebb úgy lehetne eldönteni, hogy az egyik lábát kiforrasztod, és leméred az ellenállását. ÉS közben a színkódok alapján tudod, hogy mennyinek kellene lennie. (És akkor még lehet, hogy üzem közben kontakhibás lesz. Vagy egyéb.) Én erősen gondolkodnék cseredarabon.
Van, hogy beindul, napokig működik, aztán egyszer csak nem akar bekapcsolni! Aztán megint egyszer csak jó lesz.
Nem cserélek egyenlőre semmit, csak nézelődöm, szeretném látni, hogy mi, hogy működik!
Kitakarítottam a pollen szűrőnél, megnéztem, van e ott valami nyomás kapcsoló az alacsony ágon, de nem látok belül már semmiféle nyomás kapcsolót, viszont ezt a kütyüt találtam, amiről eddig azt gondoltam valami relé, diavia, gondoltam klíma relé, hátha kontaktos, de nem, viszont két ellenállás le van barnulva, elvileg 12 ohm ellenállást mértem, párhuzamosan vannak kötve és egyformák lehettek, piros barna, vagy piros-piros, esetleg piros fekete, szóval még elvileg nagyjából jók.
azt tudjuk már, hogy van-e gáz benne egyébként, vagy csak random nyomáskapcsolót akarsz cserélni?
szelep vagy van alatta vagy nincs, gyárilag se.
egy gomba van, az nézi az alacsony-magas nyomást is, de ez csak fejből, nincs most előttem kapcs.rajz
ha nem tudsz nyomást méretni, azt meg lehetne próbálni, hogy a kompresszort működtetve melegednek-hűlnek-e a csövek, max fél percet ventilla nélkül is ki kéne bírjon.
áramirányra a kompresszorkuplung mágnestekercsnél figyelni kell, előfordulhat hogy ívoltó dióda van benne, ha fordítva adsz rá áramot eldurran.
Segg hülye vagyok, nem hiszem egyébként, nem értek már semmit az egészből!
De egyébként azt szerettem volna kérdezni, hogy ezekben a rendszerekben ez a szelepes megoldás egy általánosan bevett gyakorlat, minden klímában igy csinálják, és nem gyártó specifikus esetleg!?
Miután megmérem és megtalálom esetleg, hogy nyitott a nyomáskapcsolóm és elkezdem tekergetni kifelé, hogy betegyem az újat, akkor biztos ne érjen olyan meglepetés, hogy más gyártó nem úgy gondolta!
Bízom benne, hogy aki beépítette, az jó szakember volt, és nem volt olyan elvetemült vadbarom, hogy kivette a szelepet belőle! De mindenesetre majd ezt szem előtt tartva nem fogom egyből lepörgetni a helyéről, hanem ha azt veszem észre, hogy pár fordulat után még nem szűnik a sziszegés, akkor gyorsan visszatekerem! Biztonság kedvéért veszek fel szopóálarcot, ha kilövellne! :)
esetleg "gyujtás-relé" cimszó alatt az "X" gyujtáskapcsoló tehermentesitő relére gondol? , régebbi Golf II-n gyáriag volt.,, esetleg ezen is van még??? bár igazad van tényleges gyujtáshoz nem sok köze van...
Sziasztok! Néztem megvételre egy G Astrát ég a check engine. Tulaj szerint azért, mert EGR szelep csere volt, a cserealkatrész nem gyári. Állítása szerint két éve így jár vele, nincs vele gond. Mennyire tűnik ez valós magyarázatnak? Köszönöm
Akkor az a szervizkönyv hazudik. A motor működéséhez egyedül a tápszivattyúnak van reléje. A gyújtásnak még biztosítéka sincs. Amúgyis 0 körüli lenne az esélye relé hibának motor rángatást előidézni.
Nekem ilyen van a G astrán, álítólag ez utólagos beépítésű diavia, de én nem gondolnám, inkább 98-ban még ezt rakták bele a kezdetekkor. De majd megnézem, a héten a másik 98-asat, hogy abban tényleg másmilyen van e!?
Szóval akkor ebben is lesz ilyen szelep , nem kell lefejteni, gondolom!?
Ez a magas nyomás oldali, a másikat még meg kell keresnem, hogy megmérjem, mit mutat!
Elég olajos a stekker rajta, az már a klíma olaj lenne, átdolgozta magát a kapcsolón?
"A vákumcsövek eléggé öregecskék. Beleszólhatnak a dologba?"
Bele (bár, hogy mi módon rángat, azt csak Te tudod)
"Szerintem ha lyukas, nem tömődik be néha, hogy 1x jó, 1x nem."
Szerinted. A valóság meg lehet más. (szervódob vákuumcsövének repedése pl.)
"Rotor okozhatja? Szerintem az is vagy kopott vagy jó."
Igen, okozhatja. Legkevésbé kopik el, sokkal inkább a test felé való szigetelése romlik. Az átütése gyújtófeszültség függő, ami meg keverék minőségtől tud változni.
"Jól látom?"
Csak részben. Az a gond, hogy fekete/fehérben gondolkodsz, pedig ez is egy színes világ.
De, egy betekerős schrader ('bicikliszelep') ez is, semmi több.
A rendszer működik úgy is, ha valaki kitekerte a múltban és egy luk van a helyén.
Szóval ha van bent közeg és mégis a mindenképp gomba-kivétel mellett dönt az ember, érdemes számítani arra, hogy esetlegesen fatális lesz a történet, óvintézkedések szükségesek a nyomástól elrepülő gomba, és a kitörő közeg+olaj miatt.
Ebben a rendszerben nincs gáz, vagy ott van egy szelep, ami nem engedi, hogy kijöjjön a gáz és az új kapcsolót fel lehet rakni a gáz lefejtése nélkül is?
Köszi mjndenkinek a segitőkészségét--- illene beszámolnunk hogy mire jutottnk...,
Semmire---Föladtuk--- elengedtük.., jó egészség megőrzés fontossabb felkiálltással....,most elindul, de gyenge kb 10mp- s dadogó alapjárat után mindig leáll, gázt abszolult nem veszi..,
Diagban élöben , ha valami kijelölve es megtekintés végett öninditózva van : "készúlék nem válaszol " úzenet jön mindig.., de ujrainditva viszont lehet kapcsolódni megint..
Egy okkal több hogy ne kinozzuk tovább magunkat.., most vettük észre hogy a gyári távvezérlős kulcs ami nyitja az ajtózárat, az nem megy bele a gyujtáskulcsba..., feltételezzük hogy ECU- val együtt gyujtáskapcsoló csere volt...,persze erre is mondhatjuk hogy eddig meg üzemelt..., ez talán az ötödik tétel amit elöttünk cseréltek- piszkálgattak...
Eldugulva nincs., lambda ki stb., rendes benzin...., semmi változàs.
Peugeot 1,6nfu,,majdnem megszivatott,de ez a kovid elött volt,még volt szaglásom,hasonló,tûnetek,itt a bérautóba,a nénike gázolajat rakott,de csak 1picikét,nem merte elmondani.
Eddig bármit csinàltunk- cseréltünk.., mindig látjuk a nyomát hogy valaki ugyanezt már csinálta- cserélte elöttúnk nemrégiben...
Ugy rémlik , 2gyertya mondjuk kormos volt., harmadik kormos/ kicsit benzinszagú.., negyedik meg szintén csak még fokozottaban benzines...
A felsö holtponti jeladó hibában reménykedtünk....,amig ohmiusan/szkop / -ECU- n jónak nem gondoltuk.., bar már semmi se biztos hangulatba kerültünk...,motor ECU esetleg??
Elfogyott a türelmúnk..., a befecskendezés- jel vonalat abszolult figyelmenkivül hagytuk...,mondjuk azért mert nem látjuk befecs.idö. nyomát élőadatban ..., noha valami befecskendezési jelnek mégis csak kellene lenni abban az egy- két percben amig inditás utàn még jár a motor..., mert mitöl menne...
Üz.nyonás kb 3.5..,ugy néz ki hogy dus keverék van .., gyertyaszin----szag alapján...
Nem tudjuk hovàtenni ., hogy nincs öninditózás alatt se fordszámjel., se befecskendezési idö.., két diaggal is néztük a biztonságkedvéért...,és hogy lehet hogy a gyári fordszámmérö kb 300- t mutat óninditózàskor???
Ja hogy nyaralsz. Így azonnalra nekem nincs rajzom hozzá, az ecu ha jól rémlik a balkormányosban jobb oldalt a kesztyűtartó mögött-alatt van, jobbkormányosban nemtudom.
de neked is îgy csinált?beundult aztán hopp leállt?a tulaj hîvott a Tesco elött áll és nem indul az auto.azóta erre jöttem rá,Hogy beindul,aztán le áll,immoring mind1 fent van vagy nincs akkor is ez a jelenség.Azt kérdezném ,mi az idîtôszett ebben a suzukiban?ha esetleg komplett cserélnénk mindent ami az indîtáshoz kell.?
Sziasztok segîtséget szetetnék kérni!Suzuki wagon r 1,3 2001 es evjarat beindul és kb 3 mp mulva leáll.ezt Minden kulcs,ki berak indit és beindul,leáll,ûgy indul be ahogy kell,ne hezitál,azonnal bumm indul,.obd kommunikáció nincs.
Tudom, hogy az én szarom nem érintett a francia váltással, csak a következő cserénél ez már problémás lehet!
A katalizátorra neked a cserén kívül mi a javaslatod?
Én még mindig nem értem, hogy mi a baj azzal, ha kimossa az olajat is a katalizátorból a korommal együtt!
Türelmesen ki kell szárítani, pár nap alatt a hígító teljesen kimegy belőle és vissza lehet szerelni, nem fog kiégni!
Ha nem vált be, akkor meg így is úgy is csere.
Nem láttam még ilyen elégett katalizátort, de tényleg érdekelne, hogy milyen extrém módon kell oda bejutnia üzemanyagnak, ami az oxigén szegény kipufogó gázban olyan égést tud létrehozni, ami a kerámiát elolvasztja?
Mekkora hőmérséklet van ott ilyenkor, 1500°C? Már maga a ház fog elolvadni.