Én biztos nem foglalkoznék a dologgal, mert a munkáért kapsz pár ezrest, és majd járhatsz ki párszor garanciában. Vegyen ilyen hütőt, ha nincs akkor lakatolja vagy akármi.
Nézd meg az adatlapját is az eszköznek amit linkeltél, mely szerint a megengedett működési hőmérséklet +5-től +75 celsiusig tart , a diagramról leolvasható, hogy az 5W-os teljesítményű változat ezt a hőfokot kb 60 másodperc alatt éri el (ott a görbének vége is van, tehát üzemszerűen nem lehet magasabb), vagyis gombnyomástól maximum 1 perc alatt nyitni kell az ajtót (tekercset feszültségmentesíteni), az eszköz károsodásának megakadályozására.
Kapukba létezik olyan mágnes-zár, amely "memóriás" (hivatalosan: impulzusos): ebben egy elektromos impulzus után egy kis mechanikus retesz lehetővé teszi, hogy bármikor kinyissák, de csak egyszer. Két ilyen mágneszárat köllene felrakni a hűtő belsejébe kétódalt. Asztán a két ajtóra belülről barkácsolni egy-egy rugós zárnyelv-szerűséget (= rugózó, ferde/lejtős acél lap), így az automatikus visszazáródás is meg van oldva, mechanikusan.
Remélem érthető voltam...
Már csak arra kell figyelni, nehogy a ravaszabb kocsmatöltelékek ne csukják vissza teljesen... ezt lehet figyelni végálláskapcsolókkal/reed relével (pl villogó piros fény a hűtőn, amíg nyitva van az ajtó).
A tirisztort úgy képzeld el, mint egy öntartó relét.
Ha a gate bemenetére impulzus jut, addig folyik rajta az áram, amíg meg nem szakítod a fő áramkört. Ezzel működtethetsz egy relét, amivel meg a mágneszárakat.
A dolog ugy működne, hogy a bótos megnyomja a gombot és annyi, a reteszek/mágnesek addig huznak, mig egyzser ki nem nyitják az ajtót
Mert fizet a vevő, bótos gombot nyom és idő mire a vevő a hűtőhöz megy
Addig a mágneseknek huzva kell lenni
Mert ezek a mágnesek nyugalmi helyzetben kitolják a rúdjukat/nekem jobb lenne ha forditva menne, mert alaphelyzetben az egyik nyelvhez hozzá lehet férni és kézzel nyitni/
De ezt megoldom, mert egy lemezzel eltakarom a mágnes nyelvet
Hagyjuk is ezt a vonalat
Szoval hogy is kellene a vezérlést megoldani?
A tranzisztor/tirisztor és tsai technikában csak nagyon kicsit vagyok otthon
Ugye gombnyomással kellene nyitni, amíg nem nyitják ki, addíg nyomni kell. A végálláskapcsolókkal húzásra tartanám a két reteszt amíg az ajtó nem záródik vissza. Csukódáskor ejtene el a relé, a csapok meg beleesnének a furatokba felülről.
Vagy jobbat mondok (ajtónként): gomb tirisztort billent be, relé meghúz, ami működteti a zárakat nyitásra. A tirisztor körét egy nyitó reed cső szakítja meg az ajtó nyitása közben (mágnes az ajtóra ragasztva). Ezzel eléred, hogy csak egyszer kelljen megnyomni, és a vásárló ráér kinyitni az ajtót. Ennek a körnek a funkcióját átveszi a nyitás pillanatában a végálláskapcsoló, tehát a nyitást követően egész a visszacsukódásig behúzva tart a retesz. Csukódáskor pedig nyit a végálláskapcsoló, elejt a mágnesretesz, a csapok meg beleesnek a furatokba felülről. Veszélye, hogy ha nem jól állítod be a végálláskapcsolót, és megrángatják az ajtót, esetleg kapcsol, és kinyit(hat).
Azt a mocskos disznó lopós mindenit, mennyi fejtörést okoznak ezek a patkányok, mi?
Túlfeszültség védelemre nem az igazi az UPS. Sima D-osztályt tud. Ha nem raksz elé (A) B és C osztályú levezetőt nem sokat ér. Tehát nem , hogy nem sokat ér, de kell elé rakni, ha jót akarsz! ( Persze nem elosztóba építettet, hiszen az azonos osztályban van mint az UPS )
Nem biztos, hogy csak. Vannak pl. a Smart-UPS típusok, azok folyamatosan inverter üzemben mennek, és a kisebb-nagyobb hálózati ingadozásokat (170-280V) egyszerűen lekezelik akku üzem kélkül. Aztán vannak azok is, amelyekben dupla inverter van, és folyamatosan vonalban van az akkupakk.
Mihez van kapcsolóüzemű tápja? Az akku töltéshez? Annak a világon semmi köze a túlfesz védelemhez.
Tök fölösleges túlfeszvédőt tenni az ups elé, pláne hogy annak ez is a dolga, meg egymást jól be is hülyítik.
Az meg a legszebb amikor van egy tüske, túlfeszvédő levág, emiatt ups tápról megy amíg bírja. Holott normál esetben lett volna egy 2mp-es akku üzem oszt kész.