Keresés

Részletes keresés

pentium10 Creative Commons License 2019.08.30 0 1 46098

Hat nem tudjak ezt megcsinalni, a konzultansra nem vonatkozik talan a torveny.

Van egy torveny ami alapjan valami "negativ bizonyitvanyt" kaphat, de csak akkor ha felbontjak a szerzodest. A spanyol konzorciummal azt csinaltak, ok 3 evig roman kozbeszerzesen nem vehetnek tobbet reszt. 

Inkabb a problem az hogy a HILL INTERNATIONAL NV egy holland konzorcium, s felmerul a kerdes hogy engedhette meg maganak hogy igy jarjon el, akar roman akar holland alkalmazottal. 

 

Nem feltetlen a HILL nyakaba kell varni a dolgokat.

 

Itt sokan hibaztak, DE valoszinu mas epitkezesen is. Az hogy most miert kerult elo pont ennel ez a balhe, ezt senki nem tudja megvalaszolni.

A jelenlegi kormanyt senki nem erti. Miert nem vette at, es a 4 eves vallalt garancialis periodusban, az epito penzen javittasa meg a dolgokat. Ez lett volna az esszeru dolog.

 

A 3 centi hianyossaggal, tavaly volt pelda egy masik autopalya szakasznal, ahol 7 honapig nem vettek at, vegul az epito az egesz palyan a koporetegeket ki kellett cserelje. Szoval lehet, de penzugyileg oriasi teher. 

Előzmény: Csülkös.Pantani (46097)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46097

remélem a HILL nevű bandát páros lábbal baszták ki és soha többet nem kapnak hasonló melót

Előzmény: pentium10 (46096)
pentium10 Creative Commons License 2019.08.30 0 2 46096

konzultans ceg is volt kirendelve, a HILL vallalkozas

allitolag hazard jatekot jatszodt, eleinte gond nelkul alairt minden papirost, hogy a munkalat rendben van

es utolag mikor az atvetelt kelett volna alairni, 2 ipse toluk felkereste a minisztert es azt mondta nem ajanljak az atvetelt, es onnan robbant ki az egesz

 

a miniszter azt is fontolgatja hogy torvenyszeken probalja meg buntetojogilag rendezni a feluletesseget, beleertve itt az utugy, a konzultans es mas szereploket akik felugyeltek az epitkezest (az epitot mar elkuldtek haza)

Előzmény: Csülkös.Pantani (46085)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46095

"akkor már csak megérné ez valamennyire" 

Az üggyel kapcsolatban miért nem indítasz vállalkozást, ha minden piaci szereplőnél jobban tudod?

Előzmény: v_peti (46071)
famulus3 Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46094

OK. Köszönöm. Ez az ügy egy faluban van. A hidat feltétlenül fel kell újítani, mert valamikor az 50-es években építették. Már sokat javították. A nagy kamionforgalom miatt már félpályásan használják. A falut elkerülő út jobb lett volna, de ez az olcsóbb megoldás. A házak ablakai az út mellett meg rezegnek, a falak repednek stb. A megengedett sebességet nem tartják be. A terhelés nincs 40 tonna alatt.

Előzmény: Csülkös.Pantani (46063)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46093

én is ezt tippeltem....

de tény sehol nem volt részlet, csak hogy szerencsétlen srác meghalt békeidőben

Előzmény: trizs77 (46090)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46092

uhhhh, amikor a Honvédség saját magát győzi le?

Előzmény: trizs77 (46090)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46091

Légvonalban 203 km, az általuk választott útvonalon át pedig 293...

Előzmény: troglodita (46089)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46090

Írtak róla 44 cikket de egyetlen cikk sem szólt a balesetről.

 

Amúgy síma utoléréses, követési távolság benemtartásos baleset volt.

Tetézve a biztonsági övek bekötésének hiányával.

 

Előzmény: troglodita (46088)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46089

És nyilván nem szegény elhunyt katona bajlós előérzeteire vagyok kíváncsi, hanem arra, hogy milyen menekülő alternatívái lehetnének ennek a szerencsétlen M7-nek... Tudom, tudom, csak nyáron és hétvégén nem elég a kapacitásaa, amúgy minden teljesen rendben van vele...

Előzmény: troglodita (46087)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46088
Előzmény: troglodita (46087)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46087

Akkor beszéljünk inkább arról, hogy ezt meg hogyan sikerülhetett: https://24.hu/belfold/2019/08/26/m7-es-autopalya-tomegbaleset-katonai-konvoj-mentohelikopter/

Előzmény: Csülkös.Pantani (46079)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46086

Igen, ez eléggé érthetetlen, hogy eddig mind csak a határidőről volt szó, az olyan súlyú minőségi hibákat pedig, mint az aszfaltvastagság ,nyilván nem nagyon lehet utólag megoldani...

Előzmény: Csülkös.Pantani (46085)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46085

hát elnézve a képeket tényleg elég "cigány" munka, ahogy a vízelvezetést jó pár helyen megcsinálták.

szedett-vedett és akkor finoman fogalmaztam...

 

de sose értettem, hogy ha megrendelek egy sok sok milliárdos melót, akkor hetente vagy kéthetente csak kiküldök valakit aki ellenőrzi a munkát!!!

 

gondolom nem véletlenül veszik azokat kör alakú mintákat az aszfaltból,

hanem azért hogy a metszetten ellenőrizzék a felhasznált anyag mennyiségét/minőségét

Előzmény: pentium10 (46072)
adiaboli Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46084

OK, értem:).

Előzmény: troglodita (46083)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46083

Igen, én is erre gondoltam, de szerintem a 34 és a 44 km is stimmel, mert 44 km most az út a Lot3 nélkül, ha pedig majd azt is átadják, akkor csak 34 marad majd az új nyomvonalon, amiből 21 lesz a Lot3, 13 pedig az a bizonyos megépítetlen szakasz.

Előzmény: adiaboli (46081)
adiaboli Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46082

A vicc az, hogy ez az egész az én megjegyzésem totális (de egyébként teljesen érhető) félreértéséből indult el:))))

Előzmény: Csülkös.Pantani (46079)
adiaboli Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46081

Namégeccer.

Csakhogy az idézett cikk (kékkel) nem az általad térképelt szakaszról szól, hanem arról, hogy a problémás rész átvétele után ez a 13 km maradna főúti szakasz Nagyszebenig:

https://www.openstreetmap.org/#map=14/45.8673/22.3152 Vagyis (nyugatról kelet felé)  a DN68A az A1 és Kiskossó között.

Előzmény: adiaboli (46080)
adiaboli Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46080

Csakhogy az idézett cikk (kékkel) nem az általad térképelt szakaszról szól, hanem arról, hogy a szakaszról szól, hanem arrót, hogy a problémás rész átvétele után ez a 13 km főúti szakasz maradna Nagyszebenig:

https://www.openstreetmap.org/#map=14/45.8673/22.3152Vagyis (nyugatról kele felé)  a DN68A az A1 és Kiskossó között.

Előzmény: troglodita (46068)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46079

nem árt, de nem ebben a topikban kellene kitárgyalni.

nyissatok egy önvezető szállítmányozás kontra vasút topikot

Előzmény: troglodita (46078)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46078

Az utakat a forgalomnak építik, ezért nem árt tudni, hogy tk. ki és mire használja ezeket az utakat, nem?

Előzmény: Csülkös.Pantani (46073)
troglodita Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46077

a munkálatok közben nincsen valamiféle építési ellenőr, aki néha ránézne a dolgok állására???

Előzmény: pentium10 (46072)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.30 0 0 46076

szerintem szimplan nem eri meg...

 

igy sokkal tobb soforre es vontatora lenne szukseg, mert sokkal tobb lenne a fuvarra varakozos keszenleti ido...

 

ezt meg nem fizeti meg a kuncsaft, inkabb viteti repulovel, ha nagyon surgos, mert ennel a stafetraszportnal meg az is olcsobb...

Előzmény: v_peti (46075)
v_peti Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46075

Most nem én hoztam szóba, és most pont az volt a kérdés, hogy a közúton miért nem működik az, hogy útközben vontatócsere, és új sofőr, és akkor nem csak 9 órát mozog a szállítmány naponta.

Előzmény: trizs77 (46074)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.29 -1 1 46074

Petikének mániája a vasúti fuvarozás a kamion helyett immár 18 éve.

Minden másnap és szerdánként világvégét vízionál immár 17 éve.

 

 

Előzmény: Csülkös.Pantani (46073)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2019.08.29 -2 0 46073

ez most egy útépítő topik vagy valamiféle fuvarszervező topik?

pentium10 Creative Commons License 2019.08.29 0 1 46072

egy iras ami eleg jo osszefoglalo a roman 3-as szakasz atvetele koruli helyzetrol

 

https://foter.ro/cikk/20190828_az_elvegzett_munka_utan_kirugni_az_autopalya_epitot_ehhez_mar_tenyleg_pofa_kell?utm_source=foter_ro&utm_medium=link&utm_campaign=foter_ro_201908

 

S kepek a problemakrol itt s a kovetkezo oldalakon. A kepek 26-an keszultek, a botrany kibontakozasa utan 14 nappal. Az epito a tizen nap alatt megjavithatta volna.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg256299#msg256299

 

barhogy lehetne ervelni, hogy
a) nem nezhet ki egy autopalya szakasz atadaskor ennyire rosszul
b) a forgalom alatt is javithatok lennenek

 

Mellekesen allitolag 3 centivel vekonyabb aszfalt van (s a rendes mennyiseget mar kifizette az utugy), most azon is filoznak hogy ki hagyta jova a fizeteseket.

Előzmény: troglodita (46068)
v_peti Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46071

Na azért nem teljesen. Ugyanis, amikor azt olvasom, hogy egy cég napi 10 kocsit vagy jóval többet indít Magyarországról Hollandiába, akkor már csak megérné ez valamennyire, nem?

Durva volt benézni az Epcos sárvári telepehelyére 20-30 kocsi vontató nélkül állt ott. 10-15 éve még iparvágány bevezetését is emlegették, sajnos nem lett belőle semmi sem. :(

 

Előzmény: troglodita (46069)
jozsi244 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 46070

Ez csak fix szallitasi utvonalakon mukodhetne.

Elvileg.

Gyakorlatilag lehet ottse...

 

Azonban a szallitasok alapvetoen randomok...

 

Jonnek a fuvarfeladatok, a diszpecserek meg ossgezsonglorkodik, hogy az adott fuvarhoz ki a legkozelebbi szabad sofor, oszt annak mar kuldik is az ukazt..

Előzmény: troglodita (46069)
troglodita Creative Commons License 2019.08.29 0 1 46069

https://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1ll%C3%ADtm%C3%A1nyoz%C3%A1s

Mert a szállítmányozás nem ugyanaz, mint a fuvarozás. És van egy olyan enyhe gyanúm, hogy nem lehetne igazán jól és hatékonyan egy általad vázolt rendszert működtetni. Ez kb. olyan, mint a fapados járatok: olcsónak olcsó, de mivel az egész attól olcsó, hogy:

A-B

B-C

C-D

...

M-N

N-A

viszonylatokban repked egyetlen gépmadár egész nap, minimális holtidőkkel, hát könnyen belátható, hogy egy D-ben bekövetkező váratlan esemény (géphiba, utasrosszullét stb.) az egész nap további menetrendjét totálisan szétcseszi.

Szép dolog a gráf, csak éppen a gyakorlatban sosem lesznek problémamentes csomópontjaid benne, az biztos. Amit manapság művelnek a cégek szállítmányozás néven, az valóban nevetségesnek tűnhet első ránézésre, de megvan az a szépsége, hogy tetszőleges számú ember- és géphiba esetén is a rendszer többi része abszolút jól el tud működni. Ami egy összetett rendszernél koránt sincs így.

Előzmény: v_peti (46067)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!