Hat nem tudjak ezt megcsinalni, a konzultansra nem vonatkozik talan a torveny.
Van egy torveny ami alapjan valami "negativ bizonyitvanyt" kaphat, de csak akkor ha felbontjak a szerzodest. A spanyol konzorciummal azt csinaltak, ok 3 evig roman kozbeszerzesen nem vehetnek tobbet reszt.
Inkabb a problem az hogy a HILL INTERNATIONAL NV egy holland konzorcium, s felmerul a kerdes hogy engedhette meg maganak hogy igy jarjon el, akar roman akar holland alkalmazottal.
Nem feltetlen a HILL nyakaba kell varni a dolgokat.
Itt sokan hibaztak, DE valoszinu mas epitkezesen is. Az hogy most miert kerult elo pont ennel ez a balhe, ezt senki nem tudja megvalaszolni.
A jelenlegi kormanyt senki nem erti. Miert nem vette at, es a 4 eves vallalt garancialis periodusban, az epito penzen javittasa meg a dolgokat. Ez lett volna az esszeru dolog.
A 3 centi hianyossaggal, tavaly volt pelda egy masik autopalya szakasznal, ahol 7 honapig nem vettek at, vegul az epito az egesz palyan a koporetegeket ki kellett cserelje. Szoval lehet, de penzugyileg oriasi teher.
konzultans ceg is volt kirendelve, a HILL vallalkozas
allitolag hazard jatekot jatszodt, eleinte gond nelkul alairt minden papirost, hogy a munkalat rendben van
es utolag mikor az atvetelt kelett volna alairni, 2 ipse toluk felkereste a minisztert es azt mondta nem ajanljak az atvetelt, es onnan robbant ki az egesz
a miniszter azt is fontolgatja hogy torvenyszeken probalja meg buntetojogilag rendezni a feluletesseget, beleertve itt az utugy, a konzultans es mas szereploket akik felugyeltek az epitkezest (az epitot mar elkuldtek haza)
OK. Köszönöm. Ez az ügy egy faluban van. A hidat feltétlenül fel kell újítani, mert valamikor az 50-es években építették. Már sokat javították. A nagy kamionforgalom miatt már félpályásan használják. A falut elkerülő út jobb lett volna, de ez az olcsóbb megoldás. A házak ablakai az út mellett meg rezegnek, a falak repednek stb. A megengedett sebességet nem tartják be. A terhelés nincs 40 tonna alatt.
És nyilván nem szegény elhunyt katona bajlós előérzeteire vagyok kíváncsi, hanem arra, hogy milyen menekülő alternatívái lehetnének ennek a szerencsétlen M7-nek... Tudom, tudom, csak nyáron és hétvégén nem elég a kapacitásaa, amúgy minden teljesen rendben van vele...
Igen, ez eléggé érthetetlen, hogy eddig mind csak a határidőről volt szó, az olyan súlyú minőségi hibákat pedig, mint az aszfaltvastagság ,nyilván nem nagyon lehet utólag megoldani...
Igen, én is erre gondoltam, de szerintem a 34 és a 44 km is stimmel, mert 44 km most az út a Lot3 nélkül, ha pedig majd azt is átadják, akkor csak 34 marad majd az új nyomvonalon, amiből 21 lesz a Lot3, 13 pedig az a bizonyos megépítetlen szakasz.
Csakhogy az idézett cikk (kékkel) nem az általad térképelt szakaszról szól, hanem arról, hogy a problémás rész átvétele után ez a 13 km maradna főúti szakasz Nagyszebenig:
Csakhogy az idézett cikk (kékkel) nem az általad térképelt szakaszról szól, hanem arról, hogy a szakaszról szól, hanem arrót, hogy a problémás rész átvétele után ez a 13 km főúti szakasz maradna Nagyszebenig:
Most nem én hoztam szóba, és most pont az volt a kérdés, hogy a közúton miért nem működik az, hogy útközben vontatócsere, és új sofőr, és akkor nem csak 9 órát mozog a szállítmány naponta.
barhogy lehetne ervelni, hogy a) nem nezhet ki egy autopalya szakasz atadaskor ennyire rosszul b) a forgalom alatt is javithatok lennenek
Mellekesen allitolag 3 centivel vekonyabb aszfalt van (s a rendes mennyiseget mar kifizette az utugy), most azon is filoznak hogy ki hagyta jova a fizeteseket.
Na azért nem teljesen. Ugyanis, amikor azt olvasom, hogy egy cég napi 10 kocsit vagy jóval többet indít Magyarországról Hollandiába, akkor már csak megérné ez valamennyire, nem?
Durva volt benézni az Epcos sárvári telepehelyére 20-30 kocsi vontató nélkül állt ott. 10-15 éve még iparvágány bevezetését is emlegették, sajnos nem lett belőle semmi sem. :(
Jonnek a fuvarfeladatok, a diszpecserek meg ossgezsonglorkodik, hogy az adott fuvarhoz ki a legkozelebbi szabad sofor, oszt annak mar kuldik is az ukazt..
Mert a szállítmányozás nem ugyanaz, mint a fuvarozás. És van egy olyan enyhe gyanúm, hogy nem lehetne igazán jól és hatékonyan egy általad vázolt rendszert működtetni. Ez kb. olyan, mint a fapados járatok: olcsónak olcsó, de mivel az egész attól olcsó, hogy:
A-B
B-C
C-D
...
M-N
N-A
viszonylatokban repked egyetlen gépmadár egész nap, minimális holtidőkkel, hát könnyen belátható, hogy egy D-ben bekövetkező váratlan esemény (géphiba, utasrosszullét stb.) az egész nap további menetrendjét totálisan szétcseszi.
Szép dolog a gráf, csak éppen a gyakorlatban sosem lesznek problémamentes csomópontjaid benne, az biztos. Amit manapság művelnek a cégek szállítmányozás néven, az valóban nevetségesnek tűnhet első ránézésre, de megvan az a szépsége, hogy tetszőleges számú ember- és géphiba esetén is a rendszer többi része abszolút jól el tud működni. Ami egy összetett rendszernél koránt sincs így.