infó a olgármestertől M47 ügyben. A szakmai tanács sem támogatja a piros nyomvonalat. Amásik kettő van versenyben, vagy azok ötvözete. Választásokig nemigen lesz döntés, de szakmai tanácskozás még lesz addig. Ha tud infót jelzi.
Tudtommal eléggé korlátozottan, ahol nem találkoznak más járművekkel.
Nem tudok precedensről, csak az Uber önvezető autó tesztjei kapcsán (ahol ha jól értem, arról szólt a fáma, hogy vádat emelnek a tesztelő sofőr ellen).
Ott besorozzák egy vonatba, egy rendezőpályaudvaron átsorozzák egy másikba, majd átmegy 2-3 országhatáron, párszor mozdonyt cserél, meg leváltják a mozdonyvezetőt, a végén kitolják a címzett iparvágányára.
És egy kocsirendezéshez hány ember kell? Mert ezt kamionnal kb. 2 ember elintézi. És még kötöttpálya sem kell hozzá :)
Azóta eltelt 19-20 év, szóval egyáltalán nem biztos, hogy most is minden úgy van, ahogy akkor. Fejlődés azért csak van, még ha nem is mindig abba az irányba, ahogy azt a jövőkutatók jósolják. Egy azért biztos: nem véletlenül szokták a gabonát és szenet a vasútra bízni, míg az értékesebb cuccokat zártszekrényes tehergépkocsikra ;-)
Múszaki hibánál pl. megnézik, az utolsó múszaki vizsga idején már kellett-e tudni róla, aztán akár kap a vizsgabiztos a nyakába egy büntetőeljárást. Stb.
Ha vasúton feladnak pár kocsi árut, az is eljut valahogy a címzetthez, pedig nem kíséri senki.
Igaz, a vonat elején van egy mozdonyvezető, de ő a legritkább esetben megy végig a rajttól a célig, és a kocsi összsúlyán kívül nem érdekli, hogy mivel van megpakolva.
Egy tolatómozdony becsattog vele az első komolyabb csomópontba. Ott besorozzák egy vonatba, egy rendezőpályaudvaron átsorozzák egy másikba, majd átmegy 2-3 országhatáron, párszor mozdonyt cserél, meg leváltják a mozdonyvezetőt, a végén kitolják a címzett iparvágányára.
Nem ül ott senki a vasúti teherkocsin, hogy kérésre átnyújtsa a papírokat, kinyissa a tolóajtót, ha a szerv ellenőrizni akarja a rögzítést, vagy a kirakodásnál veszekedjen a címzettel.
********
Az SWR1 mai témája a autópálya-parkolóhelyek zsúfoltsága illetve hiánya. Feltételezem, hogy az érintettek hatóságok minden olyan megoldást üdvözölnének, ami ezt csökkentené, akkor is, ha mondjuk a rendőrség eljárásrendjén ehhez valamit változtatni kell.
Ennél húzósabb az, hogy ha baleset van, lenne esély kinek elsőbbséget nyújtani, illetve egyéb jogi felelősség.
A római jog alapú hozzáállásunk nehezen tud mit kezdeni az önvezető autók által okozott balesettel. Minden balesetért lecsukunk egy főmuftit a gyártónál meg eltiltunk a szoftverfejlesztéstől egy kupac embert?
Szoktam nézni Autobahnpolizei filmeket, a német autópálya-rendőrség munkáját mutatják be.
Van például, hogy gyanús nekik egy autó, kék villogó, eléje állnak, Polizei, Bitte folgen (Rendőrség, kövessen!), kivezetik a parkolóba. Ott a rendőrök, kézjelekkel, megmutatják neki, hová parkoljon. Ezután felszólítják a sofőrt, hogy nyissa ki a rakteret, ill. hajtsa fel a ponyvát, és megvizsgálják, megfelelően van-e rögzítve a rakomány. Ha nem, pénzbüntetést kell fizetni (külföldiek esetén a helyszínen!), és nem mehet tovább, amíg nem rögzíti a rakományt megfelelően.
Ez elég viccesen nézne ki egy önvezető teherautóval, amelyikben nincs sofőr.
Munkaidőben lehet akár 70-80% is, de tennivalóban nem.
Akkor a bérköltség 70-80%-át máris meg lehet takarítani. Nem tudom, ez számszerűen mennyi pénz, csak azt, hogy rohadt sok.
Akkor féltsd a munkádat az önműködő kamionoktól ha azok majd tudnak ügyintézni, tudnak civakodni a lerakón, tudják őrizni a szállítmányt, és még 1001 dolgot.
A telefon, fax, és email feltalálása óta ügyintézéshez és veszekedéshez nem kell személyes jelenlét.
Egy önvezető jármű amúgy is körbe van aggatva kamerákkal és érzékelőkkel. Ha valaki meg akarja bolygatni, küldhet riasztást, és a központ eldönti, kell-e szólni a helyi rendőröknek. A sofőr sem nagyon csinálhat mást... gondolom, most sem áll oda a testével védeni a rakományt.
Ha mégsem sikerül valamit távvezérléssel megoldani, akkor meg odamegy a helyi képviselő, ezért nem kell minden kocsin egy embert utaztani Budapestről Rotterdamba meg vissza.
Már egyszer kérdeztem. Valaki válaszolt is, de nem volt egyértelmű. A magyar közút híépítés miatt terelő utat készít és a telkünből 140 négyzetmétert fog igénybe venni. Kérdésem, hogy mennyi bérleti díjat lehet kérni négyzetméterenként?
Esa cimen a portas hogy mongya mega zonvezeto kamijonnak, hogy melyik rampara alljon, es az honnan fogja tudni, hogy az hol van?
- Átküld a telefonjáról egy kódot, amiből tudni fogja.
- Felhívja a szállítót, és szól, hogy a ... rendszámú kocsi a 4-es rakodóra álljon, a barna épület mögött balra. Ők átveszik az irányítást 5 percre, és odaviszik.
- Felül egy FOLLOW ME feliratú pólóban a biciklijére, és megmutatja.
A nyelvet nem beszélő külföldi sofőr hogy találja meg a megfelelő rámpát? Megoldják valahogy, vagy el se indítják a kamiont, mert mi lesz ha a eltéved két raktárépület között?
Vagyha nem is rampara kell allni, mert ponyvas, es oldalrol rakodjak?
Felfestenek pár vonalat megy egy számot, a többit lásd fent.
sejtettem, hogy valamek nattudasu ellentmondast fog velni felfedezodni...
Dea barbatrukk ecceru: a napi forgalomban kicsi a tranzit aranya, de este 10 utan amikor az agglosok tobbsege mar reg otthon van, esetleg mar a lobortot is huzza, es csak nehany hodkoros, mint polo en, szedeleg a nullason, akkor a tranzitolok aranya hirtelen megugrik, mert azok meg kifejezetten szeretik eme kesei orat, mert mar lehet haladni, es nincs dogmeleg...
Ha tényleg vezetsz teherautót/kamiont akkor tudod, hogy a vezetés a munka kb. 10%-a.
Munkaidőben lehet akár 70-80% is, de tennivalóban nem.
Akkor féltsd a munkádat az önműködő kamionoktól ha azok majd tudnak ügyintézni, tudnak civakodni a lerakón, tudják őrizni a szállítmányt, és még 1001 dolgot.
Addig maradj nyugton.
Lehet, hogy az autópályás haladást kiveszi a kezedből 20-30 év múlva az önvezető kamion, de addig :
"Általában még olyan földre is vetnek (ez más munkáknál jött elő), amelyről előre tudható, hogy az aratásig úgysem marad meg, egyrészt a támogatás miatt, másrészt simán lehet, hogy csúszik annyit a kivitelezés, hogy még belefér az aratás."
Ha nincs müvelésböl kivéve a terület, akkor müvelési kötelessége van a tulajdonosnak/földhasználónak, azaz kötelessége az aktuális munkákat elvégezni a teljes földterületen, különös tekintettel a parlagfü irtására.
Megpakolom a teherautót, beállítom a címet, odamegy és betolat a rakodókapuhoz. Nem kell etetni a sofőrt, és nem kell félreállni, ha lejárt a munkaideje.
Nem azt mondom, hogy jövőre már meg lehet szüntetni a "C" kategóriás járművezető oktatást, de aki beiratkozik, az számítson rá, hogy nem tengelyről fog nyugdíjba menni.