Keresés

Részletes keresés

jee_c Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56275

Nem írják, hogy a mikrogravitációs környezet, vagy pedig a háttérsugárzás okozza a problémát.

 

A mkrogravitációs környzete kiküszöbölhető forgással szimulált gravitációval.

A háttérsugárzás pedig megfelelő sugárvédelemmel jelentősen csökkenthető.

Előzmény: szilvatövis (56273)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56274

ez is egy dolog, de gondolom olvastad lentebb, amit a Japan elektromos halozatrol irtam, az is befolyasolja az ottani hozzaallast.

.

DE.

.

Nem az volt a kerdes, hogy mit tervez a Toyota, hanem hogy a tisztan benzinesekröl elektromos fele atallasban az Toyota Prius egy fontos merföldkö volt

Előzmény: JAMIE222 (56272)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56273

Hogy legyünk potensek a topik témájában is! :-)

Merevedési zavart okozhat az űrutazás

https://qubit.hu/2023/11/23/merevedesi-zavart-okozhat-az-urutazas

JAMIE222 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56272

Konkrét nyilatkozatok vannak Toyotás-fejes(ek)től, hogy nem tartják alternatívának.

Így hirtelen:

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/10/28/akio-toyoda-az-elektromos-autokrol-es-a-hibriidekrol/

Előzmény: Warlimont (56270)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56271

Antiplaton, ez volt a legjobb érved? Ez a durva csúsztatás? :) :) A VW Golfnak sok generációja van, teljesen új autók, amik bizonyos formajegyekben hasonlitanak egymásra. Ezt nyilván te is tudod, mindegy.

Előzmény: szilvatövis (56267)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56270

A Toyota hinne az elektromos átállásban, DE Japánban olyan összevissza az elektromos hálózat, csak 110V és az ország felében 50Hz a másik felében 60Hz, hogy erre elektomos töltőhálózatot egyelőre nem tudnak épiteni, igy jobb hiján tolják japánok főleg hibriddel, sőt olyan ötletekkel, hogy Wankel motor tölti az akkut a kocsiban

Előzmény: JAMIE222 (56269)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56269

Konkrétan a Toyota nem hisz az elektromos átállásban, ők hybrid-pártiak....

Előzmény: Warlimont (56266)
jee_c Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56268

Warli, az iteratív fejlesztésre szerintem jó példa a hot-staging bevezetése.

Rakéta fejlesztési időben valami iszony gyorsan abszolválták.

https://x.com/smmmmss2/status/1726311333740810305?s=20

"SpaceX really said one day "oh yeah lets just, mm hotstage because yes", and in couple months designed the ring, built different versions, tested it, literally stacked it on the booster like LEGOs and worked perfectly" - someone

válasz erre:

"SpaceX engineering, manufacturing & launch teams did amazing work" - Elon

 

Szerintem ez a hagyományos fejlesztési modellel kb lehetetlen lett volna.

szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56267

A VW Golfot pedig ötven éve gyártják...

Előzmény: Warlimont (56265)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56266

"A Prius meg rohadtul nem az elektromosra átállás előfutára. De mindegy, ez itt off."

.

Dehogynem, figyeld időrendben. Voltak a benzines autók évtizedeken át, néha érdekességnek egy-egy elektromos prototipus kiállitáson. Azután megjelent a Prius, ami először lett sikeres azzal, hogy megjelent benne elektromos hajtás, egyelőre a benzinmotor mellett, arra rádolgozva. A Prius egy rövid ideig határozottan fontos első lépés volt az elektromos autók felé haladva, egy kis ideig akár zöld és igy menő is volt, persze azután a Tesla elvitte a showt.

Előzmény: mpx (56264)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56265

"Értelmetlen új modellt piacra vinni, amíg a régi fejőstehén."

.

.

Hát persze, ezt mondta a Trabant, a Wartburg és az Ikarus gyártója is. A Model S-t lassan 12 éve gyártják, nyilván fejlődött, de a Trabant is az évek során, pl felfújható lett a kereke, és forgatható a kormány. A késői modellek nyitható csomagtartót kaptak és már vizálló volt a szélvédőjük! :)

Ha lassú a modellciklus, akkor jól bevált, kiforrott technikáról beszélünk, ha meg tudunk gyorsan fejleszteni tényleg, akkor bátor folyamatos innovációról.

Előzmény: szilvatövis (56258)
mpx Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56264

Senki nem mondta hogy a Tesla találta föl... A Prius meg rohadtul nem az elektromosra átállás előfutára. De mindegy, ez itt off.

Előzmény: Warlimont (56257)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56263

Nem ev hanem vízesés vs. agilis. :-)

Sajnos az egész autógyártás kibicsaklott az átlagember számára, túl sok az utcai harcos, akik SUV-okkal vívják mindennapjaik, az autógyárakat eltartják, nem érdekük lefele terjeszkedni.... de igazad van, részemről polémia vége.

Előzmény: ShaReRe (56261)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56262
Előzmény: ShaReRe (56261)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56261

Ez teljesen igaz. Ami engem zavar, hogy még nincs megfizethető model átlagember számára. Persze ezt is lehet még az akku számlájára írni. De ugye az ev-re van másik topik.

Előzmény: szilvatövis (56259)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56260
Előzmény: szilvatövis (56259)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56259

Passat 8-9 év... a Tesla agilis fejlesztési gyakorlata abban is különbözik a hagyományos gyártóéktól, hogy folyamatosan fejlődik minden modell, nem csak a gyártásban, hanem a forgalomban is. Ma egy Tesla sokkal többet tud, mint amikor néhány évvel ezelőtt újonnan megvették.

Éppen ezért valójában sokkal intenzívebben fejlesztenek, mint a konkurencia, de ez nem a számozáson és a hűtőrács formáján nyilvánul meg leginkább.

Előzmény: ShaReRe (56253)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56258

Értelmetlen új modellt piacra vinni, amíg a régi fejőstehén.

Előzmény: Warlimont (56257)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56257

A villanyautot nem a Tesla talalta fel, mar 100 eve is voltak villanyautok. Közvetlen elözmenynek is ott volt a GM elektromos autoja, ill a Toyota Priust is az elektromos fele atallas egy elöfutaranak tartom. Az elsö Prius kifejezetten menö volt egy ideig, filmekben szerepelt, filmsztaroknak is menö volt venni egyet ugy, hogy egy bunronda, jellegtelen kis auto volt, es azota is az, talan a mostani legujabb vegre egy kicsit csinosabb. A GM elektromos autoja is bunronda volt, tul az iranymutato, forradalmi koncepcion. Söt az összes többi ilyen olyan elektromos probalkozas is mind bundronda volt, vagy biciklikerekes, napelemes valamik, vagy bizarr kinezetu eröltetetten aerodinamikus jarmuvek.

.

Musk hozzaadott erteke annyi a sztorihoz, hogy hetköznapi szemmel is tenyleg szep karosszeriaba tette az elektromos technikat, es autonak latszo autokent dobtak piacra. Mindezt megfuszerezte azzal a hazugsaggal, hogy a Tesla önvezetö, ezzel a zöldek utan a modern technikaert rajongo geekeket egyarant megfogta. Nekik odatette a az elsöre latvanyos, de a hasznalhatosagon nagyon sok nehezitö oriasi kepernyöt, arra a szinte menö Apple termekekre emlekeztetö megjelenesu softwaret, stb, stb, jol ki van talalva, es eladva a mitosz. A kocsi nagyon draga is lett, ettöl mindenki beszelt rola, a vagyak targya lett, egy mitoszt epitett ki.

.

A Roadster uj generaciojat meg megigerte, bemutatta, mint kesz es holnap mar te is megkaphatod autot, azutan az megis eltunt. Illetve rendelest es penzt azota is elfogadnak erte nagy örömmel (https://www.tesla.com/roadster/reserve#payment) de auto nincs. Az szilvatövis-antiplaton szerint agilis, a többiekenel sokkal frissebb modellpalettaju ceg honapra pontosan 6 eve mutatta be az "uj" Roadstert, igertek egy 2020 eleji sorozatgyartast es kiszallitast, veszik fel nyugodt szivval az elöjegyzeseket, de a teljesitest evröl evre halasztjak. Ez nem is baj, tegyek, csak vicces az olv.tarstol azt hallani, hogy a Tesla milyen agilis, friss ceg. Egy szar lenezett VW es tarsai nem var 6+ evet a bemutato utan a gyartasig, 6 ev mulva mar a következö modellgeneracio jön. :)

 

Előzmény: mpx (56255)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56256

Sztem akkuteljesítmény problémák lehetnek. A beharangozott 4680-as cucc nem hozza még a kellő tulajdonságokat és ezáltal nincs igazi tömegtermelésben.

Előzmény: mpx (56255)
mpx Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56255

Mondjuk pont nem. Kezdetben vala a Tesla mint az első valóban használható ( hatótáv, teljesítmény ) ám drága és kis szériás villanyautót készítő gyártó.

Az azóta eltelt évek a tömegcikké válásról szólt. Roadstert - kis szériás rétegmodellt - gyártani sokkal kisebb kihívás szerintem.

 

Előzmény: Warlimont (56254)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56254

Igen, de azt anno nem azert is löttek ki, hogy promozzak az erkezö uj modellt?

 

De azota se regi, se uj, evek ota a Roadster project szep csendben eltunt, pedig azt is gyartani akartak mar holnaptol.

Előzmény: ShaReRe (56253)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56253

A kilőtt Roadster az első szériából volt, a Model S előttről, Musk saját autója.

Előzmény: Warlimont (56250)
ShaReRe Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56252

A Ship elég nagy sebességre gyorsult, nem emléxem pontosan, de már nem kellett sok a pályára álláshoz. Ki emléxik, hány % volt már az elért sebesség? Azt figyeltem, hogy a magasságot tartották 150 km környékén.

Előzmény: Warlimont (56240)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56251
Előzmény: Warlimont (56250)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.23 0 0 56250

"Még csak annyit, hogy a Tesla autók gyors fejlődése bizonyítja, hogy új, járatlan területeken, ahol még a cél is csak nagy vonalakban körvonalazható, a módszer pedig nem is látható, az agilis módszerrel lehet látványos, gyors eredményeket elérni.

A konkurencia modelljei rendre elavultak voltak már a gyártás megkezdésekor, legtöbbjét nem is szabadott volna piacra vinni."

.

.

Tte most viccelsz?? :) Tesla és "agilis módszerrel lehet látványos, gyors eredményeket elérni" igy egy mondatban?? :) Ez az agilis cég hány évet küszködött a Model3 gyártásának elinditásával? Hány éve hülyitik az anno kész (és golyóálló :) ) autóként bemutatott Cybertruck első megrendelőit még azóta is, hogy mostmár mindjárt holnap de tényleg? Hány évig szivatták a Semi kamion megrendelőit? (ha egyáltalán érdemi sorozatgyártás elindult belőle) Tavaly elvileg átadtak egy-két darabot, de jó kérdés, hogy gyártják-e sorozatban tényleg. Hol van a beigért agilis Roadster? Egyet kilőttek a világűrbe, és a többi?

.

"A konkurencia modelljei rendre elavultak"

.

Ez is egy vicc. Hány éves már a jó öreg tömegtipus ModelS? Az Y? És tulajdonképpen a Model3 is a bemutatása óta?

Előzmény: szilvatövis (56248)
Warlimont Creative Commons License 2023.11.22 0 0 56249

Én is software-ból keresem a pénzt, 25 éve vezetek egy orvosi betegadminisztrációs software fejlesztő céget. Szóval teljesen igazad van, a software iterációkban készül, mindig jönnek a frissitések, hibajavitások. A softwaret sosincs kész, maximum abba lehet hagyni a fejlesztését, ez egy ilyen műfaj, ez oké, a felhasználók is tudják, ezért is mennek az előfizetéses modellek annyira softwarenél, mert folyamatos a munka rajtuk.

.

De hardwarenél azért más a dolog. Pl autók esetén azt várja a fogyasztó, hogy a megvett termék már az új modell legelső eladott példányai is tökéletesen működőek legyenek. Azután ne reszelgessék iterációsan évtizedeken át, mint a Trabantot, hanem jöjjön egy félidős facelift, azután jöjjön a megint új modell pár év múlva, ismét lehetőleg készen-hibamentesen.

.

Egy-két visszahivás új tipusnál éppen még elmegy, de pl a VW ID3 autónál eleinte komoly botrány volt, hogy az idő és a konkurrencia szoritásában próbálták elkezdeni félkészen, egy csomó funkció nélkül és botrányosan bugos software mellett árusitani először az autót, azután nevezzük iterációs fejlesztésnek, éveken át reszelgették, mire használható autó lett.

Előzmény: jee_c (56246)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 0 0 56248

Még csak annyit, hogy a Tesla autók gyors fejlődése bizonyítja, hogy új, járatlan területeken, ahol még a cél is csak nagy vonalakban körvonalazható, a módszer pedig nem is látható, az agilis módszerrel lehet látványos, gyors eredményeket elérni.

A konkurencia modelljei rendre elavultak voltak már a gyártás megkezdésekor, legtöbbjét nem is szabadott volna piacra vinni.

Előzmény: szilvatövis (56247)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 0 0 56247

Nem csak a szoftver készülhet agilis módszerrel ma már, hanem a hardver is. A vízesés módszer óriási hátránya, hogy pontosan meg kell határozni az összes paramétert, követelményt, merevvé válik a tervezés, túlságosan egymásra épülnek a munkafolyamatok.

A Starship csak egy édes gondolat volt amikor belekezdtek, már most sem hasonlít az első elképzelésekre. Hogy eredményesen lehet felgyorsítani és optimalizálni a fejlesztést a waterfallal szemben azt két alapvető környezeti tényező teszi lehetővé.

- Az egyik a gondolat-megvalósulás közötti idő drasztikus csökkenése. Van egy problémás alkatrész, éjszaka megálmodja a mérnök a megoldást, jó eséllyel akár ki is nyomtathatják az alkatrészt mire beér a munkahelyére.

- A másik az általános technológiai fejlődés. Ha valaki belekezd egy tíz éves fejlesztési projektbe manapság és előre megtervezi minden porcikáját az aktuális beszállítói, technikai bázison, jó eséllyel nagyon elavult lesz a végterméke.

Előzmény: seci (56244)
jee_c Creative Commons License 2023.11.22 0 0 56246

Ha tetszik, nevezheted "amatőr" és "profi" módszernek, de egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem az iteratív fejlesztés a jobb.

A saját tapasztalatom (sw fejlesztés terén) szerint inkább az iteratív a jobb módszer.
Persze amikor tényleges vasat kell fejleszteni, az lehet más, de a sok és gyakori tesztelés szerintem mindenképp előnyösebb, mint a "gondoljunk végig mindent, számoljunk végig mindent, és akkor biztos jó lesz elsőre" módszer.

 

Speciel pont a Space Shuttle első útjáról olvastam olyat, hogy kb isteni csodának tartották, hogy nem lett valami gebasz az út során. Azt mindenképp el kell ismerni, hogy a Shuttle egy bámulatra méltó mérnöki csoda volt, én nagyon sajnálom,hogy sem gazdaságilag sem biztonságban nem hozta a tőle elvártakat. Amikor gyerek voltam, nagyon lelkesedtem érte, hogy ez hozza el az új űrkorszakot, de túl drága lett hozzá, sajnos.

Előzmény: Warlimont (56241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!