Kedves lelketlen nem tudtam megnyitni ezt az oldalt. Mi van Itt???
Fiúk!!!
Frissült a webzin eddig több mint 3000-en látták!!!!
Erre nem számítottam.
Üdv:
VSanci
> Roco csak a Mariazeller-t szüntette meg A Feld bahn-t még
> gyárt + síneket!
Én úgy emlékszem, hogy Roco kétfajta HOe-s sínt gyártott. Külön egyet a Feldbahn-nak, meg egyet a Mariazeller-nek. A különbség eléggé jól látható volt: a Feldbahn-nak sokkal ritkásabb volt a talpfája.
> Az n-es sín is jó , de szerintem a megfelelőt a megfelelő
> helyre!
Épp ezért írtam, hogy mi lenne, ha az N-es sínbôl minden második talpfát kivágod! Akkor szerintem majdnem olyan, mint a Feldbahn.
> A modulok rajza a yahoo hibája miatt még nem tudom
> elküldeni /egyszerűen vissza dobja a csatolt fáljt/
Te ugye a csatolt file nem túl nagy? De azért elôre is kösz.
Már régóta olvasom ezt a topicot,de eddig még nem
szóltam hozzá.Egy újabb tippem van a modulos témához.("Öreg" fejjel ugyanis végre-valahára belekezdhettem az épitésbe!)
A Roco csak a Mariazeller-t szüntette meg A Feld bahn-t még gyárt + síneket!
Az n-es sín is jó , de szerintem a megfelelőt a megfelelő helyre!
A kiállítás jónak igérkezik!
Reklám a Danubis rádióban Az EST FM rádió élő közvetítése!
A modulok rajza a yahoo hibája miatt még nem tudom elküldeni /egyszerűen vissza dobja a csatolt fáljt/
Talán apám E-mail címe élet képes!
> ...ne n-es hanem H0e-síneket rakj az asztalodra, a Roco és
> a Peco gyártja.
A múltkor írtunk arról, hogy Roco leállította/eladta a HOe-s programját. Ez szerintem azt is jelenti, hogy sínt sem gyárt! Azaz addig kell a boltokban a készletet felvásárolni, amíg tart.
Egyébként egy ötlet: hogy nézne az ki, ha az ember N-es sínbôl úgy gyártana HOe-s sínt, hogy kivág minden második talpfát? Kicsit ritkás lesz, de amolyan gazdasági vasútnak talán jó. Végülis ti sem raktátok Kemencén a talpfákat 30 centire!
Bocsánat,hogy újra itt jelentkezem, de kicsit sok az E-mail.
A készletből komplett modellasztal felépíthető. Az asztalossal elkészíttetett csapolásokkal merevített 250x160 cm méretű 5mm bútorhátlappal borított (láb nélküli) „asztallap” is eladó.
A készlet:
- Br 92, Br35, Br254, Br211, Br118, M61 (MÁV 1970 előtti festésű) mozdonyok
- Máv 1 oszályú-, Mitrópa háló-, Mitrópa étkezö- (valamennyi belső világítással), posta-, gyosvonati kocsik, emeletes vonategység 2db
- DR Pwi 30 poggyászkocsi, DR Bi 30 személykocsi, Porosz Államvasutak Ci Pr 91a személykocsi 2 db
- nyitott-, fedett-teherkocsik, hűtőkocsik, cementsiló- borszállító, önürítos szénszállító, konténer, olajtartály kocsik 19 db.
-fordított U profilú sinek: 60 db 2/1, 30 db 1/1, 32 db 1/2, 15 db kiegyenlítő egyenes
12 db 2/1, 21 db 1/1 572mm átmérőjű íves, 10 db 1/1, 17 db 1/2 6 db 1/4 660 mm íves
4 db 2/1 íves és 9 db 1/2 egyenes áramcsatlakozós
2 db átszelési kitérő, 1 db bal íves-kitérő, 3 db jobb íves-kitérő
7 db bal-, 8 db jobb kitérő, valamennyi elektromos működtetésű
6db szétkapcsoló elektromágneses, 6 db átszelés 22,5°, 1 db 45°-os
szakaszoló-, szigetelo- egyenirányítóvágányok
-ütközőbak világítással 2 db, jelzők, utcai lámpák, sorompó, FZ1 transzformátor, késleltető kapcsoló, felsővezeték oszlop (hosszú és rövid karos) felsővezetékek, ívhíd építőkészlet.
Szia Vahren!
Nos én csak annyit tudok segíteni,hogy ne n-es hanem H0e-síneket rakj az asztalodra, a Roco és a Peco gyártja.
Roco előnye , hogy lehet Magyarországon kapni, a Peco pedig szebb sínek készít!
Jármű ügybe talána LÁVA kiállításon tudsz szerzni egy-két járművet!
Üdv: Zsolt
A Láng-börze jó kiindulási alap (ja, 4-én technikai okok miatt elmarad, most hét végén, és két hét múlva lesz).
Ami szokott lenni: a már említett Ik412, Ik60, troli kivitelben is (ha minden igaz, nemsokára újra lesz csuklós troli is), időnként fellelhető Ik620 (a kedvencem...), Ik435, bár ennek merev a csuklója, elmodások szerint létezik Ik435T troli, hajlékony csuklóval. Azonkívül láttam már metrómodellt is, igaz, még tavasszal, azóta nem. Árak? Hát még négyjegyűek... :(
Ekkora szarvashibát véteni, mint én tettem! Az eladó modelleknél a lényeget hagytam ki, hogy tudniillik TT modellekről van szó. Akik a TT után érdeklődtek azoknak E-mailban válaszolok, a "HO"soktól elnézést kérek és értelem szerint nem írok vissza. Telefonon keresést ne várjatok, előbb E-mailt írok inkább.
Esetleg egy Stuka-vázat tudok mellékelni... (sajna csak futómű és tetőszerelvények nélkül)
Van UV-kivitelben is, egyszárnyú középajtóval (3200-3300-3400), vagy kétszárnyúval (3800 sorozat). Lapban, CNC-ujjmaróval kimarva, saját összeépítésre (ragasztható, forrasztható, rézfóliázott üvegszálas műanyag) és festésre, építési útmutatóval együtt. Érdeklődők mail-jenek!
Az alap a sokfelé kapható (én a Közlekedési Múzeumban vettem), azt hiszem, még NDK-s Ik-modell, kék színben. "Kis" átfestés után néz ki így (bocs, de csak a modell szkennellése volt technikailag megoldható). A rendszám felfestése, és a BKV-logo még hiányzik. Hamarosan elkezdek dolgozni a csuklós változaton is.
Sziasztok!
Nekem van Ikarus makettem. Én 2000-ért vettem csak összeragasztva volt, festve nem.Ez még a régi ráncajtós kivitelű műanyag vázas. Viszont volt ott új "lapos", lépcső nélküli, ugynevezett alacsonypadlós, fémmaratottan 6000-ért. Ezek az árak nyár elejeiek, az utolsó börzén láttam és vettem!!!
Én anno a Deák modellsportnál vettem csuklós Ikarust (gyári, nem festett), meg kellett rendelni és várni vagy egy hónapot. 3600Ft volt, ráncajtós, összesen 4 ajtaja volt. Akkoriban volt ott egy átalakított csuklós is, sárga, 3 nagy ajtóval, volánbusz-kivitelű, az 8 ezer volt. A börzén szokott lenni troli is, múltkor volt líra áramszedős villamos (az árát nem mertem megkérdezni.....)
Én láttam Ikarus modellt a Lángban, úgy 3 hete (szerintem mindig van) de egy kissé húzos volt az ára 8000HUF. Asszem egy 412-es volt.
Udv:
MADve
UI: Nem voltatok most kinn a Füstiben, volt kinn egy szlovák terepasztal...
Eléggé jó volt, leszámítva egy-két furcsaságot(villanymozdony felsővezeték nélkül:-)))
> Kinek milyen tapasztalata van az ugyben, hogy mennyi sulyt
> illik rakni egy modellbe ?
Amennyi belefér. Az amerikai Newsgroupban valaki komolyan kérdezte, hogy honnét lehetne uránt szerezni, aminek a legnagyobb a fajsúlya. Sajnos mérgezô is...
Az ésszerű határ az, hogy ha a mozdony elé teszel egy áthághatatlan akadályt, akkor a kerekének meg kell tudni perdülnie. Ha ugyanis olyan nehéz, hogy ilyenkor a motorja áll meg, nem a kereke pörög, akkor hamarosan elbúcsúzhatsz a motortól.
Gondolkodtam, szerintem panelben menne egy kis keseknynyomközű vasút, azt ha jól tudom N-es sínekből lehetne H0 arányban megcsinálni. Olyan kis erdei vasútra gondoltam, fagazdasággal. Szerintetek hol lehetne beszerezni magyar keseknynyomközű vonatot, kocsikkal?
Sajna még nincs rá elég pénzem.
Szombaton a borzen sikerult vennem egy N-es Nohabot. (Egyertelmuen a gyujtemeny legmegbecsultebb tagja cimet kapta egybol :-) )NSB, bordo-szurke szinben. Terveim szerint magyar szinezest fog kapni (azt hiszem a 010-es Nohab is ilyen bordo).
Ja, hogy miert irok ? A valtokon egy kisse rosszul viselkedett, es rendszeresen siklott. Kis plussz suly beleintegralasaval mar tokeletesen veszi a valtokat...
Kinek milyen tapasztalata van az ugyben, hogy mennyi sulyt illik rakni egy modellbe ?
Nem tudom, jó helyen járok-e a vasútmodellezők között, de ha tudtok , segítsetek.
Keresek Ikarus buszmodelleket, villamosmodellt (pl. UV), metrókocsi-modellt. Infóm szerint ezeket VUMM (?)modell néven kellene keresni.
Ezen kívül: tudtok valamit a hétvégi Láng Művházi modellbörzéről? Ott volna esélyem találatra?
Ha van ötletetek (netán eladó darab), írjatok mailt a címemre!
Előre is kösz.
Rabbi
> FREMO szabvány nagyon szabad, és csakis a csatlakozasi
> profilra vonatkozik (még arra sem teljesen)
Az elején ez valóban így volt, de mára azért sokat változott. Olvasd el:
http://www.fremo.org/inhalt_d.htm
Legújabban pedig egy aktív tag, Martin Meiburg újabb javaslatokat tett, amelyek további szabványokat vezetnek be, egy régebbit pedig megváltoztatnak (ne két banánhüvely vigye át az áramot a modulok között, hanem a jobb oldali sínhez tarozó dróton legyen banándugó - szerencsére nem egy nagy lövés)
http://www.fremo.org/gauges/h0_neu_d.htm
Ha jól értem azonban az alapgondolat nem változott, a modulok hossza és alakja tetszôleges.
> Sokszor volt ott is szükség átmeneti modulra, mert, pl.
> állomás stb. nincs szabványositva.
Azt hiszem, ez nem pontosan így van. Azt nem korlátozza a Fremo, hogy valaki egy több almodulból lévô Fremo modult használjon. Ilyenkor természetesen csak a legszélének kell szabványosnak lenni. Tehát ha van egy állomásod, ami 3 modulra van felépítve, A-ra, B-re és C-re, akkor csak az A almodul eleje és a C almodul vége kell, hogy megfeleljen a szabványnak. Az összeköttetéseket az A és B valamint B és C között úgy csinálod, ahogy akarod, erre nem terjed ki a szabvány. Ez persze azt jelenti, hogy ezt a 3 almodult csak egymással összekötve lehet felállítani.
Én júniusban a Lausanne-i modellbemutatón láttam egy nagy Freemo (amerikai Fremo) terepasztalt. Maga az asztal - sok-sok modul, nem emlékszem mennyi - U alakban volt felállítva, két végén és az egyik U-hajlatnál egy-egy állomással. Sajnos a forgalom meglehetôsen unalmas volt. Mind a három állomáson tolatgattak, és úgy 5 percenként egyszer elküldtek egy jó hosszú tehervonatot a másik állomás felé. Ott azonban megállt a bejárati jelzônél és percekig várakozott, amíg az állomás gazdája befejezte a tolatást és beeresztette a vonatot. Szóval nem sok nézôje volt, mert alig történt valami. A tulajok viszont biztos jól szórakoztak...
Mindezek mellett szeretnám már azt a magyar NEM901H-t látni. Ha adokumentációt megkapom, csinálhatok be;ôle egy Web-oldalt.
Sziasztok!! Nos engem érdekelne bármilyen szabvány, amit itt Magyarországon használnak. De a részletek is kellenének, vagy sajátot kell majd kitalálnom.
Üdv: BoGár
Jó 7végét.
A FREMO szabvány nagyon szabad, és csakis a csatlakozasi profilra vonatkozik (még arra sem teljesen). Gyakorlatilag mindig megegyezik egy csoport, hogy hogyan is alakitják a csatlakozo pontokat. A FREMO ugy müködik, hogy aki igy szeret modellezni, az betársul a FREMO csoportba, magáévá teszi az átmeneti szelvényt és épiti a terepasztalt. Nemrég láttam egy elég nagy tákolmányt (kb. 20x10 m) ha jol emlékszem több mint 40 modulbol lett összeállitva. Sokszor volt ott is szükség átmeneti modulra, mert, pl. állomás stb. nincs szabványositva. Ezért tehát gyakorlatilag elözetes egyeztetés nélkül alig lehet egy ilyen terepasztalt összahozni mégha mindenki be is tartja a FREMO szabványt.
Van egy NTRAK modul is, ami azt hiszem jobban van szabványositva mint a FREMO (több átmeneti szelvénye van). Nézd meg az NTRAK webet is.
> A FREMO szabvány nálunk nem életképes mert itt minden modul szabványa 901/H /Normen > der EuropÄtischen Bahnen/ .
Hát azt nem állítanám, hogy nem életképes, de ha már van egy tényleg elterjedt szabvány, akkor persze jobb ötlet azt követni. Ezt a 901/H-t hol jegyzik? A NEM honlapon nem találtam.
Nem tudom, ezt mikor találták ki, de vajon akik rendszeresítették, megnézték-e azt is, mi van a kerítésen túl?
De azért még így sem biztos, hogy teljesen meg kell válni a Fremo gondolattól. Jó lenne megnézni, hogy a 901/H is olyan jó-e. Ha nem, akkor bármikor lehet átmeneti darabokat készíteni. Én inkább attól félek, hogy ez a téma is, mint minden más kis hazánkban, táborokra szakadáshoz, és együttműködés helyett veszekedéshez fog vezetni.
> És senki nem épít FREMO szabványban /Magyarországon nem szabványos!!
Ezt én belátom, de egy szabványt csak akkor érdemes követni, ha az jó. Ezt elôször szeretném látni.
Egyébként olvasd el figyelmesen, amit írtam. Nem állítottam sehol sem, hogy a veszprémiek voltak az elsôk! Ha ti voltatok, hát úgy legyen, ezen nem akarok vitatkozni, mert semmi értelme.
Szia Rézgaras!
Rosszúl tudod Nem a Veszprémiek voltak az elsők, mi voltunk az elsők akik modult építettek!
Üdv: Zsolt
Ui: A mozdonyod a Károlyi-nál van!
Sziasztok!
A modul-vitához szólva /Mivel én is modult építek/
A FREMO szabvány nálunk nem életképes mert itt minden modul szabványa 901/H /Normen der EuropÄtischen Bahnen/
És senki nem épít FREMO szabványban /Magyarországon nem szabványos!!
Ha érdekel elküldöm az érvényes szabványt!
Üdv : Zsolt