Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55721

Kaposvár – Szigetvár gyorsforgalmi összeköttetésének vizsgálata

 

https://nif.hu/projektek/2022/03/kaposvar-szigetvar-gyorsforgalmi-osszekottetesenek-vizsgalata/

Előzmény: Aladár46 (55720)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55720

Egy screenshot az M67-es autóút Szigetvár-Kaposvár nyomvonalváltozatai közül.

Ki melyiket támogatná és miért?

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
rm40 Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55719
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55718

Szerintem, (majdnem) mindent meglehet oldani a szabályok betartásával, csak sokkal többe fog kerülni...

Előzmény: aladar644 (55717)
aladar644 Creative Commons License 2022.04.07 0 2 55717

Annyira nem elmebeteg gondolat, mint mára kiderült, hogy minden infrastrukturális fejlesztést a sötétzöld fuvallat lengi körül. Az osztrák kormányban volt olyan nemtomki, aki azt mondta, hogy autópálya fejlesztések nuku, mert ő nem akar betoncsíkokat hagyni az utódoknak.

Előzmény: RadiX (55716)
RadiX Creative Commons License 2022.04.07 -1 3 55716

Neked az a problémád, Sándor, hogy te elmebeteg vagy.

 

 

Magyarország az Európai Unióhoz történő csatlakozással fokozatosan harmonizálja jogrendjét a közösségi irányelvekhez. A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz.

Előzmény: Hírfigyelő (55715)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 -5 0 55715

Ennek az egész Natura 2000-nek határozottan ZÖLD-szaga van, amely Európai Uniós eredetű, és amely attól bűzlik, hogy szisztematikusan és diktatórikusan EU-szerte(!) akadályozza(!!!!) a modern úthálózat fejleszthetőségét!

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Natura_2000

"Natura 2000

 

Az Európai Unió által létrehozott Natura 2000 területek egy olyan összefüggő európai ökológiai hálózat, amely a közösségi jelentőségű természetes élőhelytípusok, vadon élő állat- és növényfajok védelmén keresztül biztosítja a biológiai sokféleség megóvását és hozzájárul kedvező természetvédelmi helyzetük fenntartásához, illetve helyreállításához. Olyan zöld infrastruktúra, mely biztosítja Európa természetes élőhelyeinek ökoszisztéma szolgáltatásait, valamint jó állapotban való megőrzöttségét. A Natura 2000 hálózat alapja az 1979-es madárvédelmi irányelv (Birds Directive), illetve az azt 2009-ben felváltó kodifikált változat,[1] valamint az 1992-es élőhelyvédelmi irányelv (Habitats Directive).[2][3] A teljes hálózat Európa szárazföldi területeinek mintegy 18%-át fedi le, ez körülbelül teljes Németország területével egyenlő."

Előzmény: Hírfigyelő (55714)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 -2 0 55714

Ebben a Natura 2000 területkijelölési szabályzatban egy óriási diktatúrát látok!!!

 

Ezen keresztül pedig a Natura 2000 Bizottság ott tehet keresztbe -- akár a legégetőbben fontos(!) -- útépítéseknek is, ahol csak akar!!! Hiszen a területkijelöléseknél a végső szó úgysem a tagállamoké lesz,... .. hanem mindig a Bizottságé!!!!

 

Magyarországon a M47 és az M4 terveit is számtalan esetben semmi másért, csak és kizárólag a "Natura 2000-érintettség" miatt kellett áttervezni!!! Fontosabbak a védett madarak akkor is, ha emiatt az ország egyes fejlesztésre szoruló vagy fejlett ipari területei minőségileg magas színvonalú gyorsforgalmi úthálózat nélkül maradnak??!!!!

 

A következő a helyzet. Ezt írja a szabályzat idevágó része:

https://natura.2000.hu/hu/natura-2000-magyarorszagon

 

"A Natura 2000 területek kijelölésének folyamata és szempontrendszere

 

A Natura 2000 hálózat területeit, vagyis a különleges madárvédelmi területeket és a különleges természet-megőrzési területeket a tagállamok jelölik ki. A területek kijelölésénél kizárólag szakmai szempontok vehetők figyelembe, gazdasági-társadalmi megfontolások nem játszhatnak szerepet.

 

A madárvédelmi irányelv alapján kijelölendő különleges madárvédelmi területeket kijelölése a tagállamok saját hatásköre. A Bizottság csak akkor tesz észrevételt, ha a kijelölés hiányos. A kijelölésnek a rendelkezésre álló országos, átfogó felmérések figyelembevételével kell történnie, ilyen felmérés lehet például a BirdLife International által végzett „fontos madár élőhelyek (Important Bird Areas)” felmérése. A kijelölésnél figyelembe kell venni a vonuló madarak élőhelyeit, különös tekintettel a vonulás során igénybe vett pihenőhelyeket, kiváltképp a Ramsari Egyezmény alapján kijelölt nemzetközi jelentőségű vizes élőhelyeket."

 

 

Magyar nyelvre ez a diktatórikus nyelv úgy van lefordítva, hogy:

A Natura 2000 területeket a tagállamok látszólag önállóan jelölhetik ki, de amint a Bizottság ebben hiányosságo(ka)t talál, úgy abban a pillanatban kiegészíti azt a saját területkijelölési parancsaival, majd ezeket a parancsokat a kijelölést végző tagállamra rákényszeríti, azaz a Bizottság által kijelölt, de az érintett tagállam által kijelölt területből az érintett tagállam akarata ellenére is Natura 2000 terület lesz, akkor is, ha azzal a Bizottság az érintett tagállam gazdasági szempontjait -- akár súlyosan is(!) megsérti!!!

 

Kérdezem én: Miféle antidemokratikus terület-kijelölés ez??!!!

 

Előzmény: MCA-001 (55713)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55713

Kutastól északra egészen Csömendig Natura 2000-es a terület. (km.25km az É-D távolság)

forrás: https://erdoterkep.nebih.gov.hu/

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55712

Natura2000 a környéken nem csak a Nemzeti Park területén van...

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 2 55711

Ezzel együtt az M76-Kaposvár-Szekszárd-M9 híd összekötésnek lenne értelme.

A magam részéről az M76-Kaposvár összekötésnél próbálnm meg a levágást alkalmazni, Marcalit északról kerülve.

Előzmény: Aladár46 (55703)
Route70 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55710

A Napi 2022. április 07. egyik cikke szerint nem sok jóra számíthat az útépítési szektor :

 

 

"A zárolásoknak jó eséllyel a tervek szerint idén elinduló nagy közlekedésfejlesztési projektek esnek áldozatul, mint például az M4-es folytatása Szolnok után, az M100-as autóút Esztergom és M1 közötti szakaszának építése, vagy az M1 tervezett bővítése."

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55709

"A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne."

 

 

Ha megfigyeled a gyorsforgalmi utakat, akkor azt látod, hogy az a közös jellemzőjük, hogy mindenhol minden települést elkerülnek, és a nagyobb városokat is úgy kötik be, hogy egy kis elkerülővel elhaladnak mellettük, és a városba bevezető utakat az ilyen elkerülőkből hozzák ki, 4-5 km hosszan az elkerülő és az elkerülőzött város között. Ezt így csinálják: bár elkerülik, de közvetetten meg mégis bekötik, mert mindig a közelben viszik el a városok mellett.

Előzmény: MCA-001 (55705)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55708

Az (55700)-ben a vége felé írtam, hogy kikerülné ezt a védett területet, és a Boronka-melléki Tájvédelmi körzettől DNy-ra haladna el, úgy, hogy az ott lévő összes védett területet teljesen elkerülné. Amúgy meg a vadászbirtokot is illik vele kikerültetni, mert arra meg akkor rámondható, hogy "vadvédelmi terület", és manapság már a ritka állatokat is fokozottan védik.

Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55707
Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55706

Tegnap pont ezt akartam írni én is.

Nagybajom környékén nem csak Natura2000-es, hanem természetvédelmi terület is szigorúan védett részekkel.

 

Max. azt tudom elképzelni, hogy az OTP-s Cs.S. leszól az ITM-nek, hogy mindenáron meg kell építeni ezt a gyorsforgalmi utat. (ugyanis Nagybajom mellett van a vadászbirtoka)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (55703)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55705

A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne.

És ennek szokás szerint domborzati okai vannak.

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55704

Ha a felsorolt falvak neveit figyelted, akkor láthatod, hogy a Zselici Nemzeti Park és a Mecsek területén kívül eső nyomvonalat ötlöttem ki. Igaz, nem messzire fut tőle, de már rajtuk kívülre esik.

 

Más oldalról: Azt írtad, hogy az M9 és az M90 olyan tervek, melyek soha nem valósulnak meg.

1./ Akkor meg minek veszik egyáltalán tervbe... ?!

2./ Ha már tervbe vették, akkor miért nem valósítják meg?!

3./ Csak nem tán ez is az M4-es sorsára fog jutni, amely most is csak évekig tartó huzavona után készülget, de még mindig nincs teljesen készen?!

Előzmény: Aladár46 (55703)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55703

Az ötlet jó, viszont több sebből vérzik a nyomvonalad.

(1.) Mecsek

(2.) Középen a Zselici Nemzeti Park van, ott biztos nem engedik, Natura2000 miatt.

(3.) Böhönyétől keletre ismét Natura2000 van, ez a Boronka-melléki Tájvédelmi körzet.

 

Egyébként az M90-es Hollád-MArcali-Kaposvár szakasz sem fog ebben a formában megvalósulni a (3.) pont miatt.

 

Álmodozni továbbra is lehet, de az M9 és M90-es nyomvonalak a soha meg nem valósuló kategóriába tartoznak. Előbb lesz 2x3 sáv az M1-esen Győrig, vagy M34-es Záhonyig, mint az M90-es valamely nyomvonala Szigetvár-Kaposvár között...

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
fjfox Creative Commons License 2022.04.06 0 2 55702

Már megint az a fránya domborzat, minek mész keresztül a dombokon ha közben a most meglévő Kadarkút-Szigetvár út mellett is lehet haladni viszonylag sík terepen.

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55700)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55701

Ja és Helesfa és Pellérd az már 4-5 km-re délnyugatra van a Mecsek DNy-i hegylábaitól. A Mecsek itt kb. Bükkösd, Hetvehely, Bakonya, Kővágótőttős, Kővágószőlős, Cserkút, Patacs, és Zsebedomb falvak környékén kezdődik, ennél DNy-abbra már nem ér lejjebb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55700

Nézd csak meg jól, hogy hová vittem a nyomvonalat! (A jól kinagyítható eredeti képfájlra rajzoltam rá, amit a jobb egérgomb/"Kép megnyitása új lapon" paranccsal nézhetsz meg, ha a kódsor közepén lévő "MED" szót "IMG"-re írod át, majd a kurzort a sor végére viszed, és egy "ENTER"-t ütsz.)

 

Szóval, a jól kinagyítható térképen látni fogod, hogy a nyomvonalat Kadarkút után Visnye és Vásárosbéc közé vittem, majd Vásárosbéc, Magyarlukafa, Somogyhárságy, Szulimán, és Mozsgó falvak délnyugati határában vittem tovább Helesfa faluig. Ez pedig a Zselic védett kistáj délnyugati peremétől 3-4 km-rel délnyugatabbra van, tehát olyan nyomvonalra gondoltam, amely még éppen elkerüli a szigorúan védett Zselicet. (Tovább aztán már a Helesfától keletre lévő szakasz megy el Pellérd mellett Pécsig.)

 

A Marcalitól északra fekvő és a Marcali -- Nagybajom szakasz hagyható úgy ahogyan a tervezőmérnök megálmodta azt a térképen, az a része jó. Az ettől délre lévő szakasz ott térne le a tervező által kigondolt nyomvonaltól, amelyik ponton az M90 a 61-es főutat Böhönye és Nagybajom között félúton keresztezi, ill. ettől a ponttól 6 km-re északra, de Böhönyéhez közelebb, tehát a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet nyugati és délnyugati szélétől 2-3 km-rel délnyugatabbra, és innen ebből a pontból menne tovább Kutas, majd Kadarkút felé.

 

Így a nyomvonal védett területeket nem sértene, nem érintene sehol sem.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55699

Alapból az ÉNY-DK irányú levágás ötletével egyetértek, bár pont ott a Mecsek és Zselic kerülgetése miatt nehéz ügy. (Kadarkútról aligha jó ötlet keletre indulni tovább pl.)

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55698

Jó elképzelés és terv, bár én az M90-es nyomvonalának Marcali -- Pécs szakaszát nem a Marcali -- Nagybajom -- Kiskorpád -- Kaposvár -- Helesfa -- Szentlőrinc -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon, hanem a sokkal nagyobb levágást és ezzel útvonal-rövidítést lehetővé tevő Marcali -- Nagybajom -- Kutas -- Kadarkút -- Mozsgó -- Helesfa -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon terveztem volna meg. Lásd a térképvázlaton is!: >>

 

 

Előzmény: Aladár46 (55688)
superconductor Creative Commons License 2022.04.05 0 1 55697

Miről beszélünk? Egy nyomorult M0-t nem tudunk befejezni már 20 éve, erre M9, M90 egymás mellett? Meg még az M8 sem halad szinte semmit sem, bár arról már párszor leírtam a véleményemet.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55691)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55696

Remélem, ezt alternatívák halmazának szánták.
(Még úgy is lehetne mit finomítani rajta...)

Előzmény: hegyaljai4 (55693)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55695

Ez a térkép hol érhető el?

És az M90-es gyorsforgalmi útról elérhető valami pontos infó?

 

Köszönöm:)

Előzmény: Aladár46 (55688)
20-as vonal Creative Commons License 2022.04.05 0 0 55694

Ilyen térkép létezik az Észak-Dunántúlról is? Engem az érdekelne hogyan tervezik az (M)83-as és (M)8-as összekötését? Egyáltalán létezik-e ilyen szándék?

Előzmény: Aladár46 (55688)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.05 0 2 55693

Na most aki ezt az M9-M90 elágazó, de gyakorlatilag párhuzamos pálya elképzeléseket berajzolta mennyi vodkát ivott meg előtte? Egyszerűen nincs ennyi pénzünk, hogy mindkettőt megépítsük.

Vannak legalább a teherautók útdíja alapján számok arra, hogy a Nagykanizsa-Hollád  közötti 40 kilométeres távolság, tényleges kitérőt jelentene, az egyik, vagy a másik út elmaradása esetén. Nyilván itt csak a helyi térségi forgalomra gondolok. A tranzit  az más tészta. Annak egyértelműen az M90 lenne a kedvező. Itt az észak-nyugati irányról beszélek. A dél-nyugati irány (Olaszország felé) megvalósulhat az M60-on.

Ha majd olyan elviselhetetlenül nagy lesz a Zalaegerszeg-Nagykanizsa közötti térségi forgalom, akkor elő lehet venni újra.

Előzmény: Aladár46 (55688)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.04 0 1 55692

:-)

Előzmény: ÁsítóSárkány (55689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!