Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.22 0 0 38507

Fess rá szvasztikát, vagy repülő csészealjat. Garantáltan egyedi fagyiskocsi lesz. :-)

Előzmény: WooDoo (38506)
WooDoo Creative Commons License 2014.07.22 0 0 38506

Sokan gondolkodnak hasonlóan, éppen ezért szeretnék én valami egészen mást..:)

Előzmény: padisah (38505)
padisah Creative Commons License 2014.07.21 0 0 38505

off

egyszer haveromhoz menet láttam a boltra kiírva, hogy sarki bolt

eszembe jutott milyen vicces dekoráció lenne, ha a "sarki" bolt jegesmedvékkel, pingvinekkel lenne kialakítva,

meg pár iglu, hogy igazi "sarki" érzés legyen

 

nálad ha fagyi, akkor valahogy a hidegre kéne belőle asszociálni

pl jegeskecske? (és rá rajz a jeges kecskéről)

Előzmény: WooDoo (38503)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.21 0 0 38504

Építs belőle UFOt, az futurisztikus.

 

DreamCreamCar, PárttitCar... :-)

Előzmény: WooDoo (38503)
WooDoo Creative Commons License 2014.07.21 0 0 38503

A grafikus ismerős is azt mondta, hogy a fagyihoz jobban illene egy klasszikus design, mert arról jobban asszociálnak a hagyományos, kézműves fagyira. De retro kinézetű fagyis kocsiból van sok, én inkább valami újat akartam. De lehet csinálok majd én is valami régies kivitelút...

 

Valami jó nevet viszont találni kellene a járgánynak, ötlet, valakinek? A cégnek jó a gelatomobile, de a járgánynak valami frappánsabbat szeretnék...

 

Bananatre jóvoltából már van domainünk is..:)

 

http://gelatomobile.com/

 

Előzmény: Balliszticku.s (38502)
Balliszticku.s Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38502

Szervusz Woodoo!

 

Egy érdekesség a múltból :)

 

 

 

 "Sőt, fagyit szállítottak már előbb is közúton, hisz 1918-ban a chicagói Walker Electric Vehicle Co. elektromos és dízel-elektromos hibrid fagylaltos teherautókat gyártott, melyek egészen az 1940-es évekig szolgálták a jégkrémre vágyókat. Jópofa adat, hogy teherautóik üresen megfutották a „szédítő” 20 km/h-s sebességet is, míg jégkrémmel telepakolva a végsebesség lecsökkent 15 km/h-ra, a hatótávolságuk pedig olyan 65-80 kilométer volt egy feltöltéssel"

 

 

Üdv: Bazs

Előzmény: WooDoo (38466)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38501

40km/h kerékpárral 500W igény, segédmotorral 1000W.

A sebesség azonos, a partikum szintén. 1 személy 100km-re szállítása 2,5 óra alatt.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38500

1 utas szállítása adott energiából a legmagasabb sebességgel->kis tömegű szingós versenykerékpár.

2 utasra már nem optimális. oda erősebb kerék, váz, gumi, fék szükséges.

 

Túlméretezve a teherviselés mértékét (segédmotor váz, fék, rugózás a kerékpáron) a jármű ugyanúgy képes 1 személy szállítására, azonban azonos sebességnél több anyagot (nagyobb tömeg) és energiát igényel (nagyobb motor-és energiaigény), mint a szingós kerékpár.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38499

A kabinnak nem szükségszerű nagy mértékben növelnie a légellenállást. Csak az elkerülhetetlenül szükséges mértékig kell kilógnia a járműtestből. Akár semennyire sem, ha a jármű orrában helyezkedik el.

 

A pilóta és utas a G-erő elviselésénél szűk keresztmetszet (az emberi test az anyagnál kevesebbet bír), valamint az életben tartásához szükséges eszközök helyet foglalnak(levegő és megfelelő hőmérséklet biztosítása, SR71 300 fokos ablakhőmérséklet), növelik a szállítandó tömeget.

Előzmény: XANTIi (38496)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38498

Ja. Praktikum az elsődleges.

 

1. Meghatározni a szállítandó tömeget és akívánt sebességet.

2. Kialakítani a szükséges járművet.

 

1 személy szállítása, kb. 100kg teher-> áramvonals forma, kerékpár.

5 személy szállítása, 500kg teher-> nagyobb áramvonals forma, autó

Sok személy szállítása, sok teher -> még nagyobb áramvonalas forma, teherautó, autóbusz

Még több személy és teher szállítása -> még nagyobb áramvonalas forma, vonat.

 

A gyakorlatban is használható. Használják is.

Előzmény: XANTIi (38495)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38497

Valóban logikus lenne. Kitűnő megállapítás.

Előzmény: Malaguszti (38494)
XANTIi Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38496

A kabin légellenállás növelő eszköz. Igen. A pilóta és az utas csak felesleges légellenállás árán lenne szállítható, így el kell hagyni őket. Zseniális!

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38492)
XANTIi Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38495

Marhaság. Egy autó és más eszköz nem az elméletért van. Hanem azért, hogy viszonylag kényelemben, viszonylag gyorsan elvigyen ahova akarod. Nem öncélú művészeti alkotás, hanem a PRAKTIKUM a lényeg. Minden ennek kiszolgálására van. Esetleg a sebesség kiszolgálására. Minden kompromisszum.

Ha csak a légellenállás és a minimális üzemköltség volna az egyetlen cél, akkor egy áramvonalas buborékba öltöztetett bicikli volna az eszköz. Szénszál, kevlár és mylar fólia.

Csak kevesen használnák. Mert GYAKORLATBAN használhatatlan.

Azstal mellett sok égbekiáltó okosság létezik.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38492)
Malaguszti Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38494

Ezek a tömeggyártott, napelemtáblák "szabványmérete":

165X99 cm ,Lehet érdemes lenne a következő kocsikat ehhez igazítani.

Előzmény: WooDoo (38466)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38493

"Eléggé felesleges ott a közepén a nagy levegőcső mindenféle forgómorgó lapátokkal"

 

A turbina működéséhez szükséges.

Az inerciális propulziógenerátor működéséhez nem. Viszont ha nem a környezetben jelen lévő energiát használja fel, hiányzik a működéshez szükséges könnyű, kis méretű és nagy tárolóképességű anyag, akkumulátor.

Vagy nem hiányzik, csak nem ismert széles körben.

 

Az alu-levegő elemet valszeg már használja a haditechnika. Hosszú élettartama nem létkérdés, úgyis felrobban/szétlövik. :-)

Előzmény: XANTIi (38490)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38492

A kabin légellenállást növelő alkatrész, a vezérsík szintén. Egyenes repülés megoldható a hajtómű gázsugarának irnyításával.

 

Egyenes repülés/mozgás jó hatásfokkal a célom, a vadászerpülők fő célja az instabil viselkedés, könnyű irányváltoztatás lehetősége(kitérés a támadó elől, támadásra alkalmas pozícióba kerülés), ennek eléréséhez feláldozzák a jó légellenállást, de csak a szükséges mértékig.

 

Furcsa módon szívesebben vásárolnak téglatest légellenállásával rendelkező városi terepjárót, mint áramvonalas járműveket. A logikus gondolkodás hiánya tömegméreteket ölt.

Előzmény: XANTIi (38490)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38491

Az ötletet évekkel ezelőtt leírtam. Hülyeségnek tartották. Akkor.

A turbólyuk kiküszöbölésére, hatásfok növelésére javasoltam. Megvalósították.

Előzmény: XANTIi (38489)
XANTIi Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38490

A jó öreg MIG-ről miért fotosoppolták le a kabint meg a vezérsíkokat? Így nem igazán fog arra repülni amit szeretnének. Eléggé felesleges ott a közepén a nagy levegőcső mindenféle forgómorgó lapátokkal.

A légellenállás a legkisebb és legkönnyebben kézben tartható része az egyenletnek. Már Kármán Tódor óta szépen számítható, modellezhető. Még csak misztikum sincs mögötte. Minden levegőmolekula kordában tartható. Ebben nincs semmi érdekes.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38488)
XANTIi Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38489

Ezt a F1 autók már használják a gyakorlatban. Ráadásul nem egyirányú. Amikor tolja neki, egy turbó villanyt is  termel. El is spájzol belőle. Amikor meg hirtelen plusz lóerő kell, a villannyal közvetlen rásegítés indul és a villanyból az előbbi generátor motor üzemben plusz levegőt tol a motorba. A rendes turbón felül.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38487)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38488

Találtam egy kis légellenállású, aluvázas-aluborítású donorjárművet az elektromos jármű megépítéséhez:

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38487

Villanyturbó:

 

Az Audi megcsinálta a hajszárító-turbót

Egyszerre lesz jobb a sportos szívómotoroknál, az otromba turbóknál, és persze a kompresszornak is bealkonyul. Az Audi hajszárítóforradalma csak másodpercek kérdése. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.07.20 0 0 38486

Urak!

 

Véleményem szerint mindenkinek (nektek is) jobb lenne, ha egymás sértegetése nélkül megegyeznétek, hogyan tovább.

Repül a kígyó és béka, de ez sem nektek, sem senkinek nem előnyös.

Inkább találjuk ki, hogy lehet az akkukat jobb képességűre kondicionálni.

Uff, én beszéltem. :-)

Jarvis94 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38485

Hát kár hogy nincs róla hangfelvételem, de legközelebb bárkivel beszélek megteszem, mert most egy egész forum elött szarrá alázhatnálak. A lényeg az volt, hogy te 10-ezret mondtál, apám pedig mondta neked a telefonba hogy persze ő majd leteszteli őket hogy melyikek bírják a legjobban. És ezt énis hallottam mert ott voltam.
És amikor odaértek, akkor azt mondtad hogy 10 úgy ha vakon visszük, 15 ha megnézzük őket. Csak te valahogy annak ellenére hogy a telefonba közölve lett hogy teszteljük, mégis 10-et mondtál.

Előzmény: gazso59 (38482)
gazso59 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38484

A nyelved nagyon fel van vágva kisöcsém! A szüleid sokkal szimpatikusabbak mint te vagy. Biztos nem fogadtál szót nekik! Tudod nálunk annak idején az iskolában az ilyen gyerekeket folyton püföltük,hogy egy kis rendet rakjunk az agyába!

Előzmény: Jarvis94 (38481)
Jarvis94 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38483

Bocs, a hozzászólásból nem mindig jön át egyértelműen. Semmi ingerültség nem volt bennem amikor neked válaszoltam. Te nem csináltál semmit, így mért is veszekednék veled.

Természetesen folyamatosan rajtavan a feszültségmérő. A papírja szerint fel mehet 8V fölé, akár 9V-ig is. Gondolom valamit tudtak a mérnökök, hogy ezt írták rá.
Meg úgyvagyok vele, hogy ennél rosszabbak már úgysem lehetnek, tehát lesz ami lesz.
Majd ha meglesz mind a 3, akkor megírom mi lett végülis velük. Ha meg nem javulnak meg akkor... ahogy gazso megmondta... Ezt most benyeltem.

Előzmény: Riderman (38479)
gazso59 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38482

Most jut eszembe,hogy úgy odaadtam volna 10Ft/db,ha mind a húszat elviszitek!

Előzmény: gazso59 (38480)
Jarvis94 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38481

Sztem neked kéne szedned valamit. Telefonba 10-ezret mondtál. És akkor most szted neked fogok hinni, vagy apámnak? Ha elolvastad volna amit írtam, akkor láthattad volna, hogy nem azon kaptam fel a vizet főként mert az aksik rosszak voltak, elhiszem hogy erről te nem tehetsz. A nyékládháza nem volt betervezve, csak a vétel miatt pont kapóra jött.

Különben alásan megköszönöm, kurva sokat segítettél. Lett 3 rossz aksim. Nagy segítség volt köszönöm. Mintha a fekvő betegbe belerúgnál még egyet. De ha te így szoktál segíteni másokon, elképzelem milyen hálásak lehetnek.

Meg hát igen, valahogy tőled pont erre számítottam. Bár szemtől szembe nem találkoztunk, de hallottam, hogy csak azt tudtad sorolni, hogy mi mennyibe kerül. Barátom, a korral te sem lettél bölcsebb.
Mindeggy én elmondtam amit gondolok a témáról, hogy te mit gondolsz az a te dolgod, a lényeg a lényegben hogy ezen ígyis úgyis mi vesztettünk.

(Különben azt nem értem, hogyha tényleg ott van Mr Oldsmann, akkor mi a faszért áll ott az a sok rossz aksi a polcodon??)(költői kérdés)

Előzmény: gazso59 (38480)
gazso59 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38480

Csak hogy képbe legyél kisapám, én nem erőltettem rátok az akkumulátorokat. Elmondtam előre édes jó Apádnak is,hogy ezek az akkumulátorok évek óta ott állnak a műhelyemben és garancia nincs rájuk. Megadtam azt a lehetőséget is,hogy 20db-ból válogathattok. 10 ezer forintról soha nem volt szó! (szedjél cavintont) Mivel Németországban Mr Oldsmann 50EUR ad a rossz aksikért így azt mondtam,hogy annyiért nektek is odaadom. Az hogy a faterodék amúgy is mentek Nyékládházára kirándulni így az az 50km nem egy eget rengető távolság volt. Tudod ki segítsen legközelebb az ilyen ....... mint te vagy komám. Kérdezd már meg Woodót,hogy ha megegyezünk valamiben az úgy szokott lenni nálam! Egyszer régen Jazkedvelőnek is a tudtom nélkül adtam el rossz akkumulátorokat és végül kiderült,hogy az akksikat Zoli selejtezte le a Fiat Tipóból.  én meg megvettem "jó áron" Attila szólt is és mondtam neki,hogy nem tudok a múltjáról. Ezt benyelted!

Előzmény: Jarvis94 (38478)
Riderman Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38479

Akkor most kinek az ügye?

Egyébként nem azt próbáljuk elhitetni veled, hogy nincs igazad, hanem hogy egyrészt nem így kellene előadni, másrészt amit először írtál, abból egy kívülállónak még nem volt egyértelmű a dolog.

 

A töltést ilyen melegben 7,8V felett vedd vissza 5A-re, persze csak miután kicsit lehűlt. Ezt is írja a doku... Sok minden van benne, az a 15 óra csak egy kiindulási alap. Közben is mérni kellett volna, mert ha esetleg már jóval korábban felment 8V-ra, az nem jó. (Persze lehet, hogy erre is ingerülten megírod majd, hogy megtetted, de értened kell, hogy itt csak az látszik, amit leírsz, az nem, amit gondolsz.)

Előzmény: Jarvis94 (38476)
Jarvis94 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 38478

Semmiféle garanciáról nem tudok. És az eladó komolyságát illető dolgot is pont ezért írtam, hogy nemhiszem hogy lenne megeggyezés. Máskülömben apám közölte, hogy semmiképp nem viszi vissza az aksikat, ugyanis az oda és vissza is 250km lenne. Összesen 500km.
Egyszer már elment. Tehát 1000km egy dízeles autóval. Ez kb 30 ezer forint lenne. Nem beszélve hogy egy csomó idő elmegy rá. Tehát ez ilyen bukta szitu.

Előzmény: manta-z (38477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!