elméletileg igen, gyakorlatilag lesz egy-két probléma. A Car_system csak egy pehelykönnyü jármü meghajtására lett méretezve (esetleg egy utánfutoval). A mozdonynál ez ugyebár nem áll fenn - kivéve valami hasonlo sinautobuszt, stb.
Mint már emlitettem a több motor beépitése és azok sorbakötése egy mozdonyban nagyon körülményes, mert az egész rendszer pontosan ellenkezöleg müködig, mint azt elvárnánk. (ha valamelyik kerék, alváz nem tud mozogni, ahelyett, hogy ez a motor kapna több energiát a forgo motor fog még gyorsabban forogni, tehát még nagyobb lesz a különbség közöttük, ami majdnem biztosan leégéshez vezet. Ezt be lehet határolni megfelelö elektronikával, ami a motort megvédi a leégéstöl, de ettöl még mindig nem lesz jobb a mozdony, söt rosszabb.
A FALLER által használt áttétel szerintem még nem elegendö egy mozdony meghajtására (azt hiszem az áttétel 1:20 alatt van). Ez jo a FALLERnek, mert ott az aksik gyakorlatilag 2,8-2,4 V között dolgoznak, azaz a motoron csak a max. teljesitmény 80-90% van, igy a motorok relative lassan forognak (erötlenül). Ismét nem elöny egy mozdony számára.
Ennek ellenére egy barátom egész jol futo modellt gyártott keskenyvágányu erdei vasutjához FALLER CAR SYSTEMböl, meghagyván az egész rendszert, azaz a motort, az aksikat meg a vezérlést -azaz nem a traforol vezérli a motorkocsit, hanem kapcsolokkal meg mágnesekkel. Igy remekül megy a kocsi, ráadásul független a sinekben levö feszültségtöl meg a kosztol a sineken. Menet után a kocsi beáll egy a számára kialakitott sinre, hogy feltöltödjenek az akkuk (külön áramszedök).
Különben nem egészen értem miért piszkáljuk már napok ota ezt a motor témát, mikor állitolag 4500 Ft-ba kerül egy ilyen apro motor (valaki irta a topicban). Ettöl csak egy kicsit drágábbak a ROCO stb. N méretü motorjai, és ha szerencséje is van az embernek, olcsobban tud MASHIMA=TENSHODO stb. motorokat beszerezni (MEHANO apro motorjai csigával együtt -M0,3- is olcsobbak szoktak lenni,). Elöfordult már, hogy komplett mozdonyt (N, vagy keskenyvágányu) lehet használtan ennyi pénzért venni, és azok a motorok legalább 12V-osak, tehát nincs probléma beillesztésükkel (meg bennők van az áttétel nagyobbik része is).
A CONRAD szokott évente 2-3szor kiárusitást tartani, de sok más helyen is hozzá lehet jutni jobb motorokhoz. (Igaz, hogy nem nagy rendszerességgel, de hát a mi hobbynk már ilyen.)
A webzin-en olvastam Bogar leirasat egy Auhangen allomas kit-rol.
A hobby-shop.cz -n lattam egy par nagyon szimpatikus epuletet, es meg szeretnem oket off-line vasarolni (az aruk es a kepuk is tetszett :-)) ). Hol lehet boltban Auhangen epuleteket kapni ?
A motorok 3V koruli feszultsegrol mennek, ket db. 1.5V-os akksi van a Car System jarmuveiben. Elvileg lehet alkatreszeket rendelni ezekhez a modellekhez, tehat a fogaskerekek beszerezhetoek; megprobalok utanaerdeklodni. Mi lenne, ha 1-az-1-ben a Car System kocsibol atultetnenk a meghajtast (motor+csiga+tengely-fogaskerek) a mozdonyba?
A motor meretei: szelesseg: 8mm
hosszusag:kb 15,6mm
magassaga: kb 10mm
a fogaskereken 1 fog magassaga: kb 0,4-0,6mm
Masik dolog, ami ekozben eszembe jutott; lehet epiteni akar Ikarus 260-ast is, mukodot, csak a Car System alvazanak nehany reszet kell beultetni!
A börzéken milyenek az árak? Elkeserít mert én is felhívtam a boltot és az eladó azt mondta, hogy az árak nem érvényesek. Csak azt tudnám miért nem irják át.
valaki tud olyan helyről ahol használt modelleket hirdetnek? (interneten)
Jól látod Raki, hogy kedvezőbbek a BYG Computer árai, csakhogy felhívtam őket és a weben levő árak nem jók (ahogy a telefonszámuk is megváltozott) az eladó elmondása szerint. Az M41 8900 helyett már 11500 Ft, bár még ez is kedvezőbb mint a Fuggerthen... :)
Jol latom, hogy a http://www.fuggerth.de oldalakon levo modellek ugyanazok, mint a http://web.matavnet.hu/bygcmode/fuggerthj.htm oldalon csak sokkal dragabbak?
A PIKO modellekkel kb. a 70-es évek közepétöl nem is voltak nagyok problémák, mert a PIKO eléggé élen járt a szabványok betartásában. Föleg az akkori mozdonyok már rendszerint kisebb nyomkarikával voltak ellátva. A vagonoknál szokott baj lenni (öregebb kerekek, nem a PIKO áltatt gyártott csak forgalmazott modellek).
A mozdonyokon a kerekek közötti távolság nem szokott rendben lenni (14,3 mm), de az csak a váltokon érezhetö. Ezen csak a kerekek széthuzásával segithetsz. (lásd a már fentebb leirtakat a rézgarastol meg tölem).
Még mindig XtrkCad. Valaki írta, hogy át kell írni a fájlban a méretet ha nagyobb asztalt szeretnék. Átírtam egy kicsit nagyobbra mint a demo max., erre letiltotta az összes parancsot. Valakinek tapasztalata?
Köszi
Feri
Nekem a WinTrack a legszimpatikusabb, de nem tudok belole fullt szerezni (199 markat meg nem adok erte, inkabb mozdonyt veszek az aran :-) )
Bar most jol megszivatott, mert a default turesekkel elb@szta az allomasterveket, es sakkozhattam, mire a bevasarolt sinekbol rendes allomast tudtam fabrikalni.
NOHAB, E69, SNCF CC7001 mozdonyoknak egyforma és a V100, V200, Szergejeknek is egyforma a kereke, mind megy rajta. Váltón még nem próbáltam. Nagyon-nagyon kicsit surrog, lehet, hogy csak képzelem a surrogást. Nem is a sínleszorító lemezhez imitációhoz, hanem a leszorító csavar imitációhoz érhet hozzá egy kicsit, de egyáltalán nem zavaró.
Régebben szó volt a reed-relés kapcsolósínről, én kb. 15 éve használok egy általam kitalált kapcsolósín megoldást, semmilyen mozgó alkatrésze nincs, csak egy relét működtet, ami kapcsolja a blokktérköz rendszert. A relé helyett bármi mást be lehet tenni. BMP fáljban megrajzoltam az egészet, ha valaki segítene, hogyan tudom a ide a fórumba bemásolni, közzétenném.
A 2,1-2,5 mm-es sín dilemmához mondanám, hogy kipróbáltam néhány PIKO mozdonyt 2,1 mm-es ROCO sinen és remekül mentek (V200, V100, Szergej, E69, NOHAB, BR 55, BR84). A nagyon-nagyon vájtfülűeknek ajánlott egy keveset, talán 1-2 tized mm-t lecsiszolni a karimából, de csiszolás nélkül is működik. Az Erkel utcában fikázták a PILZ (TILLIG) kitérőket, hogy állítólag nem jó a csúcssín és a tősín érintkezése, ezért akad rajta a vonat és a PILZ állítómű sem jó, a "profik" a PILZ kitérőhöz ROCO állítóművet használnak. Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Vajon a jövő a 2,1 mm-es sineké (?), mert akkor még most áttérnék a 2,1-es sinekre. Nekem régi PILZ-es terepasztalom van, a rezezett sinekkel és kitérőkkel, és régebben jól működtek. Költözés óta a padláson van, nincs összerakva, ezért nem tudom még kipróbálni.
A Liliput tönyleg egy BACHMANN cég, mégpedig a koncern egyik csucsvállalata. A BACHMANN ma már majdnem mindent Kinában csináltat, és sok modell vonala nagyon jo minöségü. (A LILIPUT, a G-Scale, Om stb.).
Sziasztok!
Letöltöttem az XtrkCad-et de egy árva sínt sem tudok letenni. A DEMO miatt? A Help alatt fut a demó, de ha kijelölöm a letett sínt akkor eltűnik, ha egy másikat hozok be az előző eltűnik. A WinTrack jobb?
Feri
Ma megint betévedtem egy modell boltba és meg leptem magam mikulásra két négy tengelyes tartályvagonnal, a márkája liliput. Itthon megnéztem van e esetleg a dobozra írva a honlapjuk, és ekkor vettem észre hogy Made in China, na ez jó átb….s darabja 4000 Ft-ért. Ki vetem a dobozból, elég szép, a feliratok élesek, olvashatóak, viszont a számomra döbbenetes Rugózik az ütközője. A hét vége jó valakinek?
Szasztok!
Két újabb linkkel bővült a webzin, valamint átnéztem a cikkeket helyesírás szempontjából is. Ha van még kifogás kérem írjátok meg továbbra is. Továbbá várom a cikkekekt, képeket, beszámolókat (remélhetőleg a kiállításról is lesz majd!!! kedves pg54)
Üdv:
Vsanci