Keresés

Részletes keresés

by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1988
Sziaasztok!

Akkor érdekel valakit a bhv, Wry és a Bdt. feújítással egybekötött átépítése?

Igen, akkor keresstek meg személyesen a LÁVA egyesületben Pénteken 18-21 h-ig!!

Zsolt

Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1987
gyurmosz!

Úgy látszik, kétféle ROCO 2,1-es sín van. A teljesen flexibilis sínnek kicsit alacsonyabb a sínleszorító lemez utánzata, ezen nem zörög a régi PIKO. Van ágyazatos, nem flexibilis sinem, és azon zörög. Ez lehet a magyarázata eltérő tapasztalatunknak. Egyébként az új GÜTZOLD Szergej kerekek 2,1 mm-es sínre készültek, viszont a rajtuk levő fogaskerék megegyezik a régi gyártmányon levővel, gond nélkül ki lehet cserélni, csak az a baj, hogy egy kerék cca. 1200,-HUF-ba kerül. Ez a kerék egyébként jó a régi V100, V200, V180, BN150 mozdonyokba is.

Előzmény: gyurmosz (1939)
sansan Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1986
Ja, Kedves 101 ÜDV itt!Köszi a pozitív hozzáállást a topichoz.Most lehet,hogy tévedek,és nem akarok senkit megsérteni,úgy érzem ellenben Deákék nem nézik ilyen egyértelműen pozitívan a mi társaságunkat.Ha véletlenül tévedek,nagyon kérem ,ha olvassák itt cáfolják meg ezt. Bocsi sziasztok
sansan Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1985
Sziasztok!Ha már Pécsre szólitott a munka,megnéztem az általam ismert modellboltokat is.Armada Modellcentrum:Rengeteg auto,hajó,repülő modell kiegészítőkkel,különféle méretarányban.Voltak HO -ás figurák is ,ami minket érdekelhet.Menesztő forgalmista,mozdonyvezető stb.Volt néhány PIKO és ROCO szett ,néhány használt kocsi és mozdony ,javarészt Faller épületek.Ami viszont feltűnt! Volt Bz mellékkocsival TT-ben 31 500 pénzért.Ha ugyanez HO lett volna már itt nézegetném a vitrinemben, de sorry. Jó ez megvolt. Tom Cat játékbolt:Még szerényebb választék,Néhány használt piko jármű, néhány új Roco kocsi ,flex sínek egy-két kiegészítő.( millio lego,repülő és katona,hajó)Nincs Pécsen több hobby-bolt? san
joem Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1984
Hát... nemtom, melyik postát nézitek, mindenesetre a nov.1-én elküldött érdeklődő mailemre még nem érkezett válasz
Előzmény: 101 (1982)
dzsig Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1983
Az árlistán szereplő mozdonyokon kivűl van valami más olcsóbb mozdonyotok is HO méretben? Akár használt.
Előzmény: 101 (1982)
101 Creative Commons License 2000.12.09 0 0 1982
Tisztelt Mindenki!

Több hozzászólásban megemlítetétek a boltunkat /BYG/ sajnos néha elmarasztalóan, de teljesen jogosan.
Elnézést kérünk, hogy nem frissítettük a lapunkat, ezután igyekszünk napra készen lenni. A postán érkező üzeneteket naponta kétszer megnézzük, tehát ha valakinek kérdése van ott hamar választ kap. A csomagküldésre kitaláltunk egy viszonylag olcsó megoldást, eddig működött.
Kellemes Ünnepeket és jó vasutazást kívánun!
Bedőcs György /BYG/

by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1981
Szia Osztás nullával!

Bocsi , hogy kijavítalak de a 80-vanas évek végén még vigan döngettek a 424-esek /86-ban szünt meg a gőzös forda!/

Bocsi mégegyszer!

Zsolt

Előzmény: division by zero (1979)
Gashpy Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1980
De még milyen hosszú!!!
Az első villamosítás 1932.
Első komoly, vonalon is használt dízel: M44, 1954
Utolsó menetrendben közlekedő gőzösök a 80-as évek közepe (Na ennek még utánna keéne néznem, mert nem tudom)
Tehát testvérek között is 30 év az az időtartam, ami az elképzeléseidnek így elsőre megfelel...
Előzmény: Fecus (1976)
division by zero Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1979
"Azt szerettem volna ha ráférne gőzös, dízel,
villany. Van ilyen kor? "
szerintem a 1970-es évek kiválóan megfelel erre, van mindegyikből bőven...
Előzmény: Fecus (1976)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1978
Szia Ifjuindy!

Már bocsánat nagy ügy nem is ő építte hanem másokat dolgoztat éhbérért!

Tudom én is szállítottam neki !
Üdv: Zsolt

Előzmény: Ifjuindy (1969)
etwg Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1977
Szia rezgaras

ilyen meghajtásokra az ilyen motorok kivaloak, söt a FEATHER váltomotor is hasonlo alapon dolgozik. A motor olyan jo hatasfoku, hogy egy nagy ellenállással behatárolják az átfolyo áramot (kb. 50 mA) igy a motor állandoan áram alatt maradhat, és nyomja a váltot a megfelelö állásba. Áttételk nélkül!!!! Én is ilyen megoldáson dolgozom most a mozdonyom áramszedöinek a mozgatására. Elnézést mondenkitöl, akinek esetleg nekiestem, de mindig ugy tetszett, hogy mozdonyhajtásrol dumálunk.

Előzmény: rezgaras (1966)
Fecus Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1976
Én amikor végiggondoltam a terepasztalomat: olyan 19xx évek, magyar szerelvények, néhol kis csalás, H0. Engem érdekel. Azt szerettem volna ha ráférne gőzös, dízel, villany. Van ilyen kor?
Feri
Előzmény: vsanci (1970)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1975
eszgézsé írta:

> A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor
> van. És az elsőben mi van?

Úgy tudom, abban is Bühler motor volt, egy vagy kettô.

Egyébként szvsz. EZ a Bühler motor nem egy nagy lövés. Eleve, ha jól tudom 3 pólusú, és mégcsak nem is ferde tekercs réses. Egy tisztességes modellmotor manapság ötpólusú, ferde réssel és kis átmérôjű kommutátorral. A Rocoban ilyen van. Az igazán tökös motorokban pedig gyűrű formájú szintermágnes van, nem két mágnes kétoldalt. A legfelsô lépcsô pedig a Faulhaber (vas nélküli forgórészes) motor.

Előzmény: eszgézsé (1959)
bélla Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1974
Szervusztok urak!

Keresek PIKO méretben NOHAP mozdonyt, ha lehet magyar színezetben.

Előre is köszi!

rezgaras Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1973
vsanci írta:

> mit szólnátok magyar épulet kitekhez? Mondjuk állomás
> épületek, raktárak, stb. magyar stílusban fantázia épületek.

Már régóta forgatom a begyemben az ötletet. Lásd:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/Station/Sta_main_m.htm

A magyar állomások szerintem nagyon alkalmasak a modellezésre, mert:

- tipustervek alapján épültek. Sok van belôlük az országban (és környékén)
- a típusterv-sorozatok modulszerűek. Két sorozat van, a fôvonali és a mellékvonali, a sorozatokon belül viszont a másodosztályú a harmadosztályú kibôvítése, az elsôosztályú pedig a másodosztályú kibôvítése. A kibôvítés egy-egy új oldalszárnyat jelent, azaz az alapmodul változatlan marad.
- az épületek nagyon jellegzetesek, aki látja, (szerintem) rögtön tudja, hová tegye.

Alapanyagnak nem papírra gondoltam - ez csak egy (kicsit nagyképűen fogalmazva) tanulmány. Hanem szilikon mintát lehetne készíteni, és gipszbôl kiönteni a falakat. Külföldön, legfôképpen Amerikában ilyen termékek nagy számban vannak a piacon. Kit formájában lehet kapni ôket és otthon egy rövid sorjázás után fehér faragsztóval lehet ôket összeragasztani. Temperával lehet ôket festeni, de még jobb, ha a szinezéket belekeverik a gipszbe. Az utólagos festés esetén ugyanis, ha megkarcolódik a fal, ott kilóg a fehér.

Készítettem egyszer egy öntômintát egy Faller téglafalról. Sajnos nem szilikonból, hanem latexbôl. Irtó jól néznek ki a beleöntött gipszfalak, csak, mivel a latex nem annyira formatartó, mint a szilikon, a gipszfalak kissé hullámosak. Olyanok, mintha részeg lett volna a kôműves...

Egyébként a papírmodell kéménye ebbe a latexformába öntött gipszbôl készült.

Előzmény: vsanci (1970)
eszgézsé Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1972
Hi dzsig!
Látogass el szombatonként a Láng műv.házba, 9-12-ig van börze, biztos találsz megfelelő vágányzatot meg gördülőanyagot. Jó tanács: 1/2 12 után lehet a legjobb árakat kialkudni. Cím:XIII. Rozsnyai u 3. Most szombaton ideiglenesen még a Váci út-Rozsnyai u. sarkán levő szakközépiskolában van, de a jövő héttől már újra a műv.házban lesz.
Előzmény: dzsig (1968)
joem Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1971
A Forum modellbe beférne. Több,ma már nagynak számító cég is kevesebbel kezdte (pl. Faller, Viessman, stb.)
Előzmény: vsanci (1970)
vsanci Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1970
Volna egy pár hozzászólásom és kérdésem.
Én elhiszem, hogy a németeknél van de megánkézben gonoltam nem múzeum, intézmény stb. (nekik az nem cucc), de magánkézben az már valami....
Szóval a kérdés mit szólnátok magyar épulet kitekhez? Mondjuk állomás épületek, raktárak, stb. magyar stílusban fantázia épületek.
Mit szóltok???
Ifjuindy Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1969
Nektek mi a véleményetek a Szörényi Szabolcs cuccáról? Szerintem azért nem piskóta!

Pali

dzsig Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1968
Szeretnék használt de működőképes mozdonyokat, kocsikat, váltókat venni. Tud valaki valamit ajánlani?
rezgaras Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1967
vsanci írta:

> szerintem a németeknél sincs ehez hasonló.

Én ugyan nem láttam (itt csak Duna meg tv2 van), de viszont voltam Berlinben a Közlekedési Múzeumban (...vagy hogy hívják). Ott van kiállítva az Anhalter Bahnhof HO modellje. Amikor ott voltam, '92-ben, még építették, és állítólag építik azóta is. Tokkal, vonóval van vagy 20m hosszú.

Az igazi Anhalter Bahnhofot a világháborúban porig bombázták és csak egy bejárata marad meg a tér közepén. Mi szerencsésebbek voltunk a pályaudvarokkal.

Előzmény: vsanci (1964)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1966
zakat írta:

> akkor 1500 Ft-ért is ideadja. Várom a jelentkezőket a

Engem érdekelne mondjuk kettô.

Nem mozdonyt hajtani (etwg nekem ne ess :-) ) , hanem esetleg tartozékokat, mint pl. áramszedô. Persze elég nagy áttétellel. Azt hiszem, sorompóhoz is jó. Ott sincs nyomaték.

Előzmény: zakat (1962)
Carpy Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1965
"Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?"

En annyit tudok, hogy eleinte forgovazra szerelt motorral kinaltak a Csorit, az egymnotoros 2500, a 2motoros 4000 penz volt. A masodik generacio mar kardanos.

Előzmény: eszgézsé (1959)
vsanci Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1964
Az állam le volt szakadva!!! Ilyet még nem láttam...szerintem a németeknél sincs ehez hasonló. Nagyon állat volt (bár a Sziszi tényleg hülyén mutat a nyugatiban, de ne legyünk ilyen szőrözőek...)Hiányoltam a magyar gépek bemutatását úgy tudom van két 424-ese is amit a Süveges Ati csinált neki megrendelésre...
Előzmény: Csokis (1963)
Csokis Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1963
Latta valaki tegnap este a Szorenyi Szabolccsal keszitett riportfilmet a kiralyin? Az a terepasztal, ami mogotte volt (komplett Nyugati), nem volt piskota. Ez tenyleg sznvedely.
zakat Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1962
Szia CRASH_OVERRIDE és Mindenki!

A rezgőaksi motort Székesfehérváron vettem az Ősz utcai Pannon GSM rádiótelefon mintabolt és szervízben 2000 Ft-ért, de az eladó megigérte, hogy ha 10 darabot veszek, akkor 1500 Ft-ért is ideadja. Várom a jelentkezőket aztán majd megbeszéljük,hol tudom átadni,ha érdekel benneteket. Egyébbként a motor adatai: vasmgnélküli, forgóserleges tekercselésü, teljes hossza a tengellyel 14 mm, ebből a háza 10 mm plussz a kiálló csapágyház kb 1,5 mm , a motor átmérője 5 mm, a csapágy háznál kb 2mm. Egyoldat kivezetett tengelyű, a tengely átmérője 0,7 mm. A másik oldalon egy matricával van leragasztva, de alatta látható a forgó belsőrész. Ezen az oldalon egy az egyik rövidebb oldalánál a motorátmérőre lekerekített téglalap zárólapban végződik, melynek a hossza 6 mm, belőle lóg ki a két aranyozott kivezetés 7 mm hosszan. Az áramfelvétele üressen 43, megállítva 61 mA 1,25V-os tápfeszről.

Előzmény: crash__override (1899)
pg54 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1961
Hahó! Menjetek Szombathelyre! Szuper!
Röviden: Zalalövő állomás N-ben, sokrészes modul H0-ban, PV-anyag 0-ban remek házakkal, és az 1:10-es kisvasút. Meg még egy csomó minden apróság.
Vsancinak megírtam emailban részletesen az élményeimet a webzin számára.
Cratoni Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1960
Udv!
Vsancinak: irtam mailt a webaproval kapcsolatban. Osszedobtam par scriptet, hogy ne e-mailen keresztul es manualisan kelljen szerkeszteni, hanem formokon keresztul kenyelmesebben.
Itt lehet tesztelni. A kepfeltoltest lehetoseget melloztem, mivel tulsagosan sok problemat vetne fel, marad az az eset, amit itt a forumon is lehet hasznalni (vhol a kepet netre tenni es a hirdetes szovegeben HTML-linkelni)
eszgézsé Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1959
Hi fiúk, ha Csörgőt akartok venni, menjetek a HO-KI-ba, a Teréz körútra, múlt hét pénteken vettem egy standard MÁV-osat 9450HUF-ért.
Egyébként a szombati börzén a bordó-ezüst festésűt 7000HUF-ért árulták (novi új).
Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?
Gábor
Előzmény: Törölt nick (1958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!