Úgy látszik, kétféle ROCO 2,1-es sín van. A teljesen flexibilis sínnek kicsit alacsonyabb a sínleszorító lemez utánzata, ezen nem zörög a régi PIKO. Van ágyazatos, nem flexibilis sinem, és azon zörög. Ez lehet a magyarázata eltérő tapasztalatunknak. Egyébként az új GÜTZOLD Szergej kerekek 2,1 mm-es sínre készültek, viszont a rajtuk levő fogaskerék megegyezik a régi gyártmányon levővel, gond nélkül ki lehet cserélni, csak az a baj, hogy egy kerék cca. 1200,-HUF-ba kerül. Ez a kerék egyébként jó a régi V100, V200, V180, BN150 mozdonyokba is.
Ja, Kedves 101 ÜDV itt!Köszi a pozitív hozzáállást a topichoz.Most lehet,hogy tévedek,és nem akarok senkit megsérteni,úgy érzem ellenben Deákék nem nézik ilyen egyértelműen pozitívan a mi társaságunkat.Ha véletlenül tévedek,nagyon kérem ,ha olvassák itt cáfolják meg ezt. Bocsi sziasztok
Sziasztok!Ha már Pécsre szólitott a munka,megnéztem az általam ismert modellboltokat is.Armada Modellcentrum:Rengeteg auto,hajó,repülő modell kiegészítőkkel,különféle méretarányban.Voltak HO -ás figurák is ,ami minket érdekelhet.Menesztő forgalmista,mozdonyvezető stb.Volt néhány PIKO és ROCO szett ,néhány használt kocsi és mozdony ,javarészt Faller épületek.Ami viszont feltűnt! Volt Bz mellékkocsival TT-ben 31 500 pénzért.Ha ugyanez HO lett volna már itt nézegetném a vitrinemben, de sorry. Jó ez megvolt. Tom Cat játékbolt:Még szerényebb választék,Néhány használt piko jármű, néhány új Roco kocsi ,flex sínek egy-két kiegészítő.( millio lego,repülő és katona,hajó)Nincs Pécsen több hobby-bolt? san
Több hozzászólásban megemlítetétek a boltunkat /BYG/ sajnos néha elmarasztalóan, de teljesen jogosan.
Elnézést kérünk, hogy nem frissítettük a lapunkat, ezután igyekszünk napra készen lenni. A postán érkező üzeneteket naponta kétszer megnézzük, tehát ha valakinek kérdése van ott hamar választ kap. A csomagküldésre kitaláltunk egy viszonylag olcsó megoldást, eddig működött.
Kellemes Ünnepeket és jó vasutazást kívánun!
Bedőcs György /BYG/
De még milyen hosszú!!!
Az első villamosítás 1932.
Első komoly, vonalon is használt dízel: M44, 1954
Utolsó menetrendben közlekedő gőzösök a 80-as évek közepe (Na ennek még utánna keéne néznem, mert nem tudom)
Tehát testvérek között is 30 év az az időtartam, ami az elképzeléseidnek így elsőre megfelel...
ilyen meghajtásokra az ilyen motorok kivaloak, söt a FEATHER váltomotor is hasonlo alapon dolgozik. A motor olyan jo hatasfoku, hogy egy nagy ellenállással behatárolják az átfolyo áramot (kb. 50 mA) igy a motor állandoan áram alatt maradhat, és nyomja a váltot a megfelelö állásba. Áttételk nélkül!!!! Én is ilyen megoldáson dolgozom most a mozdonyom áramszedöinek a mozgatására. Elnézést mondenkitöl, akinek esetleg nekiestem, de mindig ugy tetszett, hogy mozdonyhajtásrol dumálunk.
Én amikor végiggondoltam a terepasztalomat: olyan 19xx évek, magyar szerelvények, néhol kis csalás, H0. Engem érdekel. Azt szerettem volna ha ráférne gőzös, dízel, villany. Van ilyen kor?
Feri
> A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor
> van. És az elsőben mi van?
Úgy tudom, abban is Bühler motor volt, egy vagy kettô.
Egyébként szvsz. EZ a Bühler motor nem egy nagy lövés. Eleve, ha jól tudom 3 pólusú, és mégcsak nem is ferde tekercs réses. Egy tisztességes modellmotor manapság ötpólusú, ferde réssel és kis átmérôjű kommutátorral. A Rocoban ilyen van. Az igazán tökös motorokban pedig gyűrű formájú szintermágnes van, nem két mágnes kétoldalt. A legfelsô lépcsô pedig a Faulhaber (vas nélküli forgórészes) motor.
A magyar állomások szerintem nagyon alkalmasak a modellezésre, mert:
- tipustervek alapján épültek. Sok van belôlük az országban (és környékén)
- a típusterv-sorozatok modulszerűek. Két sorozat van, a fôvonali és a mellékvonali, a sorozatokon belül viszont a másodosztályú a harmadosztályú kibôvítése, az elsôosztályú pedig a másodosztályú kibôvítése. A kibôvítés egy-egy új oldalszárnyat jelent, azaz az alapmodul változatlan marad.
- az épületek nagyon jellegzetesek, aki látja, (szerintem) rögtön tudja, hová tegye.
Alapanyagnak nem papírra gondoltam - ez csak egy (kicsit nagyképűen fogalmazva) tanulmány. Hanem szilikon mintát lehetne készíteni, és gipszbôl kiönteni a falakat. Külföldön, legfôképpen Amerikában ilyen termékek nagy számban vannak a piacon. Kit formájában lehet kapni ôket és otthon egy rövid sorjázás után fehér faragsztóval lehet ôket összeragasztani. Temperával lehet ôket festeni, de még jobb, ha a szinezéket belekeverik a gipszbe. Az utólagos festés esetén ugyanis, ha megkarcolódik a fal, ott kilóg a fehér.
Készítettem egyszer egy öntômintát egy Faller téglafalról. Sajnos nem szilikonból, hanem latexbôl. Irtó jól néznek ki a beleöntött gipszfalak, csak, mivel a latex nem annyira formatartó, mint a szilikon, a gipszfalak kissé hullámosak. Olyanok, mintha részeg lett volna a kôműves...
Egyébként a papírmodell kéménye ebbe a latexformába öntött gipszbôl készült.
Hi dzsig!
Látogass el szombatonként a Láng műv.házba, 9-12-ig van börze, biztos találsz megfelelő vágányzatot meg gördülőanyagot. Jó tanács: 1/2 12 után lehet a legjobb árakat kialkudni. Cím:XIII. Rozsnyai u 3. Most szombaton ideiglenesen még a Váci út-Rozsnyai u. sarkán levő szakközépiskolában van, de a jövő héttől már újra a műv.házban lesz.
Volna egy pár hozzászólásom és kérdésem.
Én elhiszem, hogy a németeknél van de megánkézben gonoltam nem múzeum, intézmény stb. (nekik az nem cucc), de magánkézben az már valami....
Szóval a kérdés mit szólnátok magyar épulet kitekhez? Mondjuk állomás épületek, raktárak, stb. magyar stílusban fantázia épületek.
Mit szóltok???
Én ugyan nem láttam (itt csak Duna meg tv2 van), de viszont voltam Berlinben a Közlekedési Múzeumban (...vagy hogy hívják). Ott van kiállítva az Anhalter Bahnhof HO modellje. Amikor ott voltam, '92-ben, még építették, és állítólag építik azóta is. Tokkal, vonóval van vagy 20m hosszú.
Az igazi Anhalter Bahnhofot a világháborúban porig bombázták és csak egy bejárata marad meg a tér közepén. Mi szerencsésebbek voltunk a pályaudvarokkal.
> akkor 1500 Ft-ért is ideadja. Várom a jelentkezőket a
Engem érdekelne mondjuk kettô.
Nem mozdonyt hajtani (etwg nekem ne ess :-) ) , hanem esetleg tartozékokat, mint pl. áramszedô. Persze elég nagy áttétellel. Azt hiszem, sorompóhoz is jó. Ott sincs nyomaték.
"Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?"
En annyit tudok, hogy eleinte forgovazra szerelt motorral kinaltak a Csorit, az egymnotoros 2500, a 2motoros 4000 penz volt. A masodik generacio mar kardanos.
Az állam le volt szakadva!!! Ilyet még nem láttam...szerintem a németeknél sincs ehez hasonló. Nagyon állat volt (bár a Sziszi tényleg hülyén mutat a nyugatiban, de ne legyünk ilyen szőrözőek...)Hiányoltam a magyar gépek bemutatását úgy tudom van két 424-ese is amit a Süveges Ati csinált neki megrendelésre...
Latta valaki tegnap este a Szorenyi Szabolccsal keszitett riportfilmet a kiralyin? Az a terepasztal, ami mogotte volt (komplett Nyugati), nem volt piskota. Ez tenyleg sznvedely.
A rezgőaksi motort Székesfehérváron vettem az Ősz utcai Pannon GSM rádiótelefon mintabolt és szervízben 2000 Ft-ért, de az eladó megigérte, hogy ha 10 darabot veszek, akkor 1500 Ft-ért is ideadja. Várom a jelentkezőket aztán majd megbeszéljük,hol tudom átadni,ha érdekel benneteket. Egyébbként a motor adatai: vasmgnélküli, forgóserleges tekercselésü, teljes hossza a tengellyel 14 mm, ebből a háza 10 mm plussz a kiálló csapágyház kb 1,5 mm , a motor átmérője 5 mm, a csapágy háznál kb 2mm. Egyoldat kivezetett tengelyű, a tengely átmérője 0,7 mm. A másik oldalon egy matricával van leragasztva, de alatta látható a forgó belsőrész. Ezen az oldalon egy az egyik rövidebb oldalánál a motorátmérőre lekerekített téglalap zárólapban végződik, melynek a hossza 6 mm, belőle lóg ki a két aranyozott kivezetés 7 mm hosszan. Az áramfelvétele üressen 43, megállítva 61 mA 1,25V-os tápfeszről.
Hahó! Menjetek Szombathelyre! Szuper!
Röviden: Zalalövő állomás N-ben, sokrészes modul H0-ban, PV-anyag 0-ban remek házakkal, és az 1:10-es kisvasút. Meg még egy csomó minden apróság.
Vsancinak megírtam emailban részletesen az élményeimet a webzin számára.
Udv!
Vsancinak: irtam mailt a webaproval kapcsolatban. Osszedobtam par scriptet, hogy ne e-mailen keresztul es manualisan kelljen szerkeszteni, hanem formokon keresztul kenyelmesebben.
Itt lehet tesztelni. A kepfeltoltest lehetoseget melloztem, mivel tulsagosan sok problemat vetne fel, marad az az eset, amit itt a forumon is lehet hasznalni (vhol a kepet netre tenni es a hirdetes szovegeben HTML-linkelni)
Hi fiúk, ha Csörgőt akartok venni, menjetek a HO-KI-ba, a Teréz körútra, múlt hét pénteken vettem egy standard MÁV-osat 9450HUF-ért.
Egyébként a szombati börzén a bordó-ezüst festésűt 7000HUF-ért árulták (novi új).
Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?
Gábor