Csapágyból is van több gyártmány, sőt! Amit márkaszervizben vagy akár a gyárban beépítenek az is származhat több gyártótól is! De egy gyártónak is lehet több minőségű gyártmánya ugyanabból az alkatrészből, bár ez pont a csapágyakra nem annyira jellemző.
Márkaszervizben mindig használnak célszerszámot, máskülönben nem is lehetnek márkaszerviz. Azonkívül nekem több olyat kellett cseréljek amit nem is kell ütni, préselni vagy célszerszámmal szerelni egyáltalán. (Ocatvia-Passat tipikusan ilyen, csavarok tartják a csapágyházat csapágyastól mindenestől a csonkállványon és mindenestől cserélendő)
Akkor én szerencsés vagyok :) 200 ezer van benne, gyári S-Line futómű és kerekek (17") és még a semmit nem cseréltem benne a két két stabpálcán kívűl, ami 180 ezernél volt... Budapesten használom, de én a kocsim adottságait figyelembe veszem és kerülöm a kátyukat :)
Kerékcsapágyakról nekem az a személyes tapasztalatom (off márka) hogy néha új autóban is tönkremegy. Jellemző hogy amelyiket cserélték az fog megint tönkre menni pár 10.000km alatt, de nem azért mert annyira rossz minőségű csapágyat tesznek bele, hanem mert a közepét ütik, jobb esetben közepét préselik beszereléskor. Nincs célszerszámuk vagy nem használják mert el van dugva a szekrényben (márkaszervizben is jártam így).
Jó kemény anyagból van az biztos, de nem kell fúrni.
Ha sikerül az első menetet kipiszkálni, és/vagy oldalcsípővel megfogni, kihúzható az egész menet:
(itt csak azért szedtem ki mert nem tetszett a betekerési mélység, és a fület már letörtem, nem tudtam korrigálni, csak újat tenni.)
A fék hibátlan lett, a megvezetők (mindkettő 8as lett) egyenesen állnak, féknyereg nem feszül, szépen tud csúszkálni. Gondolom csak azért lett teljesen jó, mert a 9es ment helyére fúrtam be a 8as menetjavítót és így megmaradt a csonkállvány/megvezető eredeti felfekvő felülete. Ha a menet ferde is kicsit, meghúzáskor a helyére feszül. Most hogy aludtam rá egyet, így marad. A másik módszerrel már nem biztos hogy teljesen egyenesre sikerülne.
Engem is nagyon zavar a búgás, vagy bármi hasonló, normálistól eltérő tünet, így ha jelentkezik, csere van. Eddig ezek viszont tartanak. Pláne, hogy biztonsági kérdés is.
Nem láttam ilyen tendenciát, nekem Skoda Fabia (2004-es 125 ezer körül) Skoda Octavia II (2007-es, hasonló km-nél, majd kb kétszer ennyinél megint és akkor a hátsókat is) VW Passat B7 (2014-esm egy kátyú után 60 ezernél) Audi A2, (2001-es 140 ezer körül, de abban már nem az eredeti volt) kellett eddig cserélni, de az ismeretségi körömben sem ritka, hogy cserélni kell vagy kellene kerékcsapágyakat. (jellemzően az elsőkkel van baj!)
Olyanról is tudok akinél már nagyon kellene de a tulajt ne zavarja a búgás és amíg nem lóg addig hagyja.
A legdurvább eddig egy egyes Fabia volt, egy Junior modell. (kisebb csapágyméret és nincs benne ABS sem) Ott a tulaj annyira volt igénytelen, hogy a csapágy elkezdett lógni és a féktárcsa szó szerint félig belemart a csonkállvány nyúlványaiba amik a fékbetéteket tartják! na ott már golyók is hiányoztak a csapágyból és nem is csak az egyik oldalon! ...mondjuk a másik csonkállvány megúszta a dolgot.
El sem tudom képzelni, hogy mi hangja lehetett már és hogy előtte hogy nem tűnt fel a tulajnak a dolog.
Igen, de az újabbak sokkal jobbak a tapasztalat szerint. B3, C4 sorozatokban kellett cserélni akár többször is, az AR C5-ben csak 8 éve a vásárláskor cseréltem(gyárira) azóta jó, pedig kapta az ívet szó szerint is. Bejárta az Alpokat, Kárpátokat több terepezéssel és a Balkán egy részét is. A legdurvább Csángóföldön volt egy vasúti talpfás rész és 2 éve Bulgária felé a Bukarestet elkerülő "körgyűrű" (nem ami egy vicces (szánalmas) 44km-es vidéki kétsávos út, kb 4-5 méter hosszú rossz illesztésű betonlapokból. B8 dízelnél is csak mostkellett 230e-nél.
A csapágyat legkevésbé a tisztességes használat nyírja ki, (mondjuk 200+ ezernél még az eredetit használni is nagy szerencse szerintem) Nekem vitt már el csapágyat egy kátyú is, de az az autó ami rosszabb utakon jár, az sokkal hamarabb is rászorulhat egy csapágycserére. Az én A2-esemben is kellett már csapágyat cserélni, és más autóimban is, akár többször is! Igazából csak a mostaniban nem, de ez még csak 2 éves és szűk 60 ezer van benne.
Durva, amiket szereltek itt. Részvétem a korábbi barmolás miatt. Azt sem tudom, miért kellett kerékcsapágyat cserélni. A kis és közepes teljesítményű Audiknál nagyon ritkán kell alapvetően. Nekünk pl az A2-ben 235e km-nél még az eredeti van mindehol és tök jó. Sportgépeknél a melegedés és az oldalterhelés miatt más a tészta, de ezeknél nem értem, hogy lehet ilyesmi. Féknyerget sem kellett még felújítanunk az Allroadon sem, pedig abban 312e km van.
...ha már beletetted a spirált, akkor nem hiszem hogy ki tudod fúrni belőle. Azok a spirálok nagyon kemény anyagból vannak, amik folyton el fogják vinni a fúrót...
Felhívhatod, de nem foglalkoznak öreg autókkal. Talán max 8-10 éves korig. Egyszer akartam vezérlést cseréltetni egy 1999-es évjáratú A4-ben, akkor mondták.
Kedves Donibcsi!Van egy 1 éve vásárolt A2-esünk.2002-es évjárat.Autómata váltó csere után sem megbízható.Mechanikus váltó átszerelésben vagy eladásban gondolkodunk. Jól gondolom ,hogy még megérné az amúgy is benne lévő kézi potenciált használni?Pedálok,rudazat....beszereléssel ,átalakítással mi a reális invesztálás összegkerete?Ez alapján tudom eldönteni mit csináljak.Adjam el ,vagy szereltessem át.Így is baromira kizsebelt ez a dög.Kösz,ha visszajelzel.
Nem lennék abban annyira biztos, azért az a szürke öntvény tud masszív lenni. ;-)
Egyébként ha jobban megnézed a csapot a képen amit belinkeltél, látszik a túlhúzás nyoma. A menet után, a csak felfekvő része elkezdett szétlapulni és a csonkállványon is látszanak az egyértelmű jelek. Szerintem olyan csúszócsapokból sem ártana újakat beszerezned, bármelyik autósboltban beszerezhetőek, a rácsúszó gumival együtt, nem is túl drága és kvázi félig fel is lesz újítva féknyereg...
Emlékeim szerint rendes metrikus 8-as menete van a csapoknak.
Nem az anya színvonalával volt baj, mert a feladatát jól ellátja, a baj azzal van, hogy ha csak kicsit is rározsdásodik akkor az imbuszkulcs kifordul belőle mielőtt megindulna és akkor már csak vuduzva jön le, ami a kelleténél sokkal több idő és kockázat. Az új anya költsége elhanyagolható, a le és felszerelés ideje sem számottevő (feltéve, hogy nincs rárohadva) ezért belátták a hibát és lecseréltették az anyákat.
Hát igen. Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy azért találták ki ezt a spéci megoldást, mert az anya visszahajlított lemez pereme rugóként viselkedik, de akkor sem tetszik.
"(a csapágyat még egyszer már nem fogod tudni visszatenni, és technológiailag sem engedélyezett)"
Csak a németeknél nem lehet! Magyarországon kétoldalról bevágjuk a csonkállványt + hidegvágó és máris visszaszereztük a szép új sértetlen csapágyat! :)
Azért ha szabvány metrikus a menet, (okosan nem mértem/néztem meg) akkor inkább maradok a menetjavításnál. Van is egy menetjavító készletem. Egyik korábbi autómnál alu motorblokk volt, kb minden 3.csavar menettel együtt jött ki. Vezérműláncfedél, láncfeszítő, olajteknő, vákuumszivattyú.. mindenhol javítani kellett a 6-os meneteket. Eskü nem én szakítottam meg, sem akkor sem most.
Remélem sikerül teljesen egyenesre fúrnom, mert ha nem, tényleg visszaszerzem a csapágyat. :)
Ma már mentem a kocsival, ABS hiba úgy néz ki megszűnt a csapágycserével.
Karbantartási leirásban volt, hogy ellenőrizd. És ha lemezanya van, azt cseréld "normálisra". Gondolom időközbe rájöttek, h ez nem egy szinvonalas alkatrész.