Keresés

Részletes keresés

Yag. Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2220

Üdv a topicon mindenkinek.

Egy kérdésem lenne kérés is egyben ! Már régóta szeretném megszerezni a RailRoad II. vagy ujjabb verzió ? Van egy demóm és baromira beleszerettem, de nem csak én hanem a barátnőm is. Tők jó dolog a vasutmodellezés is, mivel nem olyan hejen lakom ahol lenne helyem ijenre ezt kvázi marad a virtuális modellezés. A demóban nem igazán lehet menteni , igy meg tök mindengy mennyit épitek. Elvész. Kerestem a neten is hogy lenyerjem , de nem sok sikerrel. Baromi sok full játék van fent és péppen ezt nem találtam. Véletlen nem ismer valaki egy w.oldalt ahonnan ezt letölthetném ?
Sokat segitene. Meg megtudnám lepni vele a barátnőmet is.
Előre is köszi , bárki is segit :))

Yag .

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2219
Hi!

JSB:
Mail megjött, most én rágódok egy kicsit rajta, mert válasz is lesz.

Más: Egy Schicht kocsiba próbaképpen beépítettem LED-es világítást. Maga a kocsi kivilágítása gyenge, viszont a zárlámpák eszeveszett-jól mutattak :-) Gondolkodom a véglegesítésen!

üdv

Előzmény: JSB (2218)
JSB Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2218
Matiz
Ígért mél ment, megkaptad visszigazolást kérek.
Isten és az ámítógép útjai kifürkészhetetlenek.
JSB Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2217
Minden TT rajongónak.
Elhunyt JATT. Tillig gyorsan megvette.
Meghalt a király, éljen a király!
Remélhetőleg a gőzösök rudazata átdolgozva lesz oly mint Tilligé, meg az ár is ereszkedik 50-100 DEM-el. A részletek még nem ismeretesemk. Majd Nürnbergben kiderül.

Bender.
Prima, ha újból síngeometriára adodd a fejed. Ehhez szívesen hozzájárulok a Wintrackkal, ott minden inside.

Fecus
Fleischmann nálunk csak egy helyről van (Deák). Ha Mikinél találsz használtad, lecsapni, mert elnyűhetetlen, és Miki - én így tudom - tisztességes az árekban. csak ő nem közvetlenül szrzi a gyártótól, és így valamivel több rárakódik, ha új. Ismered a teljes palettát? Pl.: 6 ív van, R=386,5, 420, 483,5, 547, és váltóellensín 647 mm. Ezek merevek. Innen fölfelé flexi. vágánytengely távolság 63,5. 105mm toldalákkal95mm. Váltohossz 200 mm. "Gyors"-váltó 300mm.Mivel az alap egyenes (6101) 200mm hosszú, könnyen kezelhető geometria. Előnye, hogy sok másnál kisebb helyen elfér, és mégsen zsúfolt. A legkisebb és elnyűhetetlen hajtóműve van. Váltóállásjelzőt nem gyástanak. Érdekesség, hogy külön balos és jobbos "angol"váltó és keresztezés dukál. EZ a 200mm geometriából adódik. ,mert hossz irányban a sín derékszögben vág.számos szellemes kiegészítő sín is van. Fleischmann specialitás a mozdonyba épített gomba jeladó. analog is csuda dolgokat művelhetünk némi szelemmel (aminek hiányában nem szenved a magyar.Itt többek kérdésére adok némi választ. Neveket nem sorolom.

Kutyakeksz
Fleischmann gyárt Märklin pályára lakalmas váltóáramű mozsonyokat. Különben is a két cég között (kulisszák mögött9 szoros az együttműködés. Fordítókorong Fl, de Märklin is árulja. A dupla rakoncás Y25 forgóvázas csőszállító Fl, de kaphatos ugíyanazt Mä dobozban is, mint sajátot, stb.

Trix és Märklin oda-vissza működik, hiszen előbbit megvette a nagy és harmadik éve gazdaságilag egy cég. Drágábbak mint a többiek, mert minden gép öntvény. Trix BR 17 trancsíroztuk. Mivel az eredeti 1914-es tervanyag (ki tudj hogyan) itt Pesten fennmaradt, volt min szőrözni. Hibátlan, és az igazi csoda, hogy a szériába szerelt Faulhaber motor nem veszett össze a többivel, pedig "jó" szokása.

Summa: neki kell fogni egy alapos sínrendszer sorozatnak. Többek ajánlották, hát legyen. Márciusban megkezjük.Ajánljatok egy alappályát - lehetőleg ne toronyóra lánccal - ami jó! összahasonlításra.

sansan Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2216
Sziasztok! Meg is ütötte a szemem,hogy 9 mm,de elvileg befér,bár nem tudom hogy nézne ki vele.Én is 11 mm-est használok.
joem Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2215
joem 2000.12.27 09:50 (2108)
(design by nohab)
Én a Roco 9 mm-es kerekeit tettem be (katalógusszám:40194), tökéletesek

Szóljatok rám, ha hülyeségeket beszélek...
11 mm-es kerekekről van szó kat.sz.:40198
b0cs
Joe

Előzmény: joem (2111)
Fecus Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2214
Van valakinek angol nyelvű WinTrack installja?
Köszi
Feri
COWFITZ Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2213
Lesz börze a Lángban holnap! Én is kimegyek fotókért (még decemberben megbeszéltem egy rokonszenves, idősebb, ex-vasutas úrral.)
Egyébként mindenkinek boldog új évet kívánok, így új belépőként. Magamról csak annyit, hogy tanár vagyok egy bp-i gimiben és gőzös- meg NoHAB-bolond. Még nem volt időm utánanézni, van-e ilyen anyag a korábbi hozzászólások között, tehát lehet, hogy nyílt kapukat döngetek, de a fenti témákban minden segítségért végtelenül hálás lennék (HO-s infók stb.)! Bocs a terjedelemért és előre is köszi!
Előzmény: pg54 (2187)
joem Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2212
De szeretnék már ott tartani, hogy azt scannelem. 1előre PIKO '69-nél tartok és nemtom, mikor lesz időm folytatni :-(
Előzmény: Fecus (2211)
Fecus Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2211
Kedves Mindnyájatok!

Megvan a Roco 1999/2000 katalógusa. Ha valaki tud scan-nelni és/vagy érdekli magánban írjon. Szegeden vagyok néha Budaörsön.

Fecus

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2210
Hello!

En ugy gondolom, nem nagy problema egy vonathosszot szakaszolni. Hiszen digitalis vezerlesnel a vilagitas meg megy. Analognal sajna nem :(

Előzmény: etwg (2207)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2209
A vonatérzékelésre, vágányfoglaltság jelzésre lenne egy elképzelésem. Ha a terepasztal fölé a helyiség plafonjára infra lámpát (néhány darabot)szerelnénk, a talpfák közé elég egy infra érzékelő, ha felette áll, vagy megy a szerelvény az érzékelő nem kap infra jelet, tehát jelzi a foglaltságot.
Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2208
JSB
Mint említettem, a flexi ROCO 2,1-es sinen nem zörögnek a régi PIKO mozdonyok, az ágyazatos, nem flexi sinen viszont igen (néhány tized mm eltérés van a két talpfa kialakítása közöt), bár ennek ellenére elkezdtem kicserélni a kerekeket.
Már én is gondoltam arra, hogy felfrissítem az ismereteimet új tankönyvekből, a régiek még megvannak, azokat átnéztem újból. Sajnos elég sokat felejtettem.

Oszi

Előzmény: JSB (2198)
etwg Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2207
Szia Matiz,

a rendszer igen hasonloan müködik. Azaz a jelzök nem "szabad " állásban beiktatják a megfelelö szakaszokba a STOP modult, amelyik leállitja a vontato jármüvet. Nem kell az egész vonatnak a STOP szakaszban lenni (hacsak nem tolatsz hátulrol). Ez utobbi is megoldhato a legujabb szoftwarrel, amikor a kapcsolt, stb mozdonyokat csoportokban lehet venni (külön cimkod), tehát ilyenkor a duplavontatást, illetve a tolatást is lehet kezelni (még nem láttam üzemben).
A vonat lassulását individuálisan lehet szabályozni (programozni), tehát hozzá lehet idomitani a fékezö szakasz hosszához.

Előzmény: Törölt nick (2205)
etwg Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2206
Szia BéPé

Üdv a körünkben és minden jot az uj évben.

Ezt irtad:

A modul egyébként veszi a vezérlőközpont jeleit is, sajnos azt nem tudom, hogy ennek mi az oka, de van egy elképzelésem: figyeli, hogy milyen
mozdonyok vannak a pályán, és azoknak a címeire küldi a STOP üzenetet.

Erre azért van szükség, mert ha a STOP modul leállitja a szerelvényt, azt ennek ellenére el kell látni digitális infoval (mert az öregebb vagy rosszabb dekoderek elveszthetik az informáciot), ellenkezö esetben tényleg az következhetne be amit te is leirtál.
A másik dolog amit az analog világban egy diodával oldottunk meg a (az ellenkezö irönyő szerelvény nem reagál a jelzöre) a digitális világban elég bonyolult és pont a STOP modulnak kell azt vizsgálni, hogy melyik iránybol közeledik valami a jelzöhöz. Tehát csak azt a szerelvényt kell megállitani, amelyik a helyes iránybol jön.

A te éltaéad is elmondottak alapján meggyözödhetünk, hogy milyen bonyolult az ilyen vezérlés, ezért keresnek mindenütt valamilyen egyszerü dolgot, amiböl aránylag könnyen megállapithato, hogy melyik vonat is van a körzetben (vonalkod, egyébb érzékelök stb.)
Valahol olvastam, hogy vannak már valamilyen szerkezetek, amelyek a vagon, mozdony számát is képesek leolvasni, de szerintem még mindig egyszerübb (legalábbis europai méretekben) valamilyen kod matricával megoldani ezt a problémát. Lehet kapni (sokszor nagyon olcson) 4-8 bites fénysorompokat. Ezekhez, csak egy tükrözö folia kell, hogy megállapitsuk melyik jármü is ment el az érzékelö felett. Még akár kézzel is meglehet a kodokat rajzolni és a jármüvek aljára ragasztani.

Előzmény: BéPé (2204)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2205
Hali!

Bépé:
LENZ rendszerrol olvasva az alabbi jutott eszembe:
Mi lenne, ha a mozdony es a vezerlo helyzetet erzekelnenk. Ha mondjuk "megallj"-t mutat a jelzo, mukodesbe lepne valamilyen erzekelorendszer. Ez kozeledo vonat elso egyseget erzekelve a szigetelt szakasz vezerleset atkapcsolna a STOP modulra, tehat a vonat megallna. Amint a jelzot "szabad"-ra kapcsolod, a szigetelt szakasz vezerlese atkerul a STOP modulrol a masik vezerlo modulra, tehat elvileg a vonat elindul.

Elvileg egy teljes vonathosszot kell szigetelni. A mozdonyok es vezerlokocsik aljara felkerulne a kis magnes, a sinbe a jelzo elott egy kis tavolsagra a reed rele, ez erzekelheti a kozeledo szerelvenyt. Az igy letrejott jel pedig atkapcsolja a vezerlest a STOP modulnak. Zold jelzes eseten az erzekelo nem mukodik - ezt mondjuk azzal a relevel (vagy relet helyettesito aramkorrel) megoldhatjuk ami a szakasz szigeteleset vegzi.

Megoldhato igy?
Egy digitalis mozdony, ha megallj jelet ad neki a vezerles akkor lassan fekez, vagy egybol "megtorpan"? Ha lassan fekez, mekkora a fekutja, modelltol fugg, vagy mindnek ugyanannyi?

udv!

BéPé Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2204
Megpróbálok valamit hozzátenni én is a dologhoz. Elég sokáig tanulmányoztam már az NMRA-DCC szabványt, ismerem a parancsokat, és a rendszer lényegét, sőt azt is fontolóra vettem, hogy magam építek egyet. A szabvány alapján a mozdony címének lekérdezése sajnos a pályán nem igazán lehetséges, ehhez ugyanis a dekódert programozási módba kell kényszeríteni: RESET üzeneteket kell küldeni, utána lehet kérdezni, és ezt többször meg kell ismételni, mire a helyes címet megtaláljuk. A mozdony válaszideje is növeli a lekérdezési időt, így egy jelző előtt ez nem megoldható.
A LENZ megoldása nekem tetszik, elég logikus, nem igazán van egyszerűbb megoldás.
Ezzel a modullal az összes blokkot lehet vezérelni az egész pályához elég egy darab, mert STOP jelet küld az összes mozdony számára, így ha a jelző előtti szakaszt átkapcsoljuk a modulra, akkor a rajta lévő mozdony megáll. Viszont az elindítással nincs probléma, mert visszakapcsoláskor a mozdony majd megkapja a sínről a vezérlőközpont jelét, amiből újra beállítja magának a megfelelő sebesség infót. A vezérlő ugyanis egymás után felváltva küldi a mozdonyoknak szóló parancsokat folyamatosan, ezért nem kell a rendszernek tudni, hogy melyik mozdony áll éppen azon a szakaszon. A mozdony pedig úgy sem ugrásszerűen fog elindulni, hiszen a dekóderében benne van a gyorsulási idő, igy folyamatosan fogja felvenni a neki beállított sebességet.
A modul egyébként veszi a vezérlőközpont jeleit is, sajnos azt nem tudom, hogy ennek mi az oka, de van egy elképzelésem: figyeli, hogy milyen mozdonyok vannak a pályán, és azoknak a címeire küldi a STOP üzenetet. Ennek az lenne a lényege, hogy a mozdony akkor is a megfelelő irányba álljon, azaz a lámpái ennek megfelelően világítsanak, ugyanis a STOP üzenet (vagyis sebesség=' 0 ') tartalmazza a menetirány adatát is - függetlenül attól, hogy általános, vagy konkrét címhez szól. Tehát, ha egy általános STOP-ot küldünk ki, akkor lehet hogy ennek a menetirány adata ellenkező a mozdonydekóderben lévővel, és ebben az esetben úgy áll meg a gép hogy a hátulján világítanak a lámpák az állás alatt.

Üdv

Előzmény: etwg (2201)
GEORGIE Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2203
Sziasztok, BUEK!

Egy gozoskerdesem van:

Roco DB 001 150 es DB 023 104 palyaszamu gozosei mibe kerulnek?

Koszi:

Georgie

Fecus Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2202
"...Ajánlanám a Fleischmann profi sínt, szép és tartós ágyazattal(kinn olcsóbb),..."
Ez azt jelenti, hogy nálunk nem? Én csak egy beszerzési forrást ismerek Szegeden, a Mikit. Ő Roco-t ajánlott 2,5mm. Pestre felmenni meg csak kész elképzeléssel lehet (idő, pénz).

Fecus

Előzmény: JSB (2192)
etwg Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2201
Szi Oszi,

ez azért nem ilyen egyszerü, mert ha jol nézegettem a DCC formátumot, akkor olyan parancs tényleg van, ami cim nélkül mindent leállit a pályán, más hasonlo parancsra (COMMAND) azonban még nem találtam. (Segitsen aki tud). Igy leállitani nem probláma mindent a hatokörben elinditani azonban mindent csak szelektiven lehet, azaz minden vontatojármüvek egyenként kell indulásra parancsolni, ezt meg egy elég nagy probléma a jelzö elött, mert annak tudni kell, hogy mi áll ott.

Előzmény: Bender Oszi (2176)
kutyakeksz Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2200
Üdv mindenkinek!

JSB: Köszi a felajánlást, de valami félreértés lehet. Taro kolléga keresett TT-s (Tillig) dolgokat, nem én. Csak jeleztem neki, hogy van ilyen katalógusom, meg hogy honnan van. Egyébként a méretarány-probléma (TT-H0) pont ez nálam is: gyerekkoromban TT, majd most karácsonytra egy H0-s készlet.

Macibb: Sajna a hely adott, 1.30x2.20 méter. A dolog pikantériája az, hogy az "asztal" élére állítva lesz tárolva, vagyis a házak, épületek sem lesznek fixen rögzítve. Az tény, hogy minden 10 cm számít, éppen most tervezgetem a pályát, valahol mindíg kilóg.

Egyéb:A sínrendszer lehet hogy hitvita (is), de éppen a pályatervezésnél tudatosult bennem, hogy a geometriájuk milyen fontos bír lenni. pl. ami az adott méreten Fleichmann profi-ból kifér, nem fér ki pl. Märklin-nel, stb. Meg az ár sem mindegy.
Más: Természetesen gondolkozom a digitális dolgokon is, de ez még azt hiszem fog némi fejtörést okozni. A fontosabb kérdések:
- kompatibilitás. Pl. Fleiscmann mozdony Märklin digitális pályán? Hát, szvsz gázos.
- "analóg" digitálissá fejlesztése utólag?
- ërzékelők, szakaszolások, jelzők stb. Az eddigi nulla ismereteim szerint az oké, hogy a mosodnyokat így vez';ereljük, de mi van a többivel?
- Hurokvágány?

Na jó, most nincs több amatőr kérdésem.

Kutyakeksz

JSB Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2199
Matiz

Mél gyütt.Megrágom, meg utána lapozok. Nem akarok kapásból kapitális baromságot írni. Péntekig visszatérek a dologra.

Jójcakát!

JSB Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2198
Oscar Bender
Üdv a Cabinet Noire-tol. (Cím: Wien Hofburg anno)

Megszívlelhetik soraid. Kösz, hogy konkrét. Summa summarum, a hibrid lenne az igazi. Csak ne kéne a sok zötyögés kiváltó lamella. Felülről nézvést meg randa is.
Lehet, hogy végül a Bz mellé magyar sín is lesz?! Talpfát még a régi Pilz időkből átvették, külön kapható. Ha lenne valaki aki szálat húz, Valami szép esztétikus profillal ("szép az, ami érdek nélkül tetszik", így régi idők nagyjai Hegel, Kant stb, "jó az, ami szép", így félig régi idők nagyjai; Fialovits, Láner(pl.:424), Kordina)Kizártnak tartom, hogy ne lenne kivitelező, ha megterveznéd. Úgy is undorító, hogy az IC, ICE faaljon robog. Betonalj csak a ROCO flex, hál`Isten ágyazat nélkül. Míly csodaszép lenne megoldani. A kinti nagyoknál - hiszitek, nem hiszitek- több millió márka lenne, mert már minden eszeveszetten drága. Inkább maradnak a gördülő anyagnál. A trafó sem csoda, mégis mindenki Bühlertől veszi, mert csak egy központi gyártónak éri meg.
Fleischmann kihozta a gyorváltot, mozgó szívvel.Persze 60 DEM.
Bender, nem kéne egy sor sínrendszer tesztet csinálni? Érts alatta, van é kedv, energia stb. anyag lenne, csak idő...! Nekünk magyaroknak - mert konstruktivitás az "átkunk" - úgy is összejön valami.
Oszi tiszteletem, mert a 2,1-2,5 között hevederezel, de így a régi bu-bumm-bu-bumm, nem(vagy kerékcswere)? Vagy zutty vele a vitrinbe?
Kérlek gondoljátok át, ha már lesz Bz - mert kell, hogy legyen - sínnel az igazi.
Ha nem gyakorlod a szakmát, szívesen megszerzem a magyar nagyvasúti sín(profil) és váltóanyagot. Töprengésre, kötelezés nélkül. Ide pályás kell, nincs mese. A hold meg úgy sincs sajtból, hiába ugatjuk.
JSB

Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2197
Szia Matiz

Szerintem a jövő mindenképpen a digitális vezérlésé. A passzív érzékelős megoldáshoz nem kell szakaszolni a sínt, viszont digitális vezérlésnél Te sajátmagad megállíthatod a jelző előtt bármelyik szerelvényedet. Ha megvan a váltó- és jelzővezérlésed, de nem csinálsz hozzá vonatbefolyásolást, akkor később, a terepasztal elkészülte után is kialakíthatod a digitális passzív érzékelős vonatbefolyásolást. Az egész vonatbefolyásolósdira egyébként is csak akkor van szükség, ha sok szerelvényt közlekedtetsz.
Egyébként azért vagyok olyan lelkes digitális ügyben, mert a feleségemtől a ROCO ICE2 digitális start-készletét kaptam karácsonyra, és fantasztikusan jól működik. Tehát digitális vonatvezérléssel és vonatbefolyásolás nélkül még teljesebb a játékélmény, minden szerelvényt egyenként meg kell állítanod, majd indítanod a jelzőnél. Ennyifelé nyilván nehéz figyelni, ezért majd fokozatosan ki lehet építeni a vonatvezérlést (először pl. a blokktérköz rendszert stb.).

Oszi

Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2196
Tehát a végső konklúzió sín ügyben az, hogy nincs optimális megoldás. Eddig is volt néhányszor szó a sinekről. A flexibilis ROCO sinen, és a nem ágyazatos váltón a régi kerék nem zörög, mert a sinleerősítő lemez utánzatot alacsonyabbra csinálták, de erről is volt már szó. Bár én nem ismerem az összes sínrendszert, de hozzáférhetőség és ár szempontjából a ROCO jó választásnak tűnik. De csak a 2,1 mm-esnek jó a geometriája. Az igazi valamiféle ROCO és PILZ (Tillig) kombináció lenne, csak akkor sokat kell farigcsálni, mert a két rendszernek eltérő a vágánytengely távolsága. ROCO 61,6 mm, PILZ 54 mm vágánytengely távolságot használ. Az 54 mm elég, ha nem használsz 600 mm-nél kisebb iveket (a NEM szabvány szerint a hosszú négytengelyes személykocsik is elférnek egymás mellett ilyen és ennél nagyobb íven). Az eltérő vágánytengely távolság miatt a ROCO kitérőkből le kell vágni 14,7 mm-t a gyök felől, így a ROCO vágánytengelytávolsága is 54 mm lesz. Én eddig arra a megállapításra jutottam, hogy 2,1-es ROCO rendszert használok, kiegészítve PILZ (2,5 mm) kitérőkkel (angol váltó, kettős vágánykapcsolat, Y kitérő). Illetve tulajdonképpen a jelenlegi asztalomat fejlesztem tovább kiegészítve ROCO sinekkel, mert azt még az átkosban PILZ sinekkel és kitérőkkel építettem. Profil magasságkülönbség áthidalása ROCO 42612 cikkszámú sínhevederrel. Elvileg valamit értek hozzá, mert vasútépítőmérnöki diplomám van, bár nem dolgoztam az eredeti szakmámban. A ROCO renszernek nagyon jók az íves kitérői. Az egész sín probléma kicsit hitbéli kérdés is, azt hiszem. Sajnos nem vagyok biztos benne, hogy amit kigondoltam, az a legjobb megoldás.
A váltóállítóművek tényleg drágák, ezért valamilyen saját fejlesztésen gondolkodom (asztal alá szerelhető megoldás).
Tud valaki olyan váltóállás jelzőről, amelyik megfelel a magyarnak???

Oszi

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2195
Hello!

Mail ment a vasutandmodell@ -ra, kivancsian varom a valaszt!

joem Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2194
JSB 2001.01.03 20:31 (2189)
Köszi a kimerítő elemzést, nekem speciel már hiányzott. A Roco 2.1 rendszerről katalógus hegyek, könyv, stb. Mi a helyzet a Fleischmann Profival? Hozzáférhető-e valamilyen anyag ezzel kapcsolatban? (ha angolul is lenne, az hab a tortán). Tényleg erről a témáról is szivesen látnék cikket a Vasut & Modellben.
Üdv:
Joe
OFF
mail ment
ON
Előzmény: JSB (2192)
JSB Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2193
kutyakeksz

Adj mail címet, adok újabb Tilliget, írd, hogy hova. 32 évig voltam TT-s, aztán a hugom kölkeimnek szülinapra HO-t ajándékozott. Mint jó apa feladtam. Kéát nyomtáv egy családban, a klasszikus kor krőzusának, vagy mai tolvajnak OK. (Alladin csodalámpájával fellelhető kivételek bopcs!)
Nosztaligából azért időről, időre begyűjtöm a TT-t is. Öröm, ha valaki használja.

Minden jót!

PS.:A Vasutandmodell@matavnet.hu-n elérsz, azt nyűvöm, tűrik.

JSB Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2192
BoGár

Kalapsín, Mert az a régi "böcsületes" neve, már csak Fugi-tól van. Jobb mint az eredeti, mert az csak fürdőzött, oszt kopott mint a fene, Fugié meg teljesen ötvözet. (Ez nem a vigasz helye, mert a régit lestrapáltad)Vállalom, nála láttam szereletlenül, meg lapban eleget. Baj, hogy manapság már nem igazán asztalra való, esetleg alagútban, rejtett pályaudvaron, költségkimélőnek. A mai mind alacsonyabb sínkorona a csőbe húzottak s gizdagok bájos - drága és fölös- szórakozása. Ha megfeszülnek se lesz olyan mint az eredeti. Kinetikai nonszensz. Az igazi, ha régi szent járművünk, iparművészeti csodánk (valóban némelyik az 1:72-ig) is futtatható. Az igazi terepasztal (a magam eszement módján) amin az angyalföldihez hasonló járműtörténeti parédét rendezhetsz. Jól néznénk ki, ha a nagyvasút is epochról, epochra más-más vágányon robogna. A gyártók fejhetnékes kínjukban már nem tudnak mit kiötleni.
Tehát a bölcs és akinek már az orra párszor vérzett, mert felült a hazug reklámnak azt mondja 2,5 és punktum. A ROCO toldoz-foldoz ha komolyat akarsz. Közdarab tömkeleg, jó drágán. Előnye, a hajtómű - a későbbi digivel -bőven elfér az otromba ágyazatban, ami minden csak nem modell. Molak (Milano) tapsikolhat, mert a "szent" kenőcsöt ő gyártja a "felkent" patinázóknak. Persze megint a lóláb? Roco Molak vízbázisut használ (Fleischmann is de nem olaszt). Kéz, kezet...
Ajánlanám a Fleischmann profi sínt, szép és tartós ágyazattal(kinn olcsóbb), könnyen tisztítható, a váltómű egy mozdulattal megfordítható, és máris a vízszintre süllyesztetted. Nem kell szétturnod az egész asztalt. Baja, hogy a túl precíz váltómániásokat zavarja, mert az un. "angol váltót" egy hajtóművel kapcsolod és nem külön-külön. Modell gyakorlatban jelentősége nulla, de a "tudat". A flexije pazar, és tizes csomagolásban a ROCO ára alatt. A váltóállítóművet nem kell diginél kidobnod, illeszthető. Jól vezet, az ellene felhozott fehérfém Verschleiß bla-bla.
Mivel a vigécek (boltos) szőrösszívüek, próbáld ki a Vasutandmodell@matavnet.hu-t. Van sínjük, adhatnának próbára kölcsön, avagy teszteled egy kicsit, firkantasz nekik (persze nem dilettáns módon, még a tiéd is lehet. Jobb helyeken ennyi jár). Egyúttal ki is próbálhatod, valóban olyan korrektek e, amilyennek tűnnek. Jó még a Märklin K, előnye, lehet egyen- avagy váltóáramú, akármi. Csak középen a pöttyök! Lima a váltóállítóművet egybneönti, vagy csavarozza, de csak jobbra balra, lefordítva nem.
Ja még az is ROCO ellen, hogy az alsó hajtás sok fúrás, faragás és pofátlanul drága (ott is).
A böhöm ágyazatot azzal magyarázták, hogy a kábelezés elfér benn. Ki volt az az őrölt (azért akadt) aki husz centi srég helyett került 2m-t. Mára túlhaladott, de a megszokás ugye...
"Új Pilz" Tilligtől a régi, csak mai áron. Vigyázz! Van belőlőe alacsony is, aztán a hagyományos kerékkarima, bu-bum-bu-bumm. Igaz jó hallgatni - egy ideig - mint régen a nagyvasút.
PEKO külön világ spéci, nálunk csak Gergely Bélánál (Szív utca-Köröndnél) időnként. Állitóműve farigcsálós, macerás. Földalattiját ROCO onnann lopta. stb.stb.
Hagyjunk másoknak is helyet! Sorry, ez a téma rövidebben nem megy.
Tisztelettel, ha végig bírtad; JSB.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.03 0 0 2191
Szerintem a 2,20x1,30 m-es hely sem reménytelen egy H0-s pályához. A kecskeméti kiállításon volt erre egy jó megoldás - először igazából fel sem tűnt, mennyire kicsi a területe. Egyébként nem lehet a helyet kicsit növelni? 10 cm-es tételek is számíthatnak. Ez fix vagy mozgatható (felhúzható, falra hajtható stb.) elrendezés lenne?

Macibb

Előzmény: kutyakeksz (2188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!