> (Güztold) 120-asnak nem a motorja a hangos, hanem a meghajtás maga.
Én is hajlok erre a véleményre. Szvsz az a megoldás, ahol a csigakerekek a keréktengelyekre szerelt fogaskerekeket közvetlenül hajtják, eleve hangos. Errôl már írtam egyszer... A Gützoldok pedig ilyenek voltak, nem?
> Érdemes kipróbálni, kiveszed a motort, és tolod a sínen, hogy a kereker hajtsák meg a
> fogaskerekeket...
Van egy Trix katalogusom, az 520 abban is szerepel. A nemet valtozat is, orosz valtozat is, valamint a kondenzacios szertartalyos is. Utobbinak a PIKO-tol elteroen 5-tengelyes szerkocsija van. Ha kell, be tudom scannelni a modellek kepeit.
Én úgy tudom, Istvántelken már nincs 520-as. Annyi biztos, hogy nagyjából másfél éve még megvolt az 520-02 fűtőgép, aztán 424-09-cel együtt szétnyesték, de neki sem kabinos szerkocsija volt, hanem olajputtonyossá átépített. Jártam rajta, szegény még romjaiban is impozáns volt. Egyébként azt hallottam (nem tudom, mi igaz a hírből), hogy öt ilyen gép futott nálunk 501,001-005 pályaszámmal, az eredeti sorozatuk pedig nem BR 52, hanem 42 volt. Az bizonyára köztudott, hogy a Füstiben, Fertőbozon és Hatvanban látható egy-egy belőlük - ha azonban volna valakinek tudomása elfekvő példányról (akár a környező országokban is), hálám sírig üldözi, ha itt vagy a Vasútbuzulls topicban üzen nekem!
Sziasztok!Első dolgom,hogy JSB-től elnézést kérjek a hosszú csendért(súlyos személyes problémák megbénitottak)Sajna szombaton Szegedre kellet mennem ,igy a börze elmaradt. Ma a Modell & Hobby lapján találtam egy belépési lehetőséget Modellvasút Baráti Kör-be.Elolvastam kétszer is gondolkodtam rajta és úgy döntöttem felvetem ,mert itt a legaktuálisabb.Olvassátok el ti is és mondjatok véleményt ( Még valami, JSB, levél nem ért ide,talan nem volt jó cím?)
Jól tetted,hogy otthagytad. Tegnap megadtam az új árakat, nem tudom láttad e. A 12 a kinti új ára. Second hand ca. 8000-ért hibátlant kapni.
A gólyafészkes kedves, de nem méretes és ilyen nem volt. akkor már inkább 89 valamelyik változata.Pazar kidolgozású a BR 98 D tengelyelrendezéű szertartályos mozdony. Nálunk a 475 volt hasonló. Fl 4098(porosz), ill. 4099 (DB) epchtól függően. Ára újként 210 DEM körül.
Ma kint voltam a Pecsa melleti bolhapiacon . Ott is találkoztam a Fleischmann két tengelyes golyafészkes kéményü kismozdonyával. A foszer 12E ért adta. Sic!
Ezután megláttam egy 89 es modellt . A foszer arra hivatkozva hogy ez egy régi hatvanas évek beli mozdony 15E re tartotta. Megnéztem az ütközöi hiányoztak vonokészüléke nem volt a hajtorudak elgörbülve és a motor valami gyanus szögben állt . Rengeteget kellett volna melozni rajta mindezt 15E ért normális az ilyen???
A tegnapi börzén volt VT 135 motorkocsi ?? és mennyiért ha volt??
mert láttam hozzá potkocsit 2500 ft ért
Mindkét mozdony német, azaz NDK volt. (118, 119). A 119 kéksőbbi. Modellezőkez ne fárasszunk vasútgépészeti hőseposszal(1600 old. bőrkötésben).
Ha jobban érdekel, emilben kérd, elmondom.
a LEDre visszatérve, sajnos a gyakorlat erösitette meg az elméletet, amikor a mozdonyokba beépített LEDek (a soros diodákkal) rendszeresen tönkre mentek. Oszcilloskoppal sikerült megvizsgálni a problémát, amikor kiderült, hogy a motorok (amiket abban az idöben használtam, kb. 35 V ellenkezö irányu impulzusokat adtak ki magukbol, amik rendszeresen eloltották az akkori (nagyon kezdetleges) LED diodákat. Azota másként kötöm be öket (párhuzamos diodával) és nemrégen a cégünkön belül is kijött egy hasonlo memorandum, hogy növeljük berendezéseink minöségét.
A 601-es még mindig nincs befestve (kb. 8 éve), mert egy - két aproság még nincs meg, meg ilyen kékesszürke szinben jobban lehet fényképezni. Még megcsinálok egy sorozatfelvételt (az utokornak), majd pedig jöhet a szoropisztoly.
Hát, az az igazság, hogy két forgóváz kellene kompletten (kerekek, fogaskerekek, érintkezők). Majd ha legközelebb is útba esik a börze, megnézem, hátha lesz kint.
Matiz
van valami köze a 119 esnek a 118 ashoz ? mert van egy gyönyörü képem egy BraWa katalogusban ugyanaz a festése mint a 118 asnak csak a 119 es hat tengelyes esetleg ha kell késöbb be tudom scannelni
Milyen alkatrészeket kerestél a 118 as hoz ?
nekem van egy bontott H0 118 asom piros fehér szinü , felsorolásképpen ami nincs meg belöle :
1 motor és a forgovázak közötti kardántengely
2 kerekek
3 sajnos a motor tengelye el van törve tekercs sérült a karosszériája az jo, ellensulyok is megvannak a forgováz és a benne lévö fogaskerekek is meg vannak áramszedö lemez az azthiszem nincs már meg .
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni, lesz-e börze a Lángban 27-én ?
Tudja-e valaki, hol lehet (olcsón!) fehér nagyfényü LED-eket vásárolni?
SMD és kerek 3 és 5 mm-es is érdekel.
Címeket írjatok, ha tudtok! (Esetleg árakat is.)
Elöre is köszönöm mindenkinek !
Ha már Gützold, és 118: Íme. Végre, sikerült egy szép képet találnom a B'B' tengelyelrendezésről, élőben, eredetiben, bár sajnos ez a gép már múzeumban van. A pályaszámát felteszem a modellemre.
Igen, egyből eszembe jutott! A gondom az, hogy per pillanat nincs otthon a megfelelő szürke árnyalatú festék, nameg honnan vegyek hirtelen ilyen kis rézhálót. A "létrát" visszatetted a rácsra? Egyébként, van egy régi CPU ventillátorom (meghibásodott) ennek a lapátjait be szeretném ide építeni. Valami világosszürke színt akarok a lapátoknak adni, hogy jól láthatóak legyenek. Sajnos forogni nem tud majd, nem tudok ilyen pici motort szerezni.
Más: Nagyon fáradt voltam a héten, mi jutott eszembe. Rengeteg Junior mozdonyom és kocsim van (kb. 5db BR80, 1db kék gumis)...Ezekből valamit építeni kellene! Első gondolatom a kis kék diesel és az egyik BR80 házasítása volt, kvázi M28-at létrehozva ezzel. Ezt elvetettem (de nem adtam fel :-) ) és inkább motorvonatot alkottam. Egy tipikus régi zöld 3-osztályos személykocsinak kivágtam az alját a két tengely között. Az egyik megmelegített kerékpár tengelyére fogaskereket húztam. A kivágott részbe bepasszítottam egy motort. A motor és a tengely közé a kocsi hosszával párhuzamosan még 1 tengelyt tettem. Ezen a tengelyen egy nagy fogaskerék és egy kissebb van, a nagyobbik a motorra a kissebik a kerékhez kapcsolódik. Az áramfelvételt a másik kerék végzi. Hihetetlen, de működik :-) Igaz, hangos. Ugrál kicsit, egy tengelyről nem a legbiztosabb az áramfelvétel. Kicsit lassan megy. De megy :-) Kívülről semmi sem változott, egyedüli szemet szúró dolog a nagyon nagy, motorra kapcsolódó fogaskerék, ami a hajtott tengely mögött van és majdnem a sínig leér :-) Fotók később....
Ez Fl 000 gysz. kéttengelyes szertartályos kismozdony, gólyafészkes kéménnyel. Gyári ára (netto)71,45 DEM(volt! Nürnberg után meglátjuk az új érvényes árát) A mozdonyka fantázia gép egy régi szász ipari mozdonyra hasonlít. Régi 1:70 méretarányú Fl. modell.
Amit Ti kerestek, az két verzióban létezik. Az alap az eredeti a 89 70-77 (ez most index lenne) ami szertartályos háromtemgelyes Stephenson hajtású. Eredetileg porosz T III, a mi 377 sorunkhoz kissé hasonlít, de a magyar gép külső keretes volt. Fl gysz. 4011, netto 171,75. DEM.
Az átépített szerkocsis változat a BR 89 62 volt. Egy eredeti készült, 89 6225 pályaszámmal. Fl. netto ára, 183,35 DEM . Könnyű tehervonat, mellékvonali személy, vagy vegyesvonat továbbítását szolgálta.
Ha még nem próbáltad, akkor tedd meg, mert nekem nagyon tetszik hogy a szergejnek a tetején a ventilátor szelőző rácsát ki vágtam, és a helyére réz fonatot helyeztem.
Bele lehetne építeni? Szerintem nem fér el benne. Alapvetően a PIKO (Güztold) 120-asnak nem a motorja a hangos, hanem a meghajtás maga. Érdemes kipróbálni, kiveszed a motort, és tolod a sínen, hogy a kereker hajtsák meg a fogaskerekeket: a jellegzetes hang innen jön - szerintem minden régi Gützoldnak ugyanolyan hangja van. Elvileg a motorok és a hajtás ugyanaz/nagyon hasonló.
Az alkatrészes kis öreg nem volt kint, így szergej alkatrész árakról most ennyit.
A Bzmotos sem volt kint, de a termékei kint voltak csak más árusította.
89-es volt kint fleismann 9900 as irányáron.
Most elégé lepukkant dolgok voltak kint.
ROCO 2.5 ös sínek a városban hiánycikk lett, a Modell&Hobbynál hétfön jön áru az Erkelbe kb 2 hét.
A ROCOnak itthon két képviselete van az előző két cég.
A szergej motorjának cseréjén én is gondolkodok, pl. a csörgö féle motor szép csendes.
Szóval kinéztem ma a börzére. Néhány ár, érdekesség: NOHAB kaszni, "magyar narancs" festéssel: 6500, N-es Gigant 35000(??) Ft, láttam kint nagyon régi PIKO E44-et, aminek kilátszik a nagy fogaskereke középen, hiánytalan állapotban.
Kerestem 4 tengelyes Schicht kocsikat, de hiába. A szokásos lelakott, lepukkant vagy hiányos kocsikon kívül nem találtam megvételre érdemest. Most sok amerikai gépet láttam (ne kérdezzétek a típusokat, azokat nem ismerem). Mindent összevetve, szerintem közepes kínálat volt.
Vettem egy 120-ast, 12500-ért. Otthon megtakarítottam, a motorra olajat csöppentettem. A tetőn az ezüstszürke részt újrafestettem, és itt-ott a korlátokat is újrahúztam. Így szinte gyári állapotú lett a gép. A futásával nem vagyok megelégedve, lehetne simább is, a 110-es nyugodtabban fut az U profilon. Bár, ha meglesz az új pálya, az remélhetőleg megoldja ezt a gondott.. Volt egy bontott 118-as, előttem vitték el azokat az alkatrészeket, amiket kerestem GRRRR! Egyedül a forgóvázak szorítóját tudtam megvenni...
Viszont, eladnám a PIKO 52-esemet. Hiánytalan, dobozzal, korrekt meg minden. Csere is érdekel, 4-tengelyes Schicht kocsik (csak ne 1. osztályú és DR legyen!). Érdeklődni emailen lehet.
Ha lesz egy időm, szeretnék egy összeállítást csinálni a régi PIKO-Gützold diesel modellekről, képekkel.
üdv!
ui: a vasút&modell weblapjára nemsokára felkerül az aktuális szám tartalma, valmint pár hír és esemény.
Szia etwg!
Köszi a lesújtó infót!
Ez van!
Kár érte a legszebb gőzös volt Europában, de van jó hirem a kollégáknak Május elején újra lesz kiállítás a Lángban, velünk + a KBK-val !
Talán addig elkészül a Oe-s fűrészüzemem 600mm fonódott vágánnyal /Roco HO-ás váltó átépíés 760mm és 600mm /
Rézgaras köszi az ötletet a váltóhoz!
Tökéletesn bevált!
Müszaki tanácsot szeretnék kérni. Épitettem egy kisebb fajta terepasztalt nikkelezett U profilu piko sinekböl. Ezek a sinek igen gyakran elkoszolodnak és ráragadva a mozdony kerekeire /BN 150/ gyakran megállást erdményezett.Mit lehetne tenni ez ellen?A sinek szarok vagy a mozdonybol kerül olajfilm a sinekre?