Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2022.04.29 0 0 55774
rm40 Creative Commons License 2022.04.28 0 0 55773
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.26 0 2 55772
Előzmény: hegyaljai4 (55771)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.26 -1 1 55771

Szerintem erre gondolt a "független, felkészült, oknyomozó újságíró":

 

 

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (55770)
rm40 Creative Commons License 2022.04.25 0 0 55770
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.22 -4 3 55769

Tekintve hogy Budapest mostanában Karigeri irányítása alatt áll, több most arrafelé a kétségekkel teli ígéret (vagy inkább ígérgetés!). A Lánchíd felújítása sem úgy halad ahogy kellene, és nem is olyan teljeskörű, mint a Tarlós-féle felújítástervezet volt, mely a környező útelemek (alagút, Lánchíd alsó szintjén lévő helyiségek, Clark Adam tér, hozzá vezető utak felújítása).

 

Először legyen hiteles a kivitelezést megrendelő Főpolgármesteri Hivatal és maga a Főpolgármester! Aztán a többit majd meglátjuk... !

Előzmény: toto92 (55768)
toto92 Creative Commons License 2022.04.22 0 0 55768

A probléma nem a kivitelező hanyagsága hanem az olvtárs fals elvárásai. Senki nem mondta hogy a rakpart fel lesz újitva a Lánchídtól délre.

Előzmény: Hírfigyelő (55764)
rm40 Creative Commons License 2022.04.22 0 1 55767

OFF

napibarom

ON

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.22 0 0 55766

Jó, ha 30% az túlzás, akkor legyen 10-20% közötti arányú, attól függően, hogy az érintett kivitelezőnek ezt megelőzően hány szerződésszegése vagy trehány munkavégzése volt. Ha pedig volt közte olyan hídkivitelezési hibája is, mint amilyen pl. az olaszországi autópálya-híd leszakadását vonta maga után, akkor egyszerűen vonják be véglegesbe -- már egy leszakadási eset után is! -- a kivitelezési engedélyét is!!!

 

Valahogyan csak elejét kell venni a trehány munkavégzésnek, mert itt először is az autósok közlekedésbiztonságáról(!!!), valamint másodszor pedig a ráköltött százmilliárdokról van szó!

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55765)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.21 0 0 55765

30% az túlzás. Ideát 10% szokott lenni, már, ha van ilyesmi a szerződésben előre lefektetve.

OFF

Van ám más megoldási lehetőség is. Épp most vesződünk egy HÉV vasúttal itt a városban (angolul). Annyira gyenge volt a kivitelezés, hogy időre nem tudták átadni javításokkal együtt, ezért mió$ büntetést kellett a városnak fizetniük. Persze később még többször is áthágták az önmaguk által megjelölt határidőket, ami további mió$-kal járt. Elég az hozzá, hogy most éppen nyílvános hivatalos vizsgálatot tartanak arról, hogy mi történhetett és hogyan lehetne megelőzni az újbóli előfordulást. (Azért, csak nekik adták a következő fázis építési szerződését is - szerintem hibásan.)

Előzmény: Hírfigyelő (55764)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.21 -2 1 55764

Az ilyen áll-leeséseket okozó hanyagságoknak vajon nem azzal lehetne-e elejét venni, ha a kivitelezővel úgy kötik meg a szerződést, hogy akkor amikor kijelenti a kivitelező hogy mindennel elkészült, akkor az árnak csak a 70%-át fizetik ki neki, a fennmaradó 30%-ot pedig csak és kizárólag csak akkor, ha 10 elfogulatlan és független műszaki átvevőbiztos egybehangzóan megállapítja, hogy "a kivitelezés tárgyát képező létesítmények kivitelezésénél sem semmilyen műszaki, sem pedig semmilyen más jellegű hiányosságot (ilyen egyéb hiányosság lehet pl., hogy: csak az út hosszának egy része készült el, és egy valahányad része pedig még nem) nem találtunk", és csak ekkor fizetendő ki a fennmaradó 30%-nyi összegrész.

 

Így a kivitelező anyagilag is érdekeltté tételével garantálni lehetne a csalásoktól és hanyag munkáktól mentes becsületes, és teljeskörű kivitelezést! ;-)

Előzmény: mzdude (55755)
rm40 Creative Commons License 2022.04.21 0 0 55763
toto92 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 55762

Tavaly augusztusban kezdtek neki a cső cseréjének, és november végétől volt egyirányú a rakpart az Erzsébet híd és a Lánchíd között észak felé.

Előzmény: toto92 (55761)
toto92 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 55761

Nem tartott két évig.

Előzmény: mzdude (55760)
mzdude Creative Commons License 2022.04.16 -1 0 55760

Huhh, és mi tart ~2 évig egy cső cseréjén?

Előzmény: NAR (55756)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.16 0 2 55759
Előzmény: trizs77 (55758)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.16 -1 0 55758

87-es út

 

https://infostart.hu/belfold/2022/04/16/negysavos-ut-epul-nyugat-magyarorszagon

 

Az nem derült ki számomra a cikkből, hogy a régi 87-t négysávosítják vagy új 87-es épül ?

 

 

rm40 Creative Commons License 2022.04.15 -1 0 55757
Előzmény: mzdude (55755)
NAR Creative Commons License 2022.04.15 0 4 55756

Vízcsövet cseréltek az út alatt, amiatt kellett lezárni, nem a járdaépítés miatt.

Előzmény: mzdude (55755)
mzdude Creative Commons License 2022.04.15 0 0 55755

A minap volt szerencsém a ~2 évig lezárva tartott, felújított pesti rakparton.

 

Leesett az állam.

 

Azt hittem, itt faltól falig mindent felújítottak, kicsinosítottak. Ha már ilyen sokáig tartott, ugye.

 

Ehhez képest, volt némi átrendezése az útnak, illetve részben újraaszfaltozták. A szegélykövek cseréjére már nem jutott energia. Az út mellett apró macskakőből van új járda, ami szép lett, csak az építését a forgalom fenntartása mellett is megoldhatták volna - már ha az szempont lett volna. Maga a rakpart fala semmit nem változott, holott korábban a Parlament környékén az is megszépült. Egyéb fejlesztésnek nem láttam nyomát.

NAR Creative Commons License 2022.04.14 0 1 55754

Igen. Viszont eddig nem erről a körforgalomról volt szó, hanem a 71-75 kereszteződésben, a város túlsó oldalán.

Előzmény: trizs77 (55753)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 55753

Keszthelyre bejutáskor ha dugó van akkor az Gyenesdiás-Vonyarcvashegy felöl 71-es út van nyáron.

 

Olyankor ott nem ritka, hogy a Keszthely keleti körforgalomtól Vonyarcvashegyig 3,5 km áll a sor,  araszol, hogy bejusson Keszthelyre vagy a Keszthely északról elkerülő útra.

Előzmény: NAR (55751)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.14 -1 0 55752

A napi kb. 300 tehervonatba bele számit a :

 

     - Salgótarján-Hatvan, hetente kétszer,

     - Franciavágás-Pápa hetente háromszor,

     - Tiszalök - Görögszállás hetente egyszer,

 

és még több mint 100 hasonló viszonylat.

Előzmény: nyebojsza (55750)
NAR Creative Commons License 2022.04.14 0 0 55751

Nekem nem tűnt fel, hogy 71-75-ös irányban (bármelyikben) olyan nagy forgalom lenne, főleg a 71-71 irányhoz képest... Bár az önmagában "érdekes" lesz, hogy az M7 felől két sávon jön be a(z új) 71-es, a másik oldalon Balatonfüred felé már csak egy sáv megy ki. Azt gondolnám, olyan "sima" körforgalom elég lenne, mint ami az 1-esen van a 2x2 sávos szakaszon Biatorbágynál: a belső sávból csak egyenesen és balra, a külső sávból csak jobbra. Persze eleinte ezt is mindenki ugyanígy elrontaná...

Előzmény: ÁsítóSárkány (55746)
nyebojsza Creative Commons License 2022.04.14 0 0 55750

"jelenleg ugyanis majdnem minden második tehervonat áthalad a fővároson"

Mert a többi merre megy? Bájánál alig-alig megy vonat, Soltnál egyáltalán nem megy, van másik híd?

Előzmény: trizs77 (55749)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 55749

Így már más.

Nagyon más.

 

1./ ebben már Cegléd és Dunaújváros nincs benne.

Így helyes.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2./ ....".....Záhonytól Győrig tartó vonal kiépítése 2030-ig elkészüljön......"

 

Ebből a Záhonytól Szolnokig (250 km) egy centimétert se kell építeni mert már megvan 50 éve.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3./ ....."....elmondta: a vasúti teherszállítás most nem versenyképes Magyarországon....."

 

Később se lesz az.

Van pár speciális fuvar amit vasúttal kell szállítani az országon belül is, például a Bükkábrány-Visonta napi 6 db lignit vonat, de fuvarok nagy része, országhatáron belül, eddig is ezután is közúton fog eljutni rendeltetési helyére.

 

2019-ben az utolsó béke évben országhatáron belül :

      - a közút elszállított 166 millió tonna árút ami .................82,8%-os részesdést jelent.

      - a csövezeték elszállított 19 millió tonna árút ami .............9,5%-os részesdést jelent

     - a vasút elszállított 14,5 millió tonna árút ami ...................7,2%-os részesdést jelent.

     - a vízi száll elszállított 0,12 millió tonna árút ami ................0.06%-os részesdést jelent

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4./ .......".......A magyar vasúti teherszállítás versenyképesebbé tételéhez új vasúti korridor kiépítésére van szükség, amely a ferencvárosi rendező pályaudvart kiváltva Budapestet is tehermentesíti, jelenleg ugyanis majdnem minden második tehervonat áthalad a fővároson -......."

 

Jó lesz az minden harmadiknak is.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A minisztert felkészítő személy nem áll feladatai elvégzésekor a toppon.

 

 

Előzmény: csalántea (55748)
csalántea Creative Commons License 2022.04.14 0 0 55748
Előzmény: trizs77 (55745)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.13 0 2 55747

Kedd 12-e.

 

Budapest 4,50 - Pér 6,20 = kb. 130 km.

Az M1 hajnalban is végig tele kamionnal.

 

Mi személyautósok az út biztosan több mint felét a belső sávban tettük meg, mert vagy nem lehetett, vagy nem volt célszerű visszatérni a jobb oldali sávban, mert azonnal vissza kellett volna sorolni a belsőbe a külsőben lévő sok kamion miatt.

 

Az M1-sen ezen a kb. 120 km-n 10-12 kamionos is előzött belső sávban külső sávban haladó kamiont.

 

Pér 7,40 - Budapest Fiumei út 9,40.

Kamionokról ugyanazt lehet leírni mint odafelé.

Az M1-sen Pértől a budaörsi virágpiacig kb. 1 óra volt az út.

A virágpiactól a Keletiig egy másik óra.

 

kicsi szünet majd :

 

Budapest 12,30 - Pér 14,00 óra.

Az M1-sen a kamionok sűrű tömött sorokban.

Mondjuk azért is van az autópálya.

 

vissza

 

Pér 14,05 - Budapest 15,45

Kamionokról ugyanazt lehet leírni mint odafelé.

Itt már Budapesten átjönni a Virágpiactól Zuglóig nem volt akkora horror mint reggel.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

PÉR, 81-es út 69-es km szelvény.

A falun a 2020-as (fékezett habzású) évben kb. 1400 kamion haladt át naponta.

Két irány együtt.

Irányonként úgy kb. 700 kamion = 24 óra alatt.

Óránként átlag 29 db irányonként.

Ez csak átlag.

 

Azóta (2020) ez a szám növekedett.

 

 

 

 

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.13 0 0 55746

Ott is attól lehet tartani, hogy ugyanabban az időben több balra irány is jelentős forgalmat bonyolít...

Mondjuk annyira borzalmas talán nem lesz, mint a budakalászi turbó... de egy kis józan paraszti ész nem ártana...

Előzmény: NAR (55740)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.13 -1 0 55745

Szolnok-Cegléd-Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár-Győr

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

ezt hol olvastad ?

 

Tehát nem Szolnok-Kecskemét-Adony-Fehérvár

 

hanem Szolnok-Cegléd-Kecskemét ?

 

Tényleg?

 

Ilyen vissza kanyarok is lesznek benne mint Cegléd után vissza délkeletnek mikor a vonal nyugatra tart ?

 

És tényleg érinti majd Dunaújvárost?

Mert szerintem Adonytól 8 Duna híd) Dunaújváros délre van, míg Fehérvár meg nyugatra.

 

 

Előzmény: csalántea (55743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!