Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 2620
A szokott helyen, nem? A Lángban.
Előzmény: Recece98 (2619)
Recece98 Creative Commons License 2001.02.09 0 0 2619
Hi

Hol lesz holnap borze?

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 2618
Hali!

Carpy: gyors voltál :-)

Valaki? Holnap? Börze? Én kimegyek, hátha lesz valami. Konkrét terv nincs, csak nézelődés.

üdv!

Előzmény: Carpy (2616)
COWFITZ Creative Commons License 2001.02.09 0 0 2617
Köszi a tippet, majd próbálkozom (bocs, hogy csak most válaszolok, de nem jutottam előbb gépközelbe)!
Előzmény: joem (2564)
Carpy Creative Commons License 2001.02.08 0 0 2616
Ha marciusig nem kel el, en orommel elfogadnam...
Előzmény: Törölt nick (2615)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.08 0 0 2615
Nekem van egy U profil PIKO kereszteződésem (sima keresztezés), új, nem használtam soha, ingyen felajánlom akinek kell. A börzén tudom átadni.
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.08 0 0 2614
Hali!

Este van, internet nincs. Tesóm gépét elbitoroltam, ez egy laptop, ha elgépelek valamit azért van :-)

Nagyjából a következőket szeretném írni:

Voltam kint Bécsben. Sok időm nem volt, vonatot jóformán nem láttam, egy-két villamost csak. Egy bevásárlóközpontban néztem körül. Volt egy igazán nagy játékkereskedés, aminek csak a modell-részlege nagyobb volt mint pesten valamelyik vasútmodell-bolt. Fleischmann modellek voltak, sínek és kocsik is. Az árak közel a miénkhez, vagy felette - inkább az utóbbit láttam. Pl. két tengelyes teher: 200 ATS, 3 tengelyes személy 450 ATS. Kiegészítők minden mennyiségben, rengeteg Faller ház volt kirakva, a késztől a Mozarstrasse-ig! Volt LGB-ICE (elég gagyin nézett ki!) az árát inkább nem írom le.....szóval nem nyert.
Talán érdemes lenne körülnézni más modellboltokban is, amit most leírtam az erre az üzletre vonatkozik. Még megyek ki ebben a hónapban, remélem több időm lesz körülnézni!

Más, terepasztalterv:
Azt hiszem, lebeszéltetek a gurítódombról (az itt leírtakat talán még N méretarányban sem tudnám megvalósítani ekkora helyen :-((( ) Majd meglátom, mire jutok az új tervvel.

Ja, vettem kint egy gyönyörű könyvet, terepasztalok és diorámák képeivel. Bernhard Stein: Meine schönsten Modellbahnanlagen című. TÉNYLEG nagyon szép!!!! Akit érdekel, ha szombaton lesz börze, megyek ki, nálam lesz.

WINTRACK: crack elérése lejjebb olvasható; a www.miba.de oldalról tölthető le (bocsánat, az emailre nem volt időm válaszolni, meg mint írtam a saját gépemet sikerült elzárni a külvilágtól...)

Azt hiszem, egyenlőre más nincs :-)

üdv mindenkinek!

Előzmény: SÜNÖCSKe (2613)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.02.08 0 0 2613
OFF

Má' este van!

ON

Előzmény: Törölt nick (2612)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.08 0 0 2612
Hi!

Tegnap írtam egy szép új hozzászólást, de a net-kapcsolatom megfáradt...majd ma este bemásolom (hál' istennek mindíg mentek)....

üdv

artax Creative Commons License 2001.02.07 0 0 2611
Sziasztok

Nincs meg valakinek a Wintrack nevu program?
Lucky Luke
Nekem is TT-m van es szerintem mindenkeppen erdemes belevagnod az epitesbe.
Lehet mindent kapni TT-hez csak keresni kell...

etwg Creative Commons License 2001.02.07 0 0 2610
Szia Carpy meg Manhattani,

a guritodombhoz ügyhöz annyit még, hogy ráadásul az amerikai kocsik sokkal könnyebben futnak (kizárolagos tücsapágyazás, egységes suly, csakis alvázas kocsik). tehát aránylag könnyen optimálizálhato a rendszer, meg ráadásul sokkal több a hely is, tehát nagyobb a pálya, igy nincs probléma nagy ivü váltokkal (esetleg kizárolagosan szimmetrikus konstrukcioval -Y válto, mert csak ez garantálja ugyanazt az ellenállást mind a két irányban.). Ugyanez a normális asszimetrikus kitérövel majdnem megoldhatatlan, hiszen a vagon egyenes irányban ugyanarrol a dombrol, kb. 2-szor olyan messze gurul mint egy 380 cm-es ivben.
Persze ezt a láthatatlan mozgatást (legfuvokák) esetleg sokkal elegánsabban elektromágnesekkel is meg lehetne oldani, söt azzal a saru kérdés is megoldhato lenne, hiszen a cél alatt a bekapcsolt mágnes igenis lefékezheti a vagont.

Szvsz a guritodomb a vasutmodellezés legnagyobb problémája, és nem láttam eddig egy igazán jol müködö rendszert, habár mint korábban irtam, valamikor a drezdai egyetemen egy egész kutatocsoport létezett (Prof. Kurz vezetése alatt), akik ezt meg szerették volna oldani, hogy a tanterepasztalukon (kb. 20x40 m) egy guritodomb is legyen annak minden jellemzöivel, jelzö rendszerével, hogy azok a szégény jövöbeli vasutasok ne az igazi törött kocsikon számlálják tehetségüket. Prof Kurz az eredményeket egy két kötetes vasutmodellezö könyben ecseteli, és szomoruan állapitja meg, hogy sajnos nem érték el a céljukat.
Amit én láttam az is nagyon jo volt, hiszen valamennyi átalakitott vagon (egységes alváz, lendkerék minden vagonban, müködö vagonfékek) biztositott egy aránylag problémamentes üzemet (H0-ban) és ezt már kb. a 60-as évek végén - amikor még nem létezett a számitogép sem (legalábbis nem ilyen célokra).
A guritodomb esetében ugyanis még egy jellemzöt kellene élethüen modellezni -a mozgás dinamikáját - amit ugye a fizika majdnem kizár, mert egy 100-szor kisebb tárgynak nem lehet ugyanolyan a dinamikája mint a nagynak. Más jellemzöi meg pont ellenkezöen jelennek meg (surlodás a nagy vagonok sokszorosa).
Ennek ellenére sok sikert az ujabb probálkozáshoz.

manhattani

az emlitett könyv szerintem kicsit tuloz az átmeneti ivekkel, ha az eredeti a példakép, és csak a távolságok lettek átszámolva modellméretbe akkor közel jár az igazsághoz, azonban a modellek ettöl sokkal "érzéketlenebbek", tehát nyugodtan megengedhetö a rövidebb iv is. Természetesen vigyázni kell eme átmenetekre, optikai szempotokbol is, meg müszaki szempontbol is, hogy a kapcsolok ne akadjanak szét. (az a kapcsoloktol is függ, vannak tipusok, amelyek érzékenyek a szintvátozásokra, mások meg nem).
Ha könyv szerint akarsz épitkezni, akkor a helyigény egy-egy emelkedöhöz igen megnö, azaz 3 cm-es emelkedést nem 1 méteren érsz el, hanem kb. 3-n, mert 6 vagon hossza kb. 2 méter, aminek a felét mind a két végén az emelkedönek hozzá kell adni. (6 cm-es emelkedéshez, természetesen változik a helyigény, mert összesen 2 átmeneti iv lesz, azaz 2 méter az ivre, kettö meg magára az emelkedöre). Nem kell annyira komolyan venni a szőmlgatésokat, inkább egy jo szemmértékre van szükség meg némi tapasztalatra.

Előzmény: Carpy (2609)
Carpy Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2609
"Végezetül egy megvalósított modell gurító üzemről: a Model Railroader írta, hogy valaki a gurítódomb utáni vágányba ferdén, szemben a leguruló kocsival levegő-kifúvó csöveket épített be kellő sűrűséggel. A kocsik sebességét LED diódás-fotocellás érzékelős rendszer mérte, és digitális folyamatszabályzó vezérelte a fújás erősségét, hogy a kocsik kellő méltósággal guruljanak, és mégis kellő távolságra elmenjenek a dombtól. Ehhez persze az is kell,hogy a rendező vágánycsoport is, bár kisebb meredekséggel, lejtsen a gurítódomb felől."

Ez orulet! :))
De nem kell annak lejtenie! Ha nagyon lelassul a kocsi, akkor bekapcsolnak a "gyorsito" fuvokak, vagy a lassito fuvokak egy-egy apro motor segitsegevel befordulnak iranyba, es onnantol hatszelet adnak a kocsinak. Csak nehogy felgyorsuljon :-)

(Es a sarukat ki teszi a kocsik ala? :-) )

Előzmény: manhattani (2608)
manhattani Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2608
Szevasztok,
én csak kontárkodom a modellezés topicban, de olvasom, hogy alaposan kiveséztétek a modell gurítódomb kérdést. Hadd írom le a véleményem.

etwg!
A vízszintesből emelkedőbe átmeneti ívet a Linzbauer könyv elég jól kitárgyalja, de csak erős idegzetűek olvassák el, mert nagyobb hosszt ír, mint te, több, mint 6x-osát a leghosszabb kocsinak...

Matiz!
Ha gurítódombot akarsz látni, szerintem ne Rákosra menj, ott a nagy rendező- és tárolópályaudvar mellett viszonylag kicsi a gurító üzem. Menj el Rákosrendezőre, ott igazi nagyüzem volt, mára belepte a fű, nyugodtan lehet ott mászkálni.
Amúgy a rákosrendezői elrendezés nagyon jól kínálja magát megmodellezni.
Egy, a két végén szabályos ívű (köznyelven ovális) pálya egyik íve a körvasútról Angyalföld elágazásnál Rákosrendező felé leágazó (a valóságban kétvágányú) vonala lehet. Ezzel párhuzamos (az ív belső felén) a gurító kihúzóvágánya, amely a rrendezői fogadó vágánycsoporttól a gurítódomb mellett halad. Ez a vágány kb. 90 fok eltérés után bakban végződik, ezzel meghatározva a leghosszabb szerelvényt, amit gurítani lehet.
A kihúzott szerelvényt aztán a dombon keresztül tolták át, és szétosztották a rendező vágányokra. Úgy, ahogy Macibb írta, a vonatokat innen indították, nem volt külön indító vágánycsoport. Érdekesség, hogy Ferenc felé az átállítós vonat a domb túlsó oldaláról indult, ami a kihúzó vágány bakja után csatlakozott be a körvasút vágányába.
Remélem, érthető... :-))
Magam valamikor fél napokat ácsorogtam a gurítás fölött a gyaloghídon, ha valaki kívánja, szívesen tartok helyszíni idegenvezetést.

Végezetül egy megvalósított modell gurító üzemről: a Model Railroader írta, hogy valaki a gurítódomb utáni vágányba ferdén, szemben a leguruló kocsival levegő-kifúvó csöveket épített be kellő sűrűséggel. A kocsik sebességét LED diódás-fotocellás érzékelős rendszer mérte, és digitális folyamatszabályzó vezérelte a fújás erősségét, hogy a kocsik kellő méltósággal guruljanak, és mégis kellő távolságra elmenjenek a dombtól. Ehhez persze az is kell,hogy a rendező vágánycsoport is, bár kisebb meredekséggel, lejtsen a gurítódomb felől.

JSB Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2607
Csak most vagyok újra, tehát:

A C külön kikötött jog egy halom pénzért. Az igaz, hogy amit Te csináltál az eredendő jogon a Tiéd idehaza, de ez nem vonatkozik a külföldre. A nemzetközi szélhámosok krémje a jogi szakma gyöngyei ezen szedték magukat hülyére, ui. minden országban más-más jog, és a védelem néhol többe kerül mint a védett érték.

A hivatkozást megteszik, és saját földjükön még akkor is ha égbe kiálító disznóság - általában soviniszta, monetasrist alapon - a rablónak adnnak igazat, a külhoni "jött- ment " szerzővel szemben. Ó mily szép az egységes jövővilág, Nemde?!

JSB

Előzmény: rezgaras (2545)
JSB Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2606
Bender Oszi!

Nyitott kapukat döngetsz. Többet a 2002/1-ben.
Most casak annyit, hogy kezdődik a vágágeometria sorozat. Nem rajzzal, fényképekkel. Lesdz min rágódnunk.
Ezv évben a Marklion C, Fleischmann Profi, ROCO és a ketdőknek az új PIKO 8 igennem hallucináltok, megint van) lesz a téma.
Szándék szeint gyün a DIGI sorba, a Delta a 2000/2-3-ban ezt kívánta felvezetni.
Lesz épület, meg minden, ami belefér. Sajna nincs több pénz oldalszám bővítésre!
kinyomtattaléak magamnak, elteszem, m egszívleltem. Örülök, hogy Te is arra gondoltál, ami már tervezés alatt.
Biztos lehetsz benne, hogy igzat Írok)-mondok) mert egy lap anyagát nem lehet két héttel a lapzárta előtt kicserélni, főleg akkor, ha a téma anyaga hosszú idő alatt írható, és a besuzerzése is egy kálvária.

JSB

Előzmény: Bender Oszi (2590)
JSB Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2605
jpg 54
Elnézést, hogy csak most, de most jöttem vissza a szögecsszámláló kiállításról, meg stb. A két kép érdekelne, mégpedig nagyon. Gyüjti a szerkesztőség. Termélszetesen csak scann és azonnal vissza. Ha emilben bejössz, megírom mire kellene.

JSB

Előzmény: pg54 (2593)
sansan Creative Commons License 2001.02.06 0 0 2604
Djt122 Jól tudod.A pecsában szokott lenni és azért írtam ALKUDNI,mert tényleg drága,a kért árat soha ne add meg.
Előzmény: djt-122 (2603)
djt-122 Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2603
Kedves Matiz

Sajnos már lebeszélni nem tudsz az U profilrol mert 2 éve kész van már a terepasztal s az idén ugy döntöttem kicsit kibövitem a vágányzatot gondolkoztam én is hogy áttérek a modelvágányzatra de a 11 db válto és annak költségei miatt elvetettem az ötletet arrol nem is beszélve hogy ugyanolyan méretü sineket nem kapnék :( .Ráadásul saját tapasztalat megtanitott rá hogy az U sinek nem a legtökéletesebbek .

Biga

a kispesti vigadoban /1191 Fö u. 22 T 282-5656/ február 23-24-25én 9-17 oráig vasutmodell kiállitás modell és makettvásár lesz. Legalábbis a Kispesti magazin szerint. Belépöjegy 250 ft. gyerek 150 ft.

Sansan

A hársfa utcai manus véletlenül nem a Pecsa bolhapiacán árul vasárnaponként? Mert adott egy névjegyet . Elég drágán árul .

Előzmény: Törölt nick (2597)
etwg Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2602
OFF

Nem akarom rágni a témát, biztos vannak ilyen esetek is, de azért nézz be bármelyik boltba és keress egy 431.8 mm-es monitort, (és vigyázz meg ne verjenek). Szerintem az elado még át sem tudja számolni, hogy egy 17 colos monitor milyen nagy.
Ha ennek ellenére valaki meggazdagodott, az inkább azt mutatja, hogy a zürzavarban jobban tudott halászni, nem azt, hogy valaki is nagyon figyelembe venné nézeteit illetve "drága" leveleit.
Azt hiszem térjünk vissza a modellvasuthoz, hagyjuk a jogok azoknak, akik azon keresni tudnak, inkább igyekezzünk messze kitérni e témák (problémák) elöl. Ráadásul a kis hazában, annak is örülni kell, ha valaki a lopott modellvasuti anyagra érdeklödést tart, mert az is azt jelzi, hogy érdemes csinálni, és vannak akiket még érdekel akár ilyen formában is a dolog.

Előzmény: rezgaras (2601)
rezgaras Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2601
etwg írta:

> Én meg nem tudom, hogy hol lehetne a jogaidat érvényesiteni ilyen esetben

Habár ez a vita egyre inkább OT, azért még egy szót.

Nem tudom, Magyarországon mi a helyzet - mint írtam, kis hazánkban mindenki azt csinál, amit akar... Németországban azonban szólhatsz egy ügyvédnek, ha a jogaidat csorbítva látod. Az ügyvéd küld egy figyelmeztetést a tettesnek, amiben egyben ezért a tevékenységéért egy 1000 és 3000 márka közötti összeg lefizetésére is felszólítja az illetôt. Az illetô végiggondolja, van-e esélye nyerni. Ha nincs, mert egyértelmű, hogy lopott, akkor kifizeti az ügyvédet és leveszi a lopott anyagot a web-oldaláról.

Egyébként ez az összeg nagynak tűnhet, vannak ügyvédek, akik ebbôl élnek, nem is rosszul. Talán hallottál már Freiherr von Gravenreuth-ról. Ha nem, keresd meg az Interneten! Iszonyú pénzeket keresett csak azzal, hogy figyelmeztetett minden PC-boltot, akik a képernyôk nagyságát collban hirdették, hogy ez nem engedélyezett mértékegység az európai közösségben. Szerzôi jogi figyelmeztetésekkel is foglalkozik - provokál is.

Egyébként a legújabb (2000/3) c't Magazinban megint van egy jó cikk a web-jogról. Onnét én úgy értettem, hogy az adott esetben a perérték lényegtelen, mivel személyhez kötôdô jogról van szó.

Előzmény: etwg (2560)
etwg Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2600
Kedves Oszi,

az nem is kevés ami téged (meg biztosan másokat is) érdekel. Pont itt van szerintem a probléma, egy-egy olyan cikk ,mint a rézgarasé volt, elkészitése rengeteg idöt vesz igénybe. Ezt nem lehet csak ugy a ingujbol elöszedni. Ráadásul amit te itt felsorolsz szvsz szerint meghaladja egy diploma-munka keretét, tehát még annak is nagyon sokat kell tudnia, aki ezeket az anyagokat össze kivánja gyüjteni (a szerkesztök).
A másik dolog, hogy milyen modell leirását kellene közölni. mindenki ugyanazt akarja?
Ezek nagyon bonyolult kérdések még a német nyelvterületen is, ahol rengeteg cég foglalkozik vasutmodellel, igy az ujságoknak marad minden honapra valami. A te kis hazádban, sajnos más a helyzet, és azt az egy-két modellt amit (hála az istennek) lehet kapni, nagyon hamar szétrágnák a modellujságok, utánna meg jönne a morgás (töletek), hogy nincs semmi az ujságban. Szerintem a tesztek sem az igaziak, mert ahhoz is egy komoly stáb kell (ami ugye nincs), támogatás a gyártotol (szintén hiányzik), és aktualitás (szintén hiánycikk - mert mikor is készült az utolso MAV modell valamelyik nagy gyárban). Azt meg kár tesztelni, hogy mit hozott ki a Maerklin stb. (hacsak nem valami földet rengetö dologrol van szo).
Most csak a saját nevemben irok, de azt hiszem mind a két lap szerkesztöje megteszi a magáét, hogy érdekes legyen a lap. Az sokban a modellezöktöl is függ, mert aligha várhato el egy szerkesztöségtöl, hogy modelleket épitsen havi rendszerességgel. Azaz gyakoraltilag az olvasoknak kellene irniuk a lapot, a szerkesztönek meg szerkeszteni, azaz válogatni (sajnos azonban igen gyakran nincs miböl -pl. még egy az egész világon müködö, több int 1000 tagot számlálo vasutbarát, modellezö társaság évente 4 szer megjelenö kb. 10 A4 oldalas ujságjába sincs mindig mit rakni, és mi szerkesztök is gyakran ki vagyunk merülve.
A világ legnagyobb vasutmodellezö lapja a ModelRailroad alakitott egy klubot saját alkalmazottai számára és ezek évente készitenek egy un. projectot, azaz vagy egy kisebb terepasztalt, vagy valamilyen modellt. Ebböl is láthatod, hogy nem olyan egyszerü gyakorlati cikkeket irni, de igérem én is, hogy minden segitséget megadok mindkét lapnak, és utban van 2 cikk, amelyek nagyon gyakorlatiak, remélem meglesz a kivánt visszhang is. Csak mint érdekességet mondom, hogy a jelenlegi modellemen egy szük baráti körben (4) már több mint 5 éve dolgozunk, és még csak egyetlen egy mozdony készült el, amit esetleg egy ujság két (!) havi számában le lehetne irni (nyilván nem olyan részletesen, hogy utánna lehetne épiteni, de minden fogás benne lenne. Azaz, ha jol számolom 4 ember 20 évnyi modellezési idejét lehetne mondjuk 8 oldalon ecsetelni. Nyilván, hogy nem minden modell ennyire bonyolult, csak azért irom, hogy legyen valami mérhetö adat is. Ráadaásul hányan készitünk modelleket (föleg Mo-n?).

Van rengeteg vasuttal foglalkozo könyv is (sajnos nem tudom mennyire elérhetök - nézz be Szücs Lajos oldalára), ahol igen sok, általad felvetett kérdésre megvan a válasz, meg nem árt, ha az embernek nyitva van a szeme is, mert akkor lesz csak igazi vasutmodellezö, ha meglátja a valoságot és azt le is tudja képezni a modellbe. Ehhez meg elég havonta egyszer kétszer elsétálni valamilyen vasutvonal mellett, és megismerkedni annak részeivel, és keresni a választ arra, hogy mi mire van, és hogyan müködik.
Persze egy modellhez nem olyan fontos tudni, hogy milyen tipusu váltok vannak, milyenek a vágánykapcsolások stb. ez többnyire adott a használt sinrendszerrel, aki ettöl el akar térni, annak ugysem marad más hátra mint az eredetit a legmélyebben tanulmányozni - ez nem tartozik egy havilapra.
Az állomások tervrajzai sem igazán modellezöknek valok, mert még a legkisebb állomás is kb. 5ször nagyobb, mint amit modellben meg lehet csinálni, tehát itt igen is kellenek a kompromisszumok.
A leirtak ellenére azt hiszem mindenki keresi a jo témát, ami sokakat érdekelhet, és tetszetössé is teheti a lapot.
Elnézést ha hosszu voltam, remélem a szerkesztö kollegák is visszatérnek Nürnbergböl, és majd jön azok hivatalos állásfoglalása is.

Előzmény: Bender Oszi (2590)
sansan Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2599
Djt 122! De ha Mégis olyan eltökélt vagy,hogy U prufilból készíted a vágányhálózatot,akkor mondok egy tippet.A Hársfa utcai Gyűjtők Boltjában láttam az öregnél a sok cucc között tavaly egy átszelési kitérőt.Új volt,ki tudja hány éve őrizgeti már.És alkudni,alkudni keményen!
Biga Cubensis Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2598
Nem :)

Tud egyébként valaki a hétvégén kiállítást vagy egy jó börzét?
Megígértem a barátnőmnek, hogy elmegyünk :)

Előzmény: by az ex bhv (2587)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2597
Hali!

Ha meg nem keso, lebeszelnelek az U profilu sinrol! En most szedem szet az asztalt, mert atterek I profilra.

udv

Előzmény: djt-122 (2596)
djt-122 Creative Commons License 2001.02.05 0 0 2596
Kicsit elszomorit amit a VT 137 röl mondtatok de nekem annyira tetszik . Más . Mit tippeltek mennyi esélyem van kettös keresztezö váltot szerezni Piko Standard /U profilu/ sinböl ?
Bender Oszi Creative Commons License 2001.02.04 0 0 2595
Régi PIKO gőzösök szerkocsijain van ilyen (BR 23, BR 50). A kapcsoló a kocsi tengelyére van erősítve, nem fix erősítéssel, egy rugalmas lap szorítja rá. Ha a mozdony előre megy a tengelyforgás a kapcsoló horgát megemeli, ha tolat, a kapcsoló horgát leengedi, a horog kiakad a hozzákapcsolt vagon kapcsolójának kengyeléből. A mozdony kapcsolóhorgának mozgását a tengely és a kapcsoló közötti dörzskapcsolat hozza létre. Lehet, hogy az elnevezés rossz, de ha láttál már ilyet, rögtön tudod miről van szó.
Az asztal üzembehelyezésének időpontja sajnos még bizonytalan.

Oszi

Előzmény: Törölt nick (2592)
Lucky_Luke Creative Commons License 2001.02.04 0 0 2594
Sziasztok!

Pár napja kezdtem olvasgatni a fórumot, mivel terepasztalt szeretnék építeni. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e belefogni, akkor ha TT (1:120) méretü lenne. Jobbára váltók hiányoznak, de néhány kocsi és mozdony sem ártana, azonban azt vettem észre, hogy a TT-t eléggé mostoha gyerekként kezelik a gyátók, és inkább a H0-t fejlesztik. Bolhapiacon illetve csere-bere piacokon lehet még használható, jó állapotban lévő TT modelleket kapni, illetve lesznek új modellek a jövőben a boltokban? Egyszóval, érdemes belevágni terepasztal építésbe TT méretben? Ti hogy látjátok?

Luke

pg54 Creative Commons License 2001.02.04 0 0 2593
Kuriózum!!!
Van két fotóm ugyanarról (!!!) a modellvasúti szerelvényről:
az egyik: 1942-ből,
a másik: 1992-ből!
Komolyan!
(A vonatot a tesóim kapták kisgyerekként, aztán én elörököltem tőlük.)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.04 0 0 2592
Milyen az a dörzskapcsoló? Egyébként szívesen megnézném a gurítódombodat, ha egyszer véletlenül üzembe helyezed ...

Macibb

Előzmény: Bender Oszi (2591)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.02.04 0 0 2591
Igen, sajnos tudni kell mindegyik kocsiról milyen gyorsan gurul. Kb. nyolcvan tehervagonom lehet, és mégsem olyan nehéz megjegyezni, mert az azonos típusok egyformán gurulnak. Általában a tengelyelrendezéstől és a tengelytávtól függ. A különböző kocsik sok esetben csak festésükben térnek el egymástól, ami ugye nem sebességbefolyásoló tényező. A nagy tengelytávú kéttengelyes kocsival lehet, hogy probléma lesz, szorulhat az ívben. Akkoriban nem volt ilyen kocsim, így ez fel sem merült.
Kéttengelyesből van 5-6 féle, négytengelyesből is ugyanennyi. Amikor kezd megtelni a rendezővágány elég az alsó kocsiszétkapcsolóról indítani.
Ha nagyon a rendezővágány elején állna meg a kocsi a gurítás után, egy tolatómozdonnyal a másik oldalról össze lehet szedni. Erre olyan mozdonyt használtam, amelyiknek dörzskapcsolós horga van. Bárhol le tudja akasztani magáról a kocsit. Elkezdtem átcserélni a kapcsolókat kurzkuplungra, ezért ezt a dörzskapcsolós megoldást át kell majd alakítani. De ez már egy másik történet.
Előzmény: Törölt nick (2589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!