Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3051
gyurmosz írta:

> mivel és hogyan üvegezzem be az ablakokat

Igényes angol modellezôk csak üveget használnak az üveg imitációjára - mégpedig azt a vékony üveget, amit a diakeretezéshez lehet kapni. De ennek a méretre szabása - csiszolása mazochista alkatot feltételez.

Én a magam részérôl vastag műanyag "fóliát" használtam azt, amibe manapság a boltokban az apróbb cuccokat vákuummal elôre csomagolják. Abból is a legvastagabbat. Ollóval lehet méretre vágni, aztán csiszolökoronggal - de nem nagy fordulaton, mert megolvad - pontosra alakítani. A szélén a gumi-utánzatot úgy csináltam, hogy egy csepp fekete festéket szétterítettem egy sima lapon, és az ablakok élét körben belenyomtam. Sajnos a legnagyobb elôvigyázat mellett sem lett igazán egyenletes.

Még valami: _sohase_ ragassz be ablakot pillanatragasztóval!!! A pillanatragasztó valamit kigôzölög, amikor megköt, és tejüveg-szerű foltokat hagy az ablakon. Én mindig epoxit használok.

> hol tudok vékony, modellezésre alakmas rézlemezeket és a
> Csörgő tetejére való réz szitafonatot szerezni.

Én műhelymaradékokat használok. Leggyakrabban 0,5mm-est, de vegyi maratáshoz max 0,3mm-es a jó. Egy egész kasznihoz szerintem legalább 0,5mm-es kell, mert annak még van tartása, a 0,3mm-est az ujjaddal meg tudod görbíteni, amikor pl. a mozdonyt fölveszed. De tartozékokhoz a 0,3mm-es is jó. 0,5mm-est még lehet lombfűrésszel vágni, 0,3mm-ert már nem, ha meg ollóval vágod, akkor könnyen felkunkorodik.

Rézhálót, mint mások is írták szűrôszövetként árulnak. Sajnos bizonyos felhasználásokhoz még a legfinomabb is durva. Egy alkalmazás volt a Kandó mozdony tetôszellôzôje:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/Kan_rdy/LKanrd6.jpg

Előzmény: gyurmosz (3032)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3050
M41 sajna nem. Volt V43, 520, BZmot(InterPici),M61. Meg MÁV személy- és tehervagonok. A MÁV IC-k döbbenetesn jól néztek ki!
Előzmény: gyurmosz (3044)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3049
Gyurmosz!
Köszi a tippet! Klassz képek, és még klasszabb asztal! Pláne N méretarány!!! Most az a kérdés, hogy gyári anyagból csinálták-e? A mi drága hobbink legdrágább eleme az oberleitung, ezen kéne segíteni. A legnagyobb bajom, hogy a Hobbex felsővezeték csak max. 4 vágány áthidalását ismeri a TT standart rendszerben. A többi, esetleg egyedi megoldásra nincs alternatívája. Nem tudom H0-ban hogy áll a helyzet...

A réz maratásról:
Ha meg van a lemez, akkor lehet kezdeni:
1.: Filmet kell csinálni - pauszra, vagy írásvetítő fóliára - a maratandó alkatrészt le kell rajzolni.
2. UV érzékeny lakkal a megfelelően zsírtalanított rézlemezt pormentes, sötét helyiségben, egyenletesen le kell fújni.
3.: Száradás után a filmet rátesszük a lefújt lemezre, üveglappal leszorítjuk, majd UV fénnyel (kvarc lámpa) megvilágítjuk.
4.: Ezután a hívó oldatban megfürösztjük a lemezt. Ekkor a megvilágított részekről a lakk eltűnik.
5.: Marató oldatba helyezve (vasklorid például) a lakk által "fedetlenül" maradt részek eltűnnek, és marad a fóliára megrajzolt, réz alkatrész.
6. Polírozás, festés, beépítés.
Fotó lakk, hívó oldat, gyorsmarató: elektronikai barkácsboltokban kapható. A leírtak gyakorlatilag a NYÁK gyártás, házi kivitelben.
csíkosháTTú

Előzmény: gyurmosz (3047)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3048
Lesz szombaton börze?
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3047
Találtam valamit (a felsővezetékkel kapcsolatban); http://www.tar.hu/epivk
Van keresztgerendás állomási vezeték is!
Előzmény: Törölt nick (3042)
Király E. Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3046
Műárt üzlet Budapesten a Skála-Metró oldalában a Markó utcával szemben van.Vékony rézlemezt most próbálok venni, kaptam egy cimet Angyalföldön állitólag ott lapokban van különféle vastagságban. Ha sikerrel járok, azonnal irok.hello
Előzmény: gyurmosz (3045)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3045
Köszi az infókat! Hol találok ilyen Műárt üzletet?
Az ablakkal kapcsolatban: ma vettem egy nyers kasznit, ebből lesz a mozdony (naná, hogy M41 :-)), méricskéltem rajta egy sort, és rájöttem, hogy tulképp jó az eredeti méret, csak a tömítés imitáviója zavart meg. Viszont tervezem, hogy egyszer majd építek egy IP Bz-t, ott szükség lesz az ablakokra :-)
Előzmény: Király E. (3043)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3044
Tényleg, TT-s Csörgő nem bukkant még fel a börzén (vagy máshol)? Bz-ből rengeteget láttam és elég szépek voltak!
Előzmény: Törölt nick (3042)
Király E. Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3043
Gyurmosz
Réz szitaszövetet a Műárt üzletekben lehet kapni , különféle hálósűrűségben, nagyon sok mindenre használható, méteres tekercsben van,de levágnak 5 cm-t is,ha csak annyi kell.beüvegezéshez:irásvetitő fólia szuper,gyönyörűen átlátszó és elég vastag ,van rendesen tartása és ivet is fel tud venni.Hello
Előzmény: gyurmosz (3032)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3042
V43: a múlt héten a Börzén feltűnt egy egyedi gyártású "Szili". A mozdonytest és a forgóváz szerintem nagyon szép volt. Az áramszedő jobb lett volna, ha Deák-féle lett volna. A hajtása Gützold volt. A két TT modellt ötvözni kéne...
Sokadszor kérdem: van-e valaki, aki (bármely méretarányban) bütykölt már magának felsővezetéket? Ha jól tudom Veismannék csak H0-ban gyártanak ilyesmit.
Előzmény: gyurmosz (3041)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3041
Szerintem elsősorban az a baj a felsővezetékkel, hogy drága, nagyon drága. Még a meglévő Viesmann és egyéb rendszereket sem nagyon veszik... Ha már a V43-asnál tartunk: A Deákék kihozzák TT-s méretben is, sőt, már van félpantográf-áramszedős változat is (psz: 1189).
Előzmény: Törölt nick (3040)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3040
Akkor minek a sok villamos mozdony, a magyar V43? Lehet, hogy én túl optimista vagyok? Ehhez a keresztgerendás témához persze az kell, hogy valaki aki ilyeneket bütyköl ( de jó lenne, ha gyártana! ) az tisztában lenne a különféle vágányrendszerek adta lehetőségekkel. Ezért is írtam, hogy épített-e valaki házilag ilyesmit.
Előzmény: gyurmosz (3039)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3039
Valami olyasmire gondoltam, mint a hagyományos kereszttartós felfüggesztés, csak épp keresztgerendával, különböző gerendahosszakkal stb. De attól félek, senkinek nem érné meg ilyet gyártani, mert felsővezetékekre itt nem igazán van kereslet...
Előzmény: Törölt nick (3038)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3038
Hi gyurmosz!
Szerintem ez az egész felsővezeték téma achilles-sarka! Ugyanis nen igazán van két tök egyforma állomás, plusz a megvalósítás...
Aki tud valamit: HELP!
Előzmény: gyurmosz (3036)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3037
Ja, még az üvegezésről: szóval a Csöresz homlokablakárt akarom átalakítani, mert az az eredeti modellen túl kicsi. Ha lereszelem a gumitümítés imitációját, úgy pont jó lesz, csakhát az eredeti ablak mérete...
Előzmény: gyurmosz (3032)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3036
Engem leginkább az állomási keresztgerendás felfüggesztés érdekel, de az nagyon :-)
Előzmény: Törölt nick (3034)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3035
Üdv pg54!
A konzerv és egyéb bádogdoboz nem túl jó megoldás. A NYÁK készítési technikában ismeretes a fotó-maratásos eljárás, amit a modellező cégek is használnak. Az ehhezszükséges anyagok az elektronikai barkács-boltokban kaphatók. Hogy hol találunk vékony réz lemezt... ahhoz utánna kell nézzek itthon a régi repülő-makett irodalmamban, de ehhez kérek egy kis idő!
csíkosháTTú
Előzmény: pg54 (3033)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3034
Szép, Jó Estét Mindenkinek!
Nem tudom foglalkoztunk-e már vele, de szerintem kéne: "felső vezeték, azaz oberleitung". Nem is az lenne elsősorban érdekes, hogy hogyan működik, ( habár a kezdő kollegáknak tanulságos lehet, és, mint tudjuk ismétlés...) hanem a gyakorlati építés, esetleg csinált már valaki házilag, stb. Ha nem érdekes, akkor hagyjuk a f...-be, de szerintem ciki a lehúzott áramszedővel közlekedő pl. E11 a gyorsvonat előtt.
csíkosháTTú
pg54 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3033
Ez a rézlemez-kérdés engem is nagyon-nagyon érdekel. Már régóta szenvedek konzerv- és sörösdoboz-anyagokkal, hát nagyon macerás...
Előzmény: gyurmosz (3032)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3032
Egy kérdésem lenne a modellépítőkhöz; szóval elhatároztam, hogy frizírozok egy Csörgőt és egy kis alakítgatásra szükség lesz az ablakoknál is. De nem tudom, hogy utána mivel és hogyan üvegezzem be az ablakokat úgy hogy szép is legyen meg tartós is legyen. Van valakinek ötlete? Az is érdekelne, hogy hol tudok vékony, modellezésre alakmas rézlemezeket és a Csörgő tetejére való réz szitafonatot szerezni.
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3031
Ma délután láttam egy-két lemezt (üveglemez a "negatív", nem egyéb...), csatlakozni fogok az előttem rohanóhoz, ha lesz hova futni, de megelőzni nem fogom, csak szedem a lában utána a sorban!
Előzmény: pg54 (3030)
pg54 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3030
Én is!!!
Előzmény: rezgaras (3029)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3029
pg54 írta:

> (A konkrét számokkal csak viszonyokat akartam érzékeltetni, azok légbőlkapottak.)

Annyit azonban ünnepélyesen kijelenthetek: ha megjelenik egy könyv 120 darab A4-es Fialovits fotóval 3500 forintért, futva fogok menni megvenni.

Előzmény: pg54 (3027)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3028
pg54 írta:

> Én épp abból indultam ki, amit korábban Te írtál JSB-nek

Én nem látok ellentmondást a két kijelentés között: egyszer azt írtam, hogy attól tartok, drága lesz, másszor pedig azt, hogy pedig talán lehetne olcsóbb is. :-) (miután jómagam nem mint kiadó, hanem csak mint vásárló jöhetek számításba, azt hiszem érthetô az álláspont ;-) )

Előzmény: pg54 (3027)
pg54 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3027
Én épp abból indultam ki, amit korábban Te írtál JSB-nek:

"Abban meg bizonyára igazad van, hogy egy igényes album, mire a vásárlóhoz kerül, olyan drága lesz, hogy senki nem veheti meg bűntudat nélkül."

(A konkrét számokkal csak viszonyokat akartam érzékeltetni, azok légbőlkapottak.)

Előzmény: rezgaras (3026)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3026
pg54 írta:

> Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem
> egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os
> füzetet

Jó ötletnek tartom, bár nem értem egészen, hogy miért kell ilyen sokba kerülnie.

Van nekem egy könyvem Amerikából, Ron Ziel: American Locomotives In Historic Photographs: 1858 To 1949.
12 dolcsiért vettem (ma 14-ért árulják, lásd: http://www.NetStoreUSA.com/tabooks/048/0486273938.shtml)

Ebben a könyvben kizárólag gôzmozdonyok gyári fotói vannak, természetesen fekete-fehérben. A gyári fotók azok, amiket a gyár egy-egy új széria rendszerint elsô darabjának az átadása elôtt készít valahol a gyárudvaron. Ez Magyarországon is szokás volt, a "Szürke könyv" felvételei között sok ilyen van. Az amerikai könyv fôleg Baldwin felvételeket közöl, de van egy-két kép més gyáraktól is, összesen több, mint 100. Nagyon jó minôségűek, üveglemezes negatívokról készültek. Egy műgyűjtemény darabjai voltak, így a szerzôi jog a negatívok tulajdonosáé, aki nem más, mint Ron Ziel, a szerzô. A könyv úgy kb. A4 formátumú, a képek keresztben (aki úgy jobban szereti: "Landscape") vannak, minden oldalon egy-egy kép, rövid leírással.

Ha Amerikában egy ilyen könyvet ki lehet hozni 12-14 dollárért, miért kell egy hasonlónak Magyarországon a többszörösébe kerülnie?

Előzmény: pg54 (3025)
pg54 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3025
Lehet, félreérthetően fogalmaztam.
Előtte volt szó a rabló-nyereséges kiadásokról.
Erre akartam utalni, hogy a F.-anyag kiadásának tisztes haszna, nyeresége legyen a lapé (ezek szerint jól is jönne...)
Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os füzetet kell eladni (bocs' a számokért, abszolúte ex has).
Az élet más területein is szokott működni, hogy az emberek hajlandók valamiért többet is fizetni, ha nem kell egyszerre nagy kiadásba verni magukat...
Előzmény: JSB (3020)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3024
Koszi az ismertetest, megnyugodtam :-)
Előzmény: Törölt nick (3023)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3023
Most látom: egyszerre ketten válaszoltunk Neked Matiz.
Mielőtt katasztrófálisan elbeszélnénk egymás mellett:
1.: a dekóder címét kézzel kell, magán a NYÁK-n beállítani.
2.: ezután pl. a vezérlővel beállíthatsz szinte mindent, gyorsulás, lassulás, milyen gyorsan reagájon a mozdony ( mekkora szerelvény van mögötte ), világítás, hang, füst, áramszedő le-fel, az újabbaknál sebességtartás (tempomat), stb.
Üdv!
csíkosháTTú
JSB Creative Commons License 2001.03.13 0 0 3022
Zsolt Gratulálok!!

Szombaton dolgozom, de a jövő héten lemegyek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!